~~~~SYYSKUUN SALAISUUDET viikko 12~~~~
Heissan!
Lomaterkkuja täältä Lapin ihanien hankien keskeltä. Toimiihan se netti näemmä täälläkin, joten ehdin joutessani alottamaan uuden pinon tälle viikolle - ainakaan parilta kolmelta ekalta sivulta kun en sellaista bongannut.
Täällä lomaillaan leppoisissa tunnelmissa. Mies oli päivän rinteessä ja minä pienen kanssa pulkkamäessä ja ulkoilemassa. Saa nähdä uskaltaudunko itsekin vielä rinteeseen. Mieli tekisi, mutta kaatuminen yms. riskit kun ei oo aina omista taidoista kiinni. Täällä on tosi paljon ulkomaalaisia turisteja eikä niiden (tai sen puoleen toki kaikkien suomalaistenkaan) laskutaidosta ole niin takeita. Parillekin tuttavalle on käynyt kaatumistapaturma nimenomaan jonkun kokemattoman laskijan töppäilyn takia eikä sellaista todella toivoisi tässä hetkessä omalle kohdalle.
Käytiin matkalla kylässä tuttavien luona ja tuttavaperheen rouva kommentoi, että näin susta heti kun tulitte, että odotat toista (ei oltu kerrottu mitään etukäteen). Mulla mahaa ei tosiaan käy piilotteleminen. Maha pystyssä vain kohti uutta viikkoa täälläkin, niinkuin joku (arkamamma?) viestissään uhosikin.
Mullakin noita hajuällötyksiä, vaikkei varsinaista pahoinvointia koko odotuksessa oo ollutkaan. Välillä tekee esikoisen vaipanvaihto tiukkaa ja osa on sitten oudompia, mm. astianpesukone haisee inhottavalta, oli sisällä sitten puhtaat tai likaiset astiat.
Leppoisaa viikkoa ja mukavia lomareissuja kaikille. Kuullaan taas!
Adalmiina ja pikku 15+3
Kommentit (64)
Kyllä noi sormet on taas vikkelät =)
Minä olen töissä kaikki pääsiäisen pyhät ja jään vasta tiistaina vapaalle :( Kuinka kivaa olisi ollut olla perheen kanssa kotona..
Vuotoa ei ole onneksi tullut yhtään. Pelottaa niin kauheasti, jos se taas alkaa. Kai sitä vaan pitää elää päivä kerrallaan ja olla miettimättä turhia, ei vaan ole kovin helppoa!
Kiitos vielä kaikille tsemppailusta! :)
Ensi viikkoon
M@mi rv 13+1
Nyt on anopille kerrottu. Esikoinen tokaisi eilen jälkiruokaa syötäessä että " susta tulee mummi syyskuussa kolminkertainen mummi" . Ensin oli hiljaista ainakin 5 sekuntia ja sitten mummo haki konjakkipullon ja kaatoi kaikille halukkaille paukut ja oli aivan onnessaan! Onnitteli moneen kertaan ja halusi sitten kuulla kuinka alkuraskaus on mennyt ja ultrakuviakin tuijotteli moneen otteeseen!
No, eipä kummempia, väsyttää edelleen, mikä saisi kyllä jo poistua, kun mä syön sillon ihan hirveesti! (Ihme juttu, mutta kai noi aivot ajattelee että pitää syödä enemmän, että saisi lisää energiaa ja väsymys katoaisi. Ja mun itsekurilla ei kovin kauaa tollasia impulsseja kestetä! Olen kyllä yrittänyt popsia hedelmiä ja leipää, kun karkeissa tulee vähän liian paljon energiaa kerralla..)
Ihana kuulla että Mamax2:lla on kaikki hyvin!
Rauhaisaa pääsiäisen jatkoa kaikille!
t. Sanelma 13+0
Toivottavasti [b]Mamix2[/b] selviät pelkällä säikähdyksellä! Vuotouutiset on aina ihan kamalia. Mutta aika monella syyskuisella on ollut noitten vuotojen kanssa vääriä hälytyksiä - ONNEKSI - ja pikkuisilla on asiat olleet ihan hyvin. Tsemppiä kaikille kärvistelijöille!
Pääsiäinen on täällä sujunut ihan vaan olemisen merkeissä, on oikein mukavaa. Eilen käytiin katsomassa pojalle uutta pyörää, kun edellinen on jäämässä pieneksi. Onko kenelläkään sellaista eskari-ikäistä, joka karsastaa pyöräilyä? Poika ajeli viime kesän - ne vähät mitä suostui pyörän päällä istumaan - apupyörien kanssa ja sai suoraan sanottuna kohtauksen, kun ilmoitin, että tänä kesänä sitten opetellaan ajamaan ilman. Eli motivaatiota ei kaverilla ole tippaakaan. Jos joku tietää hyviä konsteja innostaa lasta inhoamansa asian pariin, kertokoon :) Mun mielestäni pyöräily on ensinkin kansalaistaito ja toisekseen se auttaisi matkojen taittamisessa. Eräät henkilöt eivät nimittäin ole myöskään mitään reippaita kävelijöitä.
(.) Kävin tänään vaa' alla (viime neuvola oli 6 vkoa sitten) ja painoa oli tullut kuukaudessa 4kg! Aika törkeetä! Siis minulta, että olen päästänyt moisen tapahtumaan. Sama meno on kyllä ollut edellisissäkin raskauksissa (ja lopputulos on ollut +20kg, joista tähän asti olen päässyt eroon - joka kerta vaan hitaammin). Niin kuin [b]Sanelmakin[/b] tuossa yllä manaili, makea maistuu ja koska minulla ei ole pätkääkään selkärankaa, niin syön sitten kans. Nyt aion kyllä ottaa itseäni niskasta kiinni tai tämän raskauden saldo on +30kg :(((
Seuraava neuvola on viikon päästä ja se 4D-ultra reilun parin viikon päästä. Siihen asti jäitä poltellen...
Fuulis 16+2 =)
Onpa täällä pino kasvanut. Vihdoinkin saimme tietokoneen remontista ja nettiyhteyden auki, joten ehkä nyt pystyy vähän seuraamaan mitä tänne kuuluu. Itselläni vointi erinomainen, ruoka maistuu ja paino nousee ;o). Painoa oli tullut ekasta neuvolkäynnistä 280g viikko. Esikoisen aikaan painoa oli tullut vain 150g / viikko. Eipä pitäisi verrata mutta niin kuitenkin tulee tehtyä.
Meillä jännitystä aiheutti tässä parvorokko. Esikoinen(alle 2 v.) oli saanut hoidosta parvorokkotartunnan, vaikka tämä yleisesti onkin enemmän kouluikäisten sairaus. Olimme sitten verikokeissa ja minulla todettiin ONNEKSI vanhat vasta-aineet eli olen sen joskus sairastanut. Ei siis tartte kantaa huolta sikiön voinnista parvorokon suhteen.
Tänään olisi tiedossa vähän mökkeilyä ja makkaranpaistoa, toivottavasti mös auringonpaistetta. Voikaa kaikki hyvin ja tarrasukkia matkaan
Elohelmi rv 15+6