* Ensikot viikko 12 ja 13 *
[color=Blue][size=3]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.
Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!
Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.
[color=Red][size=5]♥ Ensikot ♥
[color=Blue][size=2]Aqua80
Ikä:molemmat vm-80
Yritys alkoi 02/06 ja tutkimukset nyt loppukeväästä. Mulla on nyt kierron kartoitus menossa ja miehen pitäis simppanäyte viedä tutkittavaksi, kunhan saisi aikaiseksi. Ultrattaessa mulla oli toinen munasarja rakkulaisen näköinen, mutta kuulemma ei kannata vielä yhden ultran perusteella sanoa mitään (?)
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Red][size=2]baulie
Ikä: Kummatkin vm. -85
Kotipaikka: Jyväskylän mlk
Tutkimukset: Yritys aloitettu 4/2006. Mulla todettu kesällä -07 monirakkulaiset munasarjat. Tämän jälkeen otettujen verikokeiden mukaan ovuloin normaalisti, joten PCO ei ole ilmeisen ärhäkkä. Vaivana parin päivän tiputteluvuoto ennen menkkoja. Miestä ei ole tutkittu. 2/2008 lääkäriin, saa nähdä minne tiemme vie!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Blue][size=2]-Diina-
Ikä: minä 27, mies 28
Asuinpaikka: Etelä-Suomi
Yritys aloitettu: 10/05
Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Myös Terolut ollut käytössä. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Inssiä ei päästy tekemään kevään 2007 aikana, syksyllä 10/07 suoraan IVF, josta tuloksena negatiivinen. Nyt odotamme PAS:ia tammikuun 2008 lopulla tapahtuvaksi.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Red][size=2]Kathy@
Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78
Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta
Yritys aloitettu 09/05
Mulla todettu PCO 05/06, miehen simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Kolme viimesintä kiertoa syönyt terojen lisäksi clomeja, Clomit eivät saaneet muniksia kasvaan eli en ovuloi ollenkaan. Kesän hoidot tauolla ja syksyllä aloitetaan Menopurin pistely ja toivottavasti päästään ensimmäiseen inssiin.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Blue][size=2]Killa
Ikä: molemmat 31v
Kotipaikka: Helsinki
Yritys aloitettu: 8/05
Perustutkimukset tehty. Niissä vikaa ei löytynyt, ja inssiä suositeltiin ekaksi hoidoksi. Hoidot aloitettiin huhtikuussa -07. Hoitojen aikana syyksi alettiin epäillä munatorviongelmia. Tokasta inssistä kuitenkin kemiallinen raskaus ja kolmannesta raskaus. Raskaus osoittautui kohdunulkoiseksi ja leikattiin laparoskopiassa, jossa samalla poistettiin kiinnikkeitä toiselta puolelta. Lääkäri päätyi suosittelemaan jatkoon vielä inssejä, kun selvää vikaa ei ole löytynyt ja raskaus kuitenkin kerran (ja melkein toisenkin) alkoi. Niillä siis jatketaan.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Red][size=2]Koulunäkki
Olen 29-v (vm. 1979) ja mieheni vm. 1978, asutaan Espoossa. Naimisiin me mentiin viime huhtikuussa ja siitä asti on ollut jälkikasvu toiveissa. Alusta saakka on ollut pienehkö epäilys luomuvauvan mahdollisuudesta, koska mun kierrot on olleet sekaisin hamasta menneisyydestä lähtien. Oon syönyt Terolutia kp. 17-26 nyt elokuusta asti ja sillä menkat tulee ihan säännöllisesti. Mun gyne on tuon yks.vastaanoton lisäksi Väestöliitossa duunissa eli on hyvinkin asiantuntija tällä saralla (which is nice...)
Multa on otettu perusverikokeet (kaikki ok) ja kävin lisäks Jorvissa sellaisissa lisäverikokeissa, jotka nekin oli ok. Jorvin lääkäri myös vahvisti tuon oman gynen diagnoosin eli PCO on mun riesa. Nyt sitten homma etenee niin, että meen gynelle maaliskuussa ja silloin kai alkaa noi ovulaation induktio ¿hoidot.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Blue][size=2]leijona85
ikä: 22 mies 27
asuinpaikka: turun seutu
yritys aloitettu: 07/06
alkututkimukset yksityisellä jossa selvisi ettei miehen näytteessä ollut yhtään siittiötä, lisäverikokeiden jälkeen tiedossa ettei kyse ainakaan tukoksesta eikä kromosomihäiriöstä....siirryttiin jonottamaan tyksiin kunnalliselle jossa aika 10.1.08. edessä miehellä kivesbiopsia ja ainoa hoitomuoto meillä icsi....varmuutta ei vielä ole onko miehellä minkäänlaista siittiötoimintaa....
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Red][size=2]MetteMari
Ikää meillä: minä 31, mies 33
Yritystä: ehkäisy jätetty pois 05/02, varsinainen yritys alkoi 09/02
Tutkimukset/hoidot: -04-05 tehty perustutkimukset. Munatorvet mulla auki, pieni endopesäke löytyi, mutta lääkärin mielestä ei vaikutusta. Pesäke kuitenkin poistettu 03/05. Miehen simpat ok. Normaalimuotoisten määrä alentunut, mutta määrä korvaa laatua, joten lekuri määritteli hedelmöittämismahdollisuudet normaaliksi. Kesällä -05 yhdessä kierrossa clomit mukana tuloksetta. Hoidot jäi tuolloin vaiheeseen, sillä aloitin opinnot, eikä ollut aikaa, energia, rahaa hoitoihin. Nyt hoidot alkamassa todenteolla. Eka aika polille maaliskuun alussa, jolloin päätetään jatkot. Meissä molemmissa siis pientä ongelmaa, mutta lääkärin mielestä ei selitä lapsettomuutta, joten kai olemme kategoriaa selittämättömiä... Plussan plussaa ei ole tiellemme osunut. Jospa hoidoilla jotain saataisiin aikaseksi:)!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Red][size=2]nellamaija
Ikä: minä -76 ja mies -74
Asuinpaikka: Keskemmällä Suomea
Yritystä takana: maaliskuusta -06
Tutkimukset: Minulla endometrioosia (myös munasarjoissa), miehellä simpat ok, mutta vasta-aineita. Lisätutkimukset elokuussa -07
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Blue][size=2]Nuutti77
Ikä: Molemmat vm77
Asuinpaikka: Yhdysvallat
Yritysta:06/06
tutkimukset: Miehellä jonkin verran epänormaaleja uimareita, mutta ei pitäisi olla esteenä raskautumiselle. Mun tutkimukset vaiheessa, tähän mennessä kilpirauhasarvot ja prolaktiini ok.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Red][size=2]Oon@77
Ikä: 30 ja 37
Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu
Pillerit jätetty pois 12/04
Tutkimukset: Mulle ultria, endoepäilyjä ja kaikenlaista sekavaa. Toistaiseksi kaikki kuitenkin näyttää normaalilta. Mies ei vielä suostu hoitoihin.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Blue][size=2]Sannamary
Ikä: Minä vm -79 ja mies vm -80
Yritys aloitettu: 8/05
Hoidot: Viimeisin hoito femar+menopur+pregnyl ja inssi. Takana nyt siis kolme inssiä ja neljänteen vielä olisi tarkoitus mennä. Sen jälkeen kuulemma pitäisi ajatella jo IVF-hoitoa.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Red][size=2]s-k-
Ikä: mie -83, mies -84
Kotipaikka: Oulu
Yritys aloitettu 05/06
Tutkimukset: Miehellä simppatesti 6/2007 (lievästi alentunut hedelmöittymiskyky, siittiöt liikkuvat huonosti ja niitä on vähemmän), muuten ei ole testattu. Itellä ultra (6/2007), jossa näkyi helminauhaa molemmissa munasarjoissa (lääkäri positiivisilla fiiliksillä, minä en). En tiedä ovuloinko, yhden ovisplussan olen saanut. Verikokeet mulla ok.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Blue][size=2]@sunshine
ikää 31, miehellä 26
Ikiomaa vauvelia toivottu 5 vuotta, ainakin..
Tutkimuksissa ei mitään vikaa kummassakaan, joten monta vuotta ilman tärpin tärppiä on suuri mysteeri kaikille. Mun kierto täydellinen (lähes minuutilleen) ja miehellä kaikki " excellent" . Ensimmäinen inssi tehtiin 10 päivää sitten (luonnolliseen kiertoon), eli nyt kattellaan mitä ensi viikko tuo tullessaan.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Blue][size=2]Vehnis
Ikä: mina 35 helmikuussa 08 ja mies 29
Mistä: Kanta-Häme
Yritystä: 12/05 alkaen
Hoidot, tutkimukset: Mulla vaikea endo, myös suolistossa, miehen simpat priimaa.
Julkisella IVF 03/07 ei pakkaseen, nega. IVF 05/07 kaksi pakkasukkoa, plussa, mutta km. 07/07. PAS 09/07 nega.
Yksityisellä: IVF 11/07, ei pakkaseen, plussa, mutta tuulimunaraskaus 12/07.
Nyt odotellaan lisätutkimuksia 2-3kk.
[color=Red][size=5]♥ Plussanneet Ensikot ♥
[color=Black][size=2]milka1
Ikä: 32
Mistä kotoisin: pk-seutu
Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06
Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
EmmaEmilia eli lyhyesti EE
Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79
Kotoisin: Pohjois-Suomesta
Yritys aloitettu: tammikuussa 2005
Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.
Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)
LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Bianco
Ikä: minä 30, mies 32
Kotipaikka: pk-seutu
Yritys aloitettu 03/05
Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok. Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Tuittu78
Ikä: 28 ja mies 30
Kotipaikka: Espoo
Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
trixie2
Ikä: Minä 27 ja mies 24v
Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.
Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.
Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok. Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
kille75
Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita
yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)
tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa. La 14.12.07
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Tuiskutiusku
Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.
Mistä päin: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: 08/05
Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.
Hoito: ICSI huhtikuussa
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
-piggeliina
Ikä: 32v, mies 31v
Kotoisin ollaan Etelä-Suomesta
Yritys aloitettu: pillerit jätetty pois 09/2001
Tutkimukset: clomit+terot 3kiertoa 07/2002 tuloksetta, 02/2006 hoitoihin yksityiselle, jossa verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki oli ok. Mulla vaan pitkät kierrot, ei pco epäilyjä. Miehen simpat tutkittu 2 kertaa ja eka oli normaali ja toinen normaalin rajoissa. Pelkät clomit uudestaan 06 ja 07/2006 tuloksetta. Tuplaclomit 04/2007 ja samaan kiertoon inssi 05/2007.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Vannis
Ikä: 25, mies 26
yritys aloitettu: 3/05
tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)
hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF 04/07, 3. IVF plussa.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Juliaana-82
Ikä: vm -82, mies -78
Kotipaikka: Pohjanmaalla asustellaan
Yritys aloitettu 04/06
Tutkimukset: PCO-tyyppiset munasarjat todettu 05/07, johon aloitettu Metformiini. Myös Clomit oli tarkoitus aloittaa, mutta yllätysplussa tulikin ennen sitä.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
-ninnuli1-
Ikä: Molemmat ollaan 27v.
Mistä päin: Kaakkois-suomi
Yritys aloitettu: 04/05
Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra. Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista, mutta KM 5/07.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
YksityinenAsia
Ikä: Minä -71 ja mies -69
Sijainti: Yhdysvallat
Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 ja nyt ihan tosissaan tutkimuksissa ja hoidoissa toukokuusta 07
Hoitoja: Tutkimuksissa kaikki kunnossa, miehellä myös. Ongelmana miehen ejakuloimattomuus yhdynnässä. Edessä kolme inseminaatiota alkaen kesä-heinäkuussa 07. Plussa toisesta ¿pieleen menneestä¿ inssistä.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
käärö
Ikä: minä 24 ja mies 27
Kotipaikka: Pohjois-suomi
Yritys aloitettu 06/04
Tutkimukset: mulla on todettu etten ovuloin tai sitten ovuloin todella harvoin, endo epäily. Clomeja syöty 3 kiertoa 50mg ja 100mg, ilman ovista ja tulosta. Aukiolotutkimus tehty ja tuubat auki. Miehen simppatestin tulos normaali.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Afternoon
Ikä: molemmat vuosimallia -73
Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa
Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05
Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, 4 kiertoa clomeja, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Plussa ensimmäisestä ivf-hoidosta 09/07.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
tuutimari
Ikä: Ollaan miehen kanssa molemmat 31 v.
Mistä päin: asustellaan Pohjoisessa Suomessa.
Yritys aloitettu: Ensimmäinen lapsi ollut toiveissa jo yli kaksi vuotta ja " todellinen" yritys aloitettu 10/05 (kun huomattiin, että ei se tullutkaan kun on tullakseen... :).
Tutkimukset: Viime syksynä on tehty kaikki perustutkimukset (siittiöt ok, hormonilabrat ok, munatorvet ok) ja siis selittämättömiä ollaan.
Hoidot: Muutaman kierron ajan Lugesteroni loppukierrossa (lyhyeen kiertoon ja tiputteluun) ja nyt kevään ajan Clomifeneja. Kesän jälkeen ollaan päätetty lähteä järeämpiin hoitoihin. Ensimmäinen inssi 8/07, josta Plussa! La 5/08.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
hellikki
Ikä: vuosirenkaita kertynyt itselle 32, miehelle 35
Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan
Yritys aloitettu: esikoinen on ollut toiveissa elokuusta 2005 lähtien.
Tutkimukset ja hoidot: Perustutkimuksissa keväällä 2007 ei löytynyt syytä eli selittämättömästi lapsettomia ollaan. Ensimmäinen hormoonihoidolla (Puregon+Pregnyl+luget) tuettu inssi 05/2007 -> nega, toinen inssi 08/2007 -> Plussa! La 05/2008.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
hapö2
Ikä: molemmat -78
Kotipaikka: pääkaupunkiseutu
Yritys aloitettu: " tositoimiin" 02/06, pillereistä luovuttu vähän aiemmin
Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 02/07, aukiolotutkimus oikea puoli ok vasen??, lisäksi verikokeita ja ultria. Simpat epänormaaleja ja vähän.
Hoito: inssi 06/07 nega, ICSI 08/07 plussa. La 05/08.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
desejo, yleensä vaan dese
Ikä: molemmat 29
Yritys aloitettu: 09/05
Hoidot ja tutkimukset: Itselläni pco-tyyppiset munasarjat, jotka aiheuttavat ongelmia oviksessa. Kaikki veriarvot on kuitenkin ok. Mies on tutkittu eikä mitään vikaa löytynyt. Clomeilla on saatu ovis tulemaan joka kierrossa, mutta muuta tulosta ei sitten olekaan näkynyt. Luomuplussa lokakuussa!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
-marge-
Ikä: olen 25v. ja mieheni 26
Kotipaikka: hämeessä asustellaan.
Yritys aloitettu 05/06
Hoidot ja tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu, kierronkartoitus tehty ja arvot ihan hyvät. Simpat ok. Kokeiltu clomit ja puregon, ei apuja ovikseen, 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle, syksyllä eka ivf. Luomuplussa lokakuussa!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
VihervaaranAnna
Ikä 28, mies 25.
Paikka: Lounais-Suomi
Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.
Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta 5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä 10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu. Eka IVF kesällä 2007, nega. PAS 10/07, PLUSSA!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Buumi73
Ikä: kumpikin 33v.
Pillerit jätetty pois 01/06
Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä tukemaan Terolut. Hoitona ovulaation induktio x 4. Viimeisimmän hoitokerran pistokset jouduttiin keskeyttämään -> " pilalle" mennyt yritys - joka poikikin tuplaplussan!
[color=Red][size=2]♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Brooke73
Ikä: minä 33, mies yli 40-v.
Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta
Yritystä 4/2006, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minussa on vikana kohonnut FSH-hormoni. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI. Ensimmäinen tehtiin toukokuussa, tuloksena nega, ja toinen ICSI edessä syyskuussa.
Plussa 2/2008, kolmannesta ICSI-hoidosta!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Naksu
Ikä: Molemmat ollaan 26-v.
Kotipaikka: Tampere
Yritys aloitettu: 09/2005
Tutkimukset: Tehty kierronkartoituksia, ssg, ultria, simppatestit, ei mitään vikaa missään. Inssit 12/06, 02/07, 05/07 kaikki negaa ja lisäksi suunnitellut mutta ei toteutuneet 01/07 ja 03/07. Viimeisessä inssissä todettu mun kropan toiminta täysin ennustamattomaksi ja oikukkaaksi-> ivf suunnitteilla JO vkolle 26! Ja siitä plussa! Keskeytynyt keskenmeno rv:lla 12. :(
Plussa2/2008!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Jessica
Vm: Minä -75, mies -72
Kotipaikka: Turun seutu
Yritys aloitettu: 05/05
Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Ivf -07 ja 2 x pas kaikki negaa,
2. Ivf 01/08+.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Mushu
Ikä: molemmat vm -79
kotipaikka: Pirkanmaa
Yritys aloitettu 07/05
hoidot ja tutkimukset: Kokeiltu Clomeja kaks kiertoo, Proveraa,Lugestronea ja primolutteja kiertoja tasaileen. Labrat ok,siittiöt ensiluokkaisia. Pco todettiin 02/07, painoa pudoteltu n.33kg ja käytössä Glucophage. Arimidex +Pregnyl
Inssit 1/08->nega, ja 2/08->plussa!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
tatjuska79
ikä: molemmat 28 v
asustellaan savon mualla
taustaa: yritetty 08/03 lähtien, ekan kerran tk-lääkäriin 01/06, julkiselle 03/06 sen jälkeen tehty tutkimuksia
tutkimukset: mulla tehty verikokeet ja endoultrat, verikokeista selvis että ovuloin silloin kun huvittaa, välillä ei irtoo ja välillä irtoo sitten kaksin kappalein. Endo on suljettu pois. Miehellä ei näkynyt simppoja ekoissa tutkimuksissa olevan, otettiin kiveksistä koepala ja sieltä löytyi eläviä, siis joku tukos tai joku matkalla. Miehellä kokeiltiin hormonihoitoa, jolla sais simppatuotantoa korkeammaksi ja sitä kautta tulis jotain " läpi" ,ei onnistunu, joten 10/07 eka icsi. Ei päästy siirtoon asti, uusi yritys 02/08.
Plussa 3/2008, toisesta ICSI-hoidosta!
Kommentit (50)
Olen niin pahoillani.. Ei ole reilua tämä elämä, ei. Diina osaa niin hyvin kirjottaa lohdullisia sanoja ja tuo runo sai minutkin kyyneliin tässä meidän hoitorumban ollessa vasta alkutekijöissään. Kyllä sitä itsekin jo nyt miettii, että mitään takeita ei ole sille, että loppujen lopuksi tästä vauva olisi lopputuloksena. Ja miten paljon pettymyksiä on edessäpäin vielä ja miten paljon niitä yleensä kestää. Vaikka sanotaanhan sitä niinkin, että kellekään ei anneta enempää kantaakseen kuin mitä jaksaa kantaa. Elämä kun osaa olla just niin epäreilu, et se joka on jo saanut kärsiä vastoinkäymisiä liiankin kanssa, niin kohtaa niitä aina vaan lisää... Joskus se vaan tuntuu menevän niin. Voi kun elämässä olisi joku kiintiö, et kun kestää tietyn verran vastoinkäymisiä, niin sit tulis vastaavasti jotain hyvää vastavuoroisesti.
En osaa muuta todeta kuin, että otan osaa suruunne, Brooke73. *rutistus*
MM
Olen niin kovin, kovin pahoillani puolestanne. Mitkään sanat eivät nyt varmasti lohduta, suru on suuri.
Muista todellakin, että sinulla on oikeus tuntea ihan mitä vain - ja sinulla on oikeus myös muuttaa mielipiteitäsi koska vain.
Iso voimahalaus kyynelten keskeltä varmaan kyynelten keskelle.
Vehnis
Olen niin kovin pahoillani puolestanne.
Paljon jaksamista vaikeaan aikaan!
lohdutus halein:
Nuutti
Voi miten ikäviä uutisia. Kunpa voisin jotenkin lohduttaa¿ ((halaa))
Muistan miten sykkyrällä olin (ja olimme kaikki) onnesta, kun vihdoin plussasit. Tuntuu tosi pahalta, että menetitte pienen ja ihanan ihmeen. Voimia surun keskelle!
nella
pahoittelut brookelle! uskon että teillä on nyt varmasti todella rankkaa...tuollaista kun ei toivo kennellekään, surkaa rauhassa ja ottakaa kunnon aikalisä miehesi kanssa. toivon teille paljon voimia! tilanteesi saa minut ja varmaan kaikki muutkin ajattelemaan että ei se plussa raskaustestissä aina tarkoita että kaikki sujuu hyvin loppuun asti ja että 9kk jälkeen on oma vauva sylissä, mikään ei ole koskaan varmaa.....se tässä elämässä rankkaa onkin.
Diinalle kaunis kiitos ihanasta runosta brookelle! sai minutkin kyyneliin...
Vehnis: onpa kummallista kun et saanut kunnalliselta selvää vastausta niihin tuloksiin....toivottavasti osaavat yksityisellä sanoa! olen kyllä itsekin huomannut ettei kunnallisella valitettavasti kaikki pelaa oikein täysillä ja saattaa välillä asioita jäädä hyvinkin epäselväksi....
ON: pakko nyt tämä oma tilannekin pistää, kun hommat juuri meneillään...eli eilen olin uudestaan ultrassa, limakalvo oli tosi hyvännäköinen, mutta munasolu oli vain 16mm (pitäisi olla 18-20) eli sanoivat ettei tehtäis tässä kierrossa inseminaatiota kun aamulla ei eilen ovistestikään plussannut....saatiin miehen kanssa kuitenkin itse päättää ja päätettiin että tehdään se, ainakin yritetään vaikka mahdollisuudet vähän huonommat kun ei riittävän iso vielä....määrättiin pregnylli tälle aamulle otettavaksi, hoitaja näytti hyvin miten tehdään, itseäni kyllä kovasti jännitti et miten pystyn/uskallan....
tänään aamulla kuitenkin ehtisin ovistestissä plussaamaan!!!! jee!!! eli pregnylli jäi jääkaappiin ja nyt tänään sitten inseminaatio päivällä täysin luonnollisen kierron mukaisesti...munasolu siis kasvoi huippuunsa ja nyt päästään inssiin ilman kovia murheita! olen niin onnellinen että tehtiin päätös yrittää lääkäreiden mielipiteistä huolimatta, toivotaan että tämä tuo sitten sen plussan! onhan mahdollisuudet pienet mutta sitä en nyt jaksa murehtia,
ilmoittelen myöhemmin miten meni......
aurinkoa kaikille enskoille tähän päivään!
leijona
Mites inssi meni?
Hienoa saada iloisia uutisia tähän pinoon. Upea juttu, että ovistesti näytti plussaa ja pääsette inssiin! Kyllä näistä onnistuneista välietapeistakin saa riemuita, ne ovat kuitenkin askelia kohti sitä plussaraskaustestiä. Älä mieti pieniä mahdollisuuksia, vaan sitä että ne ovat nyt teillä ehkä paremmat kuin koskaan! Teillä alkaa nyt jännät kaksi viikkoa :)
ON: Päässäni soi Eppu Normaalin lyriikoista fiiliksiini osuvä säe:
Näin kulutan aikaa,
maatessani alla tämän taivaan,
josta pilvet tekevät harmaan
sen tiedän, varmaan takana sinisten
silmieni päätäni vaivaan
alla tämän taivaan
kun kuluttelen aikaa, kun kuluttelen aikaa.
Huoh, siis tätiä odotellessa. Ei mitään uutta siihen saakka...
Mitäs muille?
-Diina-
hyvin meni elämäni ensimmäinen inssi ja nyt piinailen seuraavat kaksi viikkoa josko yksi (tai miks ei kaksikin) noista 8 miljoonasta uimareista löytäisi perille........
jännää aikaa siis edessä, olo jotenkin keveä, hyvä ja hassu olo...mä saatan oikeasti pian olla raskaana! hetken kun jaksan odottaa niin sitten tietää onnistuiko vaiko eikö...
inssi meni hyvin, vähän oli kohtu mutkalla että sai vähän työtä tehdä lääkäri että sai laitettua uimarit oikeaan paikkaan, pikkasen nipisteli mutta se ei haitannut yhtään kun tiesi minkä vuoksi siinä oltiin!
mitäs täällä muille kuuluu?
aurinkoista viikonloppua kaikille!
leijona
täällä on taas niin hiljaista ettei itsekään oikein enää ymmärrä...taidatte kaikki olla muilla keskustelupalstoilla tai viikonlopunvietossa....
itse täällä niin kovasti piinailen, että jos joku osais auttaa mitä tehdä että sais hitsi vieköön edes tunniksi ajatukset muualle kun ei jaksais kaksi viikkoa nyt tässä vaan miettiä mahdollista raskautumista........koko ajan siis ajatukset tuolla alavatsassa, kohdussa, että mitäköhän siellä tapahtuu vai tapahtuuko yhtään mitään...jännittää niin että paha olo on ja vatsaa vääntää...outoja tuntemuksia välillä tuolla masussa, pistämisiä ja paineen tuntua, ei vissin mitään kuitenkaan tarkoita??!!
leijona pp2
Viikonloppu meni töissä ja miehen kanssa mötköttäessä, joten nyt vasta palstailen paremmalla aikaa...
nellamaija: Eikö ala olla piinailut loppussuoralla? Voi, että jänskää ihan mahdottomasti! Kerrohan filiksiä/tuntemuksia..bdbdbdbdbd
Vehnis: Tsemppiä teille luomuiluun ja jatkatte hoitoja sitten kun siltä tuntuu. Koskaanhan sitä ei tiedä, vaikka luomuilukin toisi sen kaivatun plussan. Mulla tuore esimerkki tuttavapiiristä. Pariskunta lopetti hoidot tuloksettomina naisen iän tullessa vastaan hoidoille julkisella puolella. Nyt siis naisella ikää jo hyvän matkaa ikää 40+ ja luomuplussa! Siis toivoa on aina! Meilläkin noi luomuhoidot tässä rinnalla koko ajan ja jos näistä parista tulevasta kierrosta ei plussaa saada aikaiseksi ns." oikeilla hoidoilla" , niin kesä jatketaan pelkillä luomuhoidoilla, kun niistä mulle selkeetä apua ollut, vaikka sitä kaivattua plussaa ei vielä olekaan tuoneet.
-Diina-: Joo, kyllä tuo ajan kuluttaminen on niin tätä itseään! Milloin odotetaan yrittämisen alkamista, ovista, menkkoja, tutkimuksia, tuloksia, hoitojen alkamista, PLUSSAA jne... Arhg! Yhtä odottamista kaikki tyynni... Voi, tätä elämätä. Toivotaan, et menkat alkaa ajallaan ja pääsette tekin suuntaamaan kohti seuraavia koitoksia ja odottamisia..
leijona85: Mahtava, että inssi sujui mallikkaasti! Nyt aivan mahdottomasti plussatuulia teille! Meillä elämäni eka inssi tod. näk. viikon päästä ja saisin mielihyvin ottaa mut messiin plussajunaan sit kans, jooko? Sovitaanko? Ja mitä piinailuun tulee, niin varmaan nuo päivät hoidon jälkeen on nimetty aiheellisesti piinapäiviksi. Voin vaan kuvitella, miten itsekin koko ajan tarkkailee vaan omia tuntemuksia ja toivos ajan kulumista. Oon jo nyt välillä ihan hermoraunio tän odottamisen kanssa, niin saatikka sitten jos saadaan inssi tehtyä suunnitelmien mukaan, huh-huh!
ON: Siis sitä odottamista täälläkin. Kp8 mennään ja Menopuria on pistelty jo kolmena iltana. Mies pistää, eikä juurikaan satu. Ainoastaan itse lääkeaine kirvelee hieman alkuun kudoksessa. Huomenna tarkastetaan tulos, et löytyykö selkeesti johtofollikkeli ja minkä kokoinen on mahdollisesti yms. Ja päätetään totta kai jatkot siltä pohjalta. Villi veikkaus olisi, et jatketaan Menopuria vielä jokunen pv ja irrotuspiikki sit mahdollisesti su-iltana ja ma-aamuna inssi. Ei oikeesti mitään havaintoa, miten oikeesti menee, mut jotain tän suuntaista ounastelisin. No, huomennahan se selviää sit tarkemmin. Kyllä jännittää. Onneks mulla tässä töitä kiitettävästi, että ei käy ihan liian ahdistavaksi tää aika. Fiilikset on just nyt ihan ok, mutta kyllä ne sahaa jo nyt laidasta laitaan, että en tiedä miten sitä jaksaa, jos nää hoidot tulee kestämään vaikka useita vuosiakin ja tuloksestakaan ei ole varmuutta...? Mutta onneksi sitä ei tiedä nyt, enkä haluukaan. Nyt ajatukset tähän ekaan inssiin täysillä ja pyrin elämään ja piinailemaan päivän kerrallaan, kahta kun ei saa kerralla menemäänkään...:)
Huiskutuksia kaikille enskattarille! Yhdessä me jaksetaan tää rumba, eikös?!
-Mette-
Ei tässä sanoja ole, muuta kun olen niin pahoillani, että ensin teille onni annettiin ja sitten se viedään pois. Ymmärrän hyvin väsymyksesi ja toivottomuuden tunteesi, joita tällä hetkellä käytte läpi. Surkaa rauhassa, ja muista, että sinulla on oikeus olla väsynyt ja surullinen. Monesti sitä ajattelee, että ison pettymyksen tai surun jälkeen pitää olla " ristoreipas" , joka jaksaa puurtaa eteenpäin. Tässä vielä Danielle Steelin runo kirjasta nimeltä Lahja. Toivon että se lohduttaa sinua ja auttaa jaksamaan eteenpäin.
" Taatusti hän kuulee.
Hän katselee sinua varmasti kaiken aikaa.
Ehkä hän on nyt onnellinen,
ehkä joidenkuiden ei ole tarkoituskaan
jäädä meidän elämäämme pysyvästi.
Ehkä jotkut ovat vain ohikulkijoita,
vain läpikulkumatkalla.
Ehkä he täyttävät tehtävänsä nopeammin kuin muut.
Heidän ei tarvitse vitkutella täällä sataa vuotta
saadakseen kaiken kuntoon.
He hoitavat hommansa tosi nopeasti jotkut.
Jotkut vain ikään kuin käväisevät
elämässämme antamassa meille jotakin,
tuovat lahjan tai opettavat meille jotakin tärkeää,
ja se on heidän tehtävänsä meidän elämässämme.
Hän opetti sinulle varmasti jotakin.
Ehkä hän opetti sinua rakastamaan,
antamaan ja välittämään.
Se oli hänen lahjansa sinulle.
Hän opetti sinulle paljon,
ja sitten hän lähti.
Ehkä hänen ei yksinkertaisesti tarvinnut viipyä pitempään.
Hän antoi sinulle lahjansa ja oli sitten vapaa jatkamaan matkaa,
mutta häneltä saamasi lahjan
sinä saat pitää ikuisesti."