Kokemuksia ilmakennorenkaista
Kuinka ilmakennorenkaat ovat toimineen käytännössä? Erityisesti kokemukset Teutonian ilmakennoista kiinnostavat -vai onko eri valmistajien ilmakennoilla eroja?
Kommentit (4)
En tykkää yhtään noista ilmakennopyöristä. Melkoista tärinää se matkustaminen kun on niin kovat. Ja tosiaankin keräävät kaikki kivet matkaansa. Mulla ei ole mitään huonoa kokemusta ilmakumipyöristä. Kulkevat kuin unelmat, ikinä eivät ole kohta 3 vuoden aikana puhjenneet eikä täyttääkään ole tarvinnut kuin kerran tai kaksi. Makuja on monia myös tässäkin asiassa ;)
Ilmakumien jälkeen, joita usein sai pumpata, puhkesivat kesälomareissulla, jälkeen en voi kuin tyytyväinen olla. Mun mielestä ilmakennorenkaissa on eroa ja joskus tuntuu, että menee käsitteet ilmakenno-, ilma- ja täyskumipyörä sekaisin. En tiedä, olenko itsekään kovin perillä näistä. Kuitenkin omat ilmakennrenkaat ovat kohtuu leveät, hiukan joustavat, joten meno on tasaisen varmaa. Suositteluni siis.
Meno on mielestäni ihan riittävän tasaista. Eivät kerää tienoon kiviä mukanaan kuten joku mainitsi. Tosin se täytyy myöntää, että terävät kivet kyllä tekevät jälkiä renkaisiin ja renkaat näyttävät hyvin pian kuluneilta, mutta se nyt ei menoa haittaa. Ihanaa on se, etteivät puhkea, eikä niitä tarvitse täyttää eli ovat täysin huoltovapaat.
Toisissa rattaissamme on ihan tavalliset ilmakumipyörät ja ovat kyllä " hiljaisemmat" . Rattaat tuntuvat kevyemmiltä työntää. Tosin en tiedä johtuuko se renkaista vai rattaiden mallista :).
meillä on Brion Twineteissä ilmakenno (eva) renkaat, ja hyvin ovat toimineet.
Ei tarvitse pumppailla, ja liikkuvat yhtä sulavasti kuin muillakin renkailla.
Teräviä pieniä kiviä noihin renkaisiin uppoaa, mutta eipä ole puhkeamisen vaaraa :)
Itse en ole mieltynyt ilmarenkaisiin, olen kuullut niin paljon negatiivista niistä.