Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* Ensikot viikko 12 ja 13 *

17.03.2008 |

[color=Blue][size=3]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[color=Red][size=5]♥ Ensikot ♥

[color=Blue][size=2]Aqua80

Ikä:molemmat vm-80

Yritys alkoi 02/06 ja tutkimukset nyt loppukeväästä. Mulla on nyt kierron kartoitus menossa ja miehen pitäis simppanäyte viedä tutkittavaksi, kunhan saisi aikaiseksi. Ultrattaessa mulla oli toinen munasarja rakkulaisen näköinen, mutta kuulemma ei kannata vielä yhden ultran perusteella sanoa mitään (?)

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

[color=Red][size=2]baulie

Ikä: Kummatkin vm. -85

Kotipaikka: Jyväskylän mlk

Tutkimukset: Yritys aloitettu 4/2006. Mulla todettu kesällä -07 monirakkulaiset munasarjat. Tämän jälkeen otettujen verikokeiden mukaan ovuloin normaalisti, joten PCO ei ole ilmeisen ärhäkkä. Vaivana parin päivän tiputteluvuoto ennen menkkoja. Miestä ei ole tutkittu. 2/2008 lääkäriin, saa nähdä minne tiemme vie!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

[color=Blue][size=2]-Diina-

Ikä: minä 27, mies 28

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Myös Terolut ollut käytössä. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Inssiä ei päästy tekemään kevään 2007 aikana, syksyllä 10/07 suoraan IVF, josta tuloksena negatiivinen. Nyt odotamme PAS:ia tammikuun 2008 lopulla tapahtuvaksi.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

[color=Red][size=2]Kathy@

Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Mulla todettu PCO 05/06, miehen simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Kolme viimesintä kiertoa syönyt terojen lisäksi clomeja, Clomit eivät saaneet muniksia kasvaan eli en ovuloi ollenkaan. Kesän hoidot tauolla ja syksyllä aloitetaan Menopurin pistely ja toivottavasti päästään ensimmäiseen inssiin.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

[color=Blue][size=2]Killa

Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty. Niissä vikaa ei löytynyt, ja inssiä suositeltiin ekaksi hoidoksi. Hoidot aloitettiin huhtikuussa -07. Hoitojen aikana syyksi alettiin epäillä munatorviongelmia. Tokasta inssistä kuitenkin kemiallinen raskaus ja kolmannesta raskaus. Raskaus osoittautui kohdunulkoiseksi ja leikattiin laparoskopiassa, jossa samalla poistettiin kiinnikkeitä toiselta puolelta. Lääkäri päätyi suosittelemaan jatkoon vielä inssejä, kun selvää vikaa ei ole löytynyt ja raskaus kuitenkin kerran (ja melkein toisenkin) alkoi. Niillä siis jatketaan.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

[color=Red][size=2]Koulunäkki

Olen 29-v (vm. 1979) ja mieheni vm. 1978, asutaan Espoossa. Naimisiin me mentiin viime huhtikuussa ja siitä asti on ollut jälkikasvu toiveissa. Alusta saakka on ollut pienehkö epäilys luomuvauvan mahdollisuudesta, koska mun kierrot on olleet sekaisin hamasta menneisyydestä lähtien. Oon syönyt Terolutia kp. 17-26 nyt elokuusta asti ja sillä menkat tulee ihan säännöllisesti. Mun gyne on tuon yks.vastaanoton lisäksi Väestöliitossa duunissa eli on hyvinkin asiantuntija tällä saralla (which is nice...)

Multa on otettu perusverikokeet (kaikki ok) ja kävin lisäks Jorvissa sellaisissa lisäverikokeissa, jotka nekin oli ok. Jorvin lääkäri myös vahvisti tuon oman gynen diagnoosin eli PCO on mun riesa. Nyt sitten homma etenee niin, että meen gynelle maaliskuussa ja silloin kai alkaa noi ovulaation induktio ¿hoidot.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

[color=Blue][size=2]leijona85

ikä: 22 mies 27

asuinpaikka: turun seutu

yritys aloitettu: 07/06

alkututkimukset yksityisellä jossa selvisi ettei miehen näytteessä ollut yhtään siittiötä, lisäverikokeiden jälkeen tiedossa ettei kyse ainakaan tukoksesta eikä kromosomihäiriöstä....siirryttiin jonottamaan tyksiin kunnalliselle jossa aika 10.1.08. edessä miehellä kivesbiopsia ja ainoa hoitomuoto meillä icsi....varmuutta ei vielä ole onko miehellä minkäänlaista siittiötoimintaa....

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

[color=Red][size=2]MetteMari

Ikää meillä: minä 31, mies 33

Yritystä: ehkäisy jätetty pois 05/02, varsinainen yritys alkoi 09/02

Tutkimukset/hoidot: -04-05 tehty perustutkimukset. Munatorvet mulla auki, pieni endopesäke löytyi, mutta lääkärin mielestä ei vaikutusta. Pesäke kuitenkin poistettu 03/05. Miehen simpat ok. Normaalimuotoisten määrä alentunut, mutta määrä korvaa laatua, joten lekuri määritteli hedelmöittämismahdollisuudet normaaliksi. Kesällä -05 yhdessä kierrossa clomit mukana tuloksetta. Hoidot jäi tuolloin vaiheeseen, sillä aloitin opinnot, eikä ollut aikaa, energia, rahaa hoitoihin. Nyt hoidot alkamassa todenteolla. Eka aika polille maaliskuun alussa, jolloin päätetään jatkot. Meissä molemmissa siis pientä ongelmaa, mutta lääkärin mielestä ei selitä lapsettomuutta, joten kai olemme kategoriaa selittämättömiä... Plussan plussaa ei ole tiellemme osunut. Jospa hoidoilla jotain saataisiin aikaseksi:)!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

[color=Red][size=2]nellamaija

Ikä: minä -76 ja mies -74

Asuinpaikka: Keskemmällä Suomea

Yritystä takana: maaliskuusta -06

Tutkimukset: Minulla endometrioosia (myös munasarjoissa), miehellä simpat ok, mutta vasta-aineita. Lisätutkimukset elokuussa -07

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

[color=Blue][size=2]Nuutti77

Ikä: Molemmat vm77

Asuinpaikka: Yhdysvallat

Yritysta:06/06

tutkimukset: Miehellä jonkin verran epänormaaleja uimareita, mutta ei pitäisi olla esteenä raskautumiselle. Mun tutkimukset vaiheessa, tähän mennessä kilpirauhasarvot ja prolaktiini ok.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

[color=Red][size=2]Oon@77

Ikä: 30 ja 37

Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu

Pillerit jätetty pois 12/04

Tutkimukset: Mulle ultria, endoepäilyjä ja kaikenlaista sekavaa. Toistaiseksi kaikki kuitenkin näyttää normaalilta. Mies ei vielä suostu hoitoihin.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

[color=Blue][size=2]Sannamary

Ikä: Minä vm -79 ja mies vm -80

Hoidot: Viimeisin hoito femar+menopur+pregnyl ja inssi. Takana nyt siis kolme inssiä ja neljänteen vielä olisi tarkoitus mennä. Sen jälkeen kuulemma pitäisi ajatella jo IVF-hoitoa.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

[color=Red][size=2]s-k-

Ikä: mie -83, mies -84

Kotipaikka: Oulu

Yritys aloitettu 05/06

Tutkimukset: Miehellä simppatesti 6/2007 (lievästi alentunut hedelmöittymiskyky, siittiöt liikkuvat huonosti ja niitä on vähemmän), muuten ei ole testattu. Itellä ultra (6/2007), jossa näkyi helminauhaa molemmissa munasarjoissa (lääkäri positiivisilla fiiliksillä, minä en). En tiedä ovuloinko, yhden ovisplussan olen saanut. Verikokeet mulla ok.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

[color=Blue][size=2]@sunshine

ikää 31, miehellä 26

Ikiomaa vauvelia toivottu 5 vuotta, ainakin..

Tutkimuksissa ei mitään vikaa kummassakaan, joten monta vuotta ilman tärpin tärppiä on suuri mysteeri kaikille. Mun kierto täydellinen (lähes minuutilleen) ja miehellä kaikki " excellent" . Ensimmäinen inssi tehtiin 10 päivää sitten (luonnolliseen kiertoon), eli nyt kattellaan mitä ensi viikko tuo tullessaan.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

[color=Blue][size=2]Vehnis

Ikä: mina 35 helmikuussa 08 ja mies 29

Mistä: Kanta-Häme

Yritystä: 12/05 alkaen

Hoidot, tutkimukset: Mulla vaikea endo, myös suolistossa, miehen simpat priimaa.

Julkisella IVF 03/07 ei pakkaseen, nega. IVF 05/07 kaksi pakkasukkoa, plussa, mutta km. 07/07. PAS 09/07 nega.

Yksityisellä: IVF 11/07, ei pakkaseen, plussa, mutta tuulimunaraskaus 12/07.

Nyt odotellaan lisätutkimuksia 2-3kk.

[color=Red][size=5]♥ Plussanneet Ensikot ♥

[color=Black][size=2]milka1

Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

EmmaEmilia eli lyhyesti EE

Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79

Kotoisin: Pohjois-Suomesta

Yritys aloitettu: tammikuussa 2005

Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.

Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)

LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Bianco

Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok. Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Tuittu78

Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

trixie2

Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok. Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

kille75

Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa. La 14.12.07

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Tuiskutiusku

Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.

Hoito: ICSI huhtikuussa

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

-piggeliina

Ikä: 32v, mies 31v

Kotoisin ollaan Etelä-Suomesta

Yritys aloitettu: pillerit jätetty pois 09/2001

Tutkimukset: clomit+terot 3kiertoa 07/2002 tuloksetta, 02/2006 hoitoihin yksityiselle, jossa verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki oli ok. Mulla vaan pitkät kierrot, ei pco epäilyjä. Miehen simpat tutkittu 2 kertaa ja eka oli normaali ja toinen normaalin rajoissa. Pelkät clomit uudestaan 06 ja 07/2006 tuloksetta. Tuplaclomit 04/2007 ja samaan kiertoon inssi 05/2007.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Vannis

Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)

hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF 04/07, 3. IVF plussa.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Juliaana-82

Ikä: vm -82, mies -78

Kotipaikka: Pohjanmaalla asustellaan

Yritys aloitettu 04/06

Tutkimukset: PCO-tyyppiset munasarjat todettu 05/07, johon aloitettu Metformiini. Myös Clomit oli tarkoitus aloittaa, mutta yllätysplussa tulikin ennen sitä.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

-ninnuli1-

Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra. Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista, mutta KM 5/07.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

YksityinenAsia

Ikä: Minä -71 ja mies -69

Sijainti: Yhdysvallat

Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 ja nyt ihan tosissaan tutkimuksissa ja hoidoissa toukokuusta 07

Hoitoja: Tutkimuksissa kaikki kunnossa, miehellä myös. Ongelmana miehen ejakuloimattomuus yhdynnässä. Edessä kolme inseminaatiota alkaen kesä-heinäkuussa 07. Plussa toisesta ¿pieleen menneestä¿ inssistä.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

käärö

Ikä: minä 24 ja mies 27

Kotipaikka: Pohjois-suomi

Yritys aloitettu 06/04

Tutkimukset: mulla on todettu etten ovuloin tai sitten ovuloin todella harvoin, endo epäily. Clomeja syöty 3 kiertoa 50mg ja 100mg, ilman ovista ja tulosta. Aukiolotutkimus tehty ja tuubat auki. Miehen simppatestin tulos normaali.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Afternoon

Ikä: molemmat vuosimallia -73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, 4 kiertoa clomeja, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Plussa ensimmäisestä ivf-hoidosta 09/07.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

tuutimari

Ikä: Ollaan miehen kanssa molemmat 31 v.

Mistä päin: asustellaan Pohjoisessa Suomessa.

Yritys aloitettu: Ensimmäinen lapsi ollut toiveissa jo yli kaksi vuotta ja " todellinen" yritys aloitettu 10/05 (kun huomattiin, että ei se tullutkaan kun on tullakseen... :).

Tutkimukset: Viime syksynä on tehty kaikki perustutkimukset (siittiöt ok, hormonilabrat ok, munatorvet ok) ja siis selittämättömiä ollaan.

Hoidot: Muutaman kierron ajan Lugesteroni loppukierrossa (lyhyeen kiertoon ja tiputteluun) ja nyt kevään ajan Clomifeneja. Kesän jälkeen ollaan päätetty lähteä järeämpiin hoitoihin. Ensimmäinen inssi 8/07, josta Plussa! La 5/08.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

hellikki

Ikä: vuosirenkaita kertynyt itselle 32, miehelle 35

Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan

Yritys aloitettu: esikoinen on ollut toiveissa elokuusta 2005 lähtien.

Tutkimukset ja hoidot: Perustutkimuksissa keväällä 2007 ei löytynyt syytä eli selittämättömästi lapsettomia ollaan. Ensimmäinen hormoonihoidolla (Puregon+Pregnyl+luget) tuettu inssi 05/2007 -> nega, toinen inssi 08/2007 -> Plussa! La 05/2008.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

hapö2

Ikä: molemmat -78

Kotipaikka: pääkaupunkiseutu

Yritys aloitettu: " tositoimiin" 02/06, pillereistä luovuttu vähän aiemmin

Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 02/07, aukiolotutkimus oikea puoli ok vasen??, lisäksi verikokeita ja ultria. Simpat epänormaaleja ja vähän.

Hoito: inssi 06/07 nega, ICSI 08/07 plussa. La 05/08.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

desejo, yleensä vaan dese

Ikä: molemmat 29

Yritys aloitettu: 09/05

Hoidot ja tutkimukset: Itselläni pco-tyyppiset munasarjat, jotka aiheuttavat ongelmia oviksessa. Kaikki veriarvot on kuitenkin ok. Mies on tutkittu eikä mitään vikaa löytynyt. Clomeilla on saatu ovis tulemaan joka kierrossa, mutta muuta tulosta ei sitten olekaan näkynyt. Luomuplussa lokakuussa!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

-marge-

Ikä: olen 25v. ja mieheni 26

Kotipaikka: hämeessä asustellaan.

Yritys aloitettu 05/06

Hoidot ja tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu, kierronkartoitus tehty ja arvot ihan hyvät. Simpat ok. Kokeiltu clomit ja puregon, ei apuja ovikseen, 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle, syksyllä eka ivf. Luomuplussa lokakuussa!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

VihervaaranAnna

Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta 5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä 10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu. Eka IVF kesällä 2007, nega. PAS 10/07, PLUSSA!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Buumi73

Ikä: kumpikin 33v.

Pillerit jätetty pois 01/06

Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä tukemaan Terolut. Hoitona ovulaation induktio x 4. Viimeisimmän hoitokerran pistokset jouduttiin keskeyttämään -> " pilalle" mennyt yritys - joka poikikin tuplaplussan!

[color=Red][size=2]♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Brooke73

Ikä: minä 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Yritystä 4/2006, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minussa on vikana kohonnut FSH-hormoni. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI. Ensimmäinen tehtiin toukokuussa, tuloksena nega, ja toinen ICSI edessä syyskuussa.

Plussa 2/2008, kolmannesta ICSI-hoidosta!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Naksu

Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampere

Yritys aloitettu: 09/2005

Tutkimukset: Tehty kierronkartoituksia, ssg, ultria, simppatestit, ei mitään vikaa missään. Inssit 12/06, 02/07, 05/07 kaikki negaa ja lisäksi suunnitellut mutta ei toteutuneet 01/07 ja 03/07. Viimeisessä inssissä todettu mun kropan toiminta täysin ennustamattomaksi ja oikukkaaksi-> ivf suunnitteilla JO vkolle 26! Ja siitä plussa! Keskeytynyt keskenmeno rv:lla 12. :(

Plussa2/2008!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Jessica

Vm: Minä -75, mies -72

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Ivf -07 ja 2 x pas kaikki negaa,

2. Ivf 01/08+.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Mushu

Ikä: molemmat vm -79

kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu 07/05

hoidot ja tutkimukset: Kokeiltu Clomeja kaks kiertoo, Proveraa,Lugestronea ja primolutteja kiertoja tasaileen. Labrat ok,siittiöt ensiluokkaisia. Pco todettiin 02/07, painoa pudoteltu n.33kg ja käytössä Glucophage. Arimidex +Pregnyl

Inssit 1/08->nega, ja 2/08->plussa!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

tatjuska79

ikä: molemmat 28 v

asustellaan savon mualla

taustaa: yritetty 08/03 lähtien, ekan kerran tk-lääkäriin 01/06, julkiselle 03/06 sen jälkeen tehty tutkimuksia

tutkimukset: mulla tehty verikokeet ja endoultrat, verikokeista selvis että ovuloin silloin kun huvittaa, välillä ei irtoo ja välillä irtoo sitten kaksin kappalein. Endo on suljettu pois. Miehellä ei näkynyt simppoja ekoissa tutkimuksissa olevan, otettiin kiveksistä koepala ja sieltä löytyi eläviä, siis joku tukos tai joku matkalla. Miehellä kokeiltiin hormonihoitoa, jolla sais simppatuotantoa korkeammaksi ja sitä kautta tulis jotain " läpi" ,ei onnistunu, joten 10/07 eka icsi. Ei päästy siirtoon asti, uusi yritys 02/08.

Plussa 3/2008, toisesta ICSI-hoidosta!

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/50 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun heti isot onnittelut TATJUSKALLE ja MUSHULLE! Paljon tykötarpeita mukaan pitkään odotukseen!

Kylläpä aika menee nopeasti. Yksiskin on jo lähes loppumetreillä :)

Täällä on ovis parhaimmillaan ja nyt voin sen todeta helposti ilman mitään testejä. Sen verran kovasti " vihloo" tuolta alhaalta. Mutta arvatkaas mitä? Mieshän on TIETENKIN reissun päällä :( Toivottavasti ehtii kotiin edes aamuun mennessä, että saa edes pienet piinailut päälle parin viikon päästä. Nyt alkaa ihan harmittamaan jos ei pääse piinailemaan kun joskus 6 viikon päästä????? AAARGH!

Vilkutuksia kaikille o/

Oon@

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin uutena tuppautua tähän pinkkaan. :)

Alkuun voisin kertoa jotain meistä... On toi teidän edellinen pino aika pitkä, ihan loppuun en ole jaksanu vielä lukea niin en tiedä missä mennään. ;)

Mutta me ollaan espoolainen pariskunta, mä vm. -84 ja mies -83. PCO-diagnoosin sain syksyllä 2005 rutiinitarkastuksen yhteydessä. Sinällään en diagnoosista yllättynyt, tiesin kyllä että jotain on pielessä... Kai oon sen jollain tasolla tiennyt " aina" . Tuolloin söin vielä pillereitä, mutta jätettiin ne sitten helmikuussa 2006 pois ja viimesetkin ehkäsyn rippeet jäi pois nyt loppukesästä. Kierto heitteleen ihan miten sattuu, kuluneen parin vuoden aikana on ollu käytössä niin terot, primolut kun metutkin, eikä mistään ole ollut kuin hetkellistä apua. Loppuvuodesta mulla todettiin lisäksi vielä kilpirauhasen liikatoiminta. Siitä lääkäri kommentoi, että jätetään kaikki muut lääkkeet pois, hoidetaan kilpirauhanen kuntoon, katsotaan muutama kuukausi ja jollein raskaus ole alkanut, alotetaan clomit. Ja mitään ei ole tapahtunut. Huhti-toukokuussa olis vielä edessä kierron kartotus ja sit mekin päästään vihdoin tositoimiin. Simppatesti teetettiin yksityisellä ja tulos taitaa olla nykyään yksi miehen suurimpia ylpeydenaiheita. ;D Nyt siis odottelen menkkoja, kiertopäivä on varmasti jo yli 60 ja mitään ei vaan kuulu... Tosin kun kierto on venähtänyt taas näin pitkäksi, lähinnä toivon ettei vuoto alkaiskaan ennen kun huhtikuun puolella, niin päästäis jo seuraavasta kierrosta viimesiin tutkimuksiin. Että tämmöstä...

Täällä taitaakin olla aika monta PCO:laista? Kiva löytää teidät, välistä muitakin vilahtelee siellä täällä ja sitten kaikki katoaa, kumma ilmiö... Nytpä tiedän missä kaikki on. ;)

-S-

Vierailija
4/50 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oona: Ehtikö sun mies ajoissa kotiin? :) Toivottavasti.

Tiedän miten kypsää tollanen on, kun tiedät että nyt olis ovis eikä toinen oo mailla halmeillakaan. Me tehdään molemmat vuorotyötä, joten välillä on tosi hankalaa saada touhuilut osumaan edes jotenkin oikeeseen aikaan, välillä kun ei nähdä viikkoon vaikka ollaan molemmat kotona...

-S-

Vierailija
5/50 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(.) tulin kertoo, vaikka mitään kerottavaa oikein olekaan:

ovis ois tarkoitus tikutella meneillään olevasta kierrosta ja sen pitäs ollakin tässä pääsiäisen pyhinä. Joten täällä toivotaan munarikasta pääsiäistä;)! Olo on jotenkin vähän blaah! En tiedä. Nyppii ja tökkii vaan nyt just vähän kaikki. Liekö jotain kevätväsymystä tms. Tänään on kevätpäiväntasauskin mikä on mahtavaa ja upee ilma, mut jotenkin vaan tympeät fiilikset.. *huokaus* Jospa tää tästä kirkastuu...:)

Tuumaa Mette ja pakottaa itsensä ulos...

Vierailija
6/50 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ny näin on päässy tipahtaan?

Kuulumisia tulin pikkasen kertoileen. Mutta ihan ekaks oikeen paljon kiitoksia kaikille onnitteluista!! Onnee tälle taipaleelle kyllä tarvitaankin ; )

Sonnai tervetuloa mukaan mukavaan porukkaan. Vaikka nyt onkin ollu hiljasempaa, niin eiköhän se taas tästä kesää kohti vilkastu. Toivottavasti vierailusi tällä puolen jää lyhyeksi.

Oona: Ehtikö mies kotiin?? ; )

MetteMari: Mitenkäs pääsiäinen meni? Olikos hyväkin munasaalis?

Baulie: Kiitos taas uudesta pinosta ja tuosta päivityksestä. Itse en olis vielä uskaltanut itseäni plussanneisiin listata, mutta kiitos. Tuntuuu se vaan oudolta ja samalla hurjalta nähdä omat tietonsa tuolla plussanneissa. Hui!

Ja sitten vielä OmaNapa: Tänään oli alkuraskauden uä Väestöliitolla ja kyllähän siellä ihan pikkuriikkinen sikiön alku köllötteli. vielä ei ihan varmaks nähty sydämmen sykettä, joten ens viikolla katotaan uudestaan. Mutta lääkärin mielestä nyt ainakin näytti siltä kun pitäiskin. Kai sitä pikkuhiljaa vois alkaa uskoon tän todeks. Oireitakin on jonkin verran jo: rinnat ja etenkin nännit on melkosen kipeet. välollä on pientä öklötystä, muttei mitään kovin voimakasta, ennemminkin paleltaa ja väsyttää ihan tajuttomasti. Lisäks makuaisti on muuttunu, monet sellaset maut joista ennen piti ei nyt maistu, etenkään suklaa ja jätski.

Oikeestaan voisin jaaritella omaasta navasta vaikka loputtomiin mutta jätetään tähän.

Alan hiljalleeen hivuttautua tuonne odotuspuolelle(mieli tekis, mutta uskaltaiskohan sitä jo?), mutta jos vaan teille sopii niin käyn edelleen vakoilemassa kuulumisianne.

Terkkuja ja tsemppiä kailille ihanille enskoille. Ja aurinkoista kevättä myös!

T:mushu ja toukka 6+3

Vierailija
7/50 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäinen vierähti levon merkeissä ja tänään arki alkoi ultraäänikontrollilla.

Kaikki on hyvin, eli siirtopäiväksi sovitiin 1.4. Kohdun limakalvo ei ole kovin järeä vieläkään, vaikka lääkkeillä tuettua siirtoa tehdään. Tänään 7,5 mm. Viikonloppuna alkaa luget estrogeenin rinnalle.

Voi että miten sitä toivoisi, että edes yksi pikkupirpana selviäisi hyvissä voimissa siirtoa varten. 4 alkoita jäi viimeksi pakkaseen. Jännäksihän tämä taas käy. Ei oikein uskalla iloita eikä haaveilla, kun ensimmäinen kierros meni myttyyn mutta pakko on toivoa ja tsempata, että jaksaa.

Sonnai: Tervetuloa ensikkopalstalle turisemaan!

Mettemari: Jokos kevätväsymys helpottaa?

Mushu: Kiitos pinon tuuppauksesta jonossa ylöspäin! Hienoa kuulla, että kaikki on hyvin, kyllä ne sydämen sykkeetkin ultraan tarttuu, kunhan toukkis vähän vielä kasvaa. Käy toki vakoilemassa ja kertomassa kuulumisia!

Oona:Kuinkas kävi, pääsetkö piinistelemään?

nella

Vierailija
8/50 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältä taas kurkkailen ja huomasin pinon viettävän aika hiljaiseloa, mitäs kaikki puuhaa???!!

itse odottelen tädin tuloa että pääsen soittelee tyksiin ja aloittaa tuon tamofenin kanssa...saas nähdä mihin tämä vie....jännittää...

on pinna ollut nyt vähän kireällä kotona, niin työelämässä kuin myös miehen kanssa...nyt ei juuri puhuta, toinen imuroi ja minä istun koneella. että miehet osaa joskus kaiken tehdä väärin ja suututtaa naisen niin täydellisesti! töissä ei nyt ihan mene niin kuin pitäisi ja työinto on aika nollilla..

no, kai tämä tästä...palailen paremmalla tuulella taas.....

leijona

Vierailija
9/50 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...joka onnekseen taitaa olla jo hiipumaan päin tältä erää. Meilläkin oli sähöt poikki aamulla ja tuuli niin kovaa, et välillä aatteli et lähteekö katto oikeesti irti, huih!

nellamaija: Limiksen kasvatussäteitä sulle ~~~~~~

Mushu: Mahtavaa! Toukka se kyydissä vaan kasvaa ja voi hyvin! Kerrohan kuulumisia ensiviikon uä:stä viimeistään.

Sonnai: Tervetuloa joukkoon!

leijona85: Hengenheimolainen olen noiden työkuvioiden osalta. Meilläkin töissä melkolailla p**settä juuri nyt ja työmotivaatio mullakin nollassa. Tartteis etsiä jotain uutta työtä, mutta millään jaksas orientoitua sellaseen juuri nyt.. Blääh!

ON: Ovis oli meni, mitä vanhat merkit paikkansa pitivät. Tikuttamatta jäi kyllä, kun joku onneton unohti ostaa tikut. Mutta sen verran selkeät ovislimat oli havaittavissa (sori), jotta eiköhän se ollut aika tarkalleen suununtaina.. Ja kyllä hoideltiin pupuiluja pääsiäisen kunniaksi myös! No, ajoitus on osunut useampaan otteeseen juuri oikeaan aikaan tuloksetta tässä lähes kuuden vuoden aikana, jotta hirveesti osaa mitään odottaa. Toki tässä kierrossa ekaa kertaa kierron alusta asti homeopaattinen lääke ja täsmävitamiinit limikselle, joten pienen pieni toivon kipinä aina täytyy pitää yllä...:)! Vaikka kaiken kaikkiaan edelleen fiilikset melko alakuloiset syystä tai toisesta.. Siis edelleen tuo kevätväsymys/työv***tus painaa... Mutta eiköhän kevään eteneminen tee tehtävänsä ja nostaa mutkin valoisampiin fiiliksiin:)!

Terkut ja tsemppaukset kaikille enskoille ja laitelkaahan kuulumisia, mukava ois kuulla teistä muistakin.

MM

Vierailija
10/50 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkä ensin nämä omanapa-asiat (sori)....

aamulla sitten täti löysi luokseni, aika ajoissa (kp28) kun mulla pitkään ollut kp30....no ei se mitään, kun nyt innolla odottelen että saan soittaa tyksiin ja kysellä ohjeita, me siis vihdoin päästään aloittamaan!!!!!JEEE!!!!

tätä hetkeä siis olen nyt vuoden verran odotellut ja nyt se on edessä, ensimmäinen hoitoyritys...wau...ei oikein tiedä miten olla....tiedän että onnistumisprosentit ovat aika pienet (15-20) mutta nyt en jaksa niitä murehtia, ovat kuitenkin paaaaljon paremmat kuin 0%....

mette: vai ei sullakaan työ maistu...joo, meillä miehen kanssa oli vielä tosi kova riita työhöni liittyen ja olen nyt kaksi päivää ollut poissa töistä ja miettinyt ratkaisua työongelmiin...mut niin kuin sanoit, työpaikan vaihtokin on aika iso juttu ja kun on nämä vauvapuuhaat samaan aikaan....toivottavasti keksit ratkaisun työongelmiin! ja toivottavasti pääsiäinen toi mukanaan jotain taikaa pupuiluunne!

toivottavasti saadaan auringon myötä tännekin pinoon taas vähän jotain liikettä!!! meillä turussa ainakin paistaa taas aurinko kirkkaan siniseltä taivaalta!

aurinkoista päivää kaikille!

leijona

Vierailija
11/50 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli soittelin sitten eilen tyksiin, kun mulle oli annettu ymmärtää että päästään aloittaa vihdoin hoidot ja tässä kierrossa siis tekemään inseminaatio luovutetuilla siittiöillä.....soitin sinne ja kauhukseni mulle kerrottiin ettei heillä olekaan tällä hetkellä yhtään luovutettuja siittiöitä!!! voihan prkl!!!!!!! että mua suututti, miten he voivat tavallaan luvata ja sovitaan kaikki valmiiksi, mä hankin lääkkeet ja kaiken ja olen niin innoissani ja sitten he päättävätkin pilata kaiken! =( se oli mulle viimeinen pisara kunnallisella nyt!!!!

sovittiin miehen kanssa että mennään takaisin yksityiselle avalle, kerätään vaan jostain se raha siihen sillä tämä meno tyksissä saa nyt riittää!!! olemme valmiita pihistämään kaikesta jos vain saamme edes mahdollisuuden omaan pikkuiseen!!

ensi viikolla siis jo aika sinne, tiistaina, ja toivotaan että päästäisiin tässä kierrossa silti jo tekemään inseminaatio siellä!!! tyksistä siis sanoivat että soittelevat kun luovutettuja siittiöitä vapautuu meille mutta eivät osanneet sanoa onko se ensi kuussa vai ensi vuonna!

tällaista tällä kertaa, raivo on suunnaton tyksin toimintaa kohtaan, onneksi löytyy yksityinen puoli jossa rahalla saa ainakin jollain tasolla parempaa palvelua....

leijona

Vierailija
12/50 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leijona85: Joo työkuviot hanurista. Lähinnä työilmapiiri meillä. Muutana tyyppi, jotka jaksaa keljuilla vähän kaikesta... Ei jaksas.. Miehen kanssa ei sen kummempaa riitaa asiasta, mut painostaa välillä kovastikin etsimään uutta työtä. yhtä paikkaa hainkin, mut ei tullut kutsua edesa haastatteluun...:/ Ja kuten sanoit, tässä vauvahommassakin ois nyt ihan riittämiin, et ei enää jaksas kauheesti ylimääräistä... Äbyy! Jotta osaa keljuttaa!!!

ON: Hirveesti yrittäisin olla positiivinen. Nyt kp jotain 20 ja eilen illalla alkoi vihlovaa kipua alavatsalla. en muista ainakaan tälläistä olleen aiemmin, joten yritän toivoo, voisko olla peräti jotain kiinnitymiskipua. Oviksen voisin sanoo bonganneeni melko suurella todennäköisyydellä kp14 ja kovasti yritettiin touhuta siihen saumaan... Mutta, mutta mikäli vanhat merkit paikkansa pitävät, niin tääkin kierto mennee kategoriaa " leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä" , kun kp vaihtuu taas kp1:deksi... äbyy siitäkin!

Maansa myynyt Mette :/

Vierailija
13/50 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä vietän etätyöpäivää, enkä saa jännitykseltä mitään aikaan...

Tuntuu ihan hurjalta ajatella pieniä kuuravarpaita, kun niitä klinikassa tänään sulatellaan... Voi kunpa selviäisivät. Omassa kropassa tuntuu hormonihoitojen jäljiltä, että se olisi valmis ottamaan vastaan pienet tulokkaat (ehkä se onkin vain toiveajattelua..?).

Nyt kun on toista kertaa siirtoa odottamassa, mietteet ovat toisenlaiset.

Omaa kroppaa osaa kuunnella eri tavalla ja huoli on erilainen. Tuntuu, että kaikki on valmista raskauden alkaa alkioita myöten ja silti pelottaa, että kaikki voi mennä pieleen, että oma kroppa ei reagoikaan toivotulla tavalla. Huomenna aamupäivällä soitto klilnikkaan ja jos kaikki siellä kunnossa ip:llä siirto. Aikamoinen aprillipäivä.

Leijona: Sinun tilanteesi kuulosti ihan mykistävän epäreilulta, ymmärrän hyvin, että olet kiroillut julkisen palvelun ja uuden hedelmöityshoitolain ja kaiken mahdollisen. Itse on valmis ja kaikki kunnossa, sitten vedetään matto jalkojen alta. Jokainen pettymys tuntuu kohtuuttoman raskaalta, kun muutenkin joutuu tehdä elämälleen myönnytyksiä tämän lapsettomuuden vuoksi.

Kerrothan sitten miten yksityisellä ottivat vastaan, pääsettekö kuitenkin hoitoihin jo tässä kierrossa?

MetteM: Älä sinä myy maatasi, tällä palstalla on hatteu kirveitä kaivoista ja jeesattu kaveria tikkailla ennenkin! Toivottavasti näyttää valoisammalta tämä viikko!

nella- taas asialla väärän viikon pinossa...;)

kuinkas muilla meno maistaa?

Vierailija
14/50 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mutta minä jaksan käydä avautumassa...:)

leijona85: Toivottavasti todellakin pääsette yksityisellä hoitoon jo tähän kiertoon. Odottaminen on raastavaa ja kovasti helpottaa kun saa tiedon milloin pääsee hoitoja alkamaan ja sit jos vielä tulee jotain viivästystä, niin harvalla hermo pitää enää siinä vaiheessa...

Nellamaija: Tsemppiä huomiseen siirtoon! Laitahan tuoreet kuulumiset miten menee..

ON: Joo, täällä vähän paremmissa fiiliksissä jo. Tähän samaan saumaan sattui vaan niitä varmasti meille kaikille liiankin tuttuja tilanteita, joihin suhtautuu välillä paremmin ja välillä huonommin.. Eli yks tuttu juuri synnyttämässä piakoin, yks tuttu vaihtoi lennosta miestä ja on taas paksuna uudelle siipalleen, yks tuttu, jonka kanssa olin jo aikaa sitten päättänyt, et en keskustele lapsettomuusasiasta (saa aina jotenkin apeisiin fiiliksiin, kaikki ei osaa/halua suhtautua kovin empaattisesti..), niin keskusyelu harhautui jotenkin varkain tähän aiheeseen. Voi kuinka sain kuulla kuinka heidän lapset sai alkunsa vähän vahingossa (hei haloo, eletään kuitenkin 2000-lukua, mikä vahinko?) Et vähän myöhemmin olivat aatelleet, mut niin romanttisesti saivat alkunsa kuka missäkin häämatkalla, ensitapaamispäivänä tms. Ja miten hauskasti oli kertonut asiasta miehelle yms.. Ja sit vielä totesi kuinka paljon lapset tuovatkaan sisältöä ja merkitystä elämään... blaa-blaa..tätä rataa..

Muuten täällä menkkoja ootellaan viiokn päästä.

Vierailija
15/50 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvuudessa ollaan takaisin! Terveisiä tropiikin lämmöstä! Matka meni ihanasti ja nyt on taas palattu arkeen.

Nyt menossa ko 7 ja ensi maanantaina lääkäri, jossa aletaan valmistelemaan PAS:ia. Olisikohan tänä NYT SE MEIDÄN KIERTO? Jännittävää.

Halauksia ja huiskutuksia kaikille! Nyt tytöt pitäisi saada uusi plussa-aalto päälle :)

-Diina-

Vierailija
16/50 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...pitkästä aikaa

Aika hiljaiseloa täällä on vietetty. Vaikuttihan pääsiäisen pyhät varmasti asiaan ja sitä että aina ei jaksa ja huvita kirjottaa.

Leijona: En osaa sanoa muuta kun voihan p¿a! Ihan kun tää ei olis muutenkin rankkaa ja sitten vielä pitää sairaalan sössiä noin: ei ole luovutettavaa. H¿¿i sentään!!Toivottavasti jotain valoa on näkyvillä.

ON: kuukautiskivut edelleen kurissa, nyt kolmannet menossa tm:n jälkeen. Hieman suurentunut ongelma on ollut ulostamisen tarpeen tiheytyminen, johon nyt ensi viikolla pohditaan homeopaatti-lääkärini kanssa lääkettä.

Mä olen nyt alkanut vähän raottaa oveta mahdolliselle neljännelle IVF:lle¿ En ole vielä menossa, mitään päätöksiä en ole tehnyt, mutta nyt tuntuu siltä, että ehkä josko kuitenkin vielä kerran.. Vannoin niin sen nimeen, että ei enää ikinä. Mutta näin se mieli heittelee ;o) Onhan se kovasti omasta jaksamisen vaiheesta kiinni, miten hoitoihin suhtautuu ja miten niitä jaksaa edes ajatella. Meillä oli siis viimeisin IVF marraskuussa ja tm todettiin joulukuussa. Olen saanut toipua rauhassa ja mulla on ollut mahdollisuus ajatella kaikenlaista muutakin. Tämä aikalisä on ollut tosi tarpeen!!! Katsotaan nyt, miten tässä edetään. Mun mies ei ole ihan vakuuttunut hoitojen jatkamisesa, koska hänen mielestään mä en ole tarpeeksi toipunut vielä.

Saatiin muuten tukostekijätaipumistulokset: kaikki normaalia. Onhan se hyvä, ettei mitään uutta ¿vikaa¿ löytynyt, mutta jos olis löytynyt jotain, sen olis voinut yrittää korjata¿

Näin täällä, Vehnis

Vierailija
17/50 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diina: Hienoa että olet taas remmissä ja pääsette pas-touhuihin!

Vehnis: Moi pitkästä aikaa! Hienoa, että olet jaksellut hyvin. Se on ihan totta, että parempina hetkinä jaksaa toivoa taas ja mieli ei välitä muistaa kaikkea surun ja murheen määrää. Ja onhan ne murheet taakse jätettävä, että jaksaa jatkaa, oli suunta mikä tahansa. Mieti ihan rauhassa jatkoja! Voimia ja jaksuja!

MetteM: Tylsää ettei ystävistä aina saa tukea, vaan pääsee sivusta seuraamaan vauhtia ja vaarallisia tilanteita...

baulie: Missäs meitin palstaemo luuraa? Mitä kuuluu?

Nuutille vilkutuksia!

ON: Tänään on siirretty 2 pakkasvauvaa masuun kasvamaan. Kaksi ensimmäistä selvisivät sulatuksesta mutta eivät lähteneet jakautumaan, joten hukkaan menivät. Tänään sulatetut 2 selvisivät sulatuksesta ja toinen oli jo ehtinyt lähteä jakautumaankin. Nähtiin alkiot pieneltä tv-ruudulta ja kovasti lääkäri niitä kehui hyviksi ja kauniiksi. Voi että, siitä tuli hyvä mieli!

Nyt on pakkanen tyhjä ja mieli täynnä toivoa.

Killa: Jos satut lukemaan meidän turinoita, niin tuhannesti onnentoivotuksia kevään lähestyviin hoitoihin! Olet usein mielessä!

Voimia ja toivonkipinöitä!

nella

Vierailija
18/50 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nellalle nyt sitten tsemppiä, toivottavasti kiinnittyvät!

muille kanssa voimia tuleville hoidoille ja uusille yrityksille!

semmoinen on olo, että kevään astuessa esiin, myös moni meistä toivottavasti pääsee nyt pian plussaamaan.....

oltiin siis tänään siellä avalla ja sieltä poislähtiessä oli itselläni todella hyvä olo....meille on löytynyt sopiva luovuttaja, lääkäri varasi kyseisen sperman meille (kuulostaapas hassulta) ja ensi ma olis ultra ja katotaan tilanne annetaanko irrotuspiikki ja tehdään inseminaatio vai katsotaanko inseminaatio ovulaatiotestien mukaan...mitään lääkitystä mulle ei nyt annettu, koitetaan ainakin tämä kerta ilman, ja toivonkin että jäisi ainoaksi kerraksi =) olo on siis hyvä ja helpottunut vaikka edessä on jännittäviä ja pelottavia hetkiä. MUTTA, nyt päästään vihdoin hommiin ja toivottavasti jo ensi viikolla uimareita sisään....

tässä sellaista kyselisin, että mitä ovulaatiotestejä olette käyttäneet? pitäis hankkia enkä sit tiedä mitkä olis kaikkein luotettavimpia?!

leijona

Vierailija
19/50 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on Nellalla kuuravarpaat matkassa mukana...taalla on sormet kyynarpaita myoten ristissa, etta tarraavat kiinni, ja jatkavat mukana seuraavat 9kk.

Leijonalle myos onnittelut, etta sopiva luovuttaja loytyi!

Diinalle myos paljon plussasateita PAS:siin. Ja kiva kuulla etta loma sujui hyvin.

Muillekin paljosti jaksuja!

Omassa navassa kaikki ennallaan...endo on edelleen kivuton skopian jalkeenkin. Tiputteluvuoto on jaanyt kokonaan pois, jee!!! Eli toistaiseksi luomuillaan, ja hoidetaan endoa ruokavaliolla, ennen kuin paastaan hoitoihin Suomessa.

Mita Aqualle ja s-k:lle kuuluu???

Halituksin:

nuuts-tuuts

Vierailija
20/50 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti sen verran ilmoittautua, että kyllähän mä teidän kuulumisia luen ihan säännöllisesti! :) En vaan ole kovin paljoa nykyään koneella, ainakaan entiseen verrattuna, eikä tule sitten niin kirjoiteltua. Lähinnä olen joitain yleisiä aloituksia tehnyt ja tuolla maaliskuun IVF-pinossa kirjoitellut. Ajatuksissa olette kyllä, mutta aina kun tekisi mieli kommentoida, on olevinaan ollut niin kiire ettei ole ehtinyt... :)

IVF pitkän kaavan mukaan on siis käynnistynyt ja ensi viikolla olisi sitten 0-ultra ja toivottavasti pääsen piikittelemään. Punktion olisi tarkoitus olla viikolla 17. Jännittää meneekö kaikki niin hyvin, että päästäisiin siirtoon asti!

Nuutille huiskutukset rapakon taa ja luomuplussasädetyksiä sinne! +++++ Jospa se hyvinkin nyt tärppäisi ja pääsisit sitten tänne vain mahaa kasvattelemaan! :)

Leijona: olipa hyvä, että asiat rullaa nyt noin kivasti eteenpäin ja toivon kovasti onnea inssiin teille!

Nella: kiitos kaipaamisesta! :) Mä odotan, että sä näytät nyt mulle mallia että miten homma hoidetaan ja mä pääsen muutaman viikon kuluttua ottamaan plussan sun jälkeen!

Diina: onnentoivotuksia sinnekin tulevaan hoitoon! Peukut on sunkin puolesta pystyssä! *bd* Jospa se juna taas hetkeksi seisahtuisi tälle Enska-asemalle!

Oona: mites siellä, toivottavasti ei seuraavat piinailut veny kovin pitkään eli toivottavasti siellä jo piinaillaan! :) Olin jostain lukevinani, että sun mies ois pikkuhiljaa vähän jopa hoidoille (vai oliko tutkimuksille) lämpenemässä vai muistanko nyt ihan väärin?! Toivottavasti niitä ei kumminkaan tarvittaisi, vaan onnistaisi nyt kuitenkin luomusti ennen sitä! :)

Tsempitystä vielä kaikille muillekin Enskoille, joita en nyt nimeltä maininnut! Plussan toivoisin kyllä ihan jokaiselle ja pikapuoliin! :)

Laitan vielä vähän päivitystä esittelyyni, jos joku vielä listaa jaksaa päivittää (Baulielle kiitos vaivannäöstä)!

Killa

Ikä: molemmat 32v

Kotipaikka: Helsinki

Tutkimukset: Virallisesti ollaan selittämättömästi lapsettomia, mutta mulla ilmeisesti pco-taipumusta ja toisessa munasarjassa anatominen poikkeavuus, joka saattaa vaikeuttaa raskaaksi tuloa.

Hoidot: aloitettiin huhtikuussa -07. Tehty 4 inssiä, joista saaliina kemiallinen ja kohdunulkoinen raskaus. 4/08 edessä ensimmäinen IVF.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän