Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Marraskuun Maitonassut vko12

17.03.2008 |

Uusi pino pystyyn, meniköhän tuo viikko oikein...

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulla laittaan Korallille suuren suuret onnittelut plussasta! En ole kuukausiin ollut palstailemassa, mutta nyt kun vatsatauti iski, on hyvää aikaa käydä taas täälläkin lueskelemassa kuulumisia ja mitä silmäni näkivätkään....

Suuren suuret onnittelut siis Korallille. Muistan nimimerkkisi jo aikojen takaa ja taisimmepa kirjoitellakin samalla listalla jossain vaiheessa. Aika lailla samoilla linjoilla mentiin eli meilläkin yritystä takana kohta lähes 1,5 v.Toivoa antaa siis meillekin teidän plussauutinen. Kevään jatkoja Korallile ja muille plussanneille ja marraskuun maitonassuille.

T:Salsa-42

Vierailija
62/88 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on uskomatonta! Tein äsken testin ja näytti selvää plussaa. Mää tärisen ja olen ihan puulla päähän lyöty.

Koko tämän kuukauden olen yrittänyt vaan olla vaikka ajatukset ovatkin pyörineet omassa navassa...ei ollenkaan hauskaa.

Kierto on ollut 27/29 ja nyt oli ovis jo päivillä 10. odottelin menkkoja jo viikonlopulle ja olen melkein ollut masentunut vatsan väänteistä ja niistä " menkkamaisista" tuntemuksista jo etukäteen. En ole herätellyt minkäänlaisia toiveita enkä pyöritellyt mielessäni toiveajattelua mistään. Eilen tuntui taas että menkat ne sieltä tulevat, vaan eipä tulleet ja rohkeana, kädet täristen otiin testin esille....

Tää on uskomatonta. Lämmöt ovat heitelleet sinne tänne, eikä niihinkään ole ollut uskominen.

keskenmeno oli viimeisin lokakuulta joka mielessä kolkuttaa ja muita sotkuja elämässä, jotka varmaan joku teistä muistaa, kun olen joskus kertonut...

Viisi lasta ennestään eli kuulun suurperheisiin! Tiedättekö, että tämä ei todellaan ole itsestäänselvyys. Minä olen niin kiitollinen niille suuremmille voimille, jotka ympärilläni ovat. Että näin minulle kävi. Pelottaa. Mutta silmät itkevät myös onnesta vaikka pelkoa katson silmiin että miten meille tällä kertaa käy.

Voi siskot, kun tietäisitte kuinka elämä joskus hymyilee kaiken sekasorron keskellä.

Lähetän haleja teille kaikille täältä Ruotsista.

Riesa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pahoittelut negasta Vacsulille ja Tinttanalle :( Voin juuri nyt samastua hyvin hermoja kiristäviin tunnelmiin...

No news = good news eli niin kauan on toivoa kun tätiä ei näy. Tänään kp 30/30, negan testasin kp 26 ja olo on just sellanen kuin aina ennen menkkojen alkua, tiputteluvuotoakin ollut eilisestä niin kuin yleensä. Olen alkanut jo lukea joulukuisten pinoa ja asennoitua siten, että sinne pudotaan... Jotenkin tuntuu tosi ikävältä, että huolimatta täysin optimaalisista ajoituksista jne. ei ole tärpännyt, ja seuraavissa kierroissa näinkään hyviä mahiksia ei ole (asutaan pääosin eri paikkakunnilla). Ahdistaa... ja ahdistuskin on mulle tyypillinen menkkaoire :/

Koetan kasata mielessä listaa tädin vierailun hyvistä puolista (ehdin opiskella väljemmällä aikataululla, mahdollisuus saada jouluvauva, voi taas juoda alkoholia...) muttei oikein jaksa piristää. Ei tietysti pitäisi mennä asioiden edelle, ehtii sitä surra sittenkin kun täti todella on tullut :) Vielähän sitä toivoa kuitenkin on.

Vierailija
64/88 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt ketuttaa ja itkettää.

Töissä hajoilen ja jahka täältä pääsen niin lähden kotiin heti välittömästi *nih* " Positiivista" on että kierto oli 28 päivää. Mutta silti, Voi PIIP.

T:Vacsuli kp1/28-40, yk 6 juuri pärähti käyntiin.

Vierailija
65/88 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja negaa näyttää :(

Dpo on 10 ja testattu 10 herkällä testillä.

No mitäs siitä, eteenpäin sano mummo lumessa. Keskityn nyt vaan painonpudotukseen (jo 6,5 kg lähtenyt) ja kesällä mietitään jatkohoitoja sitten. Eli omaa napaa nyt vaan, sori..

-fatmama yk10 vielä..-

Vierailija
66/88 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Vacsulille tädistä!!! Kurjuuksien kurjuus!

**

Ja fatmamalle pahoittelut negasta. Mutta sun painon pudotushan on lähtenyt hienosti liikkeelle! Mikäs sulla siinä tavoite onkaan?

Tinttana *jo vähän aamua positiivisemmalla mielellä*

Vierailija
67/88 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut negan saaneille ja joku plussakin taisi vielä olla... ONNEA hänelle!

viidenmutsi

Vierailija
68/88 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätipahoittelut Vacsulille! :(

Kiitoksia vielä uusille onnittelijoilleni. Mulla vaihtelee mieliala ku vuoristorata, välillä oon ihan varma, että tulee km kun on niin vahvasti menkkajomotusta. Sitten taas tulee seesteinen ja rauhallinen olo.

Mieskin on nyt ollu niin ihana. Taputellut massua ja sanonut, että pysythän kyydissä jne. Meni äsken nukkumaan ja toivotti hyvää yötä meille molemmille. Ei se tuommoinen ollut ekassa raskaudessa :) Pehmennyt on mies ;)

Koralli + Aarre rv 3+5 (menkkojen mukaan laskettuna, oviksen mukaan olen kyllä vähän pitemmällä)

Vierailija
69/88 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tinttana76: tavoitetta ei ole, mutta ei hätää että pääsis liian laihaksi, koska normaalipainoon on vielä 20kg matkaa. Ei ole pääsiäisenä onneksi herkkuja tarjolla, koska olen iltavuoroissa kaikki pyhät.

Siskoni on kanssa juuri nyt Thaimaassa, joten ihanaa lomaa teille, tuli sitten täti tai ei!

Rentouttavaa pääsiäistä kaikille!!!

-fatmama-

Vierailija
70/88 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti tuli tänään.... no, siihen olin asennoitunutkin koska tuo kierukka tuolla viellä on. Heräsi tässä vaan taas tuo vauvakuume kummasti, joten katsotaan nyt josko kävisin piankin kierukan poistattaan(kupari) niin saatais alkaa oikein todenteolla sitä kolmosta touhuamaan...Tarrasukkia ja plussatuulia kaikille teille.

Vierailija
71/88 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tai sitten ei! Tissit on entistä kipeämmät eikä lämmöt laske. Tänään 40pv keskenmenosta ja harmittaa.. Eli sama ruikutus jatkuu kuin eilen, koittakaa jaksaa.

Piti mennä sitten aamulla taas testaamaan kun ei ole tippaakaan edes menkkamainen olotila. Ei mitään merkkejä että alkais. Testasin mammaksin herkällä ja samanlainen haamu siihen tuli kuin eilenkin. Sitten testasin vielä kotitestien herkällä ja sain viivanpaikan näkyviin. Nuo herkät testit näyttää näköjään mulle joka kerta viivanpaikkaa tai haamua. Onko vastaavia kokemuksia? Sen takia tuolla kotitestien testillä testasin vielä varmistuksen, kun se on pysytellyt ihan valkoisena testiviivaa lukuunottamatta, vain tänään tuli tuo viivanpaikka. Noh, tietysti loi toivoa, mutta yritän pysytellä järkevänä.

Kai tässä pääsiäinen menee testaillen, jollei se täti jo viimein ilmaannu!

Positiivisempaa pääsiäistä muille! :)

P.S. Kiitos fatmamalle lomatoivotuksista. Se tulee ihan tarpeeseen, kuten huomaat :)

Vierailija
72/88 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähettää pahoittelut tädistä! Tuossa kuparikierukassa on kyllä se hyvä puoli, että kierto pysyy tasaisena (jos ylipäätään on tasainen muutenkin) sen poistonkin jälkeen ja helpompi aloittaa yritystä, kun esim.pillereiden jälkeen kierto saattaa heittää ihan häränpyllyä.

Tinttana

Vierailija
73/88 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin korallile,jolla oli niin pitkä yritys takana.

Pahoittelut joulukuisiin siirtyneille,jospa teille se joululahja suodaan.

Huomenna pitäis menkkojen alkaa.Parissa aiejmmassa kuussa ollut 9pv ennen menkkoja kovasti oireita,rinnat kipeet,palelu,huimaus,ja mitä lie.nyt vasta eilen pieniä oireita,palelee kyllä kovasti ja aamulla oli nenä tukossa.'

Taitaa kierto pidentyä,nytkin se oli jo 33 päivää ja se on pitkä aika..ennen esikoista tosin pisin väli oli 82 pv,ja vaan kuudet menkat vuoden aikana,esikoista yritettiin yli vuosi,Terojakin söin,mutta luomusti sitten tärppäsi,en muista terojen vaikutuksia...Synnytyksen jälkeen menkat tasaantui.Seuraavat sai alkunsa heti kun lupa annettiin toisesta kierrosta viimeistään.Raskaustestitkin olen tajunut tehdä vasta kun olen ollu jo reilusti viikolla 6,juuri epäsäännöllisten kuukautisten vuoksi.

Nyt pelottaa että menee taas hirmu kauan jos tärpi vielä meille suodaan.

Ei ole kyllä yhtään raskautunut olo,tätiä odotellessa...

Vierailija
74/88 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika taustalla kuumeillut, päivittäin teidän juttuja lukenut, mutta omia tuntemuksia en niinkään kertoillut. Olo on ollut jonkun aikaa positiivinen, mutta en ole kenellekään uskaltanut asiasta mainita koska olen pelännyt sen jälkeen tädin tulevan välittömästi... Niinkuin on tässä parina aikaisempana kk:na käynyt. Olen kai vaan kuvitellut raskausoireita, ja samalla toivonut sitä...

Aamulla tuli pieni tuhru, heti ajattelin, että taas kaikki tuntemukset on ollut vaan kuvittelua ja enää ei uskalla edes toivoa... Mutta siihen se on ainakin toistaiseksi jäänyt! Ja huomenna pitäis siis ne alkaa ja kovassa toivossa elän että ei alkais, mutta toisaalta olen mielessäni varautunut jo siihen että jatketaan yrittämistä. Esikoinen tärppäsi muistaakseni yk2 ja nyt on menossa yk3. Ja kaveri juuri ilmoitti plussanneensa, olisi se siistii jos olis samat ajat molemmilla ;o)

Paljon onnea plussanneille ja paljon myös Korallille, joka ilmeisesti olet kauan tätä toivonut!

Muutaman päivän päästä nähdään, jatkanko täällä vai siirrynkö joulukuisiin suosiolla. ILOISTA PÄÄSIÄISTÄ JOKAISELLE!

-V

Vierailija
75/88 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti tuli ja oikein ryminällä... Niin että mentiin ambulanssilla päivystykseen. Voi kuulostaa ylireagoinnilta, muttei sitä siinä tilanteessa ollut, kun lämmöt, verenpaineet ja sykekin oli mitä sattuu. Mulla on usein kovia kuukautiskipuja, mutta eilinen oli kyllä kaiken huippu. Päästiin onneksi nopeasti kotiin.

Joten joulukuisiin suuntaan, toivottavasti siellä käy parempi onni. Eilisen jälkeen mua pelottaa yhä enemmän, että mulla on joku sairaus, joka estää raskautumisen... Perusgynekologisissa tutkimuksissa ei ole löytynyt mitään, mutta en tiedä onko jotain vaivoja, joita ei löydy ellei erityisesti etsitä.

Onko kellään muuten kokemusta homeopatiasta gynekologisten vaivojen hoidossa? Tai muuten jostain hyvästä homeopaatista? Nyt on sellainen pakko tehdä jotain -olo... Huhhuh.

Mutta onnea vielä kaikille jännääjille!!

Vierailija
76/88 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkin pahoittelut tädistä. :(

Mulle tuli heti mieleen endometrioosi, kun kerroit kovista kuukautiskivuistasi. Endometrioosi-diagnoosi voidaan tehdä varmana vain laparoskopian kautta eli vatsaontelon tähystyksellä. Endo ei näy ultrassa tms. Mulla on endo, ja kerran oli juuri sellaiset kivut, että ambulanssi olis tilattu, jos joku olisi ollut lähettyvillä, mutta olin yksin enkä kyennyt muuta kuin huutamaan sängyssä. No, se oli sellainen äkillinen kipukohtaus joka meni sitten ohi kun konttasin keittiöön ja onnistuin ottamaan särkylääkettä. Toki toivon että sinulla ei olisi kyseistä sairautta. Endo voi joskus aiheuttaa lapsettomuutta, mutta ei aina.

Lisätietoa löytyy täältä: www.endometrioosiyhdistys.fi

Vierailija
77/88 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidenmutsi ei saa lannistua! Sä oot ollut koko ajan tsemppaamassa muita joten haluan ehdottomasti sinut tuonne toiselle puolelle. Ja vallan jo siksi, että meillä on sama määrä kersoja! Malttia sinne niin varmasti tärppää!

Vasculit ja muut Rilla-marillat!!! Teille myös lykkyä!

Itse otan tän jutun aika rauhallisesti. Kyllä tuo edellinen keskenmeno muistuu niin tuoreesti mieleen, ettei vielä paljon ole aihetta juhlaan. Jos luoja suo, niin ehkä marraskuussa mieli rauhoittuu...tai kuka nyt sen suokaan.

Hassua vain, että tasan vuosi sitten odoteltiin kuopuksen tuloa maailmaan. Ja tulikin se, pari viikkoa etuajassa, heti pyhien jälkeen. Ja nyt täällä ollaan taas " odottavassa" tilassa. Tuntuu ihan kummalle.

Onnittelut kaikille plussanneille ja kaikille " negoille" onnea seuraavaan kiertoon. Jos ei ikinä ole yritystä niin eipä silloin saa aikaakaan yhtään mitään!! Ja tietysti, vielä yksi juttu, KIITOS onnitteluista minulle!

Te ootte vaan niin ihania. KAIKKI!

Vierailija
78/88 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos linkistä! Joo, mä olen muutamaan otteeseen maannut mm. metroaseman/ravintolan/ruokakaupan takahuoneen vessan lattialla ja kärvistellyt hirveissä tuskissa. Nyt olin onneksi kotona enkä yksin. Multa on tosiaan ultralla katottu, ettei munasarjoissa ole mitään (siellä kai endonkin pitäisi näkyä ultrassa), mutta tosiaan kohdusta/vatsasta ei sit ole mitään varmuutta ja tuo laparoskopia vaikuttaa aika rankalta toimenpiteeltä. Mutta olen käsittänyt, että endoon kuuluisi runsaat vuodot?? Onkohan näin? Mulla on nimittäin varsin niukat, ja tänään kuulin että myös liian ohuet limakalvot voi aiheuttaa kovia kuukautiskipuja.

Aion soittaa ensi viikolla taas gynelle ja kysyä mahdollisuutta tarkempiin tutkimuksiin. Tuntuu vaan että pitäisi aina osata vaatimalla vaatia ja kysellä kaikesta mahdollisesta (yksityiseen ei ole varaa). Joten pitäisi etukäteen ottaa kovasti selvää kaikesta. Olen nyt kaksi kertaa saanut vaan kipulääkereseptin, ja vieläpä lääkkeeseen, jonka sivuvaikutuksena on hedelmällisyyden aleneminen... Ei ole tullut niitä käytettyä.

Vierailija
79/88 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jossain vaiheessa niukat, nyt on taas runsaammat. Ja endo-oireet tais olla pahemmat sillon ku oli niukemmat menkat.

Laparoskopiasta sen verran, että vaikka se on toimenpiteenä nukutusta vaativa, toipuminen siitä on yleensä nopea, ja mulle siitä jäi kolme sentin mittaista arpea, jotka on hyvin huomaamattomat. Lisäksi sen aikana voidaan endoa poistaa, mun kivut väheni huomattavasti laparoskopian jälkeen (kesti tosin joitakin kuukausia ennenkuin vaikutukset tuntuivat), ja ovat edelleen pysyneet lievinä (laparoskopiasta siis 2 vuotta).

Toivotaan syre että sun tutkimukset paljastaa syyn kivuille ja että sille voitaisiin jotain tehdä.

Vierailija
80/88 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, mulle gyne sanoi viimeksi, ettei endo tule kyseeseen, koska mulla on niukat vuodot, kovaa kipua vain yhtenä päivänä (nyt tosin ollut nipistelyä koko luteaalivaiheen) eikä ultrassa näkynyt mitään. Nyt kun olen hakenut ja saanut lisätietoa, niin huomaa kyllä ettei asia ole niin itsestäänselvä. Ja huh, ei tuo laparoskopia vaikutakaan ihan niin pahalta!

Tiistaina soitan lääkäriin ja koetan kysellä, mitä mun tiedoissa tähän mennessä löytyy eli mitä on jo tutkittu (lääkärit on vastaanotolla usein aika huonoja infoamaan) ja koetan saada ajan. Pitänee yrittää sekä opiskelija- että kunnalliselle terveysasemalle, jos ajan jommasta kummasta sais aikaisemmin kuin parin kuukauden päähän. Ja mun pitää treenata jämäkkyyttä, etten enää tyydy siihen samaan särkylääkeresepti+katsellaan... Ehkä jos tosissaan painotan haluavani lapsia tässä ja nyt niin jotain tapahtuu. Yths:llä ei vaan taideta olla tottuneita siihen, että alle 25-v yo-opiskelija haluaisi lapsia!

Ajattelin myös varata ajan vyöhyketerapiaan. Ei siitä ainakaan haittaa ole (paitsi rahaa menee) ja tarvitsen pian jotain rentouttavaa, muuten jo pelkkä stressi saa elimistön ja pään ihan sekaisin. Ambulanssikyyti itsessään oli jo rankka kokemus ja nyt pelko siitä, mikä mua oikein vaivaa...

Pitäisi varmaan pudottautua tuonne joulukuisiin:) Eihän täällä kohta enää olekaan ketään, monta onnellista plussannuttakin tässä kuussa!