Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Marraskuun Maitonassut vko12

17.03.2008 |

Uusi pino pystyyn, meniköhän tuo viikko oikein...

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiesin, että sä oot raskaana!!! Upea juttu!

AnniHelen@: Tämä oli jo 4. clomikierto, eli se viimeinen. Erona edellisiin kiertoihin oli se, että otin clomit omin luvin jo kp 3-7 (lääkäri määräs kp 5-9). En tiedä oliko tuolla merkitystä. Ovispäivänä puuhailtiin sekä aamulla, että illalla, se oli taktikoitu, mä aattelien että kokeillaan tuolleen 12 t välein. Sit seuraavana iltana vielä varmistettiin. Tuo onnistu, ku tiesin mikä päivä on ovispäivä, muutoin ei kyl oltas jaksettu joka päivä tuolleen aamu/illoin harrastella. mä vaan mietin, että jos miehen simpat ei kestäkään sit niin kauaa, niin kokeillaan noin. Mut en tiedä oliko tuollakaan merkitystä.

anna061: mä en oikeastaan vielä ehtinyt ottaa mitään oppeja siltä bethiltä, listasin vinon pinon vitamiineja, joita oli tarkotus hommata seuraavaan kiertoa varten, no niitä ei kai nyt sit tarvita.

Tuli mieleen tuosta, että aikaistin clomeja, sehän voi lisätä monisikiöisyyden riskiä (aadakos tuon mainitsi että vois kaksoset olla tulossa), kävihän se mielessä, mut en mä silti usko, että sieltä kaksosia olis tulossa. Ehkä jos olis ollu isompi annostelu clomeissa. Kiva kumminkin että tuli heti noin vahva viiva, pikkuinen on ilmeisesti tarraamassa lujaa kiinni.

Selkäsärky aaltoilee, nyt ei taas ole, mutta menkkajomotusta on vattassa. Mä en esikoisesta muista tämmöstä menkkaoireilua ollenkaan, joten toivottavasti on ihan normaalia.

Niin mä uskon että clomit autto mulla. Sit mietin että onkohan mulla on ollu vähä munasolun irtoamisongelmia, ku monesti oon saanu tosiaan ovistesteihin plussaa monen päivän ajan ja lämmöt on nousseet laiskasti. Verikokeiden mukaan ovis on tapahtunut, mut mietin etät kuinka kummonen ovis on ollut, jos ei meinaa munasolu irrota. Nyt tässä plussakierrossa oli ovisplussa vain yhtenä ainoana päivänä. Lämmöt lähti välittömästi nousuun. Näin jälkikäteen ajateltuna se oli hyvä merkki, mut en mä sitä niin osannu silloin ajatella, kummastelin vaan " lyhyttä" ovista.

Nyt nukkumaan, on väsyttäny koko illan ihan himona.

Mies alkaa lopulta lämmetä ajatukselle, aamulla oli ihan hädissään mun hysteerisestä itkusta (luuli vähintään että joku on kuollut, kun mä vaan vollotin enkä saanu sanaa suustani). Sit käski laittaa jäitä hattuun kun pelkäs että jos toinen testi on negaa, mikä olis mulle ollu kamala pettymys. Nyt illalla jo hymyilee. Menin saunaan ja mies kehotti olla ottamatta liian kovia löylyjä, että pysyis kyytiläinen mukana :)

Mä en tiedä miten laskisin lasketun ajan. Ovis oli niin aikasin ja mun käyräohjelma sekä Tekayn kiekko laskee oviksen mukaan la 25.11. Mut neuvolas ne ei kai suostu siihen vaan laskevat menkkojen mukaan? Joten kai se virallinen on sit kumminki 28.11. Mut silloin mun raskausviikot olis vasta 3+3 mikä kuulostaa niin kamalan vähältä, oviksen mukaan laskettuna olis menossa 3+6. Ota näistä nyt sitten selvää, en minä vaan tiedä.

Mut nyt nukkumaan.

Plussatuulia teille muillekin!

Koralli73

Vierailija
42/88 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt mäki uskallan jo täysillä iloita niin että kyyneleet kirpoaa... Niin monet kerrat oon sulle sitä plussaa toivonut koko sydämestäni. Ja tinsku!! Mahtavaa... :)

Ja ihanaa oli myös lukea piipaan vauvauutisia. Mää sanon teille kuule, että seuraan perässä ja pian. Sanokaa mun sanoneen! Kerta.

Etteenpäin sano se mummo..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa!!! Toivottelee Hönttä, joka kauan aikaa seuraili samoissa kuumeilupinoissa ja jäit mieleen sitkeydellä ja positiivisella asenteellasi! Sinä jos kuka olet plussan ansainnut <3

Vierailija
44/88 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä pikaisesti muutama rivi.

Tännehän oli tullut lisää plussia: Onnea! (hatara pää ei muista nimiä).

ON: nyt on vähän pessimistisempi olo tän kierro nuhteen kuin eilen: rinnat eivät ole niin turvoksissa kuin pari päivää sitten. Palelee kylläkin (eilen lähes koko iltapäivän) ja tänä aamuna vähän etoi, mutta se voi olla huonosta aamu ruokailusta.

Positiivinen asia elämässä yleensä on se että ruokapäiväkirjailu ja kaloreiden laskeminen alkaa tepsiä, paino tullut alas päin ja näyttää tulevan pikku hiljaa. Jos sen viis kiloa pudottaisi näin alkuunsa.

T:Vacsuli kp 28/30-40, yk5

Vierailija
45/88 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielettömän suuret onnittelut Korallille. Oli pakko tulla kommentoimaan noin 8kk palstailu tauon jälkeen! Olen niin onnellinen puolestasi.

Itselläni potkii myös pikku vauva jo masussa!! Tarrasukkia paljon matkaan!! UPEETA!! :)

Mariia83 ja vauveli rv26+1

Vierailija
46/88 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ollut oviksesta lähtien selkäsärkyä. Aina välillä tulee alaselkä tosi kipeäksi, mutta sitten se aina menee ohi. Menkkajomotusta mulla oli kans monta päivää sillon, ku menkkojen ois pitänyt alkaa. Mut sen jälkeen ei oo ollu. Oon aattellu et kai se on ihan normaalia. Mutta on tää raskaus kyllä vielä niin alussa, että eipä paljon vielä voi sanoa mitään tän suhteen.

Khaos rv 6+5

Vierailija
47/88 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea Tinsku!

Essi78: Sulla on kanssa ollut pitkä yritys. Mahtavaa, että plussasit!

Koralli: Outoa ajatella, ettet enää kuumeile meidän kanssa. Koko mun kuumeiluajan oon saanut paljon apua ja vinkkejä sulta. Kiitos! Haikeaa, mutta uskomattoman upeaa, että siirryt o-puolelle. Miten mäkin ajattelin, että aika vahvat viivat sun päivillä. Kieltämättä kävi se kaksosmahdollisuus mielessä :).

Mä vielä tarkennan, että olisko se kaksi kertaa päivässä ovis- vai ovisplussapäivänä?

AnniHelen@, joka käy kurkkimassa joulukuisista

(kp6 yk15 kolmas Clomikierto)

Vierailija
48/88 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AnniHelen@: Tuntuu kieltämättä hieman haikealta, että Koralli ei enää kuumeile kanssamme, mutta aivan mahtavaa on, että nyt vihdoinkin pääsee siirtymään odotuspuolelle! :) Kyllä mekin sinne jossain vaiheessa siirrymme, vai mitä? :) Toivottavasti vielä hyvin samoihin aikoihin. Minulla alkoi nyt 4. clomikierto ja kp 15 on ultra. Jännittää ihan, että onko siellä munasoluja kasvamassa, kun pudotin annostuksen takaisin yhteen tablettiin. Viime kierrossa annostuksena oli 2 tbl/pvä, mutta sivuoireet tulivat aivan kestämättömiksi.

Rizza kp 5/30-32, yk 23

Vierailija
49/88 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..olo tuntuu raskaana olevalta jo nyt kun maha niin turvoksissa;) Fiilikset on suht epätodelliset, mut niiiiiiiiiin äärimmäisen onnellinen olen, olo on tosi rauhallinen!! Tuntuu et on pidettävä mahdollisimman matalaa profiilia kun kaikki on vielä mahdollista...Neuvolaan jo tänään kuitenki soitin kun mun on aina raskausaikana käytävä tiuhaan labras otattaan kilpirauhaskokeita. Aikasemmis raskauksis lisättiin lääkitystä monta kertaa, eka lisäys oli jo vkolla 7.

Täs kierros muuten toteutin vippaskonsteista greippimehua(yök) ja pupuilujen jälkeen makasin jalat taivasta kohti, tyyny pepun alla..;)

Oliko raskautumiseen näistä apua, sitä on vaikee tietää mut toivottava tulos tuli kuitenkin.

Mites Korallin vointi? ja entäs muut??:)

Laitelkaahan kuulumisia, en ihan heti tältä palstalta poistu kokonaan!:)

Onnellinen Tinsku

Vierailija
50/88 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hienoa, olette plussanne ansainneet:).

viidenmutsi, joka näköjään vieläkin tulee tänne kurkkimaan

Vierailija
51/88 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tänne kurkkimaan ja huomasin, tosi paljon onnea ja tarrasukkia masuasukille! Ja tinskulle onnea myös!

Tervetuloa odotuspuolelle marrasmuruihin =)

erittäin pahoinvoiva mutta onnellinen

murunmamma ja pieni rv6+1

Vierailija
52/88 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me sitten kuitenkin jatkettiin molemmat Clomeja :). Mulla on kp6 tänään eli neljäs clomipäivä. Enkä ole vielä tullut ärtyneeksi! Kai se vielä tulee...

Nyt olen huomannut, että clomien aikana tulee valkovuotoa/limaa, mitä onkaan, ja oviksen aikaan onkin jo aika saharaa. Outoa? Mietin kans ultran varaamista, viime kierto jäi väliin.

Kyllä me seurataan Korallia pikapuoliin, ei kahta sanaa!!!

AH

Vierailija
53/88 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hauskaa, että sinäkin päätit jatkaa clomeja. :) Minä päätin jatkaa miehen takia, kun pyysi varaamaan ultran, että näkee, mitä tuolla vatsassa tapahtuu. Tällä hetkellä olo on kans hyvä, ei mielialanvaihteluita vielä. Ollaan vielä melkein samoilla kp:illä menossa. :)

Vierailija
54/88 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei siis ole henkilökohtaista kokemusta clomeista, mutta näin luin jostain kun selvittelin noita ovislimajuttuja. Mulla oli kaksi edellistä kiertoa tosi kuivaa oviksen aikaan ja aloin etsimään tietoa miten ovisliman määrää voisi lisätä. Tärkeimmät mitä löysin, olis greippimehun ja veden litkiminen.

Greippimehu mulla oli jo ollut käytössä edellisessä kuivassa kierrossa. Mutta tässä kierrossa litkin todella suuria määriä vettä ja niin vaan oli oviksen aikaan kunnon limat. Johtuiko limojen määrän lisääntyminen vedenjuonista, vai jostain muusta, vaikea sanoa. Mutta helppo keino ainakin kokeilla.

anna061

Vierailija
55/88 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos taas kovasti onnitteluista. Nolostuttaa vähän, kun tästä ketjusta on tullut lähestulkoon mun onnitteluketjuni. Ja sitten taas toisaalta se lämmittää niin hirmuisesti sydäntä nähdä nuo monet viestit. Ja niin moni " vanhakin" tuttavuus on tullut onnittelemaan, kiitos kovasti. Mutta ei unohdeta muitakin plussanneita, Tiitikälle ja Tinskulle myös vielä kovasti onnitteluja minun puolestani!!

En mä vielä osaa tuonne odotuspuolelle mennä. Enkä uskalla. Roikun vielä täällä, ainakin muutaman päivän.

Tänään on tehty taas erinäinen määrä testejä, köh köh. Haaleampia viivoja ehkä kuin eilen, mikä jo vähän peljästytti. Mut toisaalta nuo tämänpäiväiset testit ei ole vissiinkään niin herkkiä kuin nuo eiliset testit.

http://koralli.page.tl

Tuonne olen keränny testikuvia sinne " cycle21" otsikon alle. Vähän pieniä, mutta saa niistä nyt selvää. Tulipahan tuokin testattua, että ovistesti näyttää plussaa raskaana ollessa.

AnniHelen@: mullahan se ovisplussa päivä oli sama kuin ovispäivä. Silleen oli helppo (helppo ja helppo) ajoittaa se 12t väli. Mut se siis riippuu vähä koska se ovis on. Mulla se munasolu kai irtos siinä illansuussa, joten aamun simpat oli oottamassa ja illan simpat ehti kans perille ilmeisesti ajoissa. Mut jos saisin siis päivällä ovisplussan, niin ajoittaisin varmaan siihen iltaan ja seuraavaan aamuun ne touhut. Ja sit vielä varmistus sitä seuraavana päivänä.

Tinsku: kiitos kysymästä, olo on erinomainen. Eikä vois vähempää tuntua olo raskautuneelta. Siks kai mä noita testejä hädissäni teenkin. Mulla on ihan semmonen olo, ku ennen menkkoja.

Paleltaa tietty, mut ku oon oikeesti semmonen vilukissa, että mä palelen aina oviksesta seuraaviin menkkoihin, niin ei tässäkään oo mitään uutta. Rinnat on arat just samanlailla ku ennen menkkoja. Jos ei noita viivoja olis testeissä niin en uskois olevani raskaani.

Ja ruoka on maistunu tänäänkin ihan niin kuin ennenkin, ei puhettakaan mistään pahoinvoinnista tmv. Ja uskokaa pois, mä yritän kytätä itestäni vaikka mitä oiretta, että saisin vahvistusta raskaudelle.

No eipä mulla esikoisestakaan ollu muuta ku kipeet rinnat. Ei ees pahoinvointia, jospa sitä ei tulis tälläkään kerralla. Tosin onhan tässä aikaa, ei kai niiden oireiden vielä tarviikaan tulla.

Koralli + " Aarre" kp 26/n.26 dpo14

ps. huomenna siis alkais vasta menkat jos alkais. Toisaalta mä jatkan nyt loput luget mitä kaapista löytyy (muutamaks päiväks vielä riittävät, pienennän annostusta tasaisesti), joten luget kyllä varmaan viivästyttäisikin menkkoja, jos ne olisivat tulossa.

Plussatuulia kaikille!!

Vierailija
56/88 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mielettömästi onnea Korallille!! Oli pakko tulla onnitteleen, oon niiiiiin iloinen sun puolesta ja kyllä tippa tuli linssiin, kun luin viimeisimmän kirjoituksesi ja " Aarre" oli pikkusen matkalaisen nimi.. IHANA!

Ittellä yritykset on ollut hiukan pannassa ja olen Korallin tilannetta seurannut.. jotenkin oli semmonen tunne, et nyt tarvii tulla katsoon, et mitä sulle kuuluu, kun en ollut hetkeen kerinnyt tänne.

Muillekin onnitelluja ja tuulia ++

Emmuli (Jos kukaan muistaa..)

Vierailija
57/88 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjasti onnea myös Tinskulle plussasta ja valtavasti tarrasukkia mukaan! :)

).( Tein tänään aamulla taas uuden testin, tällä kertaan Aconilla, ja nyt tuli niin selkeä viiva, ettei tarvii enää arvailla. :) Aika jännältä tuntuu, ei sitä oikein osaa ajatella että tuolla olisi jo joku tarrannut mukaan... Toivottavasti pysyy mukana marraskuuhun saakka!!! Mulla ei edelleenkään ole oikein minkäänlaisia oireita. Vähän ehkä selkää särkee ja maha tuntuu normaalia useammin vähän turvonneelta + paleltaa pitkin päivää, mutta muuten ei mitään. Ruoka maistuu ihan niinkuin ennenkin, rinnat ei ole yhtään arat, ei janota mitenkään erityisen paljon eikä tarvi vielä ravata vessassakaan. Melkein toivon, että tulisi joitain oireita, jotta olisi helpompi uskoa olevansa raskaana... :)

Mä en ehtinyt muita poppakonsteja kokeilla kuin sen, mitä gyne neuvoi taaksepäin kallistuneen kohdun kanssa. Eli siis mahallaan/kyljellään olo puuhailun jälkeen kuulemma helpottaisi simppojen perillemenoa ja ehkä tuo sitten auttoikin.

Anteeksi, tuli taas niin omanapainen juttu! Mutta toivon kovasti, että täältä siirtyy vielä MONTA kuumeilijaa marraskuisiin odottajiin! Itse uskallan toiselle puolelle ehkä pääsiäisen jälkeen...varovasti...

Mielettömän onnellinen Meea81, rv5+0

Vierailija
58/88 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja negahan se sieltä pätkähti. Kyllä harmittaa tämä kropan toiminta, tai se, ettei se toimi.. :( Tulisi nyt jompi kumpi, se plussa tai täti, mutta tää odottelu ottaa niin päähän!!!!! Nyt on jo 39 päivää keskenmenosta kulunut, voisi jo pikkuhiljaa se täti ilmestyä jos on ilmestyäkseen! Testasin ekaksi mammaksin herkällä testillä ja sain näkyviin haamun testiajan puitteissa. Jos en olisi oppinut edellisestä haamukerrasta (aconeilla) niin olisin jo tuulettanut. Tein sitten saman tein kotitestit.fi:n herkän testin eikä näkynyt kuin testiviiva. Eli taas oli joku erittäin selkeästi näkyvä viivanpaikka tai joku muu tuossa toisessa :( Kyllä mun hermoja koetellaan. Toivon nyt, että alkaisi ne menkat, kun tosi tylsää odottaa ja ensi viikolla lähetään koko perhe kahdeksi viikoksi Thaimaaseen, niin sehän vasta lystiä on että vielä tätikin kurvaa matkaseuralaiseksi.. :( Tissit on kipeät ja turvonneet entisestään ja lämmöt ollu sen 37. Mut tänään tulee se 14vrk että ovat olleet koholla, joten vois se täti nyt sitten tulla vaikka pääsiäisen ratoksi ihan tänne kotimaisemiin!

Sori tämä kauhea vuodatus tämän ihanan iloisen pinon jatkoksi..

Tinttana *hermot kireällä*

Vierailija
59/88 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli tulla tuolta odotuspuolelta onnittelemaan kun luin sun upeat kuulumiset. Aivan ihanaa, että sinnekin on nyt pieni vauva tulossa. Olette sen todellakin ansainneet!!!

Onnittelut myös muille plussanneille!

T: Korallin kanssa yhtä aikaaa kuumeillut Pikkupapu ja poitsu rv 34+2

Vierailija
60/88 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

PALJON ONNEA KORALLI!! OLEN TODELLA ILOINEN PUOLESTASI! =)

ON: Eli kierto on nyt sit menny sekaisin. Täti tuli jo viime lauantaina (kp24). Ja ovis oli siis kp16. Joten oviksen ja menkkojen välinen aika on ihan liian lyhyt! =( Olen varannut ajan yksityiselle, jotta saisin apua tähän vaivaan.

Olen ymmärtänyt, että clomit on ne lääkkeet, jotka voisi auttaa tähän vaivaan. Olenko ymmärtänyt ihan oikein? Eli ovis pitäisi saada tulemaan aiemmin ja kierto hieman pidemmäksi. Olisin iloinen jos vastaisitte tähän kysymykseen. Kiitos!

kp5/24-26 yk3 (km:n jälkeen nollattu)