Kuinka (tosi) aikaisin raskausoireita?
Kuinka aikaisin hedelmoittymisen jalkeen voi saada raskausoireita? Tyyliin rintojen pingotusta ja ajoittaista kevytta pahoinvointia? Onko niita mahdollista saada JOPA ennen kuin raskaushormoni nakyy veressa (tama nakyy kuulemma 10-12 paivaa hedelmoittymisen jalkeen)... ???
Minulla on tallaisia oireita juuri nyt, mutta verikokeessa ei nay raskaushormonia. Onko naisilla ' valeraskauksia' ... ? :=I
Taidan toivoa niin paljon uutta raskautta, etta kuvittelen itseni raskaaksi.
Kommentit (16)
alkanut noin viikko oviksesta,testit näyttää negaa kuitenkin että enpä tii kuinka tässä mahtaa käydä..missä vaiheessa mammuliini olet testannut positiivisen tuloksen kun oireet ovat alkaneet noin aikaisin?
kp26/28 ja selkeä plussa oli heti. Tein testin clearbluella jolla olen testannut kaikki raskauteni. Sanoin kyllä miehellekin edellisenä iltana ku päätin että aamulla testaan vaikkei menkat ollut edes vielä myöhässä,että oon 90% varma raskaudesta, oireet oli kyl sen verran vahvat. Toisaalta tietysti pelotti että kuvittelen oireet ku niin kovasti toivoin, mutta kyllä ne sit oli ihan oikeita oireita!!!
mulla menossa kp24/28 eikä haamun haamua ole ilmestynyt, mutta olo on kyllä semmonen että jos en oo raskaana niin sitten on joku pahempi hormoonihäiriö menossa :)
onnea matkaan teille mammuliini ja pikkuihme
Minulla on tanaan vasta kp 18! Eli olisi aika harvinaista tuntea jo nyt raskausoireita. Mutta kahdella viimeisella kerralla olen myos tuntenut oireita heti, ja raskaus on varmistunut myohemmin. Mutta mennyt ikava kylla kesken (kaksi keskenmenoa tana vuonna, rv:lla 6). Tassa syy myos tiettyyn ' hotkyilyyn' , silla gyne sanoi, etta seuraavalla kerralla olisi hyva ottaa hormonihoitoa heti raskauden alussa, jotta kiinnittyminen sujuisi paremmin. Tein tasta syysta heti eilen verikokeen, jossa ei ainakaan viela ilmennyt raskaushormonia. Tanaan oireet kylla jatkuvat ihan selkeina... voiko raskausoireita tulla, jos hormonia ei ole viela veressa? Tuntuu omituiselta, mutta ei ehka mahdotontakaan... Gyne sanoi, etta raskaushormonitaso nousee noin 10-12 paivan paasta hedelmoityksesta.
En kylla sulje pois sitakaan mahdollisuutta, etta raskausoireet olisivat jonkinlainen psykosomaattinen ilmio, kun oikein toivoo tulevansa taas raskaaksi. Sita ehka yrittaa ' tulkita' kroppaansa itselle miellyttavaan suuntaan.
mulla akoi ensimmäiset oireet kp 19 ja kokoajan lisääntyy(pahoinvointia ja vessanpönttökin on tutuksi käynyt) esikoista odottaessa ensimmäiset oireet tulivat noilla päivillä mutta silloin en voinut pahoin ollenkaan. Ihmettelenkyllä että voiko omaa kroppaa huijata näin paljon varsinkin ku me ei olla edes vielä aloitettu yritystä(tarkoitus oli aloittaa marraskuussa)jännittyneenä odotan että mitä tästä lopulta tulee, saapuuko täti vai plussatestiin :))
Ei ole kokemusta verikokeista, vaan vain tavallisista testeistä. Mulla edellisissä raskauksissa tavallisilla testeillä tullut haamu vasta kp 35/28. Viikkoa ennen kyllä jo ollut oireita, vaikka testi näyttänyt negaa. Nyt tilasin tosi herkkiä testejä, jotta näkyisi aiemmin jo. Terveellä järjellä kun miettii, pitäähän sitä istukkahormonia olla veressä kp 28/28, jotta ne kuukautiset ei ala...
Paljon puhutaan siitä, että vasta kiinnittymisessä naisen kroppa tiedostaa raskauden alkamisen. Toisaalta joskus kauan sitten luin artikkelin, jossa oli juttua kiinnittymättömän alkion " viesteistä" naisen elimistöön. Eli ehkä tosi aikaiset oireet voivat olla mahdollisia. Toisaalta oireita tosiaan myös kuvitellaan, kuten moni mainitsi...
Sinuna testaisin kohta uudestaan, koska aikaisella toteamisella olisi merkitystä.
Tanaan kp 23 ja oireet jatkuvat... Yritan malttaa mieleni viikon loppuun asti kuitenkin, ennenkuin testaan. Turha testailla liian aikaisin malttamattomana ja sitten pettya, kun testi nayttaa edelleen miinusta. Nyt viikon verran oviksesta, luulisin. Mites muut, jatkuvatko oireet, tuliko tati vai miten kavi?
Jannitellaan... :=I
kp 29(28 nyt menossa, tätiä ei kuulu mutta ei myöskään plussaa eikä haamua testiin. Kävin aamusella verikokeessa ja sen vastauksen saan noin tunnin päästä,sitten meillä on asiasta täysi varmuus....
veritestikin oli negatiivinen, kävin ultrassa ja gyne sano että voi olla että olenkin raskaana mutta kiinnittyminen ei ole vielä tapahtunut..tai sitten 2pv:n päästä alkaa menkat..odotellaan vielä..mites muilla?
Tassa taas huomaa, etta kylla oma kroppa tietaa! Nyt varmistui alkanut raskaus, jota siis epailin jo 30/9, kiertopaivana 18! Eli oireet alkoivat jo silloin. Nyt jannaamaan, saanko talla kertaa jatkaa odotusta...
Tamatu, entas sinulla, tuliko lopulta plussaa? Entas muilla?
satavarma asiasta olin mutta ei tullu niin ei tullu. oireet loppu pikkuhiljaa ku menkat eteni, että ei pitäny paikkaansa oireet mun kohdalla.
sitten, kun seuraavia otollisia hetkia odottamaan... Itse silloin kun en ollut tullut raskaaksi lohduttauduin silla, etta saanpa yhden kuukauden lisaa ilman raskausoireita, juoda viinia, olla vain itselleni... sitten kun se nappaa niin siitahan se taas alkaa kaikkinensa! Itse nyt jannittelen, meneeko taas kesken vai ei. Laakari maarasi hormonilisaa, ja napsin nyt niita hormonikapseleita. Tsemppia!
Ovis kp 12/28, kiinnittyminen kp 19/28. Heti alkoi kuvotusoireet ja väsymys. Eka plussa kp 23/28. Nyt rv 4+2.
AIHA
Hyvä linkki mm. just noihin rasjausoireisiin !!!!!!!http://www.huvitutti.net/arki/odotus/oireet.html
oho, hyvää suomea kun väsyneenä kirjottaa =) Ohops! Anyway, osote taisi kuitenkin tulla oikein! =)
Täällä palstalla vaan on niin koukussa ettei malta edes lähtee nukkuu vaikka kello soi jo neljältä =)
alkoi oireet jo viikko oviksesta ja on alkanut jokaisessa raskaudessa. Nyt odotan kolmatta rv 5+1 ja sama öklötys alkoi jo viikko ennen plussatestiä samoin rintojen aristus ja armoton väsymys. Joten minulla ainakin oireet alkaa melko nopeasti!