Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä kahden lapsen yksinhuoltajaäitiä? Haluaisin tietää millä

Vierailija
27.11.2008 |

tuloilla elätte ja saatteko esim. toimeentulotukea.

Itse en ole hakenut toimeentulotukea kun en tiedä olisiko siihen mahdollisuuksia.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman kaupunkimme sivuilta, kannattaa katsoa molemmat.

Tuossa esimerkkilaskelmassa huomioidaan vastike+lainan korot.

Perusosa riippunee kotikunnan kalleusluokasta

http://www.jns.fi/dman/Document.phx/~sivut-sosterveys/Lomakepankki/aiku…

http://www.jns.fi/dman/Document.phx/~sivut-sosterveys/Lomakepankki/aiku…

Katso onko oman kuntasi sivuilla vastaavia asioita

Vierailija
22/26 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eletään tällä hetkellä minun ansiosidonnaisella päivärahalla joka on kohtuullisen hyvä, lisäksi elatusmaksut 400 € + lapsilisät n. 300 €

Asumistukea saadaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule ihan ansiotuloilla, joita saa kun käy töissä.

Palkka nettona 2800e + n. 300e elatustukea + 150e lapsilisää, toisesta ei enää saa ja parin kuukauden kuluttua loppuun elatustukikin toisesta.

Asuntolainaan ja yhtiövastikkeeseen menee 950e, autoon 400e ja loput laskuihin ja elämiseen.

Ei ole tarvinnut luukulla käydä, teen töitä 60-70h viikossa.

jos olet työssä joka ikinen päivä viikossa sen kymmenen tuntia? Tai viitenä päivänä viikossa 14 tuntia? Onpa hyvinhoidetut lapset.

Vierailija
24/26 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule ihan ansiotuloilla, joita saa kun käy töissä.

Palkka nettona 2800e + n. 300e elatustukea + 150e lapsilisää, toisesta ei enää saa ja parin kuukauden kuluttua loppuun elatustukikin toisesta.

Asuntolainaan ja yhtiövastikkeeseen menee 950e, autoon 400e ja loput laskuihin ja elämiseen.

Ei ole tarvinnut luukulla käydä, teen töitä 60-70h viikossa.

jos olet työssä joka ikinen päivä viikossa sen kymmenen tuntia? Tai viitenä päivänä viikossa 14 tuntia? Onpa hyvinhoidetut lapset.

että saisin viettää laatuaikaa 16- ja 17- vuotiaiden kanssa?

Noilla on vaativa lukio, harrastukset ja kaverit, kielikurssit ja vaihto-oppilasvuodet, autokolu jne. joita ei toimeentulotuella kustanneta.

En ihan oikeasti tiedä, miten eläisimme, jos tekisin vähemmän töitä? Mulla ei ole varaa maksaa mitään 1200e vuokraa ja tehdä 7,5h työpäivää. Päinvastoin aion tulevaisuudessa tehdä vielä enemmän töitä, kun lapset muuttavat omilleen ja tukea opiskelevia lapsiani.

Kirjastossa käynti ja retki lähimetsään voivat riittää kaksivuotiaalle, mutta lähes aikuisille lapsilleni haluan tarjota vähän enemmän elämyksiä ja valmiuksia aikuisuuteen.

Minulla katsos on hyvinhoidetut lapset.

Vierailija
25/26 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tulot noin 990 euroa kuukaudessa (nettona) ja siinä onkin sitten kaikki mitä saan. Pienempi lapsi asuu minulla ja isompi isällään mutta lapset ovat kuitenkin tosi paljon minulla. Niin, siis tuosta summasta sitten maksan vuokran, ruoan, lääkkeet siis kaiken mitä tarvitaan. Ja tullaan toimeen kun olen tosi tarkkana että mihin laitan rahani. En tiedä että saataisko jotain muutakin tukea kuin asumistuki? En ole halunnut mennä ruikuttamaan tilannettamme sossuun...

Vierailija
26/26 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän omilla palkkarahoillani. Koska tienaan huomattavasti ex-miestäni enemmän, elatusmaksuja en saa (luonapitovähennys tekee tämän, eli lapset ovat hänellä paljon enemmän kuin vain joka toisen viikonlopun). Enkä kyllä tarvitsekaan häneltä rahaa lasten elatukseen. Yhdessä osatamme isommat asiat, mitä tarpeellisiksi näemme. Itse ostelen luksusta jos haluan, sellaisilla en ex-mieheni kukkaroa rasita.

Tukiin en ole oikeutettu, päivähoitomaksuja menee maksimit molemmista.