Onko täällä kahden lapsen yksinhuoltajaäitiä? Haluaisin tietää millä
tuloilla elätte ja saatteko esim. toimeentulotukea.
Itse en ole hakenut toimeentulotukea kun en tiedä olisiko siihen mahdollisuuksia.
Kommentit (26)
Tulomme ovat nettona lapsilisineen ja elatusmaksuineen 1950€/ kk.
Asumme velallisessa omistusasunnossa. Näissä laskureissa ei näy miten huomioidaan menoina esim. yhtiö- ja hoitovastike.
Takana on työttömyyttä ja pitkä sairausloma.
ap
Lapset 8v ja 2v.
Tulemme ihan hyvin toimeen, säästöön ei kyllä juurikaan jää, mutta voimme ostaa kaiken mitä tarvimme ja tehdä kerran vuodessa pienen matkan (esim. tänä vuonna se oli elokuussa Pariisiin 4vrk).
Tuloina minulla on
-kotihoidontuki n. 345€
-palkka n. 1300€
-lapsilisät
ihan minun palkkatuloilla + lapsilisillä yh-korotuksineen + x-miehen maksamilla elareilla me eletään.
ihan minun palkkatuloilla + lapsilisillä yh-korotuksineen + x-miehen maksamilla elareilla me eletään.
nettopalkkani on n. 2000e, sen päälle lapsilisät ja elatustuki (129e per lapsi). Mitään tukia en saa.
Asunto on velaton omistusasunto, asumismenot kuukaudessa ovat n. 400-450e (sis. yhtiövastike, vesimaksut, sähkö).
Lapsista maksan kuukausittain aamu- ja iltapäiväkerhojen maksut (n. 90e/kk/ per lapsi).
voitko kertoa ne asumismenot ja lasten iät
toimeentulotukeen emme ole oikeutettuja
Asun velallisessa osakeasunnossa; laina + vastike yhteensä yli 1000 euroa / kk, ei muita lainoja tai velkoja.
Hyvin pärjäämme näillä tuloilla, vaikka kaikki menee mikä tulee, yleensä. Joinakin kuukausian jää muutama satku säästöön.
Asumistuen Kelalta saan asuntolainan korkoihin (noin 550 e / kk) kun tuloni tippuvat alkuvuodesta noin 500 eurolla.
Lapset ovat ala-asteikäisiä.
Rahat eivät tunnu riittävän.
ap
silloin kun olin ja vieläpä hoitovapaalla, niin en saanut toimeentulotukea. Asumistukea sain täydet 80% vuokrasta.
Ihan hyvin pärjäsin niillä pienilläkin tuloilla ja hoitovapaalla olin, kunnes pienempi täytti kolme.
Lapset ovat 1 ja 5v. Tulot verojen jälkeen 1950e/kk ja päivystyslisää 200-600e/kk, riippuu miten paljon jaksan tehdä yöhommaa.
Elatustuki 240e/kk ja lapsilisät 303e. Silti tekee tosi tiukkaa. lainanlyhennyt lähes 1000e kuussa. joka penni kyllä lasketaan. Omakotitalossa paljon kuitenkin kuluja. muuta velkaa ei ole kuin asuntolaina.
En saa asumistukea.
Taidat tuhlata aikalailla? Minä saan tuon summan 1500 € ja siitä maksan vielä vuokran ja silti meillä on varaa matkustaa 3 kertaa vuodessa ulkomailla.
Lapset ovat ala-asteikäisiä.
Rahat eivät tunnu riittävän.
ap
1950 + 200-600 + 240 + 303 eli 2693-3093 ja silti ei muka rahat riitä? Mihin oikein käytät rahasi?
Lapset ovat 1 ja 5v. Tulot verojen jälkeen 1950e/kk ja päivystyslisää 200-600e/kk, riippuu miten paljon jaksan tehdä yöhommaa.
Elatustuki 240e/kk ja lapsilisät 303e. Silti tekee tosi tiukkaa. lainanlyhennyt lähes 1000e kuussa. joka penni kyllä lasketaan. Omakotitalossa paljon kuitenkin kuluja. muuta velkaa ei ole kuin asuntolaina.
En saa asumistukea.
No kuule ihan ansiotuloilla, joita saa kun käy töissä.
Palkka nettona 2800e + n. 300e elatustukea + 150e lapsilisää, toisesta ei enää saa ja parin kuukauden kuluttua loppuun elatustukikin toisesta.
Asuntolainaan ja yhtiövastikkeeseen menee 950e, autoon 400e ja loput laskuihin ja elämiseen.
Ei ole tarvinnut luukulla käydä, teen töitä 60-70h viikossa.
Olen lasten kanssa ihan yhtä paljon kuin ex-vaimoni, mutta lapsilisät ja elatusmaksut menevät hänelle. En halua tehdä numeroa siitä, että saan olla lasteni kanssa niin paljon, koska ahne exäni ei päästä muuten lapsia luokseni. Hän välittää enemmän rahasta kuin lapsista.
En saa mitään tukia, koska netto kaikesta on 3400 per kk. Hyvin pärjään, vaikka säästöön ei jääkään. Matkustan pari kertaa vuodessa ulkomaillekin lasten kanssa ja ilman lapsia.
Saan itse elaria 250 € (minulla siis vain yksi lapsi) ja molemmat huoltajat ollaan ihan tavallisia keskituloisia.
palkka 1560 € netto, elarit 450 €, lapsilistä 300€. Omistusrivarissa asutaan, asumiskulut 940 €, ihan ok pärjätään, tosin ei tietenkään mitenkään herroiksi ;-)
elämme minun palkkatuloillani, elatustukea saan sen minimin kelan kautta.
Eloa helpottaa kovasti se, ettei minulla ole velkaa ja että talo on oma - asumiskustannukset ovat verrattain alhaiset (=jää säästöön joka kuukausi).
En ole hakenut vielä, kun olen vasta kuukauden ollut lomautettuna, mutta kun päiväraharumba alkaa niin pitänee hakemus tehdä.
Kun olin palkkatyössä niin ihan ok sillä eli. Ei mitään juhlaa joka päivä mutta kyllä pärjäsi.
Palkan päälle elatukset ja lapsilisä.