Luin salaa pojan puhelimesta tekstiviestit...
Tiedän että niin ei saisi tehdä, mutta tulos kuitenkin järkytti. 11v. poika on "tyttöystävälleen" viestien perusteella puhunut itsemurhan teosta:( Lähetetyt viestit oli poistanut, mutta saapuneissa oli tyttöystävältä viestejä tyyliin: "mä en kestä jos teet itsarin, mä tuun sun perässä, rakastan sua niin" . Siis apua, en mä ainakaan oon huomannu että poika ois mitenkään masentunut. Kavereita on paljon ja ei kyllä paljon kotona oo, kun aina kavereiden kanssa ulkona. Ja tosiaan esimurrosikä nyt vasta menossa. Miten pitäs toimia?
Kommentit (40)
ja kouluunkin voit ottaa yhteyttä, tuo puhekin on jo vakavaa
Vähän on muutakin pielessä, joten täytyy ehdottomasti huolestua!
itsemurha ajatuksista tulee asia ottaa puheeksi! Ensimmäinen asia minkä opin koulun penkillä!
miten kerron, että olen urkkinut hänen puhelinta ilman lupaa:(
ap
Suuttuu vain ja vetäytyy kuoreensa.
(ei varmaan kannata sanoa että luit sen tekstarit), ja tarvittaessa vaikka jotain ulkopuolista apua. Tunnetko tuon tytön, voisitko jutella tytön kanssa?
Äiti ei saisi lukea 11 vuotiaan kännykkää?
Voit muuten alkaa puhumaan tyyliin "olet vaikuttanut vähän surulliselta" tms vaikka siis et oikeasti olisikaan huomannut mitään.
myös ihan vaan tehoilu tyttöystävälle. Sinun varaisin aikaa olla pojan kanssa jossain ihan kahdestaan, ja yrittäisin päästä luontevasti keskusteluun. Yksi keino voisi olla puhua tyttöystävän kanssa, häneltä saisit varmaan urkittua, onko poikasi masentunut.
kyllä voisi kuvitellakaan moista heidän kohdallaan ihan lähiaikoina. Itsemurha? Tyttöystävä? Mun 10-vuotias kummipoikani leikkii vielä legoilla ja kauko-ohjattavilla autoilla, ja 9-vuotias nukkuu pehmolelun kanssa ja leikkii pikkuautoilla ja sotilailla.
Onkohan sun lapsi ap nyt "aikuistunut" vähän liian ripeään tahtiin? Miten 11-vuotias muka edes seurustelee?
Kuulostaa siltä, että lapsesi kokee tunteita (rakastuminen, seurustelu ja masennus), joiden käsittelyyn hänellä ei tosiaan ole vielä emotionaalista kykyä...Itse olisin tosi huolissani. Ja mieti nyt sitä "tyttöystävääkin". Kuka 11-vuotias on valmis ottamaan vastaan tuollaista henkistä manipulointia, kuin itsemurhalla uhkailu? Tekevät vielä jotain todella hullua yhdessä. TOIMI!
Mihin tää maailma on mennyt? 11v ja tyttöystävä.... ei hele......
Itse suutelin vasta eka kerran 17v ja sitä rataa....
No, enpä ole taas yhtään harmissani, että oma 7v. poika ei edes vielä omista omaa kännykkää. Ei taatusti omista 11v. tyttöystävääkään, siitä pidän huolen minä.
Tätä ne Salkkareiden yms. ohjelmien katsominen teettää. Lapset aikuistuu ihan liian aikaisin...
sitä olen tässä 8 vuotta odotellut
eri paikkakunnilla on eri tavat, oli jo 90-luvulla, kun itse olin lapsi. Tärkeintä on yrittää ottaa selvää, mitä noin rankkojen puhieden takana on.
joku tendi täälläpäin näillä pojilla.. Kaikilla melkein kuulostaa olevan tyttöystävä. Miten mä sit toimin, jos on liian aikaista "seurusteluun"? Kiellänkö että et saa olla tytön kanssa, vai? ap
minun tyttäreni 11v on rakastunut ja kyselee saman ikäiseltä pojalta alatko oleen mun kaa... en usko että on ns. seurustelua, mitä vanhemmat harrastaa. aika viatonta, luulen ja toivon. sain selville, koska myös salaa luen hänen tekstiviestejään ja säännöllisesti. näin tiedän mitä todellisuudessa tapahtuu. enkä olisi ihan tälläistä uskonut lukevani!
Nyt kutosella eli 12-vuotiaita, ja se alkoi jo 10-vuotiaina. Kyse ei kuitenkaan ollut varsinaisesta seurustelusta. Nyt luokalla on vasta eka pari, jotka viettää aikaa kahdestaan.
Sinänsä itsemurhasta puhumiseen pitäisi aina puuttua. Tiedän kyllä, että lapset voivat vain "uhota" toisilleen ja tehdä itsensä tärkeäksi.... Mutta koita jutella pojan kanssa ja kysellä, että onko poika onnellinen, onko kaikki hyvin koulussa, entä kotona jne.... Tsemppiä!
Jos et tee näin niin teen itsemurhan.