Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tanskassa jysähti +37 astetta mittariin! Uusi Tanskan lämpöennätys!

Vierailija
27.06.2026 |

https://www.hs.fi/maailma/art-2000012106392.html

 

"Tanskassa mitattiin lauantaina maan kaikkien aikojen lämpöennätys. Mittari kohosi Tanskan ilmatieteen laitoksen mukaan 37 asteeseen Aarhusin kaupungin pohjoispuolella. Mittaushistoria ulottuu Tanskassa vuoteen 1874.

 

Lauantaita edeltävä Tanskan lämpöennätys, 36,4 astetta, mitattiin elokuussa 1975.

 

Myös Tšekissä mitattiin maan uusi lämpöennätys lauantaina. AFP:n mukaan uusi lämpöennätys on 40,8 astetta ja se mitattiin Prahan pohjoispuolella. Lauantain lukemaa edeltävä ennätys oli Tšekin ilmatieteen laitoksen mukaan 

40,4 vuodelta 2012.

 

Tšekin ilmatieteen laitoksen mukaan lämpötila voi ylittää sunnuntaina 41 astetta.

 

Saksassa mitattiin myös lauantaina kaikkien aikojen lämpöennätys, 41,5 astetta. Uusi ennätys mitattiin AFP:n mukaan Drewitzin sääasemalla itäisessä Saksassa. Edellinen lämpöennätys oli perjantailta, kun mittari näytti 41,3 astetta Saarbrückenissä lähellä Ranskan rajaa."

 

Ei muuta kuin palstapersut huutamaan, kuinka ilmastonmuutosta ei ole.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttikaa kun helle kerrankin hellii!

t. Sebastian Tynkkynen 

Vierailija
2/29 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo lämpö siirtyy Ukrainaan niin vieläkö sotivat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eliitti kääntänyt säänmuokkauslaitteissa uuden vaihteen...

Vierailija
4/29 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellähän on Tanskan suurin penis? Tai Hollannin..

Vierailija
5/29 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Kalmarissa tänään oli 36 astetta ja pooolttava aurinko 🥵

Vierailija
6/29 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen lämpöennätys on 37,2. Muistan tuon päivän heinäkuulta 2010.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/29 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan paljonko ilmasto parani ilmastomaksuihin kerätyillä valtavilla rahoilla? Ja jos ei niin miksi maksuja maksetaan?

Helppo kysymys mutta mitään vastausta ei taida löytyä.

Helppo johtopäätös myös että ilmastomaksut ovat siirtyneet rikkaan eliitin omille tileille.

Muita vastauksia ei ole tullut. Mitään tunnuslukuja kun ei ole siitä että ilmasto parani kerätyillä rahoilla.

Miksi siis olemme niin hulluja että maksamme lisää eliitin tileille? Kapinan on pakko alkaa.

Vierailija
8/29 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ilmasto huolestuttaisi oikeasti niin maailman rikkaalta eliitiltä poistettaisiin yksityiskoneet ja huvijahdit ja superautot ja helikopterit yms., ja samoin suurten SUV yms. autojen myynti lopetettaisiin kaikkialla maailmassa... ja kaikki olisivat Aasiassa ilmastotalkoissa vaikka siellä ilmastolla ei voidakaan rahastaa...

mutta mitään näistä ei tehdä joten koko ilmastohuijaus on pelkkää valtavaa rahastusta joka päätyy rikkaan eliitin tileille...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/29 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjällä arktisella alueella mitattu 35 c lämpötiloja. Maailman pohjoisimmassa kaupungissa, Norilskissa eilen 32,2 c, trooppisen yön jälkeen. Jopa Venäjälle kuuluvalla White Island-saarella, joka sijaitsee 73 leveysasteella, eli paljon pohjoisempana kuin yksikään paikka Suomessa, ja varsin lähellä pohjoisnapaa, mitattiin 28,3 c. Edellinen kesäkuun lämpöennätys oli 19,1 c, joten se meni rikki 9,2 asteella.

Vierailija
10/29 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan helteillä selityskin. El nino vaikuttaa myös Euroopassa. Tänä vuonna se on poikkeuksellisen voimakas. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/29 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatanan woke!

Vierailija
12/29 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maapallo käristää ihmiset pikku hiljaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/29 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helle tappaa enemmän kuin Ukrainan sota. Se ei ole leikin asia.

Vierailija
14/29 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan helteillä selityskin. El nino vaikuttaa myös Euroopassa. Tänä vuonna se on poikkeuksellisen voimakas. 

El Niño ei ole vielä edes alkanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/29 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan helteillä selityskin. El nino vaikuttaa myös Euroopassa. Tänä vuonna se on poikkeuksellisen voimakas. 

El Niño ei ole vielä edes alkanut.

Onhan. Siitä on uutisoitu. 

Vierailija
16/29 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauttikaa kun helle kerrankin hellii!

t. Sebastian Tynkkynen 

Eihän täällä mitään hellettä ole. Muualla Euroopassa on liian kuuma, täällä liian kylmä. Tätä on ilmastonmuutos, missään ei ole sopiva. 

Vierailija
17/29 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maapallo käristää ihmiset pikku hiljaa.

Sulla on perspektiiviharha. Se on ihmiset, jotka käristää maapallon. 

Vierailija
18/29 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt olekaan kysymys säästä vaan ilmastosta ? Sitten kun on taas koleaa niin se on sää eikä ilmasto ?

Vierailija
19/29 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes! Lisää hiiltä vaan pesään 🥰

Vierailija
20/29 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen lämpöennätys on 37,2. Muistan tuon päivän heinäkuulta 2010.

Esikoinen syntyi 7.7 oli kuuma. Vaan en muista moista