Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miksi airbag on turvaton esim. 5 vuotiaalle?

Vierailija
03.01.2009 |

jos se räjähtää niin vain 20 cm päähän jolloinka ei osu lapseen ellei penkki ole ihan edessä. meillä sen verran iso auto ettei voisi räjähtäessä osua lapseen vaikka etupenkki olisi missä asennossa tahansa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvaistuin/koroke yhdistettynä turvatyynyyn, voi aiheuttaa pahoja sisäelinvammoja, ja kasvovammoja/kallovammoja. Pienikokoisilla naisillakin on todettu sisäelinvammoja, jotka on saatu turvatyynystä. Pieni lapsi on paljon pehmeämpi kuin aikuinen, ja niin kevyt, että törmää tyynyyn liian suurella paineella.

Vierailija
2/8 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laukeemiseta. ei taija olla pahemmin siitä pelkoo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpä tiedät mihin asti se tarkalleen osuu kun räjähtää?



Lapsi voi esim. sokeutua sen ansiosta koska se räjähtää silmille eikä rintakehään kuten aikuisillla.

Vierailija
4/8 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä tiedät että ei osu lapseen, tietääkseni kaikki turvatyynyt yltävät istuvaan saakka jos istuintuoli on pystyasenossa vaikkakin aivan takana. Nukkuva asento on tietty poikkeus

Vierailija
5/8 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei osu ihmiseen jolla turvavyöt

Vierailija
6/8 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä on suunniteltu käytettäväksi yli 140cm matkustajilla. Eli airbagin pitäis osua rintaan, mutta tuota lyhyemmillä lyö sen joko kaulaan tai vasten kasvoja.



Mitä muita faktoja haluat? Luuletko, että autojen valmistajat ovat kokonaan unohtaneet turvallisuus seikoistaan pitkän ihmiset jotka pitävät penkkiä aina takana??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

s evoi laueta koska vain.. Jopa ilman kolaria. Tai ihan pienestä mitättömästä peräänajosta josta ei seuraa muuta kuin, että ne bagit laukeaa...



Tai ne voi laueta koska vain pelkästä sähköviasta.....

Vierailija
8/8 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko teidän aika tarkistaa tietojanne???



* Turvatyyny ei laukea peräänajosta

* Haluisin faktaa, että on lauennut sähköviasta. En tiiä koskaan näin tapahtuneen

* Kaivakaa jostain vaikka törmäystesti videopätkiä ja kattokaa tarkkaan kuva kuvalta kuinka käy tösrmäystilanteessa. Nukke (niinku ihminenkin) "repsahtaa" eteenpäin vaikka on turvavyöt kiinni. Kun repsahtaa eteenpäin nii turvatyyny laukee tavallaan lapsen pään päälle koska lapsi on liian lyhyt selänmitaltaan ja jää sinne turvatyynyn alle.

Tässä yks testi:





Tsori mut tuli totaali repeeminen tolle turvaistuin laukeaa..... varmaan oli ajatusvirhe mut mielikuva laukeevasta turvaisuimesta on hauska.