Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi "rikkaita" syrjitään?

Vierailija
27.11.2008 |

Olemme aika varakkaita. Asumme silti tällä hetkellä vanhassa omakotitalossa. Meillä on useampi auto, jotka uutena ovat kalliita, mutta olemme ostaneet ne käytettyinä. 1 autoista on oma ja 2 yrityksen käytössä. Emme pukeudu merkkivaatteisiin muodikkaasti, vaan sellaisiin käytännöllisiin. Mies itse asiassa aika "räsyisiin", kun yrityksemme ala on sellainen, että reissussa rähjääntyy. Itse taas harrastan hevosia, joten tallivaatteet on kovassa käytössä. Lapsillamme on niin halpoja kuin kalliitakin (Reima) vaatteita, tarpeen mukaan. Rattaat ovat kalliit, mutta olleet käytössä useita vuosia useammalla lapsella. Matkustelemme noin kerran vuoteen, yleensä kauas omatoimisesti.

Kun menen uuteen paikkaan/tilanteeseen, jossa on uusia ihmisiä, ihmiset ottavat avosylin vastaan. Kun juttelen ihmisten kanssa, ihmiset pitävät minusta ja pidämme yhteyttä ja saatamme jopa alkaa ystävystyä. Mutta, kun jossain vaiheessa ihmisille selviää jotain kautta (kuulee yrityksemme nimen, näkee talon, jota rakennamme), alkaa yhteydenotto hiljentyä ja asenne muuttua. Enää en olekaan niin kiva ihminen.

Minä sekä mieheni olemme kummatkin köyhistä perheistä ja varallisuus on itse hankittua. Olemme nöyriä, kovia tekemään töitä ja aitoja. Emme pröystäile rahoillamme, vaan ennemminkin yritämme peitellä niitä.

Mistä tämä johtuu?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse yrittäjä ja 100 % varmasti tienaan vähemmän kuin monet työssäkäyvät ystäväni! Ei yrittäjänä oleminen todellakaan tarkoita automaattisesti suuria tienestejä. Itseäni ärsyttää ihmisten suhtautuminen tähän yrittäjyyteen. Aina jaksetaan päivitellä että olet oikein YRITTÄJÄ, wau! Miten olet päätynyt yrittäjäksi, oletpa rohkea, ovatko vanhempasi yrittäjiä, jne jne?

Vaikka itselle yrittäjyys on käytännön pakko, toiminimi oli pakko perustaa koska "asiakkaat" eivät suostuneet maksamaan palkkaani freelance-verokortilla. Tienaan sen verran että juuri ja juuri tulen toimeen. Elän paljon köyhemmin kuin moni työssäkäyvä, mutta en kuitenkaan vaihtaisi tilannettani työssäkäyntiin, koska tunnen sen kahlitsevana. Arvostan vapauttani yli kaiken, jopa yli materiaalisten arvojen... Miksi tätä on niin vaikea ymmärtää?

Ja kommenttina varsinaiseen keskusteluun, itselleni materiaaliset seikat ovat aika merkityksettömiä, joten ystävissäni on sekä köyhiä että rikkaita :) Rahasta tulee puhetta itse asiassa hyvin harvoin. Eikä hävetä yhtään vierailla jossain "ökykodeissa" ja kutsua sitten ihmisiä vastaavasti omaan "läävääni". Kaikki tietävät etten arvosta materiaa ja olen vähän viherpiipertäjä, eivätkä ajattele siitä sen kummenpaa. Eikä todellakaan hävetä kertoa jollekin rikkaalle puolitutulle omista lomasuunnitelmista, tietysti ihaillen kuuntelen heidän suunnitelmiaan ja osaan eläytyä heidän osaansa ja antaa jopa vinkkejä jne.

Kateus on turhaa energian hukkaan heittämistä ja jokainen on oman onnensa seppä!

Vierailija
22/22 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan yhteen kaveriin on välit menneet melkein kokonaan poikki, ja sekin vaan mun omasta aloitteesta. Mutta tää kaveri on hyvin pahasuopainen ja kateellinen, joten siitä syystä päätin että parempi että ei olla tekemisissä enää ollenkaan.

Mä itse koitan vähän miettiä mitä puhun ja missä seurassa. Jos olen yksinhuoltaja kaverini luona kahvilla, ja tiedän että hänellä on raha tiukilla, niin en mä siinä vaiheessa viitsi ruveta kertomaan miten minä olen käynyt edellisenä päivänä ostamassa ihan huvikseni vaan itselleni uudet kalliit saappaat jne.

Mä en ole kokenut itse siis koskaan mitään syrjintää sen takia että ollaan varakkaita. Mun kaverit pääsee itsekin nauttimaan ns. "siivellä", esim. viime kesänäkin otettiin usein joku tuttava pariskunta meidän veneelle ja tarjottiin ruuat ja juomat, kivaa oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla