Mitä te teette " energiansyöppöihmisille" ?
Oletteko huomanneet, että jotkut ihmiset vievät kaiken energian? Mitä tulisi tehdä, kun pitkäaikainen ystävä on tällainen. Voiko tapaamiset vain hiivuttaa olemattomiin? Millaisia kokemuksia teillä on?
Kommentit (25)
jotenkin henkisesti sairas, vrt. narsisti? Minusta " energiansyöppö" on yhtä kuin koleerikkoluonne. Mm. oma mieheni on tällainen. Välillä on rankkaa, mutta hänkin on vain ihminen ominen tarpeineen. Minusta on aika itsekäs ajatus että kaikista ihmisistä jotka " eivät sovi minulle" pitää päästä eroon.
se ole olettamus, mutta luulen että usein nämä ihmiset saattavat kyllä olla.
energiansyöppö ihminen, erityisesti siskolleni. Yleensä hänellä on pää kipeä aina tavatessamme. Vaistoan, että vaikka miten yritän olla huomaamaton, tavallisesti, iloinen, ihan mitä vaan, niin joku olemuksessani ärsyttää häntä, että hän joutuu pinnistelemään, jotta ei ärsyyntyisi tai ainakaan näyttäisi sitä.
Mutta ei voi mitään, tää tilanne muuttui yhtäkkiä tällaiseksi muutama vuosi sitten, ennen sitä ei ollut mitään. En tiedä miksi, mutta minua harmittaa. On mulla oma ajatus siitä, että miksi asetelma on tällainen, mutta toisvoisin, että hän sanois sitten suoraan, että ei halua olla kanssani tekemisissä.
sen mukaista luokittelemiesi ihmisten seurassa. Mitä helvettiä sä oot sellaisten kans sitten??
Musta on tosi outoa, sun kaltaises ihmiset luokittelee ihmiset Narsistiksi ja sitten valittavat että kun ko. ihminen vie kaiken energian. Luuletko, että vuorovaikutuksesi on normaalia ko. ihmisen kanssa ja että hän ei huomaisi sitä?????
Ystäväni syö energiaani puhumalla vuolaasti ja katkotta vain omista asioistaan pystymättä kuitenkaan kunnolla keskustelemaan saati kuuntelemaan minun asioitani. Aina en jaksaisi keskittyä kenet hän on tavannut jumppatunnilla ja mitä tämä toinen hänelle sanoi. Hän on sinkku ja minulla on neljä pientä lasta.
mutta kuten 9 sanoi, voimakas ja tasapainoinen ihminen ei anna heidän viedä energiaasi. Valitettavasti itse olen antanut äitini imeä minusta energiaa, koska en ole osannut puolustautua. Nykyään pidän etäisyyttä, asetan rajat sille, kuinka minua voi kohdella yms. En masennu hänen tapaamisistaan enää niin voimallisesti.
Ei innostu mistään esim. jos ehdottaa jotain menoa, kehuu ravintolassa hyvää palvelua/ruokaa sekä kommentoi AINA negatiivisesti kaikkia asioita..
Esim. ravintolassa Itse: " voi vitsi miten hyvää jälkiruokaa" tuttuni: " no mitä ihmeellistä tässä nyt on, on sitä parempaakin syöty"
Esim. Itse " Ostin uudet lenkkarit, ihanat" - tuttuni: " No, noi on kyllä tosi huonot, Esko sai tosta merkistä liikavarpaita"
Ja kun toi on jatkuvaa.. Tulee jotenkin tosi paha mieli aina hänet tavatessaan.
Joka ainoa palaveri venyy usealla tunnilla, kun tämä jankkaa siellä yksityiskohtia ja palaa uudelleen ja uudelleen jo käsiteltyyn asiaan. Kallispalkkaiset ihmiset istuvat siellä aivan aivokuolleina tuntitolkulla, eikä saada mitään oikeasti tehtyä. Sama meno lounaalla ja kahvitauolla, jos samaan pöytään joudut.
Apua!
seurassani. Minua voisi käyttää hyväkseen =) Keksikää minulle tekemistä, niin olen tyytyväinen.
Olen ehdottanut ystävälleni, että veisin hänen lapsiaan ulos, kun hän ei aina itse jaksa, mutta hän vaan valittaa, että hänellä käy niin harvoin aikuisia vieraita, että löhöää mieluummin saurassani sohvalla. Ja valittaa myös tekemättömiä kotitöitään, mutta kun apu niihinkään ei kelpaa. Tekisin mielelläni jotain yhdessä. Turhaudun, kun en saa tehdä.
T. Sinkku lapseton ystävä
Vierailija:
Ei innostu mistään esim. jos ehdottaa jotain menoa, kehuu ravintolassa hyvää palvelua/ruokaa sekä kommentoi AINA negatiivisesti kaikkia asioita..Esim. ravintolassa Itse: " voi vitsi miten hyvää jälkiruokaa" tuttuni: " no mitä ihmeellistä tässä nyt on, on sitä parempaakin syöty"
Esim. Itse " Ostin uudet lenkkarit, ihanat" - tuttuni: " No, noi on kyllä tosi huonot, Esko sai tosta merkistä liikavarpaita"
Ja kun toi on jatkuvaa.. Tulee jotenkin tosi paha mieli aina hänet tavatessaan.
Kun tiedän että hän käyttäytyy aina niin, ei möläytykset minua loukkaa.
ja sanasta energiasyöppö tulee juuri tämä henkilö mieleen!! hän ei onneksi enää ole kanssani tekemisissä, on meinaa ex-anoppi. Joka helvetin asia piti (ja varmasti edelleenkin pitää) kääntää toiseksi. tämä todellakin vie ihmisiltä energian. ja muutenkin sellainen persoona, että kun tulee ovesta, ilmasto huoneistossa muuttuu aivan toiseksi. en ole ainoa kuka hänestä näin ajattelee, muun muassa omat lapsensa ajattelivat aivan samalla tavalla.
Olisin mielellläni avuksi. Haluaisin nähdä ystäväni hymyilevän ym.
itsestään puhuvia ja omia asioita julistavia ihmisiä? Kamaan. Vaikka kuin olisi itsetuntoa ja tasapainoinen ihminen, jotkut vaan on rasittavia ihmisiä. Tasapainoinen ihminenkö pitää kaikista ihmisistä eikä hermostu mistään? Eikö energiasyöppö siis ole ollenkaan viallinen. Hänkö on täydellinen tasapainoinen ihminen?
Vierailija:
itsestään puhuvia ja omia asioita julistavia ihmisiä? Kamaan. Vaikka kuin olisi itsetuntoa ja tasapainoinen ihminen, jotkut vaan on rasittavia ihmisiä. Tasapainoinen ihminenkö pitää kaikista ihmisistä eikä hermostu mistään? Eikö energiasyöppö siis ole ollenkaan viallinen. Hänkö on täydellinen tasapainoinen ihminen?
Sellaiset ihmiset ovat epätasapainoisia, jotka nauttivat kun " ystävillä" menee huonosti. Silloin kyllä soitellaan ja juorutaan juttuja eteenpäin, kun toisella on vaikeaa. Mutta kun " ystävällä" menee hyvin, niin hän on äärimmäisen rasittava miniminä-ihminen, eikä millään kestetä kuunnella toisen onnellisia kuulumisia. Hauskaa kuulla kiertokautta, miten " ystävä" on niin empaattisesti muistanut kertoa ulkopuolisille ihmisille tarkat kuvaukset avioliiton ongelmista ja sairauksista, mutta sitten ihmiset eivät tiedäkään mitää uusista työpaikoista, tervehtymisestä ym.
Ei sille voi oikein sanoa suoraankaan että masentaa ympäristönsä, koska siitähän se vasta innostuisi valittamaan.
Oma äitin on valittaja, syyllistäjä ja kaikkea mahdollista. Jopa tupakinpolton " joutui" aloittamaan taas lakon jälkeen, kun olin kuulemma niin vi**umainen. (Sillä kertaa taisin sanoa suoraan, että en jaksa kuunnella valitusta enää yhtään vaan lähden kotiin.)
Minulla on paljon ystäviä ja kaikkien heidän näkemisensä tuo aina minulle lisää energiaa. Vaikka puhuisimme raskaista asioista, niin molemminpuolinen huolien purkaminen puolittaa taakan. Miten ystävä voi syödä energiaa?