Kokemuksia Siivoojan työstä?
Moi vaan! eli olen 19-vuotias nuori nainen, joka on miettinyt että lähtisi kokeilemaan siipiään siivousalalla. :)
Oon koittanu miettiä kaikkia muita aloja ja minä en yksinkertaisesti koe KIPINÄÄ erityisesti mitään alaa kohtaan...! :(
No jotainhan aikuisen ihmisen on kuitenkin elääkseen tehtävä. Ei viitti aina sossupummeilla ja ei sekään mielenkään päälle pidemmällä aika välillä hyväksi ole. Joten rupesin miettimään sitten mikähän olisi mahdollisimman kodin läheistä työtä ja yksinkertaista ja mahdollisimman stressitöntä ja ei tarvitsisi kauheasti sosiaalisissa kontakteissa olla (koska pelkään jostain ihmeen kumman syystä niitä...) niin tuli mieleeni siivous. Korjatkaa jos olen väärässä, eikä se työ olekkaan tuota mitä luulen.
Ylipäätään, kertokaa kaikki siivoojan työstä ja vähän myös palkasta pääkaupunki seudulla! Mitä paikkoja myös siivotaan ja millaiset työajat ovat!
Tarvitseeko nykyään kouluttautua tähän ammattiin vai pärjääkö ihan hyvin edelleen peruskoulu pohjalla?
Sitten minua mietityttää vähän myös muiden ihmisten suhtautuminen:
A) Osaavatko ihmiset USEIN arvostaa siivoustyötä?
B) Miten siivoojia kohdellaan työpaikalla ihmisinä tai ylipäätään?
C) Millaisia työtoverisi ovat useimmiten olleet?
Näihin toivoisin vastausta. :) kun tänään taas sain törmätä vähän sen tuntuseen käytökseen että tota siivoomistyötä ei oikeen arvosteta... ei tietyt vanhemmat ihmiset, eivätkä nuoremmatkaan. Mutta mietin että, OI MIKSI!? eikö se ole tärkeää työtä.... ja aika raskastakin.... mitä tapahtuisi esim. vakavasti sairaille ihmisille jos sairaaloita ei siivottaisi.... !? miksi kenties paska palkka ja myös asenne !?
Kommentit (42)
Huomenta, tänään luvattu vähän parempaa säätä,ei tiedä Kannattaa mennä,hyvä ilma vielä, minä menen käymään hautausmaalla ja muilla asioilla, soitellaan
itse tänään se töissä kuin kuollut n clean ... Tappa itse pois hirttä.itse että minä.hirttä itse tänään n clean ... Tappaa Petra ase ampua pää irti poltat. Äänestä.
Suomi24 Keskustelut
https://keskustelu.suomi24.fi ncl...
Nclean palkka?
n clean uhkaa tappaa. Kaikki Työpaikat Kuvahaku ... Semmonen tappaa Petra ase