I C E = lähin omainen
Eräs etevä tunnuslyhenne kännykkään tallennettavaksi on
I C E (in case of emergency) eli
tällainen lyhenne lähiomaisen nimen edessä auttaa hätätilanteessa ottamaan yhteyttä häneen.
Tämä tunnetaan ilmeisesti kaikkialla maailmassa.
Siis esimerkkinä:
ICE Sylyvi +358.......
https://www.redcross.fi/ajankohtaista/uutiset/fi_FI/ice /
Kommentit (28)
pikaotannalla kukaan ei ollut kuullutkaan
(softafirmassa)
Vain sillä on väliä, jos sitä haetaan silloin kun itse joutuu onnettmuuteen tms ja sitä ei ole puhelimeen tallennettu.
Onko tuo nyt niin suuri vaiva, että kannattaa jättää lisäämättä? Varmaan paljon turhempaankin puhelinta näpytellään.
Ja kiitos vinkistä tuon ICE2, 4 jne osalta. Itselläni on vain mies merkitty ICE koodilla. Nytpä lisään muutaman muunkin. Mies on nimittäin yli puolet ajasta ulkomailla, eli jos mulle jotain sattuu, niin kuka huolehtii lapsesta?
Tosiaan, käytettiinkö sitä ICE-numeroa, tai ei. Tuleeko edes tarvetta, hope not. Mutta eipä nuo kaksi tallennettua numeroa mun kännyssä ole keltään pois. Vai kuinka?
Itselläni on mieheni ja vanhempieni kohdalla.
melko tarpeeton. Kukaan ei ala onnettomuuspaikalla tutkimaan kenenkään omaisia. Sairaalassa taas ehtii sen tiedon hankkia muualtakin.
Siltä varalta, että itse olen kuollut, mutta lapseni hengissä.....
Saavat lapsen isän välittömästi paikalle. Ei tarvi retuuttaa lasta viranomasiten hoiviin ja alkaa siellä sit tutkimaan, että kenellehän soittais......
Varmaan se on kuitenkin helpointa hankkia sieltä kännykästä kun on se ICE sinne tallennettu omaisten numeroiden eteen. Itellä on miehen ja vanhempieni kohdalle tallennettu. Ei sitä turhaan ole keksitty.
omaisten numeroiden edessä.Onhan se helpompaa löytää sieltä puhelimesta ne omaiset tuon tunnuksen alta kaikkialla. Miksi sitä sinne ei laittais?
Suomalaisten asenne vaan on..V##"u mä mitään iseä sinne laita, ettiköön jostain muualta tiedot tai soittakoon äidille ;O)
Kun vaan salasanalla pääsee kännykkää käyttämään. Tuskin rupeavat salasanaani selvittelemään sairaalassa... Joten täysin turha ainakin mulle.
reissaan paljon ulkomailla kahden pienen lapsen kanssa ja jos minulle ainoana aikuisena tapahtuisi jotain niin kännystä olisi helppo etsiä yhteystiedot.
ICE1 mieheni kännykkä
ICE2 äitini kännykkä
Molemmilla tieto sairauksistani, lääkityksistäni sekä esim. elinluovutustahdostani.
Tiedän tapauksia joissa esim. kolarinuhri on ollut sairaalassa tajuttomana yli 10 tuntia ennen kuin omaisten tiedot on saatu selville.
vaan in case of emergency eli hätätilanteessa.
Lähiomaisten tiedot tulevat ihan muuta kautta kun kännykästä.
Yleensä henkilöllä jonka lähiomainen täytyy löytää on muitakin papereita mukana josta saa henkilöllisyyden varmennettua.
Mieheni joutuu näiden asioiden kanssa viikottain tekemisiin, eivätkä he koskaan ole uhrin kännykkkää alkaneet tutkia. Monesti esim liikenneonnettomuuden uhrin kännykkä voi olla hajonnut onnettomuudessa.
Eräs etevä tunnuslyhenne kännykkään tallennettavaksi on
I C E (in case of emergency) eli
tällainen lyhenne lähiomaisen nimen edessä auttaa hätätilanteessa ottamaan yhteyttä häneen.
Tämä tunnetaan ilmeisesti kaikkialla maailmassa.
Siis esimerkkinä:ICE Sylyvi +358.......
ICE ei ole lähiomainen.....
SaKussa töissä ja usein olisi tuo ICE-koodi ollut tarpeen.
Perussairaudet ja esim lääkitykset on joskus pakko saada tietää oikean akuuttihoidon takaamiseksi.
En tiedä mistä tuo yksi vastaaja tietonsa on saanut, mutta todellakin ainakin pääkaupunkiseudun sairaankuljetus toivoo tuota koodia käytettävän!
Ehkä jossain perähikiällä se on turha, missä kaikki tuntevat toisensa, tai sitten hänen "tietonsa" pohjautuu jonkun yksityisen SaKun mielipiteisiin, jotka lähinnä kuljettavat mummoja. Hoitotason ambulanssihenkilökunnan parissa siis ainakin erittäin toivotttu!
jolloin se on aina nopeesti heti ekana kun alan selaamaan sitä nimilistasta.
(En tykkää käyttää pikavalintaa.)
Auttaako mitään sitten että lisää sen ICE vaikka jonkun nimen perään?
ja ketä muita mä sitten laittasin kun miehen, kun ei vanhemmat osaa englantia?
voivat löytyä helpommin ICE-numeron kautta kuin papereita selvittelemällä (luulisin ainakin).
melko tarpeeton. Kukaan ei ala onnettomuuspaikalla tutkimaan kenenkään omaisia. Sairaalassa taas ehtii sen tiedon hankkia muualtakin.[/i
ja silloin on hyvä tietää heti kehen ottaa yhteyttä kuin että ruveta selaamaan vaikka kaverin kännyä ja etsimään sieltä numeroita. ICE- merkintä on selkeä ja helppo löytää. Kyllä sairaalassakin on helppo löytää numerot suoraan puhelimesta, ainahan ei edes välttämättä tiedetä kuka esim. onnettomuuden uhri on ja jos silloin on vaan puhelin taskussa ja lapset vailla huoltajaa niin kyllä se mielestäni on tarpeellinen merkintä!
että turha homma.