Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

I C E = lähin omainen

Vierailija
27.11.2008 |

Eräs etevä tunnuslyhenne kännykkään tallennettavaksi on

I C E (in case of emergency) eli

tällainen lyhenne lähiomaisen nimen edessä auttaa hätätilanteessa ottamaan yhteyttä häneen.

Tämä tunnetaan ilmeisesti kaikkialla maailmassa.

Siis esimerkkinä:

ICE Sylyvi +358.......

https://www.redcross.fi/ajankohtaista/uutiset/fi_FI/ice /

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 20

Vierailija
22/28 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

SaKussa töissä ja usein olisi tuo ICE-koodi ollut tarpeen.

Perussairaudet ja esim lääkitykset on joskus pakko saada tietää oikean akuuttihoidon takaamiseksi.

En tiedä mistä tuo yksi vastaaja tietonsa on saanut, mutta todellakin ainakin pääkaupunkiseudun sairaankuljetus toivoo tuota koodia käytettävän!

Ehkä jossain perähikiällä se on turha, missä kaikki tuntevat toisensa, tai sitten hänen "tietonsa" pohjautuu jonkun yksityisen SaKun mielipiteisiin, jotka lähinnä kuljettavat mummoja. Hoitotason ambulanssihenkilökunnan parissa siis ainakin erittäin toivotttu!

En ole todellakaan mistään perähikiältä, vaan juuri pääkaupunkiseudulta. Hah, Sakussa töissä, joopa joo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiomaisten tiedot tulevat ihan muuta kautta kun kännykästä.

Yleensä henkilöllä jonka lähiomainen täytyy löytää on muitakin papereita mukana josta saa henkilöllisyyden varmennettua.

Mieheni joutuu näiden asioiden kanssa viikottain tekemisiin, eivätkä he koskaan ole uhrin kännykkkää alkaneet tutkia. Monesti esim liikenneonnettomuuden uhrin kännykkä voi olla hajonnut onnettomuudessa.

Vierailija
24/28 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla miehen numeron ja oman isän numeron kohdalla, hänet tavoittaa myös "aina".

Kyse ei ole siitä etteikö täällä löytyisikin sairaalan papereista myös mieheni ja esim. äitini ja isäni tietoja vaan siitä, että voin olla jossain muuallakin. Ei niitä tietoja ole muualla. Eikä niissä sairaalan papereissa ole tietoja mun just tämän hetkisestä tilanteesta..

Vierailija
25/28 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kukaan ymmärtänyt tuota ICE:tä, vaikka paikka oli ihan sivistysvaltio.

Äiti vietiin hotellilta sairaalaan tajuttomana...

Vasta usean tunnin päästä hotellin johtaja alkoi selvittelemään pitäisikö kentien jollekulle ilmoittaa.

Hän soitti matkatoimistoon josta matka oli äidille myyty ja sitä kautta alkoivat etsiä omaisia.

Kun itse lensimme lomakohteeseen katsomaan äitiä teho-osastolle, niin kävimme hotellilta hakemassa äidin henkilökohtaiset tavarat. Niiden joukossa oli myös kännykkä jossa oli se "ICE" esim minun nimeni kohdalla.

Tässä tapauksessa tuo "ICE" ei auttanut...

Vierailija
26/28 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaksi kertaa vuosikymmenessä käyn ulkomailla, lähiomaiseni ovat mukana ja todennäköisesti joko samassa onnettomuudessa tai katsovat kauhistuneina vierestä kun se. tapahtuu, joten ICE_stä ei ole apua.

Kotimaassa kännykän penkojat voivat soittaa mieheni numeroon joka on listassa ensimmäisenä kaksi A-kirjainta edessään ja lokitietojen mukaan useimmin käytetty numero, KOTI-nimellä tallennettuun numeroon tai Äiti- ja Isä-nimellä tallennettuihin numeroihin. Tai ihan mihin vaan kännynumeroon joka kännykästäni löytyy, kaikissa niissä pystytään kertomaan kuka olen ja kuka on lähiomaiseni.

Vierailija
27/28 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

!

[/quote]

En ole todellakaan mistään perähikiältä, vaan juuri pääkaupunkiseudulta. Hah, Sakussa töissä, joopa joo.

[/quote]

Mikä sun ongelma on?

En ole enää firiksellä, mutta olin kyllä tarkalleenottaen 8vuotta sitten. Nyt olen IT-alalla.

t. ICE- koodia kannattava entinen hoitotason sakunainen

Vierailija
28/28 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse päivystystyötä tekevänä en ole kyllä koskaan tarkistanut, mihin numenoon on puhelimesta eniten soitettu. Aikuisen kohdalla ei myöskään automaattisesti voida antaa äidille tai isälle tai kenelle tahansa puhelimesta löytyvälle henkilölle tietoja, vaikka tiedot sieltä saataisiinkin. ICE-tiedon avulla on meillä toisinaan asioita selvitetty, omassa puhelimessani käytän myös.

Kotimaassa kännykän penkojat voivat soittaa mieheni numeroon joka on listassa ensimmäisenä kaksi A-kirjainta edessään ja lokitietojen mukaan useimmin käytetty numero, KOTI-nimellä tallennettuun numeroon tai Äiti- ja Isä-nimellä tallennettuihin numeroihin. Tai ihan mihin vaan kännynumeroon joka kännykästäni löytyy, kaikissa niissä pystytään kertomaan kuka olen ja kuka on lähiomaiseni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän