Pankista suosittelivat rahojen säästämistä korkeakorkoiselle tilille ja minä uskoin.
Mutta pienen laskutoimituksen jälkeen tajusin, että minun kannattaa laittaa liikenevät rahani ilman muuta lainanlyhennykseen - saamani hyöty on monikymmenkertainen verrattuna naurettavaan pikkuiseen korkoon, jota saan säästötilillä. Älkää menkö retkuun! Lyhentäkää niitä lainojanne ylijäävällä rahalla, se on paras tapa lopultakin säästää rahaa!
Kommentit (7)
kun kerran sen rahan siihen lainan lyhennykseen laittaa, sitä ei niin vaan otetakaan takaisin käyttöön.
Kyllä nyt joku määrä kannattaa omaisuudesta olla jossain muuallakin kuin lainanmaksussa. JOs tulee joku yllättävä iso meno, niin ei tarvitse lähteä heti lainaneuvotteluihin.
jonka rahan makuuttaminen pienikorkoisella tilillä antaa? Minä saan enemmän varmuutta siitä, että laina lyhenee, koron määrä pienenee, ja asun omassa enkä pankin asunnossa.
Se ei paljon lohduta, jos pesukone hajoaa, autoon tulee yllättävää remontin tarvetta tms. Myy sinä sitten se oma (ei pankin) asuntosi, että saat nuo maksettua, minä laitan vähän rahaa säästöön, jotta selviän yllättävistäkin menoista.
että maksoimme lainaa pois sitä mukaa, kun oli mahdollista. Tietenkin pitää se hätävara olla, että pystyy yllättävät menot hoitamaan.
Siitä hätävarasta on kyllä ostettu joitain isompia hankintoja. Ne säästötilit ovat yleensä sellaisia, joista saa nostaa vain pari kertaa vuodessa ilmaiseksi ja se ei meille sovi. Ylimenevällä osalla lyhennellään lainaa sitten enemmän.
vakuutusyhtiön tai SOKn säästötileillä.