Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys imettäville äideille (yösyötöt)!

Vierailija
11.03.2008 |

Eli meillä kohta 8kk ikäinen vauva.

Tyttö syö kaikki kiinteät ruoat päivällä, joten tissi ei hirveästi enää maistu, ottaa pari kertaa päivässä omaksi ilokseen (ja minun).

Öisin herää n. klo 2 ja sen jälkeen suurinpiirtein nukkuu tissi suussa.

Minua asia ei vaivaa, mutta äitituttavat kauhistelevat tilannettamme, miten tämän ikäinen lapsi ei nuku, vaikka iltapuuronkin saa.

Itse imettäisin mielelläni siitäkin syystä, että vauva voisi siirtyä suoraan oikeaan maitoon, ilman tuttelivaihetta, joskus silloin parin-kolmen kuukauden päästä, ja siksikin ajattelen, että yötissittelyt heruttaisivat maitoa niin, että se riittäisi siihen.

Miten teillä muilla tämänikäisten vauvojen tissittelyt menee? Tai yöt?

Olenko imetyshörhö, niinkuin pari tuttavaani sanoi.

Tämä vaan tuntuu käyvän minulle ja vauvalle tällähetkellä hyvin.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ollut vaan ihan kiva että lapsi on ollut vielä niin pienenä lähellä, myös yöllä, enkä ole myöskään kokenut sitä mitenkään raskaaksi.

Ja molempien lasten kanssa siirtyminen omaan sänkyyn on sujunut hyvin (ilman yösyöttöjä) heidän ollessaan 1v.

Vierailija
2/17 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan vuoden iässä opetettiin omaan sänkyyn nukkumaan, lopetettiin imetys ja siirryttiin tavalliseen maitoon. Helposti kävi, nyt nukutaan yöt läpi ja ihmettelen, että menipä vuosi nopeasti, olenko joskus valvonutkin yöllä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos imetykset ei sinua häiritse niin miksi et imettäisi? Meillä esikoinen heräsi yöllä tissille 11½kk ikään ja kuopus on nyt 10kk ja syö edelleen yöllä. Ja päivllä molemmat syö/söi kiinteitä sen 5 kertaa.

Ja hyvin nukkuu yöt heräämättä isompikin jo ja ihan omassa huoneessaan (omasta halustaan) vaikka ensimmäisen vuoden nukkuikin meidän vieressä ja seuraavat 2v. sivuvaunussa meidän sängyn vieressä. Kauhisteluja on kuultu paljon, mutte eipä kuulu enää. Varsinkaan kun suurimmalla osalla näistä kauhistelijoista omat lapset tulevat edelleen keskellä yötä vanhmepien viereen josta ne sitkeästi kannetaan sinn eomaan huoneeseen.

Vierailija
4/17 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten syö yöllä tuttipullosta... Tosi kätevää ja vaivatonta sählätä niiden pullojen kanssa yöllä... Ja siis syö hyvin päivällä ja on pullea.

Vierailija
5/17 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos kerran susta tuntuu asia ok:lta, niin sehän on pääasia, teet niin kuin hyvältä tuntuu, ei tuohon ole olemassa mitään yleispätevää sääntöä.

Vierailija
6/17 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se korvike poistaa nälän mutta rintamaito ei? Ihme ettei imetykset sitten onnistu jos porukka on noin tyhmää!

Vierailija
7/17 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes koko imetyksen lopettaminen. Oltiin jo aivan poikki ja kaikki kertoi miten yöt parantuneet kun lopetettu imetys tai yösyötöt. Edelleen heräillään x kertaa, nyt vaan vaikeampaa rauhoittaminen...

Vierailija
8/17 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvin vuoksi vauva haluaa tissiä imeä. Varsinkin jo 8 kk! Vesimuki viereen ja annat hörpyn siitä kun herää. Opetat vauvan nukkumaan yöllä niinkuin kuuluu.

Neljän äiti

Vierailija
9/17 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ainakaan toiminut tuo veden tarjoaminen.

Lapsi heräili edelleen ja joi sitten sitä vettä. Mikä siitä tekee imettämistä helpompaa?

Vierailija:

Huvin vuoksi vauva haluaa tissiä imeä. Varsinkin jo 8 kk! Vesimuki viereen ja annat hörpyn siitä kun herää. Opetat vauvan nukkumaan yöllä niinkuin kuuluu.

Neljän äiti

Vierailija
10/17 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sain kuulla samanlaisia kommentteja tuttavapiiristä. Itse totesin heille vain, että jos se on minusta ja lapsesta hyvä ratkaisu, niin toimimme silloin niin. En ajatellut koskaan että lapsella olisi (isompana siis) yöllä nälkä kun hän halusi tissiä. Pidin selvänä että hän haluaa läheisyyttä ja turvaa. Neiti on nimittäin melkoinen menijä eikä ehdi päivisin touhuiltaan juurikaan esim. sylissä istuskella. Jos hän jonain yönä ei herännytkään tissille, niin heti aamulla koitin keksiä jotain kivaa puuhaa että tisu unohtui ja näin sain lempeästi vähennettyä imetyskertoja. Samoin yöllä tarjosin tuttia aina ensin tisun tilalle ja otin hänet viereen tai kainloon nukkumaan. Joskus tutti kelpasi joskus ei, mutta kuitenkin hissun kissun päästiin myös yösyönneistä lempeästi eroon. Meillä ei ole itketty yhtään itkua sen takia, että yösyötöt tai muu imetys on lopetettu.

Vierailija
11/17 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yösyötän mielelläni ihan vaan sen takia, että maito riittäisi siihen asti, kun vauva siirtyy oikeaan maitoon, eli ne iänikuiset tuttelitörpöt jää unholaan.

Ja kun vauva herää öisin, otan hänet tissille viereen. Siinä nukkuu vauva (tissi suussa, laiskasti hörppien) ja siinä nukun minä, eli univelkaa ei minulle pääse kertymään.

Tämä on minulle jo neljäs lapsi, mutta ensimmäinen jonka kanssa imetys onnistuu kunnolla(tai USKALLAN imetyksen suhteen tehdä niinkuin vauvalle ja minulle on parasta).

Raastavat vaan nuo tuttavat, jotka ihmettelevät vauvaa, kun se syö niin monta kertaa yössä, vaikka tosiaan kumpikaan meistä (vauva tai minä) ei siitä häiriinnytä.

Vierailija
12/17 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa edelleenkin äidimaitoa ja yölläkin, jos herää ja vaikea rauhoittua nukkumaan. En koe sitä ollenkaan ongelmaksi. Toinen ottaa pienet huikat ja asettuu taas nukkumaan. Nukkuu minun vieressä, joten unia se ei häiritse. Vieroittelen pikkuhiljaa kahden ikävuoden hujakoilla.

Vierailija
13/17 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ap. ihan kuin teistä hyvältä tuntuu. Jätä omaan arvoonsa muiden kommentit. Kuten täälläkin huomaat, asia herättää monenlaisia mielipiteitä.

Vierailija
14/17 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauvallesi. Jätä " imetyshörhö" ym. " näin kuuluu tehdä, t. neljän lapsen äiti" puheet omaan arvoonsa. Yleinen ilmapiiri on hyvin imetysvastainen, mikä on surullista.

Itse uskon imetyksen tuoman läheisyyden olevan elintärkeää pienelle vauvalle ja taaperollekin. Imetän öisin (n.3-5 krt/yössä, joskus useamminkin) edelleen 1,5-vuotiasta taaperoa ja sanon piupat ihmettelyille. Taaperoni on hyväntuulinen ja iloinen pieni lapsi. Hampaat ovat hyvässä kunnossa, huolehdimme pesuista ja taapero syö xylitolpastilleja aterioiden jälkeen. Minä olen tottunut univajeeseen.

Lapsen aivot kehittyvät huimasti ensimmäisen kolmen ikävuoden aikana. Äidin läheisyys ja lämpö, sekä imetyksen tuoma turva yölläkin eivät ole millään tavalla lapselle haitaksi siinäkään mielessä. Yöimetyksen arvostelijat eivät useimmiten tiedä mistä puhuvat.

Vierailija
15/17 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vauvasi on vasta 8kk ja rintamaidon pitäisi hänelle olla vielä pääravintoa. Jso saisit vauvan syömään päivällä useammin, voisi hän tarvita rintaa yöllä vähemmän. Itse olen pitänyt vauvojeni kanssa rytmiä niin että jokaisen kiinteän aterian välissä on myös imetyshetki, koska olen halunnut että rintamaito on edelleen se tärkein ravinnonlähde. Voisitko ajatella korvaavasi yhden välipalan rintamaidolla, vauvasihan ei välttämättä vielä tarvitse viittä ateriaa päivässä?

Ehdotan ihan vain siksi että kai ne pitkäkestoiset yöimetykset sinuakin edes hiukan väsyttävät :) Vauva osaa kyllä ottaa riittävän määrän maitoa. Jos ei päivällä, niin sitten yöllä. Hienoa kun pidät imetystä noin tärkeänä asiana!

Vierailija
16/17 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos annan kaikki viisi ruokaa päivässä ja siihen vielä imetykset, niin vauvalla on päivisin vatsa aivan täynnä. Yöllä sitten kun herää tyhjempään vatsaan, niin tahtoo ruokaa, kun nälkään ei ole tottunut.

Itse imetin kiinteän ruoan jälkeen, mutta kun tissi ei täyteen mahaan maistunut, niin tänään kokeilin imettää ENNEN ruokaa.

Saas nähdä, miten onnistuu. =)

Vierailija
17/17 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva jaksaa imettää vuoden ikään.

Omaa epäonnistumistaan sitten puretaan niihin, joilla imetys onnistuu ja jotka haluavat sitä jatkaa.

Näin olen huomannut omassa ystävä/ tuttavapiirissäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi