Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten taaperosi pyytää rintamaitoa?

Vierailija
11.03.2008 |

Meillä mam-maa mam-maa! Ihan suomenkielisiä ollaan. Tuo on siitä, kun olen rinnalla ollessa vauvaa kehoittanut imemään sanomalla noh, mam-mam!

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sanotaan, ettei äidinmaidosta ole mitään hyötyä kuuden kuukauden jälkeen

Näinhän sitä usein kuulee sanottavan, mutta tämä on siitä huolimatta virheellistä informaatiota. Se, että kuka tahansa voi näin sanoa, kertoo siitä valitettavasta seikasta, kuinka tietämättömiä monet ovat imetyksen suhteen. Äidinmaito on joka tapauksessa maitoa. Jopa kuuden kuukauden jälkeen se edelleen sisältää proteiineja, rasvaa ja muita ravitsemuksellisesti tärkeitä ja sopivia aineita, joita vauvat ja lapset tarvitsevat. Äidinmaidossa on silloinkin niitä immunologisia aineita, jotka auttavat suojaamaan vauvaa. Itse asiassa jotkut näistä vauvaa tulehduksilta suojaavista aineista esiintyvät äidin maidossa suuremmassa määrin vauvan toisen elinvuoden aikana kuin ensimmäisenä vuonna. Tämä johtuu siitä, kuten on loogistakin, että lapset yli vuoden ikäisinä yleensä altistuvat tulehduksille enemmän. Äidinmaidossa on silloinkin aineita, jotka auttavat immuunijärjestelmää kypsymään ja jotka edistävät aivojen, suoliston ja muiden elinten kehittymistä ja kypsymistä.

On todettu, että ne päivähoidossa olevat lapset, joita edelleen imetetään, saavat vähemmän ja lievempiä infektioita kuin ne lapset, joita ei enää imetetä. Näin äidille kertyy vähemmän poissaoloja sairastavan lapsen takia, jos hän jatkaa imetystä palattuaan työelämään.

Vierailija
22/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mulla koskaan ole käynyt mielessä että se voisi olla sairasta tai jotenkin hyi.

Ite ootte hyi jotka kehtaatte aukoa päätänne niille jotka tekevät toisin kuin te itse omassa pienessä maailmassanne.

Hävetkää, ämmät!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rintamaitoa muistakaan. On viimeksi saanut tissimaitoa 3kk ikäisenä.

Vierailija
24/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän ei tietysti saisi sanoa, koska imettävät äidithän eivät saa puhua imetyksestään mitään, jotta ei-imettäville ei tulisi paha mieli, mutta täällä uskallan sanoa, mitä en päin naamaa kehtaisi sanoa: SÄÄLIKSI KÄY VAUVAASI.

Vierailija:

Vierailija
25/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta olen itsekin pitänyt täysimetystä allergioiden takia(itse)!

Siitä eteenpäin ruoan osuus kasvaa ja imetys vähenee, ihan luonnollista.

Ei niin mitään valtakunnan järkeä roikottaa parivuotiasta koltiaista tissillä.

Todellakin hoitopäivän jälkeen yhteinen hetki ja keskustelua, eikä mitään tissiä enää suuhun. Minusta tuo on sairasta, helpolla lapsi hiljaiseksi ja ehkä itsekin kiihottuu!

Vierailija
26/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman että tarkoituksella haastan riitaa,

että minusta sellainen äiti, joka EI imetä pitkään,

on aivan yhtä hämärä kuin te tunnutte pitävän minua.

Minusta lyhyen aikaa imettävä äiti on todella outo. Kuinka äiti voi kieltää lapseltaan sellaisen herkun, lohdutuksen ja suojan sairauksia vastaan? En ymmärrä. (Ymmärrän joitakin tapauksia, joten älkää alkako itkemään, että kun multa loppui se maito ja rinnat oli verillä jne. jne. YMMÄRRÄN)

Vierailija
27/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin paljon muutakin kuin vuosien imetys? On jo paljon, ja hienoa, että vauva on saanut 3 kk äidinmaitoa. Miksi säälit jonkun toisen vauvaa sen vuoksi, jos hän on saanut 3 kk äidinmaitoa? Olet todella sairas ihminen.

Itse olen imettänyt kauemmin, kuin 3 kk, mutta kirjoituksesi oli todella mauton ja asiaton. Uskallanpa väittää, että tuo 3 kk imettänyt on parempi äiti kuin sinä!

Vierailija:

Tätähän ei tietysti saisi sanoa, koska imettävät äidithän eivät saa puhua imetyksestään mitään, jotta ei-imettäville ei tulisi paha mieli, mutta täällä uskallan sanoa, mitä en päin naamaa kehtaisi sanoa: SÄÄLIKSI KÄY VAUVAASI.

Vierailija:

Vierailija
28/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kannattaa tutustua tieteellisiin tutkimuksiin ja kirjallisuuteen.

22

Vierailija
29/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en olemikään taaperoimetyksen kannattaja,mutta näin alas en ole sentään vajonnut. Minä imetin lastani puoli vuotta, mutta nautin siitä todella ja koin, että se on niiiiiin paljon enemmän kuin vain pelkkää ruoan antamista. Luuletko, että se oli vauvallesikin vain ruoan syömistä?

Vierailija:

Mulle imettäminen oli ruoan antamista vauvalleni. That' s it.

22

[/quote]

Vierailija
30/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi itse " lopettaa" imetyksen hylkimällä rintaa 1-vuoden iässä. Opetatteko lasta takaisin rinnalle jatkamaan imetystä? Kumman tahto ja mielihyvä tässä tapauksessa?

Vierailija
31/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onneksi osaan antaa läheisyyttä ja rakkautta muutenkin!!

22

Vierailija
32/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin tietoinen, ja annan lapselleni paljon muutakin kuin rintamaitoa. Se on vain yksi osa suhdettamme, ja tietysti väliaikainen osa. Sitten jäävät ne muut, aivan yhtä hellät, ihanat ja tärkeät osat suhdettamme.

Sanoin, että säälin tätä 3kk:n ikäistä vauvaa, ja sanoin sen täydestä sydämestäni. Oli aika loukkaavaa väittää minua huonoksi äidiksi. En todellakaan tarkoittanut, että tämä äiti olisi huono. Ei imettämättömyys ketään huonoksi äidiksi tee. Siihen tarvitaan jo aika paljon asioita. Sinä loukkaist minua, vaikka en tunne sinua, etkä sinä minua. Tiesin, että oma mielipiteeni on myös loukkaava joidenkin mielestä, mutta eikö se sinustakin ole mielenkiintoista, että taaperoimettäjää voi sanoa rauhassa SAIRAAKSI, mutta imettämätömälle äidille ei saa sanoa yhtään mitään?

Olen edelleen samaa mieltä. Säälin teidän vauvojanne, jotka ovat saaneet rintaa vain muutaman kuukauden. Muuten olette varmasti erinomaisia äitejä. Muilta osin olen siis iloinen vauvojenne puolesta!

Vierailija:

niin paljon muutakin kuin vuosien imetys? On jo paljon, ja hienoa, että vauva on saanut 3 kk äidinmaitoa. Miksi säälit jonkun toisen vauvaa sen vuoksi, jos hän on saanut 3 kk äidinmaitoa? Olet todella sairas ihminen.

Itse olen imettänyt kauemmin, kuin 3 kk, mutta kirjoituksesi oli todella mauton ja asiaton. Uskallanpa väittää, että tuo 3 kk imettänyt on parempi äiti kuin sinä!

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija
33/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuuko lapsi jotenkin erilaiseksi tuossa vuoden iässä vai mikä siinä muuttuu erilaiseksi, vähemmän hienoksi? Jos imetys on lapselle edelleen tärkeää miksi vieroittaminen tuossa vaiheessa on mielestäsi pakollista? Ei kai maito sentään myrkyksi mielestäsi muutu, vaikka sen ravintoarvo teoriasi mukaan katoaakin.

Vierailija
34/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä tunne tätä 3 kk imettänyttä äitiä ja vauvaa, ja SÄÄLIT tätä vauvaa...

Menepäs itseesi vähän.

Vierailija:

Olen täysin tietoinen, ja annan lapselleni paljon muutakin kuin rintamaitoa. Se on vain yksi osa suhdettamme, ja tietysti väliaikainen osa. Sitten jäävät ne muut, aivan yhtä hellät, ihanat ja tärkeät osat suhdettamme.

Sanoin, että säälin tätä 3kk:n ikäistä vauvaa, ja sanoin sen täydestä sydämestäni. Oli aika loukkaavaa väittää minua huonoksi äidiksi. En todellakaan tarkoittanut, että tämä äiti olisi huono. Ei imettämättömyys ketään huonoksi äidiksi tee. Siihen tarvitaan jo aika paljon asioita. Sinä loukkaist minua, vaikka en tunne sinua, etkä sinä minua. Tiesin, että oma mielipiteeni on myös loukkaava joidenkin mielestä, mutta eikö se sinustakin ole mielenkiintoista, että taaperoimettäjää voi sanoa rauhassa SAIRAAKSI, mutta imettämätömälle äidille ei saa sanoa yhtään mitään?

Olen edelleen samaa mieltä. Säälin teidän vauvojanne, jotka ovat saaneet rintaa vain muutaman kuukauden. Muuten olette varmasti erinomaisia äitejä. Muilta osin olen siis iloinen vauvojenne puolesta!

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija
35/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta onneksi osaan antaa läheisyyttä ja rakkautta muutenkin!!

22

Vierailija
36/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolustin tuota äitiä, joka on imettänyt 3 kk, ja hänet lytättiin(eikä hänkään arvostellut taaperoimetystä mitenkään!!!!!!!!!!!!)

Vierailija:

Muuttuuko lapsi jotenkin erilaiseksi tuossa vuoden iässä vai mikä siinä muuttuu erilaiseksi, vähemmän hienoksi? Jos imetys on lapselle edelleen tärkeää miksi vieroittaminen tuossa vaiheessa on mielestäsi pakollista? Ei kai maito sentään myrkyksi mielestäsi muutu, vaikka sen ravintoarvo teoriasi mukaan katoaakin.

Vierailija
37/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

lapsi itse " lopettaa" imetyksen hylkimällä rintaa 1-vuoden iässä. Opetatteko lasta takaisin rinnalle jatkamaan imetystä? Kumman tahto ja mielihyvä tässä tapauksessa?

Vierailija
38/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämisessä voi ihmisiä ärsyttää. Itse olen imettänyt lapsiani " vain" vuoden, mutta minusta on täysin luonnollista jatkaa imetystä paljon pidempäänkin. En ymmärrä näitä, jotka pitävät sitä jotenkin sairaana tms... Tulee mieleen, että ovat hiukan yksinkertaisia ja alhaisesti koulutettuja. Argumentit kun ovat juuri sellaisia " Taaperoimetys on sairasta" samaan tyyliin kuin " Homous on sairasta" . Mikä pitkään imetyksessä tarkalleen ottaen on sairasta, niin ei nämä vastustajat pysty perustelemaan. Koskaan en ole oikein fiksua taaperoimetyksen vastustajan kirjoitusta nähnyt.

Vierailija
39/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsittääkseni mikään tieteellinen näyttö ei tue yli vuoden jatkuvaa imetystä länsimaissa.

Pitkittyneestä imetyksestä alkaa olla nykyään enemmän negatiivista tulosta, esim. allergioiden, keliakian ja diabeteksen puhkeamiseen liittyen. Ei mitään ehdotonta faktaa tosin, mutta harvasta asiasta sellaista onkaan.

Vierailija
40/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitä tietosi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän