Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten taaperosi pyytää rintamaitoa?

Vierailija
11.03.2008 |

Meillä mam-maa mam-maa! Ihan suomenkielisiä ollaan. Tuo on siitä, kun olen rinnalla ollessa vauvaa kehoittanut imemään sanomalla noh, mam-mam!

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetin vauvana pari viikkoa.

Vierailija
62/86 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetän vielä 1,5 vuotiastani ja minusta se on ihanaa. Rakastan niitä ihania katseita, joita lapseni luo minuun saadessaan äidinmaitoa. Lapseni nauttii läheisyydestä ja hyvästä maidosta. Lapsi pyytää maitoa sanalla anna ja muistaa aina kiittää myös sanomalla kiitti. Imetän enää kerran illalla. Minulla on myös selkeä fyysinen syy imettää. Sairastan pahaa endometrioosia ja imetys on pitänyt kuukautiset pois, jolloin olo on ollut parempi. En millään haluaisi taas siihen hormoni- ja kipulääkehelvettiin, minkä kuukautiset minulle aiheuttavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintaa annetaan kai lähinnä ravinnon vuoksi. Ylli vuoden vanhalle voi jo antaa muutakin ruokaa kuin tissimaitoa. Ihmeellistä tuo taaperoimetys..

Vierailija
64/86 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi täytti vuoden niin päätin aloittaa vieroituksen. Isäni kuitenkin kuoli pian sen jälkeen, jolloin minulla ei ollut enää voimia vieroitukseen ja tykkäsin olla ihan rauhassa lapsen kanssa. Jonkin ajan kuluttua kokeilimme tavallista maitoa,mutta lapsemme huusi selkä kaarella kipujaan aina kun oli sitä saanut. Tuttelia ostimme, mutta sehän on aivan sikakallista , eikä lapsi suostunut sitä juomaan! Varasimme lääkäriajan maitoallergiaepäilyn vuoksi, mutta aika meni parin kuukauden päähän, sillä tytöllä ei ollut mitään hätää, sillä saihan hän maitoa. Testailimme tavallista maitoa välillä kotona ja vihdoin 1v6kk iässä se näytti sopivan. Kipuilu ei varmaankaan ollut maitoallergiaa vaan pelkkää reagointia. Sinä aikana kun imetin lastani, en yhtään ajatellut sen olevan sairasta tai muutenkaan epäsopivaa. Se sopi meidän tilanteeseen. Imetystarinoita on niin paljon kuin on imettäjiä ja lapsiakin. Tuntuu oudolta, että tuomitaan se, miten kauan tai vähän toinen imettää. Silloin on kyllä peiliin katsomisen paikka.

Vierailija
65/86 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Rintaa annetaan kai lähinnä ravinnon vuoksi. Ylli vuoden vanhalle voi jo antaa muutakin ruokaa kuin tissimaitoa. Ihmeellistä tuo taaperoimetys..

Vierailija
66/86 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

alta pitäisi lopettaa hyvän aineen saanti? Tuntuu ihmeelliseltä...

Vierailija:

Vierailija
67/86 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sinun käydä jonkun kanssa juttelemassa?

Vierailija: mua ihan oksettaa ku joku imettää yli puolivuotiasta.

Vierailija
68/86 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevat siitä, että Suomessa imetysperinne tuhottiin yhteiskuntapoliittisillaratkaisuilla 60-70 -luvuilla ja tämä perinne elää vieläkin. Totta kai meidän 2kk imetettyjen on ollut pakko joko etsiä itse tietoa imetyksestä tai turvautua menneeseen malliin. Itse imetän reilun vuoden ikäistä ja äitini sanoo tavan takaa eritavoin kautta rantain, että helpompaa olisi jos et imettäisi (mikä olisi helpompaa) ja aika iso tyttö jo siinä tissillä on ja onpa se nyt erikoista ja kummaa ja vaikka mitä palapala tekisi mieli tiuskaista, että minusta se on kummaa että kaksikuinen pistettiin lehmänmaidolle, sain kaikki allergiat, korvatulehdukset ja muut ja sitten vielä vieraalle hoitoon ja jos itketti niin piiskaa päälle sitten isompana... oli siinä äiti.

Vierailija
69/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööh eiköhän se ole ihan taapero ja leikki-ikäinen jo, vauvapäivät on kauan mennyttä aikaa.

Vierailija
70/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa aina hörpyt ennen iltapalaa.

Vierailija
71/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä 1v6kk

Vierailija
72/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika 4v 1kk

Vierailija
73/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naureskelee perään.

On 2v4kk eikä enää imuttele kuin kerran-pari päivässä.

Vierailija
74/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(siltä ainakin tuo kielenkäyttö kuulosti)!

Vierailija
75/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ton törky viestin poistamisesta!

Vierailija
76/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se niin kummalta tunnu kun se vauva kasvaa isommaksi pikkuhiljaa, eikä rinnalle vain tyrkätä yhtäkkiä isoa lasta. Imetys tuolloin noin kerran kaksi viikossa.

Vierailija
77/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai niitä imetetään, jos lapsia imetetään maailmassa keskimäärin 4-vuotiaiksi. Itse ainakin voin hyvinkin imettää niin kauan, jos lapsi haluaa.

Vierailija:

Vierailija
78/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuumaa meillä 1v5kk.

Imetystä jatkan tasan niin kauan kuin lapsi sitä itse haluaa, joskin toiveena on kahden vuoden raja.

Vierailija
79/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huutaa 2vuotias

Vierailija
80/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit ei osaa päästää irti lapsistaan... Säälittää lapsiparat, kun tolla tavalla lapsiaan kasvattavat kieroon.... :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi