Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten taaperosi pyytää rintamaitoa?

Vierailija
11.03.2008 |

Meillä mam-maa mam-maa! Ihan suomenkielisiä ollaan. Tuo on siitä, kun olen rinnalla ollessa vauvaa kehoittanut imemään sanomalla noh, mam-mam!

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suvaitsematon äiti.

14 kk imettänyt, mutta en saarnaa ja hauku muita äitejä---> säälittävää

Vierailija
42/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tukee. Ei ole aikaa etsiä tutkimustuloksia, mutta KVG, jos kiinnostaa. Juuri luin jostakin lehdestä, että pitkä imetys estää esimerkiksi ylipainoisuutta. Sehän tuntuu olevan aika yleinen ongelmakin, joten hyvä juttu, vai mitä? Imetetty lapsi oppii säätelemään energiansaantiaan itse, toisin kuin pullolla ruokittu.

Vierailija:

käsittääkseni mikään tieteellinen näyttö ei tue yli vuoden jatkuvaa imetystä länsimaissa.

Pitkittyneestä imetyksestä alkaa olla nykyään enemmän negatiivista tulosta, esim. allergioiden, keliakian ja diabeteksen puhkeamiseen liittyen. Ei mitään ehdotonta faktaa tosin, mutta harvasta asiasta sellaista onkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihmettelen TODELLA PALJON näiden äitien motiiveja.

Mutta enpähän ala sitä sairaaksi sanomaan.

Mikäs se on että kaikki kannustavat hartiavoimin imettämään vähintään 6kk, mielellään 1v, mutta sitten alkaa parjaaminen? Ei ummarra.

Vierailija
44/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No autappa päivityksessä! Ei taida löytyä mitään oikeaa tietoa, ja siksi onkin kiva vedota siihen että katso googlesta.

Imetystuen ja muiden aktiivien sivut eivät ole mitään oikeita lähteitä. Siellä on osa todella hurahtanutta porukkaa.

t. 73

Vierailija
45/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aina olen tullut ( 8 kertaa) raskaaksi imetysaikana. Että se siitä!

Vierailija
46/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö ihan kaikkea, touhuaa ja leikkii, ja tulee pari kertaa päivässä syliin ja pyytää tissiä. ottaa pari huikkaa ja lähtee taas leikkimään. Mitä pahaa tuossa on? Tissittelyt tapahtuu vain kotona ja vain perheen kesken. Ravinnosta ei ole kyse, läheisyyttäkin saa, haleja, pusuja, sylittelyä, lapsi vaan tykkää vielä imaista tissiäkin välillä. Mikä tuossa nyt niin sairasta on?

Juu ja muuten, mulla on ylempi korkeakoulututkinto

Vierailija
47/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten sanoit niin eihän lapsesi sitä todellakaan tarvitse joten miksi annat käydä imaisemassa pari huikkaa???

Kyllä minä sanon kohta 4v täyttävälle että tissit on äidin omat eikä niihin saa koskea. Hän haluaisi siis aina välillä puristella niitä tutkimusmielessä...

En voisi kuvitellakaan että imaisisi tissiäni muuten vaan!!

Vierailija
48/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lukee tällaisia ketjuja joissa haukutaan imettäviä äitejä.

Vierailija
49/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun toisen naisen tisseistä?

Muuten nestettä se maitokin on. Meidän pari vuotias hikoo ainakin niin paljon leikeissään, että vettä menee monta desiä.

Vierailija:

kuten sanoit niin eihän lapsesi sitä todellakaan tarvitse joten miksi annat käydä imaisemassa pari huikkaa???

Kyllä minä sanon kohta 4v täyttävälle että tissit on äidin omat eikä niihin saa koskea. Hän haluaisi siis aina välillä puristella niitä tutkimusmielessä...

En voisi kuvitellakaan että imaisisi tissiäni muuten vaan!!

Vierailija
50/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka varsinaisia vastauksia olikin vain ketjun alussa. Niin, vauvalle ihan alusta saakka olen sanonut tuota mam mam ikäänkuin imes nyt, mam mam! Että kyllä mä ihan vauvalle niin sanoin ja jossain vaiheessa vauveli itsekin alkoi tapailla tuota mam-tavua.

Mulle ei ole kauhean tärkeää, minkäikäinen on vauva ja missä kohtaa taapero. Jotain tekemistä on puhumisella, kävelemisellä ja iällä. Monissa maissa kolmevuotiaat ovat vauvoja. Saatan sanoa ihan hyvin tätä meidänkin pikkuista vauvaksi.

Se aika kun lapsi on ihan pikkuinen tilliäinen, on niin hirmuisen lyhyt. Meillä Suomessa on sellainen ikävä asenne, että lapsen pitäisi kasvaa ja kehittyä nopeammin kuin oikeasti on mahdollista. Vaaditaan vääriä asioita ja niitä asioita joita voisi vaatia, ei kuitenkaan vaadita.

En nyt kommentoi noita " äiti imettää isoja kakaroita" -juttuja kuin että olen kasvatustieteen ammattilainen ja kehoitan ottamaan asioista selvää ulkomaisista lähteistä. Suomessa jostain syystä ei ole paljonkaan alan tutkimusta. Esim joku kirjoitti hoitopäivän jälkeen keskustelevansa lapsensa kanssa - sinä ehkä saat sen mitä tarvitset, lapsen kanavat ovat toiset. Keskustelussa ei sinänsä tietenkään ole mitään pahaa. Mutta nyt, kiitokset ja kauniita unia!

Vierailija
51/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvää keskustelua on ollut. Mutta jällen kerran av:n ketju on osoittanut,miten ennakkoluuloisia ja kapeakatseisia ihmisiä täällä on. Valitettavasti :-(

Vierailija
52/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan haen että voihan niille kouluikäiseksi äidin tisseissä roikkujillekin opettaa jotain rajoja että mikä on naisen/tytön ns. omaa aluetta jolle ei niin vaan mennä käpälöimään.

Turha sitte ihmetellä kun esim kouluikäinen poika menee kurkkimaan jonkun tytön tissejä kun kyllähän mamikin antaa omillaan leikkiä!!

HYI HELVETTI!!

Vierailija
53/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

parivuotias käy leikkien lomassa imasemassa äidin tissejä. Ei ole tuossa enää ravinnonsaannista kyse. Jotenkin tuntuu, että äidin oman kehon ja lapsen kehon rajat ovat eriytymättömiä.

Nämä tisunimijät ovat yleensä vielä poikia, tyttöjen annetaan nopeammin itsenäistyä.

Vierailija
54/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen imettänyt neljää lastani (viimeinen menossa), ja imetys on ollut ja on tälläkin hetkellä hirveän tärkeä osa minun ja vauvan elämää.

Mutta kuitenkaan en usko haluavani imettää siihen asti, kun lapsi osaa sitä tissiä sanoin pyytää, tai kävellä sen tissin luo.

Ja eikö ne rintamaidon ravintoarvotkin ole ihan minimaaliset sen maagisen vuoden jälkeen? Tuskin siitä vasta-aineita ainakaan enää siinä vaiheessa saa.

Korjatkaa, jos olen väärässä, mielelläni tätä viimeistäni imettäisin pidempäänkin, mutta luulen kuitenkin, että se on vaan se minun halu imettää, eikä siitä ole mitään hyötyä vauvalle tai vauvan terveydelle.

Vierailija
55/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sanoin aina, etten koskaan halua imettää lasta, joka osaa itse sitä pyytää. Nyt imetän viimeistä vauvaani, joka on jo 1v4kk. Iltaisin enää ottaa imut ja rauhoittuu tissille.

Vierailija
56/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sitä vaan haen että voihan niille kouluikäiseksi äidin tisseissä roikkujillekin opettaa jotain rajoja että mikä on naisen/tytön ns. omaa aluetta jolle ei niin vaan mennä käpälöimään.

Turha sitte ihmetellä kun esim kouluikäinen poika menee kurkkimaan jonkun tytön tissejä kun kyllähän mamikin antaa omillaan leikkiä!!

HYI HELVETTI!!

Vierailija
57/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sille mitään, että minuakin kuvottaa ajatus reilu 2-vuotiaasta tissiä imemässä. Yök.

Vierailija
58/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetän tällä hetkellä kolmea lasta 5kk, 1v9kk ja 2v7kk ikäisiä. Ei ole mitään syytä olla imettämättä, koska maitoa riittää, imettäminen on sujunut ilman isompia ongelmia ja olemme kaikki tyytyväisiä... Lapset ovat terveitä, reippaita, hyvin kehittyneitä¿ Syövät hyvin ja lähes kaikkea ruokaa mitä tarjotaan (kasvisruokaa). Minun mielestäni on jokaisen äidin ja lapsen (perheen) oma asia kauanko imettää, vai imettääkö ollenkaan. Se mikä sopii toiselle, ei välttämättä sovi toiselle. Olen imettänyt/imetän niin kauan kuin lapset itse haluavat, jos lopettamiselle ei tule pakollista estettä (onneksi esteitä ei ole ainakaan vielä tullut). Myös raskausaikoina imettäminen on sujunut hyvin.

Vierailija
59/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttiko imetys raskausaikana mielestäsi supistuksia? Tai olitko jotenkin erityisen väsynyt? Kun tämmöisiä olen joiltakin tandemimettäjiltä kuullut.

Vierailija
60/86 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi ole aiheuttanut supistuksia. Luultavasti olisin ollut väsyneempi ja huonovointisempi jos en olisi imettänyt. Johtuen siitä, että kaikki on sujunut paremmin kuin osasin kuvitella¿ Välillä on kyllä väsyttänyt paljonkin ja on ollut pahoinvointia ym. oireita, mutta enimmäkseen olen ollut pirteä ja energinen. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan