***Joulukuun Tähtöset - viikko 11***
Kommentit (48)
Kiitos vastauksista!
2poj@näiti : testailin töistä tullessa, kuten muinakin päivinä eli n.klo 17. Aikaisemmissa kierroissa olen testannut tavis liuskoilla ja vain harvoin olen selkeää plussaa oviksen aikaan saanut, sellaista melkein yhtävahvaa viivaa. Tää digitaalinen testi tuntuu hyvältä kun joko on tai ei, toisaalta tarttis varmaan lopettaa testaus siihen ekaan ovistulokseen (kuten ohjeissa neuvotaan).
Rizza: mielenkiintoista kuulla, että sulla ei oviksen aikaan oo limoja enää. Oon aavistellut että mulla samoin, mutta usein kirjoitetaan et ovis on viimeisenä limapäivänä. Tää antoi toivoa mulle kanssa, että sekin mahdolista :)
Tutti
Jos vielä mietitään tuota ovista, niin saattoihan se olla kp 13. Ja ovisplussa kp 12. Niin sen varmaan täytyi olla.
Minä ihmettelin myös kun eilen ei pahemmin ollut limoja, ettei ovis vielä voinut olla ohi. Mutta sitten puuhaillessa kyllä oli ja sen jälkeen. Ja tänään vielä. Mutta tosi kovat oviskivut on olleet... :( Melkein kuin lievät menkkakivut ja huippaa ja on huono olo. Örk.. Jos ei nyt tärppää, niin menen lääkäriin, että jos endo on pahentunut. Eihän tällaista kestä kuukaudesta toiseen. Tammikuussa kävin gynellä, niin epäili endometrioosia.
Meillä viimeinen luomu-kierto nyt menossa. Täti tulee viikonloppuna, oireet on jo. Sit ens kierrosta alkaakin clomit. Tuntuu toivottomalta, mutta toisaalta toiveikkaalta. Marraskuisiin en oikein jaksanut edes pinoutua. Olenpahan nyt sit täällä jo valmiina:)
Eli mun toista ja miehen ensimmäistä toivotaan NIIN kovasti. Mulla on ollut vähän kaikenlaista häikkää, niiku osa jo tietääkin aiemmista pinoista. Nyt vaan en sit ilmeisesti ovuloi normaalisti. Katsotaan miten käy.
Taustailen, kunnes pääsen joulukuun kiertoon. Tsemppiä oviksen hyödyntelyihin!!!
-hepuna
Siis kivahan se lukea kuulumisia oikein sivukaupalla:)
Onnea kaikille oviksenbongailuun ja kaikkeen muuhun<3 Täälläkin on yritetty ovista metsästää. Ekaa kertaa oon tikutellu, eli siis ihan noviisi:) Aloitin eilen, ja ei oo tullu plussaa. En tosin sitä arvellutkaan, kun kierto on yleensä 28-30 pvää ja nyt siis vasta kp 12. Mutta varman päälle... aloitin siis ajoissa:) Mut kuten joku kirjottikin, noi liuskatestit on (mun mielestä) vähän hankalia.. Siis en ihan ota selvää, kun musta se kontrolliviivakaan ei oo järin vahva. No, ehkä se selkenee jos plussan bongaisin:)
Pupuiltu on ahkeraan, mut niinku tonne vauvatoiveet 2009 -pinoon kirjotin, niin tänään iski joku järjetön selkäkramppi! Hädin tuskin kävelen omin avuin.. Eli siinä meni tää päivä ainakin:( Silti sinnikkäänä aion kyl yrittää josko vaikka huomenna onnistuis;D
Omaa napaa... Mutta pakko purkaa tuntoja.
halauksia, tsemppiä ja peukutuksia bd bd bd bd bd bd niitä tarvitseville! :)
tikru.
Täällä ovistunnelmissa. Taitaa tässä kierrossa ovis ainakin olla tulossa, kun kovasti oikealta puolelta jomottelee. Hyvä.
Huono tuuri vaan noiden miehen töiden suhteen, kun ovis varmaan ajoittuu viikonlopulle ja mies on koko viikonlopun töissä niin, ettei puuhailut onnistu.. Harmi. Mut ei se maailma siihen kaadu, jos tää kierto missataan. (Outoja puheita multa ;) )
Tais aika monella olla oviksen aika käsillä. Pupuiluiloa kaikille tasapuolisesti!
Vähän meinaa kurkku olla karhea. ei olis kyl ihme, jos tulisin kipeeks, ku oon ollu nyt 2vk päivittäin tekemisissä monen flunssaisen kanssa. Tylsää vaan ,jos viikonloppu menee sairastaessa.
Pitää vielä kehua, et nukuin ekaa kertaa moneen viikkoon koko yön heräämättä kertaakaan ja heräsin täydestä unesta kellon soittoon. Ihana tunne! (Vähän jännittäny nuo työjutut ym...)
Plussatuulia toivottelen taas kerran!
t. iiik kp 12
Hei,
Tulen nyt minäkin tähän pinoon. Jätettiin pillerit pois sunnuntaina ja nyt tänään alko menkat normaalisti. Jännittää ja pelottaa. Ekaa tässä nyt sit yritetään.
En ole enää mukana kuumeilemassa. Meille ei tänä vuonna ainakaan tule lasta. Aikaisintaan ensi vuoden alussa ehkä.
Jään taustalle ja saatan joskus palata
Elämäntilanteet muuttuu, eihän sille mitään voi. Mistä sitten sinun poisjääntisi johtuukin, niin toivottavasti sinulla on kaikki hyvin/saat elämäsi järjestykseen. Kaikkea hyvää sinulle! <3
).( Ovis sais jo ilmestyä testiin... Tänään vielä saikkua, joten ehtii rauhassa olla ja kuulostella:) En oo tänään vielä testaillu, mutta laskeskelin että jos ovis on yhtään silloin kun olen kuvitellut, niin tänään tai huomenna sen pitäis näkyä testissä. Selkä on vieläkin ihan jumissa:( Mutta siitä huolimatta parin viinilasillisen voimin onnistuttiin pupuilemaan eilen illalla, jes! :D Nyt on ihan järkyttävän pahoinvoiva olokin. Liekö johtuu tuosta selkäkivusta ja lääkkeistä. En tosin uskalla popsia mitään muuta kuin panadolia...
Nyt tarvii mennä syömään, paikat jumittuu nopeesti koneen ääressä istuessa!
tikru. kp13/27-30
Tsemppiä kaikille ovisviikkolaisille!
Minulla kp 15/28-30 menossa ja digitaalinen ovistesti näytti vielä plussaa. Tai oli yhtä vahvat viivat kuin eilenkin. Mutt anyt ei onenksi ole niin kovat oviskivut kun eilen oli. Munasolu varmaan irtosi eilen. Tänään on sitten liian myöhäistä enää pupuilla? Eilen en jaksanut kun koko päivän sattui kovasti. :/ Nukuin kuin tukki kun mies tuli nukkumaan. Eli nyt jäädään vaan tuon kp 13 puuhailun varaan. Toivottavasti nyt simpat eläisivät kropassani pari päivää. En jaksa varmaan nyt pahemmin kirjoitella tänne, mutta tulen lukemaan kyllä kuulumisianne. =) Yk 7 menossa ja tympii tämä homma.
Harmi Lya kun sinun piti lähteä. Tulehan kuitenkin välillä meitä tänne katsomaan. :)
Mukavaa torstaita näin lumisateen merkeissä. :))
Panadoliako saa ottaa noihin oviskipuihin? Tai kipuihin yleensä ovisaikaan? Mutta buraanaa ei saanut. Eilen oli pakko ottaa parasetamolia.
panadol (ja muut parasetamolia sisältävät) on sallittuja. Kävin " tarkastuskäynnillä" gynellä joku aika sitten, ja varmistelin siellä tuota asiaa. Mulla siis mekkakivut niin mahdottomat, enkä saa allergian vuoksi syödä buranaa ym... No, menee nyt vähän aiheesta sivuun:) Mutta alkuraskaudenkin aikana panadol on sallittua, joten eiköhän oviksenkin aikaan. Burana ja muut asetyylisalisyylihappoa sis. ei ole sallittuja.
Tikuttelin just babyplussan liuskatestillä ovista. On siis kp13/27-30, ja ekaa kertaa yritän bongata ovista. Ohjeissa lukee selvästi, että tulos on positiivinen vain jos testiviiva on yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Alotin testailun kp 11, ja musta kontrolliviivakaan ei ole mikään hirmuisen vahva väriltään... Mutta anyway, nyt testiajan sisällä tuli näkyviin kontrolliviiva, sekä hyvin haalea testiviiva (jonka siis mieskin näki)! Aiempina päivinä ei ole näkynyt mitään testikohdassa. Eli siis neuvokaa nyt sisko-kullat minua tietämätöntä! Luotanko vaan, että nega on edelleen, vai pitäiskö testata illalla ennen nukkumaanmenoa uudelleen??? Olisko se kuitenkin merkki lähestyvästä oviksesta? Olin ennen testin tekoa n.3h käymättä vessassa, ja joka päivä olen tehnyt testin samaan aikaan.
Hirmu pitkä selitys " tyhmästä" asiasta:) Mutta kiitos jos joku viitsii kertoa omia kokemuksiaan tuosta oviksen bongailusta. Varmaan nuo digit. testit olis helpompia (ei olis tulkinnanvaraa) mutta ovat vaan niin kovin hintavia... :/
Niin ja vielä 2poj@näiti, ei kai ole siltikään vielä myöhäistä, jos ovis on vasta ollut. Itse varmistelisin viel:) Ja kyllähän niiden simppojen ainakin sanotaan elävän pari päivää, ja kauemminkin, joten varmasti on silti mahkuja vaikka ette enää pupuilisikaan:) peukkuja sulle (ja muillekin joilla juuri ovis käsillä) ! bd bd bd :)
Mutta tosiaan neuvoja kaipailis nyt tämä tietämätön tikru. :)
Uusi päivä, selkä särkee yhä. Tyhmyyksissänmi eilen sitten vielä illalla testasin ovista, mutta turhaahan se oli. Tänään sit " tavalliseen aikaan" tarkoitus testata taas. Voiko olla näin jännää etsiä yhtä ovista!? Mitä se sit oliskaan raskaustestien kanssa..voi luoja! :)
iloisena kohti viikonloppua
tikru. kp14/27-30
Tikru: Ei ollut varmaan vielä ovisajat käsillä, kun ei tullut yhtä vahvaa viivaa eilen. Kerropa sitten miten tänään kävi. :) Sinuna aloittaisin puuhailut jo tänään. VOI olla että ovistesti ei ehkä näytä plussaa ja ovis voi mennä näin ohitse. Niinhän nuo digittaliset näyttävät selkeästi ovisplsusan, muttamaksavat paljon. Minulla on ainakin toimineet aiemmin nuo Fertestin ovistestit, joita saa S-marketesita ja Cittareista. Siis ekan kanssa nuo toimivat. Mutta nyt olen kolmannen yrityksen kanssa ostanut digittalisen ovistestin. En ole Fertestillä enää löytänyt ovisplussaa. Minulla tuosta digitaalisesta ovistestistä riittää kahteen kiertoon niitä tikkuja. Netistä tuon saa vähän halvemmalla kuin apteekista (31e).
Kiitos tsempeistä! =) En sitten eilen jaksanut enää petipuuhiin. Tulin eilen myöhään kotiin harrastukseni parista ja olin ihan rätti. Joten jäi nyt tuon kp 13 puuhailun varaan tämä homma.
Hyvää viikonloppua! =)
Tänään testasin (äsken) digitaalisella ja sain taas ovisplussan, mutta nyt testiviiva oli vähän vahvempi, eli onko tänään sitten se oikea ovis? Testasin sen takia, kun alkoi taas jomottamaan alavatsaa. Taitaa olla hormoonit hieman sekaisin... tai jotain. Täytyy katsoa jos tänään pääsisi/jaksaisi puuhiin.
Viikonloppuja!! =)
Mun kirjoittelut taitaa jäädä näihin viikonloppuihin ja muihin vapaisiin, ei työpäivän jälkeen enää jaksa tuijotella konetta. Ajatukset ainakin pysyy poissa vauvajutuista, se hyvä puoli työssä käynnissä on :)
.:Naranja:., kerrohan mielipiteesi kun olet lukenut tuon Kamalan ihana herne-kirjan.. Minäkin olen katsonut tuota mainosta ja miettinyt, että olisiko hyvä :) Pitää vaan yrittää välttää etten liikaa ostele vauvakirjoja, nyt jo sain vähän aikaa sitten vastailla epäilyksiin, kun oli lainassa Vauvakuume-niminen kirja ja kovasti piti yrittää väittää, että eiii, ei tässä mikään vauvakuume vielä ole :)
ON: viime viikolla oviksen aikaan oli todella hyvä tunne, että jotain olisi voinut tapahtuakin kropassa. Nyt taas ei tunnu yhtään miltään (ja ei varmaan vielä pitäisikään tuntua vaikka raskaana sattuisi olemaankin ;)) ja odotukset on aika minimaaliset. Halutkin loppui saman tien kun ovis oli mennyt, kumma juttu. Mutta nyt sitten pitäisi vaan odotella taas, eipä tässä kyllä onneksi enää ole kuin n. 10 päivää, että menkkojen pitäisi alkaa.
Annu_81 kp 18/27-29, yk2
En jaksanut petipuuhiin eilen. En edes herännyt kun mies tuli nukkumaan. Yritin kyllä aikaisemmin illalla houkutella miestä, mutta ei onnistunut. Nyt jäi sitten puuhailut kp 13 varaan. Enpä usko, että tärppää. Mutta odotellaan.
Viikonloppuja kaikille! =)
Annu_81: Toivotaan että sulla olis tärpännyt! Kymmenen päivää on lyhyt..mutta silti niin pitkä aika, kun odottaa jotakin:) Ja tuo haluttomuus heti oviksen jälkeen.. Jos sulla ei yleensä ole sellaista, niin kaipa senkin vois tulkita oireeksi;D Musta tuntuu, että itse (siis aiemmissakin kierroissa, kun oli viel ehkäisy käytössä, mutta silti toivoi...) kuvittelen kaikkea mahdollista, ja tulkitsen kaikki epänormaalit asiat omassa kehossa raskausoireiksi! :)
2poj@näiti: Kiitos neuvoista. :) Toivotaan, että toi teidän kp13 puuhastelu kantaa pitkälle! Pitäishän niiden simppojen elellä pari päivää ainakin, ja jos sulla oli ovis kp15 niin vois hyvinkin tärpätä. Toivotaan niin! Mutta aika pitkään sulla näytti tuo testi plussaa.. Jännä juttu!
).( Tikuttelin eilenkin, ja sekä mun ja miehen riemuksi (pienestä ne ilot saadaan:D ) näkyviin tuli kaksi yhtä vahvaa viivaa!! :) Tää oli iltapäivällä, ja illalla sit puuhasteltiin ja (kun ei siitä haittakaan voi olla) olin lopuksi hyvän tovin tyyny pepun alla ja jalat kohti kattoa:D Tänään aamulla kans, joten toivon nyt vaan parasta. Ajattelin kyllä vielä testata ovista tänään illalla tai sit huomenna, jotta saisin viel tarkkuutta tuohon ajankohtaan. Vaikka paras keino se on kai vaan puuhailla niin paljon ku jaksaa!
Tällaista tänne tänään:) Kohta alkaa sit olla piinaviikot käsillä:)
tikru. kp15/27-30 ovispäivä??
mukaanne jännäämään! Siirryin tuolta marraskuisista tänne joulukuisiin, mutta silti vasta menossa yk1..
Tänään sain siis ovisplussan ja siitä laskettuna voisi päätellä mahdollisen la olevan joulukuun alussa :D
taustaa: poika syntyi 12/07 ja vauvakuumeessa ollaan oltu melkein heti pojan synnyttyä, niinpä päätimme että toinen saa tulla heti jos vain on tullakseen :)
Yrityskerta on 1. sillä mulla ei oo vielä menkat alkaneet synnytyksen jälkeen ja siksi alkuun tuola marraskuisissa kuumeilin kun en tiennyt kiertoani, nyt sitten aamulla testasin ja kaksi tummaa viivaa pärähti ovistikkuun, joten tämä selkeyttää hommaa heti!
Nyt pystyn jopa päättelemään mahdollisten tulevien kuukautisien alkamis päivän, tai plussaus päivän :D
mammmaa yk1 0dpo
Tänään koski mahaan samalla tavalla kuin menkat alkaisi.. Nyt jo!! Olihan se oviskin tietysti aika aikaisin, mutta ei nyt näin lyhyttä kiertoa pitäisi olla. Tosin kivut kyllä on jo hävinnyt eikä menkat sitten alkanutkaan, mutta koko ajan tässä nyt kuitenkin vain odottaa, että vuoto alkaa. Toivottavasti ei vielä!
Annu_81 kp 19/27-29, yk2
Lämmöt nimenomaan laskee alas ovulaation aikaan ja kun ovis on tapahtunut, niin lämmöt nousevat. Minulla itselläni ovulaatio tapahtuu silloin, kun nipukka on todella pehmeä ja avoin ja yleensä sinä päivänä limat ovat jo loppuneet. Ovulaatio on silloin ohi, kun tunnistan nipukan olevan kiinni ja korkealla. Ovis tapahtuu yleensä 24-48 tunnin kuluessa ovisplussasta.
Rizza kp 29/28-29, yk 22