Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***elokuisten viikko 11 turinat****

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma olo on aika väsynyt, vaikka selvästi ei olekaan mitään näkyviä flunssan merkkejä. Nenä ei paljon vuoda, mutta joka paikkaan koskee. Ilmankos tuo vauvakin oli pari päivää tosi kiukkuinen. Ei ihme, jos oli tällainen olo. Nyt odotan, että lääke vaikuttaa, että saan pääkivulta nukuttua. Muillekin paljon paranemisia!

Meillä esikoinen on välillä kausittain hyvin vähäruokainen. Nyt taas syö enemmän ja sanoo usein, että on nälkä (vaikka olisi tunti sitten syönyt lautasellisen, eikä jaksanut enempää). Nirsoilukausina ei nälkä edes tunnu vaivaavan, ja ruokaa menee tosi vähän. Usein nämä kaudet kyllä päättyvät kasvupyrähdykseen. Serkkuni taas elää todella pyhällä hengellä (on siis esikoiseni ikäinen), mutta hänen toinen mumminsa on myös todella laiha ja syö vain sen, mitä elääkseen tarvitsee. Koska ruoka ei kuulemma ole hyvää (vaikka kuka sen olisi tehnyt). Minulle taas hyvä ruoka on nautinto, joten välillä en ymmärrä esikoisen nirsoiluja. Toisaalta itsekin olin lapsena samanlainen.Arvostus ruokaa kohtaan on alkanut vasta aikuisena (ja kun on itse voinut päättää, mitä syödään). Vieläkään en pysty syömään risottoja, kun niistä sain yliannostuksen teini-iässä. Ja ruoka ei saa olla kovin vanhaa, muuten ei mene alas. Teini-ikäisenä mm. sitä risottoa syötiin kolme jopa neljä päivänä peräkkäin, jolloin se jo kolmantena päivänä se maistui kaamealta. Meillä ei neidille mene monetkaan ruuat. Hänkin tykkää pastaruuista, mutta lasagne ei mene alas mitenkään päin. On täytteet mitä vain. Lasagnea tehdään enää pari kertaa vuodessa tämän takia. Muitakin inhokkeja on, joten niitä en edes pakota maistamaan, kun kerran on aiemmin jo maistanut.

Nyt on pakko mennä vaakatasoon...

Västis ja pikkumies 7kk

Vierailija
22/34 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis meidän neidin syömäkaudet päättyvät kasvupyrähdykseen ja siitä alkaa usein sitten nirsoilukausi..

Nyt tyyny huhuilee jo unten maille..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tais olla tod.näk vain parinpäivän kestävää korkeaa kuumeilua. esikoinen eilen koko päivän kuumeeton.mä olinkin sit kuolleena 39 kuumeessa.ei voinu surkeempaa olla,kun ei jaksa,mutta oli pakko jaksaa.miehen oli pakko olla töissä.hän on yksityisyrittäjä,ja työt on tehtävä silloin kun niille on tilausta.tasan ei käy onnen lahjat.

muuten kyllä musta tuntuu että suurimmalla osassa miehistä on sellainen geenivirhe...ite nuhassa jo valittavat peiton alla,eivätkä voi mitään tehdä.sitten ne ei ajattele meitä arjen ahertajia kun ollaan kuolleena toimintakyvyttöminä kotona.

olis edes lapsista huolissaan.mä kyllä eilen itkin ettei tää voi olla totta,niin kipeä mä olin =( se on kamala se kuumevilutus horkka ja sitten tulee sikakipeä olo tietty kun kuume nousee.

nyt tuntuu paremmalta.toivottavasti se tästä.

mä olin kyllä eilen miehelle vihanen ja sanoin että toivottavasti tulee ite viikonlopuksi kipeäksi,niin tietää millanen olo mulla on.hänelle on silloin erittäin tärkeä työkeikka.

lapsellinen olin,mutta suutuspäissään on keinot sallittuja,niin mua vitutti!

pikkumieheen ei tää onneksi oo tarttunut!ja kyllä sen nyt kohta jo näkee kun me esikon kanssa aletaan tervehtymään,että tarttuuko.

neitiniiskunen toipilaana? toivottavasti jo

Vierailija
24/34 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa varovaisia tuon kuumetaudiin kanssa: jos se on sitä RS-virusta, niin jälkitautina voi olla keuhkokuumekin, ja se juuri on sattunut tässä parillekin aikuiselle perhetutulle, kun on vain pitänyt (?) itse jaksaa huhkia eteenpäin eikä ole voinut levätä kunnolla kuumeesta huolimatta.

Tänään meillä on uusia ongelma! Iseoita ja ehdotuksia otetaan vastaan: Pikkusiskopaholainen otti ja " lainasi" esikoisen ikirakasta ja uutta Nuuskamuikkus-huuliharppua - sillä seurauksella, että olkkarista kuului ulvontaa ja pieni hätääntynyt tyttö juoksi suu kädellä peitettynä luokseni huutaen pahaa mieltään - ja sai äidin kihahtamaan sellaiseen raivariin, että oksat pois, vaikkei mitään pahaa tarkoituksellisesti ollutkaan thnyt: Oli kokeillut harppua PATTERINVÄLIIN, ja sinnehän se hulahti. Voi vittu. Kortilla oleva siivousaikani tärveltyi nyt epätoivoisiin vehkeen esiinkalasteluyrityksiin, mutta ei sitä sieltä tunnu saavan: alhaalta ei mahdu tulemaan, ylös sitä en saa minkään sivusta ujutetun listan avuin nousemaan, kun vittu toisen kerran seinän puolivälissä patteriin takana kiemurtelee pölyinen penteleen sähköjohto, johon alussa lupaava harpunnosto tyssää joka saatanan kerta, ja sivuteitsekään en sitä saa öngittyä, kun seinän kipsilevyjen reunat tulevat vastaan! Mies lupasi miettiä ratkaisuja ja kokeilal jotain palattuaan illalla kotiin. Vaan enpä tiedä, mitä. Pojan epätoivo on suuri, ja pikkusiskoparan harmistus.

Että tällaista.

vitanova

Vierailija
25/34 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisko teillä antaa miten saada imetys loppumaan.

poika nyt 7kk ja ei syö tuttia ja pulloa ei huoli. nokkamukia olen käyttänyt sen myös huolii. mut illal haluaa tissillä hakea läheisyyttä ja tyydyttää imemis tarpeen. mulle ihan ok,mutta poika on nyt neljästi yhtäkkiä ottanutkin hampailla kiinni. ja voi että et se SATTUU.

onko nyt aika lopettaa imetys ku toinen rupee hampailla ottaa nännistä kiinni?? mulla oman tunnon tuskia jos lopetan.

mitä mieltä olette? lopettaisitteko te imetyksen?

ankka poika 7kk 3pv

Vierailija
26/34 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikko aikoinaan tuota kokeili mutta sain sen loppumaan aika pian.

huusin kun hyeena joka kerta kun puri,ja mun huuto sai hänet pelästymään ja itkemään.ja pureminen loppui.

ei sitä kaikki vauvat välttämättä noin ota.kiusallista.ja vähän vaikeaa sitä on imettää kun pelkää taas pureeko toinen...

en nyt osaa neuvoa asian kanssa.

mä varmaan sitkeästi imettäisin,toikin on yks vaihe.

vitanovan mietteistä vauva-ajasta...

voi kun mä itekin osaisin ajatella noin että ne vaiheet tulee ja menee,ja pienen pienen ruttunaamavauvan kehitystä ja elämänalkua ois ilo seurata.

mulle se vaan oli tosi rasittavaa ja raskasta.mä koin se alun kyllä kamalana,ihan molempien lasten osalta.ja siks meille ei varmaan tuu enää ikinä lapsia.ok,se on vaan sen 4-5kk kun on kamalaa,mutta ei kiitos enää.mies on myös samaa mieltä.

mä en voi sietää sitä epämääräisyyttä,mun keho ei jatkuvaan heräilyyn ja kamalaan univelkaan,olen ihan pinnakireä eikä mistään tuu mitään.vauva tuntu vaan rääkyvältä kamalalta riesalta aluksi.toki hänet hyvin hoisin,ja huomiota sai osakseen,ja lämmintä syliä.mutta joka päivä mä totesin miehelle että onneks on taas päivä takanapäin.

ehkä noista asioista vois tietty puhua jonkun psykologin kanssa,neuvolassa olen suuni avannutkin.mutta nyt olen niin tyytyväinen että vauva on kohta jo 7kk ja kevättä odotellessa tämä kaikki helpottuu entisestään.

Vierailija
27/34 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankka: Ei kannata lopettaa imetystä tuon takia. Pienet kyllä oppii olemaan purematta, kun kiljuu kun syötävä aina kun vauva puree. Se on tosi ikävä vaihe ja muistan, miltä tuntuu, kun joutuu varomaan puremista. Meillä ne vaiheet menivät aina nopeasti ohi, mutta niitä puremisia oli useamman kerran. Siis esikoisen aikana. Nyt sitten tämä vauva ei vielä ole hoksannut mitä noilla legoilla voi tehdä.. Eiköhän hänkin kokeile vielä puremistakin..

Mies on opiskelemassa ja huomenna myös. Tylsää, kun koko huhtikuu tulee olemaan tätä. Nyt käytiin lasten kanssa kirjastossa, kun tämä meidän flunssa taisi olla nopeaa sorttia. Onneksi vauvan kanssa liikkuminen on jo helpompaa.

Västis ja poika 7kk

Vierailija
28/34 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä lapset olleet aivan terveitä mutta minä itese sairastin juuri todella pahan keuhkokuumeen...ensin olin puolisentoista viikkoa kotosalla syöden antibiootteja keuhkokuumeeseen mutta se vaan ei ottanut lähteäkseen ja sitten jouduin sairaalaan...kuume oli melkein kokoajan lähellä 40 ja tosissaan luulin kuolevani...sairaalalla olin jo niin kuivunutkin etteivät meinanneet tippaa saada laitetuksi...jouduin sitten yhtäkkiä lopettamaan jennin imetyksenkin ja nyt oon pumppaillut yli viikon verran...saa nähdä miten tissi maistuu kun huomenna on viimeinen tabletti antibiootteja...onko kellään kokemuskia tälläisestä yhtäkkisestä lopettamisesta ja sitten taas imetyksen jatkamisesta...jenni ei ole itkenyt ollenkaan tissin perään ja nukkuu nyt yötkin heräämättä...ennen kun heräili tunnin kahden välein tissille vaikkei ollut nälkäkään niin lupsutteli...tuntuukin että mulle itelleni tämä on ollut vaikeampaa:(maidon tulokin on tosissaan vähentynyt enään en pumppaa kuin kaksi kertaa päivässä...no mutta kuitenkin muuten saa olla iloinen kun lapset ovat olleet terveitä...jennille tullut alas kaksi hammasta ja lattialla kovasti touhuilee...sisko ja veikka ovat kovin tärkeitä kavereita:) kaikkea hyvää kaikille ja käykäähän ajoissa lääkärissä jos flunssa kovin pitkittyy...

Vierailija
29/34 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos viimeinen antibiootti on siis tänä iltana niin milloinkohan saa taas jatkaa imettämistä...onko kellään tietoa?täytyy varmasti lääkäriltä varmistaa vielä asiaa...terveisin mauskaliini ja jenni 15.8 7kk

Vierailija
30/34 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

15.3 7kk äippä täällä sekoilee:)

Vierailija
31/34 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka onkin ollut antibioottikuuri päällä!!

Viimeksi kohtutulehduksessa söin kahta eri antibioottia ja imetin koko ajan!

Jos syö sellaista antibioottia ettei sen aikana saa imettää, kannattaa tosiaan lääkäristä kysyä, mutta kyllä antibiootin täysi poistuminen elimistöstä kestää viikonkin....

Me oltiin penskojen kanssa hoplopissa ja voi että esikoisella oli kivaa!!

Nyt syömään!!

Hauskaa viikonloppua!!

T:Mona ja muut

Vierailija
32/34 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon vieläkin taudin kourissa,miten se esikko vois selvitä kahella päivällä.mulla jo neljäs tavallaan kun yöllä alkoi.

kuume vaan nousee,taas tuntuu että menee ohi,ja taas tulee vilutus ja " kuolema" olo.puolet aamusta itkin tätä oloani.tehden siitä tietty koko perheelle kurjan olon.ja miehelle todella vaikean olon (no syytä onkin kärsiä nahoissaa) lähteä töihin

hullulta kuulostaa mutta buranahuuruissa menin lasten kanssa puoleksitunniksi ulos.tuli yks tuttukin vastaan,olin varmaan tosi coolin näkönen.aamun iteknyt ja muutenkin kuin piesty tästä taudista...mitäköhän ajatteli,kun vaan jaksoin sanoa" moi" .siis menin siksi ulos kun helpommalla ite pärjään hetken rattaita työnnellen ja keinussa vauhtia antaen.kun jatkuvasti koko keho jumissa tuota pikkumiestä kantaen,viihdyttäen ja keksin väkisin leikkejä ja hoilottaen,vaikkei yhtään huvita.

sai esikkokin purettua energiaansa.tarvii vaan toivoa että paranen eikä käy niin miten nyt mamuskaliinilla oli pahemmassa tapauksessa käynyt.

no yöllä saan onneksi nukkua kun pikkumies on hyvä nukkumaan.

mä ihmettelen ettei se oo saanu tautia.on kumma.kyllä täällä niin on pärskitty ja niistetty.

jahas...viihdytyksen pariin...onneks mun isä on taas apuna.mun isä on kyllä ihmemies lasten kanssa.on ollut nyt kullanveroinen apu.parempi kuin mun oma mies.

Vierailija
33/34 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sairaalassa sain suonensisäisesti antibioottia to-su ja sitten aveloxia kotosalla nyt eiliseen asti eli n.viikon verran...imettää ei saanut ollenkaan...ennen sairaalaa mulla oli kotona keuhkokuumeeseen kefexin antobiootit joittenka kanssa sai kyl imettää...saapi nähdä miten typy enään rintaa huolii...huomiseen varmaan vielä odoteltava ja kysyttävä lääkärin mielipidettä että milloin uskaltaisi alkaa kokeilemaan...olo on vieläkin huono heikottaa ja keuhkot tuntuvat kipeiltä...hieman huolettaa kun eilen loppui kuuri että miten tässä käy...varmaan varattava huomenna lääkäri...no vielä tässä itse sairastelee kunhan eivät lapset joudu sairastamaan se se on ihan kauheata...sunnuntain jatkoja kaikille!terveisin mamuskaliini ja jenni 7kk

Vierailija
34/34 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouduin itse lopettamaan esikoisen imettämisen samalla tavalla mysteerisen pöpön takia. Olin sairaalassa myös tipassa (vkon), jota jatkettiin sitten vielä kotona kotisairaalan toimesta (n.1,5vkoa)+pitkä kuuri suun kautta (jolloin olisi jo voinut imettää). Pojallamme oli ikää tuolloin vajaa 8 kk. KOvasti koitin pumpata maitoa, mutta en saanut tulemaan enää. Olin kuivunut niin pahasti, että sain vaan omat kalium yms. arvot sekaisin. Minun tapauksessani oli parempi lopettaa yllättäin ja samalla myös ennen risaiset yömme paranivat, kun poika ei enää imemistarvetta purkanut tissiin. Olin itsekäs, kun punnitsin tärkeämmäkis oman jaksamisen ja terveyden. Toipuminen ja muut lisävaivat olisivat kulkeneet rinnallani, jos olisin jatkanut tilanteessani imetystä. Oikein paljon jaksamista sinulle. Itsekin luulin kuurien loputtua olevan jo " hyvässä kunnossa" , mutta näin jälkeenpäin ajatellen oli aika rankkaa pitkään ihan vaan normi arjen pyörittäminen!

Ankille: me saimme neuvolasta aikoinaan ohjeeksi tuohon puremiseen, että lapsen puriessa, ota nenästä kiinni, niin lopettaa puremisen, kun alkaa haukkaamaan ilmaa suulla. Pian alkaa yhdistämään, että puriessa loppuu iiilma.

Allergioista on paljon ollut puhetta, me kuulumme Nanin ja Lionin kanssa samaan epämääräistenoirehtioiden joukkoon. Meillä on iloinen neitonen, joka on kasvanut ihan ok. Kokoikänsä kärsinyt ummetuksesta ja erinäisistä iho-oireista. Nyt olemme käyneet lastenlääkärillä, joka on sitä mieltä, että ummetuksen ja atooppisen ihon taustalta löytyy allergia. Ilmeisesti ne on viljat. Ruokalistalla peruna, porkkana, kana, luumu, persikka ja rintamaito (ei imetysdiettiä). Pikkuhiljaa koitamme viljoja ottaa mukaan ja tämän jälkeen menemme uudestaan näytille. Tsemppiä teille, on itsellä voimaton olo, kunnei tiesä, missä mennään.

Nyt on mentävä, jatkan palstan aktiivista seurailua passiivisesti osallistuen.

Möykkyräinen ja tenavat: 3,5v ja 6,5 kk.