Huhtikuisten viikko 11
Kommentit (96)
VadelmaMamalle kiitos turvotus-tsempeistä, kiva kulla etten oo ainoa valas =) . Uimisesta, oon käynyt nyt viikon sisällä kaks kertaa uimahallissa =) . Ei auta..tai enhän mä tiedä minkälaiset turvotukset olis jos en olis käynyt. Uiminen tuntuu vaan olevan ainoa liikuntalaji mitä pystyy tekemään, kävellytkin oon paljon mutta näillä jaloilla se alkaa aika pian sattuun..
Nyt taas äkkiä sohvalle ja jalat ylös! Ja vesituoppi mukaan!
-vanilja rv 36+1
Kuulumisia, kun tässä poikien leikkiä syrjäsilmällä seuraan ja erityisesti sitä ettei isoveli kaikella oveluudellaan riistä pikkuveljeltä ihan kaikkea ja sotatilahan siitä seuraa kun toinen tajuaa tappionsa...
Turvotuksesta kärsiville, vaniljako olit? vai vadelma? ( ei siis vadelmamama, kait?..)niin samantyylisiä nuo nikit..ja h......n huono muisti.
Mulla ajoittain turvotus kuohahtaa aivan hillittömäksi,suhteessa paineisiin ja kuinka munuaiset pystyy kaiken suodattaan ( kunhan kestäisivät!!!!). Sormet oikein kipeytyy ja kuumenee kun nahka venyy..ja nilkkasukat aiheuttaa " aivan kuin tulis tulppia" -tunne..Ihanalle tuntuu huljuttaa käsiä kylmässä vedessä ja ulkonakin olla ilman hanskoja..viileys siis helpottaa ja levossa olo niin elimistö pystyy uljettamaan nesteet pois paremmin..
..Mutta lopullinen helpotus edessä vasta kun lapsi pikerretty maailmaan..eli ei mun kohdalla vielä pitkään aikaan, huoh!
Joku kyseli myös milläs ruuilla täytätte pakastimen. Minä ainakin teen ihan perusruokaa, lihakeittoa, jauhelihakeittoa, kanakeittoa (lapsille sopivaa lounasta..) kaalilaatikoita, makaronilaatikoita, lasagnea, kiusauksia, kastikkeita ja sitten varaan kaupan porkkanalättyjä ja pinaattilättyjä (myöskin lasten suosikkeja) ...nuo pikku-ukon alut syö aivan mielettömiä määriä ruokaa ja maitoa menee pari litraa päivässä..onneksi niille kelpaa perus kotiruoka ja leipänä pitää aina olla rieskaa-olisi vain leivinuuni missä tehdä sitä itse.
No nyt täytyy lähteä ulos, kun hyppivät jo pitkin seiniä. Taidamme käydä hakemassa rantapusikosta pajunkissoja joita voimme sitten koristella.
-klematis ja nakkisormet
[color=orange] Tässä muutama vinkki turvotukseen... Osa on kyllä vanhoja tuttuja..
- liikunta: kävely, venyttely/jooga, uinti, vesijuoksu¿
- vesi juomana
- ruokailu:
* suola, salmiaki ja lakritsi pois
* sokeri ja valkoset jauhot vähemmälle
* hedelmät (ananas, greippi, mansikka¿), kasvikset, riisi, viljatuotteet ja vihreä tee kehiin
- hieronta
- jalat ylös
- jalkojen (ja tarv. käsien) suihkuttelu viileällä vedellä tai viileä jalkakylpy
- tukisukat
- istumisen välttäminen
- akupainanta & akupunktio (harmi kun mulla ei oo ylhäällä just noita turvotus-pisteitä)
- homeopatia
Ei nyt muuta... Pitää alkaa kotihommiin vielä kun toi neiti nukkuu päikkäreitä. Ärsyttää oikeen kun on niin vähän aikaa omille hommille. Olis mm. uusin Harry Potter kesken, monta leffaa kattomatta, viltsun kirjaa pitäis kirjotella, valokuvia pitäis laittaa tilaukseen, jne.. Argh.
Burde & vilho-viljami 36+5
Täällä hengenahdistus jatkuu.. eilen olin tytön hoitopaikan vanhempainillassa ja siellä kävi kamalasti henkeä ahdistamaan ja sydän löi tuhatta ja sataa. Tuntui kuin joku paniikkikohtaus iskisi,vaikka ei mulla sellasia ole ikinä ollutkaan. Muutaman kerran nyt siis tollanen kohtaus iskenyt,ja muutenkin kokoajan lähes olo että tosi syvään hengitettävä,ja silti ei happea saa tarpeeksi. inhottavaa!!
Neuvolastakin kysäsin,niin eipä täti muuta osannut kun epäili että kun vauva korkeella,mulla matalat verenpaineet ja aika alhanen hb:kin,että nuo yhdessä ton aiheuttais. Käski kuitenkin lääkäriin ottaa yhteyttä jos pahenee..
Niin,ja kukahan olikaan pistänyt että saikulla hengenahdistuksen ja pahoinvoinnin takia..? anteeksi,ei nimi tule mieleen..
Niin minulla oli kans viime viikolla hirveä pahoinvointi,ja vieläkin välillä lievää. Mutta enpä nyt tuosta tajunnut mainita kun neuvolaan soitin.
Neuvolan täti myös tuosta perätilasta puheli,että jos ei ole sitte 36+ kääntynyt niin pitää sitten miettiä käynnistävätkö etuajassa (??!) vai leikataanko.. siis ei kai ne oikeasti voi ehdottaa tollasta että alakautta synnyttäisin perätilaista? Ja kai loppukädessä sen saa itse päättää..? Tietääkö kukaan? Kun nyt jo suht isokokoiselta ja isopäiseltä vaikuttaa poitsu niin en kyllä sellasta riskiä ottais että jotain sattuu!!
**kkäänny käänny** nyt niin ei tartte äidin stressata näin kamalasti.. :D
Huh,tulipas taas omanapaista tekstiä.. anteeksi. Niin kamalasti tullut tekstiä että vaikka kaiken luin niin en nyt saa päähäni mitä piti kommentoida. Mutta kivaa kun mekin ollaan nyt tällei aktivoiduttu!! :)
Viva ja poitsu 33+3
Siis, ette usko...Mutta meille syntyi pikku poika keskiviikkona 12/3 13.15:) Kaveri painoi 2275 g ja on 45 cm pitkä.
En tiedä mikä oli, mutta kaverilla oli kiirus maailmaan ja halusi vaan ulos...rv oli 36+0. Löysin sitte tietokoneen täältä sairaalan kirjastosta ja ajattelin et on pakko tulla kertoon:) Ei tollasta uutista voi pitää sisällään! Sairaalaan lähettiin siis keskiviikko aamuna, kun mulla oli yöllä supistuksia. Sairaalaan tultaessa paineet oli korkealla ja paljon valkuaista virtsassa eli totesivat et mulla oli se raskausmyrkytys ja ehkä juuri siksi luonto hoiti ihanan pienen pojan turvaan mamman syliin:) Nyt olo on tosi onnelinen! Ja turvotukset ja paineet laskussa. Poika on terve ja voi hyvin! Saa ruokaa letkun kautta joka 3 tunti. Yritän imettää ekaksi ja sen jälkeen saa ruuan. Ihanan innokas kaveri ja saamme varmasti tissuttelunkin toimimaan kun vähä kasvaa. Kohta saan jo vauvan vierihoitoonkin, kun hän saa tavallisen sängyn. Nyt pikkunen makaa sängyssä jossa on lämpöpatja. Valohoitoa annetaan keltaisuuteen.
Tässä pikainen raportti Elisabethilta! :)
Palaan asialle myöhemmin!
Voikaa hyvin!! Kohta jokaisen odotukset palkitaan
ps. Synnytyksestä sen verran, että olin 11.30 syömässä sairaalan ruokalassa ja sattui tosi paljon. 12 jälkeen soitin kelloa ja sanoin että nyt kohta tulee. 13.15 poika syntyi. Yksi ponnistus ja siinä se. Luomuna vetelin niin kun´kaksi edellistäkin synnytystä, mutta johtuu siitä että mulla aukee paikat yli nopeasti. En koskaan ole ehtinyt mitään saamaan. Sattuu törkeesti, mutta onneksi ei kestä kauaa:)
Voi, ensimmäinen huhtis maailmassa! Vaaleansiniset onnittelut koko perheelle ja onneksi kaikki kuullostaa olevan hyvin. Tsemppiä pikkumiehelle että oppii pian imemään itse!
Ja onneksi myös äidin olo parempaan suuntaan jo.
-vanilja 36+1
Luonto osaa kyllä hoitaa asiansa ajallaan. Nyt on äidin olo helpompi ja vauva turvassa tässä maailmassa. Nyt vain nauttimaan rauhallisesta vauva-ajasta!
Vipe 37+3
Onnea pienen poikavauvan vanhemmille! Luonto osaa kyllä hoitaa asiansa ajallaan. Nyt vain nauttimaan vauva-ajasta nyytin kanssa.
Vipe 37+3
Onnea Elisabeth ja muu perhe, niin vain tosiaan huhtisten vaavit alkaa maailmaan putkahtaa..Ja sehän oli sitten sitä raskausmyrkytystä mitä täällä pohdittiin viime viikolla- osaapa luontoäiti järjestää asiat parhain päin.
Nyt pienoiselle tsemppiä ja voimia tarttumaan tissistä kiinni!!!!!
Klematis....ja kohta palaa pannukakku uuniin ( sain 10 litraa ternimaitoa suoraan äiti-lehmän tissistä, että ihan pakko oli alkaa pannarit paistamaan, nam!!!! )
Ihanaa kyllä että eka huhtis turvallisesti äitinsä sylissä. Pianhan se on meillä muillakin! Mites vieläkö kaksos-mammat on yhdessä koossa?
Kääntymistsempit VivaS:n poitsulle! Varmaan vielä lisää sitä sun hengenahdistusta kun vauvan pää painaa palleaan. Ja ei kukaan voi sua pakottaa synnyttään perätilaa, älä pelkää. Ne kyllä takuulla kertoo oman kantansa ja puolesta ja vastaan ¿jutut äitipolilla mutta lopullisen päätöksen teet aina sinä! Mutta kannattaa kuunnella ja harkita mitä ne sanoo kuitenkin, ennen kuin päätöksensä tekee. Ei ne edes ehdota alatiesynnytystä, jos sille olis selvät esteet. Mutta en ymmärrä, miksei sua lähetetä käännösyritykseen sairaalaan? Mulla kun vauva oli perätilassa niin sanottiin että jos ei oo rv 34 mennessä itse kääntynyt niin sitten lähtee jo lähete sairaalaan, että keretään rv 35-36 tekeen mahdollisesti käännösyritys. Siihenkin on sit tietyt kriteerit että sen voi tehdä (lapsen koko ja asento, veden määrä, istukan paikka¿). No mulla vauva kääntyi ilmeisesti 33+6 itsestään pää menosuuntaan.
Kiitos turvotusvinkeistä..vaik kaikki taitaakin olla jo käytössä. Klematisko sen kivasti sanoi että lähteehän se turvotus sitten kun lapsikin tulee ulos =) . Näinhän se on, ja sitten vissiin unohtuukin tämmöset pikku-vaivat..
Edelleen vaan oon ihan yhtä turvoksissa. Jalat on sellaiset että kun painaa sormella niin jää pitkäks aikaa kolo. Ja siis tälläkin hetkellä tukisukat on jalassa, jalat ylhäällä ja vihreetä teetä kupissa. Vesituoppi kulkee mukana ympäri kämppää¿ Burden listasta kokeilematta on vaan noi akupainanta ja homeopatiajutut.. Katselin jo lymfahierontapaikkojakin netistä ja jotain tollasta ehkä keksinkin, jos ei tää yhtään helpota viikonlopun aikana. Mä googlasin kanssa ton riisin ja mansikan, mitä en ole ennen tajunnutkaan. Ja lounas koostui tänään riisistä ja kasviksista, ilman suolaa tietenkin. Ja nyt lähden taas ananaspurkin kanssa sohvalle :) .
Hyviä vointeja kaikille masuille ja niiden äideille!
-vanilja 36+1
[color=dimgray] Mä täällä kyynelehdin Elisabethin ihanista uutisista! Mies tossa vieressä naureskelee mulle.. :) No, tuli se pusun mulle antaa.. :D
[color=steelblue] Onnea siis Elisabethille ja perheelle oikein isosti!!! Ihanaa, että kaikki meni kuitenki hyvin, vaikka r.myrkytys olikin ja vauva vielä aika pikkunen! <3 Kiva kuulla myös, että imetys onnistuu ainakin jotenkin! :) ONNEA vielä! Aivan mahtavaa... [/color]
Mä siis tulin tänne palstalle, kun olisin laittanu meille oman veikkaus-pinon. Eli olis saanu veikata, että kuka huhtihippunen saa vauvansa ensin masusta sylihoitoon, mutta empä sit ehtiny. :) Eka huhtihippunen on siis syntyny!!! VAU! Taidanki päivittää heti meidän esittelypinon.. oonkin jo odottanu, että koska saan täydentää jo valmiiks laittamat " syntyneiden" -asetukset. :)
Voih... Ihanaa... Kohtahan sitä ihan oikeesti iteki saa tuon pikku-Vilhamin tuolta masun oikeelle puolelle! :) <3 Voi itku.. ja taas täällä kyynelehditään. ;)
herkkis-burde ja vilhami 36+5
(tää tämmönen herkistely on mulle ihan poikkeuksellista, edes heidiä odottaessa en ollu tämmönen :))
oi ihanaa eka huhtilapsi syntynyt, niin se vain aika vierähtää ja kohta alkaa tietysti enemmän uutisia tulla pienen pienistä kääröistä=)
tänään nvla
paino 1200g/5pv,JUST ELI TURVOTUSTA TÄÄLLÄKIN=)tullu muutamia vkoja painoa n.1-2kg per vko ja painoa noin 18-19kg tähän menessä.
hb 132
pissa puhdas, onneksi koska nyt just minua seurattu turvotusten ja paineiden takia tiheään, ettei vain tulis tuota raskausmyrkytystä
paineet 149/98
rt
syke 130-140
sf huimat 37
eli tällaista tällä kertaa...ei ois enää montaa vkoa ku sais oman lapsosen syliin=)
ei antanu seuraavaa nvla-aikaa, koska ens vkon ke on äippäpoliaika ja ei tiedä vielä mitä ne siellä päättävät...alko pikkasen jänskättään..käski soitella ku äippäpolilla käyty...
pitää tässä lähteä pakkaamaan ja lähteä vkolopuks anoppilaan. mies meni jo kelkalla ku huollosta sen haki...täällä on niin mahtava ilma että pakko kiirehtiä että kerkee vielä tonne auringonpaisteeseen tekeen pikku kävelyretken turvotuksista ja selkäsärystä huolimatta.
mukavaa vkonloppua huhtimammat=)
sase-86- ja vaavi 36+4
Hurrrrjasti onnea Elisabethille & perheelle pienokaisen syntymän johdosta! Tässä se pikkuhiljaa konkretisoituu, että vauvat tosiaan alkavat vähitellen putkahtelemaan maailmaan.
Itse sain tänään lähetyksen Jenkkilästä - vinon pinon sikäläisistä liikkeistä hankittuja tyttövaatteita. Ovat ikähaarukassa 3-18 kk eli ei ihan vauvakamaa, kun meillä noita ihan pieniä unisex-kamoja on riittämiin. Täytyy näyttää illalla miehelle ja tuupata sitten koko keko pesuun. Ovat kyllä olleet ihan järkyttävän halpoja meidän hintatasoon verrattuna, kun lähtöhinnat on jo dollareina selkeästi alempia ja vielä kun miettii kurssia verrattuna euroon, niin ovat melkein ilmaisia. Nyt vaan odotellaan, että saadaan täälläkin se tuleva käyttäjä masun ulkopuolelle. Mielenkiinnolla odotan ensi viikkoista lääkäriä, vaikka eipä näin uudelleensynnyttäjällä taida paljoa merkata, vaikka paikat olisi vähän auenneet/lyhentyneet...
Jaha, sitten valmistautumaan balletone-tunnille.
Winku ja Veera 35+4
Onnea ja siunausta Elisabethin kasvaneelle perheelle ja varsinki sille pienoiselle pojalle, joka vauhilla tuli maailmaan! Hyvää toipumista äitille ja pojalle!
Meän elämä on ollu eilisaamusta asti suruntäyteistä, kun selvisi, että veljeni ja vaimonsa vauva oli kuollu täysaikasena masuun. Olivat vielä ti olleet LA:na neuvolassa ja sydänäänet kunnossa ja to:na ä-polilla sitten käyrissä ei enää ollutkaan elämää... Pelottavaa, että annettiin mennä yli LA:n kun oli kovat paineet ja sokerit, liekkö raskausmyrkytys vei tämän pienen ihmeen ennen syntymää. Nyt synnytystä käynnistellään ja koko suku vanhempien lisäksi on tietenki aika sekasiin surusta, kun nyt sitten onki luvassa hautajaiset. Meinataan kyllä hypätä junaan, vaikka ovatkin Lapissa asti, jos suinki saahaan paikka ja vointi antaa myöten, että päästään sanomaan hyvästit pienelle serkulle. Joten muistakaahan vaatia ottamaan tosissaan nuo paineet ja puuttumaan ajoissa asioihin, ettei kenenkään toisen tartte tuommosta elää läpi!!
Tässä on vähän tullu semmonen pysähtyneisyys, että yhtäkkiä vain oleellisella on merkitystä, ku tuossa surussa on eläny vierellä. Vaikia uskoa ees toeksi, kun ollaan niin yhtämatkaa vauvojamme ooteltu. Ei sitä ymmärrä miksi käy näin. Meän neiti 2v tietenki kans on ihmeissään, ku äitiä itkettää ja miettii sitä, että enon vauva on kuollu. Vaikia näitä on aikusenkaan ymmärtää. Anteeksi tämä vuodatus, mutta tämä nyt on päälimmäisenä mielessä! Toki myös syvä kiitollisuus omasta 2-vuotiaasta ihmeestä ja tästä, joka onneksi on masussa ollu nyt pari pvää erityisen aktiivinen.
Annika 33: kauhistelin, ku et oo saanu lupaa käyttää pukamarasvaa. Ne pukamathan voi hoitamattomina vaikka revetä synnytyksessä! Mulle apteekista suositeltiin lyhyttä kuuria kortisonia sis.rasvaa siksi, että paranisivat pian. Ja pakkausselosteessa lukee, että ei saa käyttää 3 ensimm.raskauskk:n aikana, ei muita kieltoja! Merkki on Scheriproct neo, eli suosittelisin marssimaan apteekkiin vaan, että saat avun inhottavaan ja kipeäänki vaivaan!
Ufa: mullaki ollu jokunen tosi paha pohjekramppi, joka on vielä parin pvän jälkeenki tuntunu. Banaani voi olla luomulääkettä em:uun, koitappa!
Vanilja: oon kirjotellu ennenki mittojen mukaan tehtyjen hoitosukkien autuudesta, mutta ne tosiaan auttaa. jos jalat on normaalimman malliset ku mulla, niin voi löytyä tarpeeksi oikeen kokoset valmiinaki. hintaa tosin on valmiilla n.100¿/pari stay upp:eja, mutta kyllä ne vaan toimiiki. mittojen mukaan tehyt on n.50¿ kalliimmat. Ainaki Hesasta Hoitotuotteiden palvelukeskuksesta saa, se löytyy Googlettamalla ja Manskulta Tullinpuomin paikkeilta, jos paikanpäälle pääsee.
Turvaistuin on meillä kasvot menosuuntaan siksi, että kun ei neiti enää mahtunu Römer baby safe+:aansa, niin mies nuita törmäystestejä ja vertailuita tutkittuaan tuli siihen tulokseen, että ne istuimet, jotka on selkä menosuuntaan on saaneet niin onnettomia tuloksia törmäystesteissä, ettei me semmosia voia ostaa. Nykysen tuolin merkkiä en nyt muista, mutta tuntuu toimivan hyvin ja neiti viihtyy loistavasti ja nukkuminenki onnistuu pitemmillä matkoilla.
Burde: Viltsu on oikein päin, mahtavaa!
VivaS: koitat unohtaa tuommoset lääkärin idioottimaiset kommentit. kyllä nuin asiattomasta ja ainaki ajattelemattomasta puheesta vois antaa palautetta sinne sairaalaan päin, eihän tuo enää kuulosta ihmisen puheelta vaan aika sadistiselta, kun pitäs tietää, että oot ollu tosi kovilla niin fyysisesti ko henkisesti synnytyksessä! ei oo normaalia olla teholla synnytyksen jälkeen ku on menettäny yli 2L verta, ehkä tosiaan tuommonen tarvittis näpäytyksen esimieheltään, ku tommosia puhuu. Tottakai niien on pakko kysyä sun mielipidettä, ei ne voi vaan laittaa sua synnyttämään alakautta, jos vauva on perätilassa ja tuommoset kokemukset takana. Kyllä kaikki varmasti menee hienosti ja vauva toivottavasti keksii ite kääntyä mukavamminpäin niin saat sieki paremmin tilaa hengittää!
Oma massu voi hyvin, oli tällä vkolla SF mitan tarkistuksessa neuvolassa, ku edellisvkolla saatiin mitaksi 31cm ja tasan vko ennen sitä 26cm eli vkossa ponnahettiin alakäyrältä keskikäyrän yläpuolelle. No nyt se oli 29-30cm riippuen mittaajasta. Oliki pätevän olonen kätilöharjottelija siellä terkkarin mukana ja ehin jo suorastaan toivoa, että se olis mun oikea terkka, joka on niin epävarman olonen. tietty osa tunteesta voi tulla siitä, ku ei puhu äidinkieltään, meillä ku Sipoossa taitaa melk koko hoitohlöstö olla ruotsinkielisiä ja vaikka tavallista suomea puhuvatkin, niin ei se sitten varmaan ole niin helppo vieraalla kielellä olla niin rikaskielinen... No mutta samalla kuunneltiin potkivan masukin sykkeetki ja tasasen 150 ne oli. Viime la:na sain pontta sairaalakassin pakkaamiseen, ku iltapvällä alko supisteleen niin napakasti, että aivan muistutti synnytyksestä. Niitä kesti kuitenki vaan alle 1H ja sen jälkeen ei sitten mitään, hyvä näin, jos vielä vkonki jaksais vauva kasvaa, niin hyvä vain.
Nyt pitää mennä jos vielä ehtis vähän jatkaan siivousta ennenku neiti heräilee päikkäreiltä, jäi nimittäin eilen siivouspvä välistä ja nyt on pakko vaan käyä nuien villakoirien kimppuun ennenku tarttuvat kinttuihin kiinni.
Hyviä vointeja kaikille Hippusille ja vielä onnenhippusia Elisabethille!
Hanna ja masuasukki 35+4 ja nukkuva Sara 2v
Vai on ensimmäinen huhtikuinen jo syntynyt! Kovasti onnea koko perheelle! Kuulin toisaaltakin, että perheessä, jossa oli laskettu aika sama kuin itselläni tuolla kuun puolessa välissä, olikin saanut jo pienokaisensa 8.3.! Mahtavaa! Etenkin, kun kaikki on mennyt hyvin...
Itselläni on ensi viikolla ylimääräinen ultra, sillä pikkukakkonen on isoveljensä tavoin tuolla masussa poikittain... Saapa nähdä.
Kovasti olisi kaikkea kommentoitavaa, mutta väsymys painaa, joten parempi painua pehkuihin. Joku toinen päivä sitten...
Vointeja kaikille!!!
=) rv 36
Ja päälimmäisenä tietenkin ISOT VAALEANSINISET ONNITTELUT koko Elisabeth72:n perheelle!! <3 Hienoa kun ensimmäinen huhtikuinen voi hyvin, vaikka syntyikin pikkuisen ennen aikojaan :)
Paljon muutakin piti kommentoida, mut nuo vauva-uutiset nyt tyhjensi koko pään.. Tasapuolisesti kaikille voimia ja jaksamisia. Hienoa kun joukosta löytyy muutama energinenkin (meillekin saisi tulla siivoilemaan) =D Niin ja käännöstsemppaukset täältä kaikille perätilalaisille, toivottavasti pikkuiset ymmärtäisivät vielä itsekseen kääntyä.
KIITOS kaikille noista pohjekramppi-vinkeistä, taidankin kokeilla banaania heti ensimmäisenä. Ei sillä et noita krammpeja kovin usein olisi (nyt ollut koko raskauden aikana ehkä 5:nä yönä), mutta kun sellanen tulee niin ei helppoa ole.. Viimeisin tuntui tosin vielä seuraavanakin päivänä. Ihan kuin olisin juossut yhtäkkiä 10 kilsan lenkin. Ja vain oikea jalka kramppaa.
VAATETUKSESTA on ollut puhetta. Mä en ole niin saanut mitään aikaseks. Pienimmät vaatteet odottaa pesua, mut oon nyt päättäny laittaa ne ens viikolla. Pakkauksenkin saan _vasta_ alkuviikosta! Meneepä sitten kaikki samalla. Kauhean vähän on 50-56cm vaatetta 60cm+ sitten taas reilusti enemmän. Tosin kaikki melkein vaal.punaista ja mä kovin odottelen poikaa, niin saa nähdä päästäänkö ostoksille vielä.. Kotiinlähtövaatteita mäkin olin kovin miettiny ja täältä sainkin hyvät vinkit, kiitos. Omaa kassia alan pakkailla varmaan vasta tuossa kk:n päästä.. Niin ja burdelle kiitos noista reunalakana-linkeistä. Laitan tilauksen varmaan ens viikolla.
Mun täytyy kyllä myöntää et oon kans lähes vaivaton (mitä nyt pientä väsymystä ja pientä ahdistusta) ilman sen suurempia ongelmia siis, mut silti oon vaan kauheen aikaansaamaton! Hyvä kun päivittäiset kotityöt jaksaa juuri ja juuri, mut mihinkään ylimääräiseen ei olisi energiaa.
Nytkin mulla on 5v hoitopoika yökylässä (kuumeessa vielä kaikenlisäksi, kun vanhemmat ei kertonu!!!!) kun en tohtinut kieltäytyä. Huomenna taas olisi mentävä kummipojan 2v synttäreille eikä niitä voi oikein jättää väliin, vaikka lahjan veinkin jo virallisena synttäripäivänä. Oi voi..
Onneksi kaveri tulee sitten vierailemaan ensi viikolla siskon poikansa (n.6kk) kanssa. Tästä mun kaverista on tulossa tämän tulokkaan yksi kummeista ja olenkin ajatellut pyytää häntä tukihenkilöksi synnytykseen, kun mies ei nyt vain tahdo tulla. Eikä pakottaakaan voi.
Hmm, jotakin muutakin oli vielä mut tulipahan tässä jo asiaa. Hyvät yöt hippusille!
t.Ufa (34+1)
Onnea Elizabethille ja koko perheelle!Ihan sydämessä hypähti että nyt sitten syntyi eka huhtikuinen!Hieno fiilis mutta samalla hiukan kade...:)mut täältä me muut tullaan lujaa perässä.:)
Ikäviä myös nuo mettäntytön uutiset...kauheeta kun on nyt aika paljon ollu täällä juttua siitä miten täysiaikaiset vauvat on kuollu...ei jotenki kestä kun sitten alkaa pelkää omansa puolesta...
Täällä kuitenkin kaikki hyvin. Äsken tuntui mulla ihan eka supistus!Muillahan niitä on ollu jo paljon,mut mulla ei vielä yhtään,niin oli jännä fiilis. taas muistutus siitä että lähellä ollaan.
Joku kyseli hengenahdistuksesta.. Mullahan on hengenahdistusta,sydämen tykytystä ja huimausta ollu jo pitkään,niiden takia olin saikullakin pitkään. Johtui lähinnä just matalasta verenpaineesta, matalasta hemoglobiinista ja yleensäkin kun toi raskaus, kohdun korkeus ja koko, rasittaa niin paljon näin pientä tyttöstä..mut pitäis helpottaa viim kun raskaus ohi,ehkä jo sitten kun vatsa laskeutuu.
täällä meikäläinen alkaa olla jo ihan kypsä toihin ulkonäkö kommentteihin...koko ajan saa kuulla pullukka-vitsiä ym...sit taas toisaalla mummi ja mies hehkuttaa koko ajan miten hoikkana oon pysyny ja ettei takaa edes nää että oon raskaana,kasvot on hoikat ja terveennäköiset ym ym. tietty hienoa on että asia on näin,mutta pitääkö siitä KOKO AJAN puhua...?
mulla on ihan mielettömiä unia koko ajan!onko muillakin??nään paljon vauvasta unta,varsinkin imettämisestä ja vauvan isosta koosta. muutenkin nään mitä erikoisempia unia joka yö!hassua...johtuisko näistä tavallista kevyemmistä unista ja kun olotila on muutenki niin erilainen,odotusta täynnä ym. paha sanoa,mutta niille on hauska nauraa aamuisin.:D
eipä nyt kummempia, paras mennä pian nukkuu ja kattoo niitä unia lisää!:)
-Hendu ja Hipsu- rv 35+6
Niin tämä meidän odotusaika alkaa vaan olla loppusuoralla. Tulee jännitystä pinoon, kun vauvauutisia alkaa sadella =)
Burde: Mulla on ollut aikaisemmassa raskaudessa streptokokki ja synnytys meni antibioottitipassa. Muita poikkeuksia ei tainnut olla, kuin että en avautumisvaiheessa päässyt ammeeseen.
Olen saanut jo pestyä vauvalle vaunujen kangasosat ja turvakaukalon pehmusteet. Mulla on sellanen olo, ettei tämä tulokas viihdy ainakaan yliajalle täällä mahassa ja ehkä sen takia olen kiirehtinyt kaiken valmiiksi laittamista. Jopa vauvalle tarkoitetut lelut on pestynä korissa, vaikka toinen ei tule niistä ymmärtämään vielä pitkiin aikoihin yhtään mitään =)
Mulla on supisteluista tullut entistä kipeämpiä ja toissapäivänä kellotin ensimmäiset säännölliset supistelutkin, jotka menivät ohi ihan levolla. Auton kyydissä oleminen on yhtä tuskaa, etenkin kun tiet tuntuu olevan niin kuopilla loskan ja jään takia. Ei taida pidemmät autoreissut enää onnistua. Mahakin on laskeutunut jonnekkin tuonne alas ja sen myötä närästäminen on hieman helpottanut.
Mitähän sitä piti vielä kirjoitella.. Olen varmaan kymmenen kertaa pyyhkinyt kirjoittamani pois, kun ei oikein ajatus ja sormet toimi vielä yhteistyössä tähän aikaan aamusta!
Lillero & Hippunen rv 34 tasan!
Ekaksi onnittelut Elisabethille pikkupojasta, ihanaa!! " Me" ehdittiin ensin tällä puolen lahtea ;) Kyllä tässä jo itsellä olikin fiilis että jokohan kohta jollakin on näitä vauvauutisia :D Toivottavasti poika siitä äkkiä vahvistuu ja pääsee kotiin, tiedän monia 36+0 syntyneitä jotka on päässyt ihan viikossa kotiin bdbdbdbd
Mettäntytölle oikein lämmin halaus veljesi ja vaimonsa menetyksen vuoksi (((()))). Ihan kauheeta että tuollaista vieläkin pääsee tapahtumaan vaikka kaikkia merkkejä heilläkin oli ettei kaikki ole ok
:´(
Loppuviesti onkin sitten omanapaista jorinaa kun on vähän ajatukset sekaisin. Eli eilen tuli sitten diagnoosi omista vatsavaivoista, tosin se dg ei VIELÄ kerro oikeastaan mitään kun synnärilääkäri ja infektiolääkäri ei tiedä mitä pitäisi tehdä :( Eli sellainen bakteeri mun ulosteviljelystä löytyi kuin aeromonas hydrophila. Sinänsä ei mikään erikoisuus, kolmanneksi tavallisin ripulin aiheuttaja salmonellan ja kampylobakteerin jälkeen mutta tää raskaus ja lähestyvä synnytys tekee asiasta ongelman. En siis vieläkään tiedä saanko ab-kuurin vai en (tehokkaimmat ab:t tähän ei sovi raskaanaoleville, muilla ab vaikeahoitoinen), en tiedä saanko edes alakautta synnyttää tartuntavaaran takia (voi aiheuttaa sepsiksen tarttuessaan) vai onko suunniteltu sektio edessä. Viljelyvastaus kun oli valmis vasta pe-iltapäivällä ja infektiolääkäri tarvii aikaa selvittääkseen nämä " pikku" ongelmat palaillen asiaan ensi viikolla.
Nyt tarvii laittaa viesti äkkiä tulemaan kun esikkotuholainen tuossa hamuilee näppäintä...
Emmis 33+6
onpas myöhä jo, mutta vielä piti täällä tulla käymään. :)
Vanilja kyseli turvotuksen poistosta. mulla ei kyllä valitettavasti noitten sun mainitsemien lisäks tuu muuta mieleen kun uinti. eikös vedessä oleilu poista nestettä... ööö... nosteen vuoksi? joku fyysikko varmaan osais kertoa enemmän. anyone...? no, niin tai näin, niin ainakin mulla lähti siellä kylpylässä ollessa nestettä ihan kivasti pois, kun pari päivää lillui siellä altaissa. ei jääny nilkkoihin maanantaina pitkän koulupäivän jälkeen ees rantuja sukista! :) se tosin oli aika lyhyt ilo, tänäänkin oli taas aika ilkeet sellaset... :( vaikka tietysti, jos kohdunsuu on jo auennut, niin ei vissiin sais uida enää. mutta entäs kylpy, se varmaan on kuitenkin sallittua? kerran synnytyksessäkin on. mutta mulla siis on ihan hurjasti tullu painoa. olisko 16 kg? lopetin laskemisen jossain vaiheessa, kun ahdistuin vaan. :D
Ufalle vielä että kannattaa tosiaan magnesiumia ottaa illalla niihin jalkakramppeihin! joku siitä jo sanoikin. mulla ainakin on niistä ihan tosi iso apu. ei jää kyllä huomaamatta, jos jää ottamatta se.
hartiat taitaa olla vähän jumissa, kun päätä särkee. taidan ottaa panadolin ja mennä petiin. hyviä unia kaikille! t.VadelmaMama, rv 35+2 edelleen