Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään muulla vastaavia oireita?

24.10.2006 |

Olen rv 31 ja kärsinyt jo useiden viikkojen ajan aina välillä oudoista mutta kamalista oireista, jotka iskevät aina öisin. Saatan herätä noin kolmen-neljän aikaan yöllä tunteeseen ettei huoneessa ole happea (vaikka ikkuna on auki), hikoiluttaa ja on TOSI kuuma, tuntuu että sydän pamppailee kovasti ja ihan kuin koko vatsalaukku olisi tunkeutumassa kurkusta ylös, tunne on outo. Siinä sitten menee pari tuntia kärsiessä ja avonaisen ikkunan edessä seistessä viilentymässä kunnes uni vihdoin koittaa. Aamulla herätessä kaikki on taas ihan hyvin.

Sokerirastuskokeessa kaikki arvot oli ihan ok, ja kun aamulla kuitenkin olo on hyvä, niin voiko kyseessä silti olla joku sokerijuttu vai vauvako se vaan aiheuttaa kaiken?

Neuvolassa eivät osaa sanoa juuta eikä jaata asiaan, osaisko kukaan muu auttaa?

Kommentit (4)

1/4 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollu ainaki jotain saman tapaista etenkin nyt ihan loppuraskaudessa... On sellanen ahdistava painon tunne koko kehossa ja tuntuu et vauva painaa kaikki hengityselimet tuolla ihan lyttyyn.. sitte tää tuskan hiki on ihan hirveetä...ravaan olohoneen sohvan ja makuuhuoneen sängyn väliä öisin n. 2 tunnin välein kun missään ei oo hyvä nukkuu kun on niin kuuma. sitten välillä vielä närästystä päälle nii olo on kyllä ihan perseestä... sitten tuleeki kaikki poäivät vedettyy sikeitä kun ei yöllä saa nukuttua... nyt on rv 39+4 mut oon varma et mun tuurilla menee sen 2 viikkoo yli...

Vierailija
2/4 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanlaisia ongelmia rv 34-35, mutta niitä oli 24h ja sain raivareitakin sen takia kun ei voinut hengittää.

Maha oli niin iso ja niin korkeella että keuhkot ei ollut hyvissä asemissa siinä ahtaudessa.

Heti rv 35 jälkeen maha tipahti alas ja pystyin taas hengittämään.

Oi ja se oli niin ihanaa.

Olisikohan sama ongelma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vähän samanlaisia fiiliksiä ollut jo muutaman viikon ajan. Eli ihan selvästi masu on kasvanut sen verran, että painaa sekä mahalaukkua että keuhkoja, saatan herätä yöllä yltä päältä hiessä ja lisäksi turvoksissa. Tähän yhdistyy yleensä närästystä, joka ainakin mulla tuo myös sellaista tunnetta että mahalaukku olisi kurkussa. Ja samoin mitään oireita ei ole, kun aamulla herään!

Eli ihan niin kuin edellisetkin kirjoittajat, uskoisin sen liittyvän tuohon masun kasvuun! Toivossa elän minäkin, että masu kohta alkaisi valua alemmas ja helpottaisi vähän oloa. Nyt tenava on koko ajan kylkiluissa kiinni, eikä ole mukavaa kun ei ole tilaa omassa kehossa!

=) Tsemppiä odotukseen!

Terkuin Ladie ja pikku-L

Vierailija
4/4 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samalta kuulostavia oireita viime raskaudessa, jo heti alussa. Yhdistin ne kahvinjuontiin illalla liian myöhään. Nyt olen ollut viisaampi ja jätin kahvin kokonaan pois. Nyt tullut samaa jos juon illalla teetä, joten sekin jää pois... Voi tietenkin olla että kyseessä vatsan kasvamisesta johtuvakin asia,kuten joku sanoi, painaa keuhkoja...koitahan kestää!