~~~Marraskuun maitonassut vko11~~~
Kommentit (100)
ON;Tylsää " roikkua" täällä marraskuisissa siis loppukuun testailijoissa...vasta viikon päästä voisi edes testin tehdä.Moni on jo onnellisesti plussannut,tai ainakin on " tapahunut jotakin" ,on tämä yhtä piinailua,kun menee aivan loppukuulle..
Mitään oireita ei ole,aijemmissa kierroissa kovat menkkaoireet jo tässä vaiheessa ollut..
Silti kiva lukea muiden kuulumisia,etenkin plussa uutisia.
Lapseni kummi sai tässä esikoisensa aivan yllättäen,10 viikkoa etuajassa.Onneksi kaikki on silti hyvin,mutta kyllä pukkasi kyyneltä silmään kun tuosta kuulin.Se sai taas kiittämään näistä omista kullanmuruista,hyvin sujuneista odotuksista ja antoi malttia oman odotuksen odotukseen,kyllä se onnistuu kun sen aika on,jos niin on tarkoitettu että meille vielä yksi lapsukainen tulee.
Plussatuulia vielä täällä keikkuville!
Kimmi yk3 kp27/33
Tosiaan, pms-oireita varmastikin minulla. Enpä ole tullut ajatelleeksi. En ole ikinä ajatellut, että mulla niitä olisi. Olen ihan pirun kiukkuinenkin aina ennen menkkoja. Mutta nyt en kyllä ole ollut. Mitenkään erityisesti;).
Ei ole täti tullut vieläkään kylään. Ja rinnat on oikeasti niin kipeät, ettei koskaan ennen! Koeketusarat ja pelkkä portaissa kulkeminen sattuu. Ja kyllä ne tuntuu jotenkin turvonneiltakin. Ja äklö olo tosiaan iskee välillä valtavana. Menkkajuilintaa on ollut välillä sen verran kovana, että olen varma tädin tulemisesta. Ja se juiliminen sitten kuitenkin taas kohta loppuu. Tulee välillä, n.1-2 kertaa/vrk.
Kertokaa arvionne:
Onkohan mahdollista, että kuitenkin olisin raskaana? Jos kiertopäivänä 14 viimeksi hommailtiin(ennen eilistä;)) ja kp 30 oli negaa??? Selvä nega, Apteekin omalla testillä tehtynä. Onko kellään vastaavasta kokemusta? Pieni toive kuitenkin on, vaikka en siihen jaksakaan uskoa. Uutta testiä en uskalla tehdä. Tulee vaan toinenkin kylmä rätti kasvoille. Jotenkin on helpompi ottaa vastaan menkat kuin yksi ainoa viiva.
Plussatuulia kaikille!
viidenmutsi epätietoisena kp33/21-31
minusta on aivan mahdollista että olet raskaana eikä plussa vain vielä näkynyt. Joillakin se näkyy vasta myöhemmin, ei oo ollenkaan tavatonta että 16 päivää oviksesta ei vielä näy. Sinuna kyllä testaisin uudelleen. Voithan ottaa sen sillä asenteella että odotat varmistavasi sen negan, niin et sitten pety niin paljoa. Mutta saisit vahvistuksen asialle, kun se kerran mietityttää. Ja jos sieltä tulisi plussa, ei tarvis enää pähkäillä ja odotella niitä menkkoja. ;)
Mä oon ihan masiksessa täällä. Mies on työmatkalla, ja mun ainoa ystäväni on 1 kk vauvan äiti ja sillä ei paljoa meikäläiselle liikene aikaa, jostain kumman syystä. Miten tässä näin pääsikään käymään, että mulla ei oo tuon enempää ystäviä.
Jospa tuo piano vähän lohduttaisi, sen ääreen siis.
Groove joka testailee taas huomenaamuna, varsin pienin odotuksin.
kp olikin tänään jo 24/24-25, olin laskenut väärin. Eli menkat alkais huomenna tai ylihuomenna... :-/
Kiitos Groove rohkaisusta:) Toivottavasti sinä saat sen plussan, niin on sitten enempi yhteistä puhuttavaa vauvallisen ystäväsi kanssa. Itse en jaksa vaan siihen plussaan uskoa. Mutta ihana ajatushan se on. Pakko kai kerätä rohkeutta uudestaan testin tekemiseen.
Ja sitten ihan ihme juttu! Olin äsken menossa suihkuun(juu-u kahdelta yöllä imuroinnin ja vessanpesun jälkeen:/) ja käteni osui rintaan, ja se kastui.. hmm, mietin, että mitäs märkää... ja hitsi vie, se oli maitoa! Puristin hiukan toista rintaa ihmeissäni, ja tosiaan, sieltä tuli tilkka maitoa. Ohhoh, onkos tästä kellään kokemusta? On kyllä ihan sekaisin hormonit, ei taida olla oikein hyvä merkki?
viidenmutsi vielä enemmän ihmeissään kp34/21-31
Hienoa, moni saanu plussan testiin. Onnea kaikille tasapuolisesti!
Monella on testauspäivä lähestymässä, onnea siis sinnekkin.
Ja ne kellä on jo menkat myöhässä ja silti testi näyttää negaa.. älkäähän vielä luovuttako! Kyllä se plussa voi tulla todella myöhäänkin.
Kuten mulla, itse olen 4 raskauden elävä esimerkki tästä. Vasta oletettuna rv 5+0 mulla testit näyttää plussaa.
Ja lämmöistä, mulla on lämmöt aina tasaisen alhaalla. Niitten mukaan en olis ikinä ollu raskaana!
Lämmöt on aina 36.2-36.5 ei yhtään enempää välillä jopa alkaa 35.jotain. Näin siis yritettiin raskautua tai ei. Jos mulla lämmöt nousee niin olen oikeasti sairas.
Varsinkin Viidenmutsille oon jo montakin kertaa tainnu sanoa, et malta vielä kyllä se plussa tulee sulle;) Ja nyt vain näyttää aina vaan paremmalta, vielä odotat vaikka maanantaihin tai tiistaihin niin eiköhän se testi jo plussaa sullakin näytä. On kyllä todella ihme jos negan saat.
Kelläs niitä repäisykipuja olikaan ainiin Moelpalla, raskauteen ne yleensä kuluu!
Mulla alko menkatkin tässä kierrossa, tosin tuhruna mutta kuitenkin. Heitin hyvästit oireista huolimatta jo kertaalleen raskaudelle kun vuoto alkoi.. mm. just repäisykivut, väsymys jne.. jatkuivat silti ja kun vuoto ei sitten alkanutkaan kunnolla, arvelin olevani kaikesta huolimatta raskaana.
Lauantaina kp.35 vai oliko 36 sain sitten testiin kauniit kaksi viivaa. Ja tosiaan silloin oli jo rv 5+0.
Malttia siis testailuhin:)) Onnea kaikille! Älkää luovuttako jos kunnon vuotoa ei näy.
Terveisin Ipan@ rv 7+0
Huomenta! Tein ekaa kertaa elämässäni nyt aamulla raskaustestin (Predictor) ja kyllä siinä taitaa haamu olla... Vai tietääkö joku, onko Predictorissa valmiina joku viivanpaikka testiviivalle? En tyhmänä tajunnut vilkaista, miltä ne ikkunat ennen testausta näyttää. Tänään kp33/32(?) ja ainut oireeksi tulkittava voisi olla pieni kuume (nyt kolmena iltana peräkkäin vähän yli 37C). Tuo viiva tosin kyllä oli niin heikko, että hyvää valaistusta ja optimismia tuon tulkitsemiseen tarvittiin, mutta täytyy toivoa kovasti ja uusia testi alkuviikosta (vaikka vähän herkemmällä testillä) jos tätiä ei kuulu.
Tosi hassu olo, ei oikein uskalla uskoa todeksi... :)
Meea81, kp33/32(?)
Hieno juttu, Meea81! Toivottavasti viiva vahvistuu. :) En osaa sanoa Predictorin viivanpaikoista, mutta minun käsityksen mukaan ei ole edes mikään kauhean herkkä testi (olisikohan jotain 50mIU)tai jotain joten hieno juttu, jos siihen haamun sait! Korjatkaa joku, jos kirjoitan mitä sattuu..
Viidenmutsi, on nuo sinun oireet kyllä aikamoiset, ja yhdyn täysin Ipan@n ja Grooven mielipiteeseen siitä uudelleen testaamisesta. Ihanaa, että käyt Ipan@ täällä vielä luomassa meihin toivoa!
Groove, ilmoitahan heti kun olet testannut!
ON: piti mennä sitten aamulla testaamaan, sellaisella kotitestit.fi:sta tilatulla herkällä testillä ja negahan sieltä. Olin jotenkin ihan varma tuosta negasta, ei vaan ollut sellainen olo että plussa tulisi. Mutta pettynyt on olo silti. En kyllä luota enää noihin Aconin early detectionin kasetti-testeihin, kun viikolla antoivat ihan selvän haamun kahtena aamuna!! Mutta en ole luopunut toivosta tämän kuukauden suhteen, kun keskenmenon jälkeen en tiedä, missä vaiheessa ovuloin (vaiko ollenkaan) ja milloin kuukautisten pitäisi alkaa. Yleensä kuulema 4-6vkoa km:sta ja huomenna tulee 5vkoa täyteen, joten vielähän tässä on toivoa. Ja pupuiltukin on tässä kuussa siihen malliin että mahikset olisi tärpätä mihin aikaan vain. :)
Mutta odotellaan, odotellaan.. Plussatuulia kaikille!
Tinttana
Surffailin tuossa vähän ja saman tein tulin takaisin. Tulit nimittäin mieleen Viidenmutsi, kun kävin tuolla pesu:n sivuilla ja siellä oli taulukko HCG:n määrästä raskauden alussa. Eli tosi paljon vaihtelee.
Tässä esimerkkejä:
aika hedelmöittymisestä aika viim.kuukautisista HCG määrä
mIU/ml
1 vkoa 3 vkoa 0-5
2 vkoa 4 vkoa 3-426
3 vkoa 5 vkoa 18-7340
sit seuraavat luvut alkoikin jo tuhansilla. Mutta tarkoitukseni oli sanoa, että jos vielä viiden viikon päästä kuukautisista on hcg tuo 18, niin eihän se edes näy vähemmän herkillä testeillä (niillä 25-50mIU-testeillä). Kuten Ipan@ kertoi, toisilla näkyy myöhemmin.. :)
Toiveikasta viikonloppua!
Tinttana
Mutta idean varmaan saitte selville :)
...tänään sitten heitin menemään kaikki periaatteet liian varhaisesta testauksesta ja testasin dpo 11 eli kp 26/30 ja tyylipuhdas negahan sieltä tuli. Nyt aion kyllä kiltisti odottaa ainakin viikon verran tai mahdollisestihan neljäkin päivää riittää jos huonosti käy!
Menkkamaiset kivut on yhä päällä jo ties monettako päivää ja tänä aamuna on ollut oikein huono olo. Mutta se voi johtua monestakin syystä, ei olis eka kerta kun saan stressistä vatsanväänteitä ja olen nukkunut viime aikoina melko huonosti. Epävarmuus siis jatkuu... Toivo pysyy ylhäällä.
On tosiaan raastavaa olla täällä loppukuisissa:)
eipä niihin testeihin yleensä haamuja tule ilman raskautta... ehkä tämä uusin testi ei vaan ollut tarpeeksi herkkä...?
Mee81:lle varovaiset onnittelut täältä.
Täällä taas testattu, ja jonkinlainen viivanpaikka/haamujen haamu siihen tuli, taas. Se, mikä antaa toivoa, on että se tuli siihen jo 5 min päästä, aiemmat on tullu myöhemmin. Mutta todellakin niin haalea et aika tarkkaan täytyy tihrustaa että sen näkis... Katellaan. Kp on 25/24-25 dpo 14 ja ei oo kyllä semmonen olo et menkat ainakaan tänään alkais... Eli jännitys tiivistyy..
peukutuksia sinulle! Hyvältä näyttää!
Noista Aconin testeistä olen kuullut, että näyttävät vääriä plussia. Mutta kun nuo haamut olivat kyllä aika selviä ja ihan testiajan puitteissa, mieskin näki :( Ja nuo millä olen testannut ke-iltana ja tänä aamuna pitäisi olla 10mIU/ml-testejä eli yhtä herkkiä kun nuo Aconit. Onko jolla kulla niistä kokemusta, kotitesti.fi:n One Step-testiliuskoista? Nuo haamut Aconeilla tuli ke- ja to-aamuina.
Noh, odotellaan mitä tuleman pitää. Lämmöt on ylhäällä yhä ja tissit kipeät, joten toivosta ei ole luovuttu :)
Tinttana *täällä taas*
Heipä hei!
Yritys ja vauvakuume kova, yk 3 menossa (tammikuussa poistettiin kierukka). Perjantaina alkais menkat jos alkaa, mutta toivottavasti ei ;o)
Ennestään on 2 v. tyttönen ja kakkosta oli alunperin tarkoitus odotella kauemmin, mutta vuodenvaihteessa tuli molemmille tunne, että turhiahan tässä enää kauemmin odotellaan. Kierukka pois vaan.
Tätä palstaa tulee nykyään lähes päivittäin käytyä lukemassa ja nyt ajattelin kirjoittaakin tänne marraskuun puolelle, jos niin onnellisesti kävisikin! Välillä on kyllä semmoinen tunne, että tuolla jotain tapahtuisi, mutta ei liikaa uskalla unelmoida ettei taas pety.
V
Meitähän on tosiaan täällä monta, joilla on jännät hetket lähipäivinä! Ja Viidenmutsi, edelleen toivon kovasti että saisit vielä kuitenkin sen plussan tälle kuulle! Kaikille muillekin kovasti plussatuulia, tuntuu kyllä että itsekin tarvitsen kovasti vahvistavaa puhuria tännepäin että siitä haamujen haamusta tulisi vielä kunnon plussa. En kyllä varmaan malta olla testaamatta uudelleen huomenna kun toinen testi on vielä tuolla kaapissa käyttämättä...
++++++++++++++++++ kaikille!!!
Meea81, kp33/32(?)
Pikaisesti luin viime kirjoitukset..Meea81, tsemppitykset jotta viiva vahvistuis, uskon todella että se meinaa raskautumista, Onnea!!!
viidenmutsi: kerroit et sulla tulee maitoa rinnoista..niin myös mulla, tullu jo viikon verran, sellanen tilkka puristettaessa..;) mietin myös, voiko se olla PMS- oire todellakin, ennen en ole moista maidon tuloa kuitenkaan huomannut.. edellisestä imetyksestä n.6v...kropan toiminnassa ei taida olla mitään järkeä..hih!:)
..niin muuten ovistesti näytti eilen kaikken tumminta viivaa mitä koskaan..ja kp tänään 26/24-28 (raskaustesti näytti muutamapv sit negaa, kait se tarttis uusia..) ja maha on ku ois todellakin raskaana, niin iso meinaan, näin iltapäivisin aina turpoo...ei ymmärrä
tsemppiä kaikille,
tinsku
Hetkeen en oo taas kirjoitellu ku tuntu niin toivottomalle tää touhu, mutta nyt sain tänä aamuna ovisplussan ja siirryn tonne joulukuisiin!! jee!
Yöllä sis tuli rinnoista maitoa ja aamu alkoi eka kertaa oksentamalla. Olo oli aivan tosi huono. Alkoi toivo nousta, että olisin kuitenkin raskaana.
Ja kuitenkin... muutama tunti sitten menkat alkoivat:(. Ihan selkeät kuukautiset, eli en usko olevan mitään muuta vuotelua. Selkeillä menkkakivuillakin.
Eli mitä ihmettä??? Kyllä tämä kroppa ainakin on ihan sekaisin. Olisinkohan ollut valeraskaana? Kuulema sellaista voi tapahtua ihmisellekin. Tai sitten se pms on TODELLA rankka mulla. Outoa, niin outoa...
Ja kuitenkaan ei voi relata ja ottaa esim . rauhassa pari lasia viiniä. Kun kuitenkin on takaraivossa, ettei tähänkään tilanteesen voi luottaa.
Jos sitten kuitenkin siirryn joulukuisiin. Iso kiitos kaikille tsempityksestä! Ja toivottavasti teillä tulee parempia ja selkeämpiä tuloksia.
viidenmutsi kp1/21-34
..kyllä nuo sun oireet on ollu sellaiset,et tajuun hyvin ettet voi luottaa tilanteeseen...voihan se olla et vuoto loppuu lyhyeen ja tilanne muuttuis, sitä todella sulle toivon!!!Kovasti voimia!!!!
Itse ajattelin hakeutua kyl lekurin tutkittavaks jos nyt menkat alkaa, sillä mun PMS-oireet on myös ihan tajuttomat, vaikka tos viikolla välillä hetkeksi hellittivät niin nyt on taas raskausoireita vaik muille jakaa..No ei auta ku ootella ja toivoa parasta ja pelätä pahinta!;)
tinsku
..oon kans aina ajatellu/luullut et ku lämmöt laskee ni sit voi unohtaa viimeistään kaikki toiveet raskautumisesta, mutta jos se ei niin olekaan niin ei sit viitti vielä nostaa käsiä pystyyn tämän kierron osalta..vaik niin ehdin jo tekemäänki. On sitä niin hassu tän touhun kans ku aina yrittää tarttua kaikkeen mahdolliseen toiveeseen/uskomukseen, hih!!!
No on sullaki annique jänskät päivät menossa, pidähän meidät ajantasalla!!!!...ja kun teillä on tuota yritystäkin takana on jo niiiiiin paljon, että plussaa sulle kyllä jo toivois kovastikin!!!:)
tinsku kp25/24-28 virallisia yk:a 3