Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TaaperoEnskat viikkoon 11

10.03.2008 |

Ihan pikaisesti vaan, en edes vanhan pinon linkkiä muistanut ottaa, mutta burdelle halusin tulla sanomaan, että niistä sun " hörhö" jutuista ei varmasti oo mitään haittaa, joten vaikkei niistä olis apuakaan, niin on ihan ok, et sä haluut niitä kokeilla! Kun ei niistä " lääketieteellisistä" konsteistakaan välttämättä oo mitään apua tuossa kääntämisessä. Halit ja jaksuja loppuun asti, kyllä se viltsu sieltä tulee tavalla tai toisella.

Mutta nyt pakko mennä, miss känkkäränkkä kutsuu...

-Osse ja typy 1v4kk

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ehdit tähän väliin...

Eli en tiedä onko normaalia vai ei, mutta quu on kyllä aina ollut sellainen megakakkaaja, että en ollenkaan ihmettele, vaikka päivän aikana tulee lähes poikkeuksetta 2-4 kakkaa. Hieman ollaan naureskeltu, kun siskon poika kakkaa hyvällä tuurilla kerran viikossa... :)

-Q-

Vierailija
22/42 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käyty ja paineet oli edelleen vähän koholla. Perjantaina siis joutuu käymään uudestaan vielä ja maanantaiksi varasivat ajan myös. Vähän oli matalammat kun viime maanantaina, mutta koholla vieläkin. Synnärille en kuitekaan joutunu tarkastukseen. Laiskasti Ninni masussa liikkuu edelleen ja kovasti terkka ihmetteli kun eivät silloin kättärillä käydessä ultranneet ja kattoneet istukan toimintaa. Kuulemma jos ei ihan hyvin toimi, vähenee vauvan liikkeetkin ja se saattaa myös paineita nostaa. Eipä lähetettä sinne kuitenkaan laittanut. Kahdessa päivässä tullut painoa melkeen puol kiloa eli turvotusta on ihan mielettömän paljon. Paineiden kohoamisesta johtuen oon jo kolme päivää kärsinyt kamalan kovasta pään särystä. Eikä loppua näy...

Viime yönä tapeltiin miehen kanssa, miks tuntuu että suutun nyt kaikesta? Varmaan johtuu tästä ihan loppu vaiheesta, kovasti jo haluisin tytön syliin.

Toisaalta hirvittää et miten sitä jaksaa, alkaa tää toinen raskaus olla melkeen heti ensimmäisen perään jo tosi raskasta. Mitenhän sitä tulee pärjäämään vuoden ikäisen pojan ja tän pienen tytön kanssa? Esikoinen on ollut koko ajan tosi helppo ja vähän hirvittää et mitä jos tämä onkin sit tosi hankala lapsi. Tämä toinenhan ei ihan suunniteltu ollut, imetin vielä Joelia ja söin tositosi säännöllisesti pillereitäkin. Tyttö nyt vaan päätti että tähän maailmaan haluaa :) Eikä yhtään harmita, oman jaksamisen takia vaan pelkään. Mies kun tekee lähinnä ilta/yö työtä, nukkuu melkeen siihen asti kun töihin lähtee ja tulee töistä kun ollaan jo nukkumassa. Melkeenpä mun hoidossa on siis lapset, ainakin siihen asti kun mies on nykyisessä paikassa töissä.

Synnytyskin on ruvennut ihan toden teolla pelottamaan. Viimeksi sain epiduraalia kolmesti ja se vaikutti vielä ponnistusvaiheessa enkä enää oikeestaan mitään kipuja sillon tuntenut. Nyt pelottaa, että mitä jos kohdalle sattuukin kamala ja hankala kätilö, mitä jos en saakaan kipuihin tarpeeksi apua. Aina on se JOS mut mitä jos kuitenkin... Ihan tosissaan oon ruvennut pelkäämään sitä synnytystä.

Kamalasti tuntuu pyörivän mielessä kaikki mahdollinen, ihan ajatukset solmussa. Ja nyt siirryn takaisin lepäilemään, alkaa särkemään liikaa.

Henna, Joel 1v ja Ninni 39+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens viikolla alkaaki harjottelu. Oon niin innoissani menos sinne, kun tää koulu on tökkiny tosi paljon nyt tammikuusta alkaen..

Napero: Toivottavasti Eetu ei tuu kipeeks. Aika outoa toimintaa teidän rotuyhditykseltä.. Mä olin jotenki kuvitellut, et teil on jotain isoja mustia koiria, mut näin sun mesestä sit ton rodun. En kyl yhtään tiedä, et mistä olin tollasta saanu päähäni :S.

Hennalle jaksuja! Toivottavasti saat pian vauvan syliin, ni ei tarvi olla huolissaan. Ja uskon ,et suutut helposti, kun on noin paljon huolta, vaivoja ja viel yks taapero hoidettavana.

Hyvät hyvitykset Amy sai autosta :). Toivottavasti Emmin korvat on nyt ok bd. Meidän 1,5 v neuvolas kyseltiin puhumisesta ja puheen ymmärtämisestä (esim. et tekeekö jotain " palveluksia" jos pyytää). Kuvasta piti näyttää koira ja pallo ja nimetä lintu ja joku muu (en muista). D ei osannu sanoo lintu, mut ei haitannu. Jotain palikoita piti pinota ja osata ottaa pieni helmi lääkärin kädestä.

Burde: mä oon muistaakseni käyny kans joskus naisgynellä, joka oli ihna älyttömän kovakouranen. Luulis, et naiset tajuis et mikä sattuu :O! Hyvä, et Viltsu oli päättäny kääntyy, ni sun ei tarvi stressaa :). Mä en tiennytkään, et Heidikin oli noin pieni syntyessään. Kuinka pitkä Heidi oli? D oli about saman painonen (tuli hirvee oikosulku enkä muista tarkkaa painoo, mut jotku 28 alkunen se oli) ja 48 cm pitkä.

Osse: Meidän 1v 8 kk ei kyllä tasan toista mitään perässä vaan puhuu mitä haluu ja milloin haluu (jästipää ;D). Eikä puhu muutenkaan, ku max. 2 tavuisa sanoja (esim. kirahvi on tira (ei osaa sanoo k' ta), orava on ova jne.) eikä osaa tehdä ees pieniä lauseita (ei sano esim. mennänä ulos vaan pelkän ulo).

Q: Meillä on ollut samanlaista syömistaistelua. Meillä tosin syötetään tota vauvaa vielä jos ei ite syö, mut joku viikko sit joka ruokailun alkuun tuli sellanen 10-15 min huutoa, jonka jälkeen D alko useimmtien ihan ite pistellä ruokaa suuhun. Tsemppiä tuttien hukkaamiseen :). Meillä se tapahtuu varmaan aikasintaan kesällä..

Nyt bioinformatiikan tehtävän pariin (yök, ei kiinnostas)..

Vierailija
24/42 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meinas olla lähtö lähellä viime yönä. Yhtäkkiä, ihan kun tyhjästä alko kamalan kipeet ja aika säännölliset supistukset. Tuli ihan parin minuutin välein parhaimmillaan ja teki ihan mielettömän kipeetä. Supistuksia ei siis oo moneen viikkoon tullut ja olin jo ihan riemuissani et nyt me päästään lähtemään, mut kun menin lämpimään suihkuun (teki niin kipeetä et alko tuntumaan ja mahdottomalta maata vaan sängyssä) se vesi vei supistukset viemäristä alas. Edellisessä raskaudessa vesi vaan lisäs supistuksia, ajattelin ehkä hulluna että olis vähän tehostanut nytkin. Koko ajan supistelee pikkasen, muttei enää kipeesti. Onneks saan esikoisen nyt mummille hoitoon päiväks ni saan vähän nukuttua. Josko tää tyttö syntyiski vaikka huomenna kun on neidillä toi eräpäiväkin.

Taidan mennä kuulostelemaan näitä pieniä supistuksia, josko vaikka kovenisivat...

Henna, Joel ja Ninni 39+6

Vierailija
25/42 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henna: Jee! Eiköhän se sieltä kohta lähde syntyy! :) Jaksamisia siihen asti! Toivottavasti oot saanu levättyy kunnolla!

Jenni: Heidi oli 50cm pitkä. Eli siis oli ihan hirmu laiheliini. :D Sellanen pikku ripakinttu. <3

Mies tossa palottelee Heidille päärynää ja suunnittelee varpajaisia.. ;)

Puhumisesta... Heidi matkii perässä sanoja ja sanoo kyllä jos pyydetään. :D Kaveri sano just eilen, että Heidi on muutamassa päivässä oppinu taas paljon uusia sanoja! Se kävi viimeks sunnuntaina kylässä ja nyt sit eilen.

Välillä Heidi saa semmosia puheripuleita kun jotain pitäis tehdä/jonnekki mennä, ni saattaa sanoo esim. " tinne(=sinne), tänne, tonne, tänne,tinne!" . :)

SynnytysG: Mä en oo tainnu vielä vastata siihen. Heidin synnytys alko rv 38+5 vesien menolla anoppilassa klo 23.15. Nousin nojatuolista ja sit holahti laakista housut ja lattia märäks. Mies ja sen pikkuveli oli vieressä ja kun sanoin, että " multa meni lapsivedet" , ni ukko sano vaan, että " eihän menny!" . Siitä se kaikki sitten alko... =)

Sit mentiin kotiin ja mesessä juteltiin poppiksen kaa, pakattiin sairaalakassi + käytiin suihkussa ja mentiin taysiin näytille. Sit mentiin yöks kotiin ja aamulla mentiin supistusten kaa takas. Heidi synty sit illalla joskus klo 19 jälkeen.

Oma napa noin muuten: En muista kirjotinko tänne, että käytiin siellä Vammalassa tutustumassa ja ehdottomasti mennään sinne synnyttää ellei tuu mitään mullistavaa! =) Mä ootan jo kovasti, että pääsis tosi toimiin, vaikka toisaalta vähän jännittääkin et kuin sen kivun sit kestää kun en aio kipulääkkeitä ottaa (ellei oo IHAN PAKKO). :) Se amme näytti tosi houkuttelevalta ja sitä silmällä pitäen tuolla kaapissa onki mm. snorkkeli odottamassa. ;)

Nyt pitää mennä. Moi.

Burde ja vilhami 36+4 & himpuloiden tahdissa tanssiva-heidi 1v5kk

Vierailija
26/42 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]On muutaman pvn ollut niin vetämätön olo, että olen mielummin nukkunut itekin tirsat Artun (molempien) päikkäreiden aikaan. Aika huvittavaa sinänsä, että tämä väsymys tulee nyt, kun saan VIHDOIN nukkua koko yön nousematta pomppimaan Artun huoneeseen! Herra se posottaa unta palloon 20-7. Saattaa toki välillä herätä pikkusen itkemään, mutta nukahtaa hetikohta yksinään uudestaan.

HENNALLE jaksuja - kirjottelin sulle vauva-puolelle.

Arttu on kyllä PAJUSKAN Eemelin tapaan sellanen lahkeessa roikkuja...syliin - pois - syliin - pois - syliin... Ja koko ajan pitäis äidin vaan hänen kanssaan leikkiä ja touhuta, yhtään ei viittis olla yksin. Niin, paitsi jos keksii jotain " pahantekoa" ;) Eli vissiin tämä 1 vuoden iässä tulee tällainen vaihe???

Muuten en pinoa ehtinytkään lukea, kun ajattelin tulla ensin kirjoittamaan MOIKAT KAIKILLE!!! Ettei vaan käy niin, että Arttu herää, ja sitten mulla jää teksti taas kesken :)

Mutta nyt siis menen wordin puolelle aloittamaan uuden tekstin kommenteineen - sitten ei haittaa, vaikka kesken jääkin.

Pi-Ki ja Arttu 1v1vko

Vierailija
27/42 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä hävisi kaikki tutit tänään! Olisittepa nähneet quun ilmeen, kun se oli tietysti vanhasta tottumuksesta menossa hakemaan tuttia keittiön kaapista ja sanottiinkin, että voi voi, kaikki tutit on hävinnyt! Vähän aikaa se katseli hölmistyneenä vuoron perään meitä kumpaakin, mutta antoi sitten kiltisti iltapusun isille ja lähti kiipeämään portaisiin omaan huoneeseensa. Matkalla se toisteli koko ajan, että " tutti hävinny" ja sängyssä yritti vielä ehdottaa, että haluu tutin jne. Eka yritys meni itkuksi, mutta annettiin pojan hetki huutaa itsekseen. Sitten isi kävi tassuttelemassa quun uneen, ja sinne se jäi ilman sen suurempaa taistelua! Saas nähdä, miten käy yöllä, kun quu luultavasti taas herää jossain vaiheessa. Mutta eka etappi matkalla tutittomuuteen on siis saavutettu. :)

Tarhassa oli ollut pääsiäisaskarteluja, ja quu toi oman vitsansa jo kotiin, kun ei mene enää tarhaan tällä viikolla. Oli kyllä niin suloista, kun se tuli mun luokse heiluttamaan vitsaa ja sanoi, että " virvon varvon" . :) Annoin pikku pääsiäsnoidalle palkaksi oikein suklaarusinoita.

Synnytys G: Mulla alko ekat supistukset koko raskausaikana 38+1 joskus klo 4 aikaan aamuyöllä. Klo 7.30 maissa meni lapsivedet kuin leffassa ja siitä sit pakkailtiin laukku ja kävin suihkussa jne. suht rauhassa. Synnärillä ne toppuutteli, että ei välttämättä vielä pitkään aikaan tapahdu kuitenkaan mitään. Oli aivan ihana kesäpäivä, käytiin kävelyllä syömässä omppupiirakat, mutta sit klo 11 maissa tulikin jo tosi kiire takas, kun supparit voimistui niin nopeesti. Pääsin ammeeseen ja sit saliin, jossa sain kyllä ihan hyvät kivunlievitykset tosi kipeisiin supistuksiin. Ja sitten klo 16.44 syntyi meidän ihana quu. :)

Vähän kyllä jo jännittää, että voiko toisella kerralla mennä kaikki noin hyvin. Hennalla ja burdella on kohta siitäkin kokemusta, onnea vaan matkaan!

-Q- ja tutiton -q- 1v7kk ja aatu 19+4

Vierailija
28/42 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi tää uudessa kodissa asustelu oikein rattoisasti, kun Helmi kehitti jostain itselleen kuumeen. Tiistai-torstai oli kuumetta tasaiseen tahtiin siinä 39.5 kieppeillä. Panadolia annoin säännöllisesti, muttei se tuntunut pahemmin auttavan. Tänä aamuna ei enää kuumetta ollut, vaikka vielä illalla oli 39.8 astetta. Nyt laitoin sitten tytön pihalle nukkumaankin, kun uni ei oikein sisällä tule. Toivottavasti en laittanut liian aikaisin ulos. No, puin kyllä kunnolla päälle ja plussakelihän siellä näyttää olevan.

Ei sitten päästy MiaMikin ja Idan kanssa perhekerhoonkaan, plääh!!! No ens viikolla sitten. Muutenkin olin ajatellut mennä Ideaparkiin ja vaikka mitä asioita ois ollut, mutta täällä sitä on nyt sitten kökötetty pari vuorokautta sisällä. Eilen pääsin sentään kauppaan ja tänään meen yksin sinne Ideaparkiin, kun mies lähtee jäkis-peliin ja Helmin sain mummolle hoitoon.

Hennalle jaksamista supistusten odotteluun. Toivottavasti siellä alkaa kohta tapahtua, että pääsee moisista vuodelevoista ym.

Osse: meillä helmi kakkaa yleensä kerran päivässä, mutta joskus kolmestikin ja joskus ei kertaakaan. Aika paljon tuntuu vaihtelevan tuo kertojen määrä riippuen siitä mitä syö ja kuinka paljon. Nyt kun on ollut kuumeessa, niin ripulia on tullut kolmekin kertaa päivässä. Mistäköhän, kun ei ole edes syönyt paljon mitään.

Q: teillä oli onnistunut ruokataistelu. Meillä Helmi ei vielä oikein itse syö. Välillä kun on nälkä niin syö oikein hienosti, mutta jos ei ole niin syöminen menee sotkemiseksi. Helmi on muuten oppinut juomaan nokkamukista. Eli hurraa, osaa kallistaa sitä! Nyt jopa suuttuu, kun joskus yritän kallistaa mukia enemmän, jotta saa viimeisetkin tipat. Ja voi jee noita sunkin viikkoja!!!! Puolessa välissä jo...

Täytynee mennä lepäilemään itsekin ennenkuin Helmi herää...

Jepsis ja Helmi 1v4kk

Vierailija
29/42 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talokaupat on nyt tehty. Nyt vaan vielä odotetaan ens kuun 15 päivään että päästään muuttamaan. Mä odotan jo innolla että pääsen remppaamaan Milon huonetta. Suunnitelma on jo valmiina. Ajattelin että tänä vkloppuna olis jo menny hommaamaan kaikki tykötarpeet, mutta ei taida onnistua kun Milo on kuumeessa. Itsellänikin on vähän selainen olo että kipeeks oon tulossa. Pöh..

Käytiin jo shoppaamassa meille uusi ihana sohva ja ruokailu ryhmä. Vielä tarttis hakea ainakin pari kirjahyllyä ja jotain muuta kivaa sisutus sälää. Silti ei huonekalut riitä millään kaikkiin huoneisiin. No eiköhän sitä tavaraa ala pian kertymään. Tuntuu ihan kummalliselta muuttaa Toijalaan, hih..

Burde. Hienoa että Viltsu oli kääntynyt lähtöasemiin. Ja et ole yhtään kummallinen noissa jutuissa. Mä oon ainakin hurahtanut niin pahasti noihin vaihtoehtois juttuihin että olisin samassa tilanteessa tehnyt ihan samat jutut. Niistä vaan tuntuu olevan eniten apua.

Voi höh että löytyi sellainen bakteerikin vielä. Meillähän Milo joutui syntymänsä jälkeen antibiootti kuurille lastenosastolle infektion vuoksi. Antioksidantti klinikan lääkäri sanoi että se on suurin syy siihen että Milo on noin allerginen. Suositteli myöskin maitohappobakteereja vastasyntyneelle. Tämmöisiä kuin Bifidobacterium Infantis tai DDS Junior. Ne ovat parhaita myöskin koliikin hoitoon. Probiootti Babyä suositteli taaperoille. Rela tipat ovat kuulemma huonointa mitä vauvoille voi antaa ja muutenkin ihmisille.

Onnea synnytykseen! Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti.

Hennalle myöskin kovasti oonea matkaan! Jollet sitten ole jo tosi toimissa :)

Helmille paranemisia!

Gallup. Mulla alkoi epäsäännölliset supistukset jo pari päivää ennen synnytystä. Rv 40+3 käytiin jo näytillä kun jotakin lorahti, mutta päästiin kotiin vielä kypsyttelemään. Tiistaiyönä klo 3 heräsin tosi raastavaan suppariin. Sattui niin paljon että ulisin ja läähätin sängyn pohjalla. Mies tietenkin heräri siihen meteliin ja tajusi että nyt on TOSI kyseessä. Ei tarvinnut sitä onneks sille erikseen sanoa :) Sen jälkeen supisti ihan säännöllisesti 10 min välein ja odoteltiin että ne tihenisivät. Klo 10 jälkeen aamupäivällä tilanne oli ihan sama, mutta päätettii silti lähteä näytille. No Taysissa sitten todettiin että olin jo 4 cm auki. Päästiin synnytys saliin ja sain epiduraalin. Klo 16.30 alkoi ponnistuttamaan ja klo 16.54 ponnistin Milon mailmaan.

Voi kun pääsis taas pian synnyttämään...

Pistänpäs uuden gallupin pystyyn:

Mikä oli teidän taaperon eka sana? Ja tietenkin missä iässä?

Me odotellaan vieläkin Milon ekaa sanaa :)

Äh, nyt en taas muista yhtään mitä pitäis kommentoida. Mun pää on jo ilmeiseti muuttohommissa ;)

Hyvää päivän jatkoa kaikille!

Hemione ja Milo 1v1kk

Vierailija
30/42 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tos av-palstalta yhtä asuntolainaketjua. Ei ois pitänyt.. Nyt aloin sit miettiin, et ollaanko me ihan paskoja ihmisiä ja vanhempia kun meillä ei ole autoo, vakuutuksia (koti- ja matkavakuutukset on mut ei muuta), lapselle jatkuvasti jotain uusia kalliita vaatteita (on siistit, puhtaat ja asianmukaiset vaatteet mut ei tod. mitään reimatciä tms) ja käydään jos tarvii lääkäriin mennä niin se on tk-lääkäri sit. Onko oikeesti niin, että vaan varakkaammilla on oikeus hankkia lapsia ja me ollaan ihan paskoja ihmisiä joiden lapsi joutuu kärsiin tästä? Asutaan vieläpä paskalla alueella, missä on juoppoja, työttömiä ja hyi olkoon maahanmuuttajia.. Ite oon kuvitellut, et meillä on kaikki mitä tarvii. Ja vaikka sitä rahaa vois olla enemmänkin, niin ei koskaan ole sellasta tilannetta ettei ois rahaa ruokaan tms.

Muutenkin taas viime päivinä oon lukenu vääriä juttuja maahanmuuttajista. Ne ihmisten asenteet vaan ahdistaa niin paljon. Oon jo kauan tiennyt, et millä silmällä ihmiset katsoo mua mun valintojen takia enkä oo välittänyt siitä. Nyt vaan v*tuttaa taas se, että joka puolella leimataan säälittäväksi idiootiksi, joka on niin ruma ettei parempaa (=suomalainen) saanut ja tuomitaan tiettyyn kastiin samalla (vaikka me ei tod. saada sossusta pesoakaan eikä miehellä ole mitään hämäräjuttuja missään meneillään eikä ole ollutkaan).

Anteeks tää hirveä purkaus tänne (yleensä tän aiheen purkaukset menee tonne omalle suljetulle saitille), mut nyt oli jotenki pakko avautua näistä ihmisille, jotka ei ole samas tilanteessa.

Vierailija
31/42 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta piti tulla jenniä lohduttaan, vaikken tiedä osaanko... mutta älä oikeesti mistään av-puolen jutuista mieltäsi pahoita, siellä ihmiset kouhaa mitä sattuu, eikä puolet varmaan ees oo sitä mieltä, mitä kirjoittavat, kunhan provosoivat. Sen mitä mä oon sun juttuja seurannut, te ootte aivan loistavia vanhempia ja ootta voineet tarjota D:lle kaikenlaista, vaikkei varmasti oo taloudellinen tilanne niin hyvä ku itse haluaisitte, mitenkä se voiskaan, kun opiskelijabudjetilla menette. Mä en edes pystyis sitä mitenkään teistä huomaamaan, ellet itse sitä olis kertonut. Mutta toisaalta semmosilla asioilla ei oo mulle hirveesti väliä muutenkaan, joten en varmaan huomais senkään takia. :)

Joten unohdat vaan ne puheet niinku ennenkin, sulla on kaikki hyvin ja sä osaat kyllä pitää puoles, jos välillä asiat menis huonomminkin, sen verran vahva sä olet!

Mut nyt sinne hakureissulle ja sit hoilaamaan tikrulle ja ronjalle. :)

-Osse ja typykkä 1v4kk

Vierailija
32/42 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa noi raskaushormonit kiihdyttää taas meikäläisen kiukutusta kun oon ollut aamusta asti pahalla päällä, syypäänä tietysti taas mies;)

Mulla ei oo ollut " omaa aikaa" miesmuistiin, eikä sillä että löhöisin sellaista saadessani ym. vaan mulla on ihan hirveästi töitä rästissä kun tyttö on nukkunut tosi lyhyitä ja katkonaisia päikkyjä naapurin rempan takia, mies lähti keskiviikkona heti töiden jälkeen helsinkiin lätkämatsiin ja sovittiin että tänään ois mun vapaa-ilta..no siis töitä oisin tosiaan tehny ettei jäis kaikki viikonlopulle. Mutta mies sitten keksi että se haluu lähteä tänäänkin lätkää kattomaan ja kyseli mun mielipidettä aamulla tekstiviestillä..kierrellen mulle voivotteli ettei voi ja viitsi lähteä vaikka mieli tekis plaa,plaa,plaa ja mä vastasin siihen jotain tyyliin tee mitä parhaaks näet (= ei käy;)) ..ja mitä se tekee..no varaa siltä istumalta liput!Prkl..Mulla meni sitten koko ilta kiukkuisen ja väsyneen tytön kanssa, vähän ehdin kirppiskamoja hinnotella mutta työt jäi kokonaan taas vklopulle.Ja olin koko päivän niiiiiin kiukkuinen että..ja siis kuten aiemmin sanoin niin raskaushormonit ne tuo vähän lisää puhtiä tähän..tajuan kyllä ettei toi maailman loppu oo:D Nyt sain tytön ajoissa nukkumaan ja mietin että pitäiskö mennä vaikka pariks tunniks vielä tekemään töitä alta pois.Jumpe.

Jotain positiivistakin kerrottavaa, Liia on nukkunut nyt useamman yön heräämättä kertaakaan, jee:) Toivottavasti tää jatkuu:)

Jenni: Hyvän ja turvallisen lapsuuden tärkeimmät rakennusaineet liittyy onneksi ihan muihin asioihin kuin rahaan, älä suotta tunne huonoa omaatuntoa:)

Ärripurri Queen rv 23+1 ja nukkuva Liia

Vierailija
33/42 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa palstalla. Olin viikon lomalla ja uskaltauduimme miehen kanssa kaksistaan Pariisiin (jossa oli ihanaa - tosin vain 2 yötä raaskittiin olla). Sen jälkeen olikin pitkä viikko töitä, jonka jälkeen sairastuimme vatsatautiin, sekä Aino että minä. Tämä viikko onkin siis lepäilty kotona.

Mies pelaa pleikkaria alakerrassa pikkuveljensä kanssa, joten mulla on kipollinen sipsejä, dippiä ja siideri, ja luurit päässä kuuntelen koneelle musiikkia. Ihana kun tuolta Youtubesta löytää vaikka mitä vanhoja musiikkiaarteita.

Aino pirpana on oppinut taas tosi paljon uusia sanoja ja matkii ihan kaikkea mahdollista. Tänään laulettiin puistossa kovaan ääneen Ihaha, vaikka Aino ei sanoja ihan osannutkaan niin lauloi mukana. Aino osaa aika monta eri laulua ja oppii tosi nopeasti uusia - selvästikään ei ole tullut äitiinsä musikaalisissa taidoissa. On ollut kyllä niin kivaa olla kotona Ainon kanssa, vaikkakin ollaan oltu kipeänä. On se vaan kova tyttö hassuttelemaan, musisoimaan ja puhumaan puhelimessa. :) Ihana ihana tyttö!

En edes aloita jankutusta siitä, miten ihanaa olisi olla enemmän Ainon kanssa kotona enkä jurputusta työjutuista - siitä ei tulisi loppua. Jospa joskus sais tämän palapelin toimimaan...

Viime viikonloppuna sain surullisia uutisia. Lapsuudenystävä, joka on myös on ensirakkauteni, on kadonnut. Hän on ilmeisesti hukkunut, ruumista ei ole löytynyt. Olen yrittänyt olla ajattelematta paljon asiaa, on niin paljon kysymyksiä, mitä hänelle tapahtui katoamisyönä. Täytyy ehkä käydä pääsiäisenä hänen vanhempiensa luona, he asuvat siis lapsuudenkotini naapurissa.

Niin iloja kuin suruja siis kuuluu tänne. Elämäähän se vaan on, ja onneksi tuo pieni tytöntyllerö pitää elämässä kiinni, vaikka surettaisikin.

Hyvää viikonloppua!

Karssuli ja Aino 1 v 5 kk

Vierailija
34/42 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenni, äläpäs lue ollenkaan noita ketjuja, kun niistä tosiaan tulee vain kiukkuiseksi! Mä olen usein miettinyt ihan samaa, että ollaanko mekin mukamas jotkut kakkosluokan vanhemmat, kun ei ole omistusasuntoa, autoa, avioliittoa - vakuutuksista puhumattakaan. Mutta toisaalta, lapsia kasvatetaan tosi erilaisissa olosuhteissa, eikä tämä suomalainen lintukotomalli välttämättä tuo yhtään sen parempia lapsuuskokemuksia kuin joku erilainen perhemalli. Se äidin ja isän kasvatustapa ja lapselle osoitettu rakkaus on äärettömän paljon tärkeämpää kuin ulkoiset olosuhteet, kun meillä kaikilla on kuitenkin ne perustarpeet tyydytettynä. Muakin välillä potuttaa tosi paljon erilaiset teutonia-reimatec-keskustelut, mutta pitää vain jättää ne lukematta, sillä jokainen toimii tavallaan. Jos on rahaa, toki sitä ostaa parasta mahdollista laatua. Jos ei ole rahaa, ostaa sitä laatua, minkä pystyy kustantamaan.

Karssulilla olikin surullisia uutisia. Kyllä tuollainen pistää miettimään ja muistelemaan menneitä. Multa ei ole onneksi kuollut muita kuin hyvänpäiväntuttuja, ja nekin sellaisia, joiden kuoleman on voinut ennustaa jo yläasteella (sekakäyttöä, rattijuoppoutta yms.)

Noel-raasu saikin eilen korvatulehduksen, ja huusi kolme tuntia yhteen putkeen, ennen kuin päästiin lääkäriin. Huusi se toki sielläkin, ja piehtaroi sylissä siihen malliin, että kolme ihmistä piteli kiinni tutkimusten ajan... Nyt on käytössä kaksi särkylääkettä ja antibiootit, jotta saadaan poika kuntoon. Oli vasta toinen korvatulehdus ikinä, eli onneksi on aika vähällä päästy.

Tietysti meillä on nyt saksalainen tuttu ekaa kertaa kylässä, ja tämän kokemuksen jälkeen todennäköisesti myös vikaa kertaa ;) Jouduin jäämään Noelin kanssa kotiin, kun mies vei vieraan Helsinkiin sightseeingille.

Iloisempia uutisia: varattiin juuri elokuun lopulle lomamatka, tällä kertaa Samokselle. Kun ei kerta elokuussa tule vauvaa, eikä ole vielä luentojakaan, niin piti keksiä jotain kivaa. Sen lomamatkan jälkeen alkaakin mulla luennot, ja Noelilla täyspäiväinen hoito. Elokuun alusta asti poika on osapäivähoidossa, kun mä hoidan muita opintoja (kandin tutkielman viimeistely, tentteihin lukeminen yms.), ja tosiaan tuon reissun jälkeen sitten 4-5pv/vk päivähoitoa.

Ketäs muita hoidon aloittavia meillä on syksylle?

Kandi & Noel 1v ja kohta 3kk

Vierailija
35/42 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=plum4] En laittanu mitään ylös, joten koitan ulkomuistista kommentoida... =)

Hermione: Onneks olkoon vielä talokaupoista! Oon kyllä vähän kade, kun pääset remppaamaan Milolle mieleistä huonetta. ;)

Me syödään miehen kanssa Probiootti Plussaa ja Heidi Probiootti Babya. Sitä aattelin viltsullekin alkaa syöttää, mut pistän korvan taa noi sun saamat ehdotukset! :)

Jenni: Juu älä semmosia idioottipinoja lue! Henkiset arvot ym. on paljon tärkeempiä kuin se kaikki materia ja muu " ulkoinen" mitä ihmiset haalii... ja samalla kuvittelee tulevansa onnelliseksi. Siis tietty sitä haluaa, että on rahaa tarpeeks ja iteki ostelen kotiin mahdollisuuksien mukaan välillä jotain ns. turhuuksiakin jne.. Mutta ei se millä alueella asuu tai onko autoo ja kaikkia maailman vakuutuksia, tai mitä lääkäriä käyttää, merkkaa sitä onko jotenki parempi ihminen ja/tai vanhempi! Höpsis.. Se kaikki muu merkkaa loppupeleissä eniten! Nuo maahanmuuttaja jutut on semmosia mihin en tietty osaa silleen samaistua, kun ei ole siitä omaa kokemusta... paitsi se miten ite suhtautuu mamuihin. Myönnän, että itelläkin on jotain ennakkoasenteita joissain asioissa, mutta ite ainaki koitan päästä niistä eroon. Ja se, että joku olis niin ruma tms., että ei oo sen takia saanu " muuta miestä" , on ihan *piip*! Tuntuu ihan älyttömältä, että joku edes ajattelee jotain semmosta... :O Noh.. Siis tsemppiä ja jaksamista! Ei tää elämä oo helppoa kellään, mutta uskon että teillä se on vielä haastavampaa (niistä syistä mistä kirjotitkin).

Kandi: Voi kiva, kun pääsette vähän reissuun!! Missä se paikka oikeen on? Eiks se oo aika eksoottinen paikka? Ihanaa... Pääsiskö mukaan?! :)

Oma napa: Mä olin yhessä kirppistapahtumassa kahviossa hommissa tänään ja oli ihan kivaa! Siellä oli meitä ilahduttamassa 6vkoa vanha vauva, jonka turvakaukaloo mä sain välillä heilutella.. :D Heh. Se oli niiiiiiiin ihana ja tuoksu ihan maidolle... <3 Voih.

Nyt on jalat ja selkä ihan poikki siitä seisoskelusta ja touhuamisesta. Noinkohan sais ton ukon vähän hieromaan.. :)

Ei mulla tän kummempaa... Jaahas.. Heidi vetää pulkkaa tuolta eteisestä tonne olkkariin.. :D Heh. Taidan mennä kattoo mitä se tättähäärä touhuilee. Nyt nimittäin kuuluu " iiip-PU!" (=hii-op!). :D

Burde, vilhami 36+6 & heidi ~1v6kk

Vierailija
36/42 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että on lauantai ja viikonloppu! Ja ¿enää¿ neljä päivää töitä ja sitten alkaa LOMA!!!! Ollaan koko perhe KOKO viikon lomalla. IHANAA!!!

Ensiksi pitää sanoa Jennille, ettei todellakaan lapsi tarvitse sitä materiaalia mitä kaupoista löytyy, vaan juurikin sitä yhdessäoloa ja rakkautta mitä saa sulta/teiltä vanhemmilta! Ja sinä olet paras äiti teidän D:lle!

Jenni sai siis traumoja/huonoa mieltä tuosta keskustelusta, ja mä oon monta päivää kattellu tuota ¿taapero pk:ssa, vauva kotona¿-keskustelua, ja puran nyt tänne vähän mieltäni kanssa, anteeksi jo etukäteen! Mä en vaan voi tajuta kuin joku jaksaa/viittii/haluu viedä lapsensa hoitoon kodin ulkopuolelle kun saisi olla lapsensa/lapsiensa kanssa kotona, mutta meitä on niin moneen junaan, ettei oo tosikaan!

Niin ja Jennille vielä, kyllä noikin (koirat) luulee välillä olevansa isompia mitä oikeesti olevat! Siis varsinkin vapaana ollessaan omassa pihassa (aidattu) jokainen ohikulkeva (ehkä noin 5/pvä) kuulee kyllä kunniansa! Huoh! Ja naapurit tykkää varsinkin iltamyöhällä, kun päästetään ne tuonne taakse pissille... Heh!

Jokohan Henna on lähtenyt hakemaan Ninniä?

MM, mä en tajuu kanssa ihmisiä, jotka pystyy tekeen yötöitä, mulle ne ei sovi ollenkaan. Harjoitteluaikoina kun jouduin tekemään niitä, niin olin viikon ihan sekasin... Toivottavasti Idan hoitopäivät alkavat sujumaan, mutta pianhan te pääsette taas nauttimaan kotona olosta!

Ossen kakka-galluppiin vastausta, meillä Eetu kakkaa keskimäärin 2kertaa päivässä, mutta välillä saattaa kakata jopa kuusikin kertaa (kakka ei oo ripulia), mutta ollaankin vaan naurettu että tullut isäänsä ¿suora putki¿ kun molemmilla on! ; )

Quulla pukkaa töitä. Kiva! Toivottavasti jaksaisit vastata silti mun s-postiin jossain vaiheessa... Ja pikkuquulle onnittelut tutittomuudesta!

Josta tuli mieleen, että onnittelut myös Evelle! (luin mesestä!)

Syömistaisteluista, meillä on miehen kanssa periaate, että jos ei Eetulle maistu ruoka niin sitten oottaa rauhassa seuraavaan ruokailuun. Vaikka sitten huutais kurkku suorana sen ¿väliajan¿! Ollaan varmaan julmia vanhempia, mutta mä haluun opettaa Eetulle, että sitä syödään mitä pöydässä on ja jos ei kelpaa, niin näkemiin!

Burde, ihanaa, kun pääsette sinne Vammalaan! Kohtahan säkin lähet synnyttämään! Ja sä oot kyllä ihan ihme sissi, kun jaksat viel vapaaehtoisena lähtee kirppikselle myymään! Huoh!

Ihanaa Hermione, että saitte talokaupat tehtyä! Mä täällä kanssa haaveilen, että pääsen JOSKUS tekemään remppaa tuonne Eetun huoneeseen, siellä on n 15vuotta vanhat tapetit, joista on meidän koirat repineet tapettia, sekä nyt tällä viikolla Eetu kaksi kertaa! Huoh! Joten ei meillä ihan vielä vaihdeta niitä tapetteja, kun epäilen, että Eetu vielä sisustaa ite! Ja mä otin kanssa ittelleni noi ¿lääkkeet¿ muistiin, josko meille vielä joskus se toinen suotaisiin, vaikken mä siihen usko!

Meillä tais Eetun eka sana olla se maailman ihanin, eli ÄITI!

Queenin mies oli tehnyt ikävästi! Toivottavasti sait silti jossain vaiheessa itsellesi aikaa!?

Karssulikin oli käynyt pitkästä aikaa, ikävä juttu oli tapahtunut tutullesi, toivottavasti löytyy, joskus... Onko mitään toiveita?

Kandi pääsee lomalle, mäkin voisin lähtee mukaan...

Sitten vielä ¿omaa napaa¿ tai siis Eetun napaa... Meille on kuulkaa tullut AIVAN IHANA poika sen kiukkukaverin tilalle!!! Eetu ei oo pariin viikkoon kiukutellu niin paljon kuin ennen sitä, joten alkaa pikkuhiljaa ilmeisesti meidän ¿kasvatus¿ tuottamaan tulosta!!! Ihanaa! Mä jopa oon alkanu miettimään, että voisin Eetun kanssa käydä KAHDESTAAN kaupassakin, siis muutakin kuin ruokatavaroita ostamassa! Ja se se vasta outoo oliskin!

Puhumisesta, just sanoin että miehelle tänään, kun tultiin kylästä, että Eetulle on tullu ihan hirveesti uusia sanoja nyt parin viikon aikana, on tullu mm. kakka (tosin tarkoittaa pissaa ja kakkaa), kukka, itti (=isi), pappa, jaa (=ajaa), heihei, emma (=muumi tai Emma-koira), tetta (=Tessa) Joten HEI, meidänkin poika oppii puhumaan ennen kouluunmenoo!!!! JIPPII!!!

Tuosta meidän koirasta (Emmasta siis) vielä (sanokaa jos ette jaksa kuunnella mun valitusta siitä!) niin mä tilasin sille ajan sinne Helsingin AISTI-klinikalle 25.3 klo 11. Nyt ollaan sitten puhuttu, puhuttu ja puhuttu miehen kanssa, että mitä tehdään, JOS ei sille mitään voi tehdä, niin parasta olis päästää se ¿paremmille laitumille¿ kirmailemaan (vaikka kuinka sydän huutaa tuskaa ja repii). Mä en vaan tajuu, että miten tuo Tessa mahtaa siitä sitten selvitä, kun on ollu koko ajan Emman kanssa. Se varmaan tuhoo meidän talon täällä, kun käydään töissä... Mutta tuon tiistain jälkeen asiat TOIVOTTAVASTI näyttää paremmilta, tai niin me ainakin toivotaan, usko on jo vähän menetetty...

Mutta joo, nyt jos painuis nukkumaan.

napero ja Eetu 2v1kk (ja miten mä voin joka kerta kirjottaa eka 1v!)

Vierailija
37/42 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan vielä(kin) yhdessä kasassa. Supistuksia on tullut taas koko illan ja varmuuden vuoksi vietiin Joelkin mummille yöks, ei sit tarvii herättää jos lähtö yöllä tuleekin (vaikka tuskin). Kävin tänään reippailu lenkillä koirien kanssa, pakko lepo käsky kun kumottiin perjantaina (paineet oli laskenu). Lenkin jälkeen bongasin limatulpan eli täytyy vaan toivoa, että lähiaikoina päästäis lähtemään.. Koko ajan vihloo joka paikkaan.

Nyt nukkumaan, jos supistuksilta saa nukuttua..

Henna, Joel 1v ja Ninni 40+2

Vierailija
38/42 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hennalla onkin jännät paikat :) Mulla irtosi limatulppa vasta kun olin 3cm auki ja Taysissa!

Jenni, hus hus sieltä av-palstalta! Mä en edes viitsi käydä siellä lukemassa, paitsi joskus yövuorossa jotta pysyn hereillä ;)

Hermionea en ole tainnut onnitella vielä talokaupoista! Aivan mahtava juttu! Meilläkin olisi makkariremppaa heti kun mun työt loppuu. On se vaan niin kivaa suunnitella, mutta ne itse tapetoinnit tai ainakin tapetin repimiset voisin jättää muille ;)

Idan eka sana oli äiti, toinen muistaakseni puu ja kolmas auto :) Ja jippii, Ida on oppinut sanomaan " iti" . Ei ole isi enää äittä! Tai on aina välillä mutta kyllä se iti aika usein jo tulee. Naperon Eetun tapaan meilläkin on pissa sekä kakka " kakka" ja siten Ida tosiaan ilmoittaa jos haluaa potalle.

Jaahas, nyt täytyy lähteäkin töihin ja eväätkin on tekemättä. Kiirus tulee jo...

Vierailija
39/42 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamuyöstä (=kuudelta) ollut kirjoittelemassa, mutta ei, MM! Meinasin saada sätkyn, mut onneks olitkin lähdössä töihin. :) Onkohan mulla jotenkin liian vähän omaa elämää, kun muistan jo ulkoa mihin aikaan kukakin aina käy palstalle kirjoittamassa. :D

Oon varmaan unohtanut Hermionelle sanoa onnea asuntokaupoista, tosi mahtavaa että saitte sen lainan ja pääsette muuttamaan ok-taloon. Mä tosin itse oon niin laiska, et hirvittäis ajatuskin ok-talosta, mutta ymmärrän hyvin, et muut haluaa sellaisen. Onhan siinä hirveästi ihania asioita. :)

kandi pääsee elokuussa Samoalla, vau!

jennille piti vielä tuosta av-puolesta sanoa, kävin tietysti lukemassa ketjua, toivottavasti oikeaa. Jos se oli se, jossa oli " kulutus" mammat vs. " säästäjä" -väittely, niin voi... siinähän oli lähinnä kyse siitä, että osa ei osaa säästää ja puolustelivat menojaan suurilla " tarve" hankinnoilla, vaikka oikeestihan kaiken sen sais paljon edullisemmin. En pystynyt ymmärtämään sitä, mutta se on ihan normaalia kun noita av-juttuja lukee.

Kiitos muuten kommenteista siihen kakkamäärään, ehkä toi nyt sit vaan on normaalia, etenkin kun tyttö tosiaan syö ihan hirveästi edelleen.

Q, tottahan niitä työtarjouksia tulee, kun työnsä hoitaa hyvin. :)

Ai niin, ruokailusta. Meillä kans huudetaan aina välillä, mutta meillä on kans se periaate, et jos ruoka ei kelpaa, voi mennä pois. Yleensä tyttö sit haluaakin takas syömään ja syö nätisti. Se raivo johtuu meillä yleensä nälästä tai siitä, et ruoka on kuumaa. Tai sit jostain ihan muusta...

Ja nyt on pakko hehkuttaa, kun voitin eilen väsytystaistelun, eli nukutin tytön sisälle päiväunille. Mies jäi nukuttamaan, kun menin korjauttamaan rattaita (ne puolsi oikealle, runko oli jotenkin vinossa) ja tyttö oli vain huutanut ja kaatanut vedet sänkyyn jne. Oli sit ihan poikkiväsy kun tulin kotiin, mut omassa sängyssä vain jatkoi huutamistaan, kunnes lopulta sammahti mun kainaloon vierashuoneen sängylle... äitin pieni tyttö... siinä vaiheessa tietty olis ollut ihan sama laittaa ulos unille, kun rattaat oli taas kotona, mutta aattelin et pakkohan se on joskus opetella. Ehkä tänään koetan uudelleen sisänukkumista, jospa onnistuis vähän nopeammin. Sinänsä sillä ei oo väliä, et nukkuu vierashuoneessa, mut oishan se kivempi, jos oma sänky kelpais päivälläkin. Mut askel kerrallaan...

No nyt on pakko mennä lukemaan tenttikirjaa, ennen ku tyttö ja mies tulee takas ulkoilemasta. Hauskaa palmusunnuntaita kaikille!

-Osse ja typykkä 1v4kk

ps. ai niin, virpooko teidän lapset jo tänä vuonna?

Vierailija
40/42 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis mennä tekee ukkelille jotain ruokaa, että saa sen mukaansa yövuoroon, joten ihan lyhyesti...

Naperolla alkaa kohta loma! Hienoa!!! Ja tsemppiä sen koiruuden kanssa!

Mä kans mietin usein, että jokohan Henna on synnyttämässä.. =) Heh. Musta tuntuu, että viltsu ei synny vielä pitkään aikaan. :)

Osse: Ne uudet rattaatko teillä puolsi? Onko ne ollu muuten hyvät?

Queenin mies oli tehny oharit oman ajan kanssa... Voi kettu! Nyt kyllä nouset barrikaadeille ja vaadit omaa aikaa!! ;) Olis vähintäänki kohtuullista, kun oot raskaanakin ja kaikkee. :D Ei vaan.. Tiiän kuinka tärkeetä oma aika on ja uskon kyllä, että harmittaa hirveesti jos ei sitä saakaan... ainakaan sen takii, että mies keksii jotain omaa kivaa. Jaksuja!

Amy: Jokos teillä oli se lekurireissu?

Missäs NapNap on? Ja wcankkaa ei oo näkyny aikoihin... Huhuu!

Oma napa: Mulla on eilisestä " kahviovastaava" -pestistä hartiat NIIIN JUMISSA ja selkä kipee, että hoh! Siis noi hartiat meni jumiin, ku jouduin kantaa painavia kasseja joissa oli tavaroita sinne kahvioon, ja selkä ei tykänny siitä seisomisesta ja kävelemisestä. Mies kyllä vähän hiero niitä pariin otteeseen, mutta en tiiä auttoko.

Mulla on huomenna " työntäyteinen" raskaanaolo-päivä..=) Heh. Eli siis klo 13 on vyöhyketerapia, klo 15 vika hypnoosivalmennus ja klo 17.30 vika äitiysjooga. :) Tiistaina on sit seuraava neuvola.

Jaaha. Pitää mennä loihtimaan jotain ruokaa ja sit meen sohvalle kirjottaa Viltsun raskauskirjaan. Nii ja sit Harry Potterin kimppuun!!! =)

Burde & viltsu 37+0 ja Heidi ~1v6kk (nukkumassa)