Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TaaperoEnskat viikkoon 11

10.03.2008 |

Ihan pikaisesti vaan, en edes vanhan pinon linkkiä muistanut ottaa, mutta burdelle halusin tulla sanomaan, että niistä sun " hörhö" jutuista ei varmasti oo mitään haittaa, joten vaikkei niistä olis apuakaan, niin on ihan ok, et sä haluut niitä kokeilla! Kun ei niistä " lääketieteellisistä" konsteistakaan välttämättä oo mitään apua tuossa kääntämisessä. Halit ja jaksuja loppuun asti, kyllä se viltsu sieltä tulee tavalla tai toisella.

Mutta nyt pakko mennä, miss känkkäränkkä kutsuu...

-Osse ja typy 1v4kk

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12589405&p=1&mpage=6&tmod…

Nyt on känkkis unilla, kaverin uhmis kävi viihdyttämässä ja jopas uni maittaa nyt. Mut ei mulla muuta, jäi toi linkki mieltä kaivamaan...

-O & t

Vierailija
2/42 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin moikkailee tänne puolelle pikaisesti ja heittämään gallupin kehiin johon teiltä täältä saa varmasti hyviä vinkkejä...

G. Kuinka kauan lapsesi käveli tukia pitkin ennen kuin oppi yksinään menemään?

Ja me siirrytään Höpiksen kanssa tänne puolelle reilun 3 viikon päästä, joku saattaa meidät ehkä muistaakkin enska puolelta...

Kivaa viikkoa kaikille!!

Lycka ja Höpis 11++kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maanantaiterkut myös meiltä!

se on käynyt selväksi etten mä tänne v.loppuisin kerkeä, ne kun viuhahtaa vaan ohitse.

eemeli on nyt päikkäreillä niin äiti kerkeää hetken netissä seikkailla :o) eemelille on tulossa kaveri iltapäivällä, oikeastaan tulevat vielä 1 v. kahville, kun eivät ole aiemmin kerinneet ja eemeli oli kipeänäkin tässä välissä, tarttis jonkin näköinen piirakka väsätä, luulenpa, että mustikkapiirakan väsäilen¿

eemeli on siis tervehtynyt, mutta mahdoton kitinä on jäänyt päälle, kuuluukohan tähän ikään? koko ajan roikkuu housunlahkeessa, että syliin tarttis päästä, itsekseen ei jaksa yhtään olla. yötkin on olleet taas rikkonaisempia, pe-la yönä valvotiin 12-3 ja edellisyönä eemeli meinas herätä jo kuuden jälkeen, mutta pitkän yrityksen jälkeen sain vielä uusiksi nukkumaan, nukkui mun vieressä ja unissaankin itkeskeli¿viime yönä nukuttiin taas särkylääkkeen voimin ja ihan hyvin nukuttiinkin, vaikka aamu alkoikin normaalia aiemmin, ennen puolta kahdeksaa¿voikohan ne hampaat vaan vaivata, vaikka melkeinpä ovat jo kokonaan läpi?!

LYCKA: minä ainakin muistan sut :o) mutta sitä en muista kauanko eemeli käveli tukien, vaikka siitä on niin vähän aikaa¿hmm, oisko ollut kuukauden tai kaks? kuinka sekin on jo voinut unohtua :o)

eipä taaskaan tullut, kun omaa napaa¿

onko turun suunnalta olevat huomenna lähdössä babybioilemaan? me meinataan taas lähteä vähän isompaan cityyn tuulettumaan :o)

palailen taas¿

-pajuska ja ulkona päikkäreitä nukkuva känkkäränkkä eemeli 1v+3vko

Vierailija
4/42 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä kokeilla ehtiikö tässä jotain kirjoittaa..just sain tytön päikkäreille mutta naapurissa tehdään keittiöremppaa ja porasivat kun syötiin lounasta joten luultavasti kohta taas pora pärähtää ja herättää tytön:/

Burde: toivottavsti sulla on jo parempi mieli, älä välitä muiden mielipiteistä tossa asiassa, sähän saat tehdä just niinku itse parhaaks näet..ja mitä haittaa noiden hoitojen kokeilemisestakaan on.

Pitikin sulle jo aiemmin kirjoittaa että mun kaverin vauva oli viime kesänä sinnikkäästi perätilassa eikä kääntynyt edes kun sairaalassa yrittivät niin hän roikkui sohvalta tuntikausia viimeisten viikkojen aikana yhden vanhan kätilön ohjeen mukaan, siis silleen retkotti jalat ja peppu sohvalla ja pää käsien varassa maassa mikä ei kyllä näyttänyt kovin mukavalta ison mahan kanssa,,mutta vauva kääntyi kuin kääntyikin vielä rv39 alussa pää alaspäin, tiedä sitten auttoiko se asento vai mikä.Liia kääntyi vielä pari viikkoa ennen laskettua aikaa viimeisen kerran perätilaan ja ne potkut kyllä tosiaan sattui ihan julmetusti,,jaksuja!

No nyt se prkleen poraaminen taas alkoi..

Luin kyllä kaikkien jutut mutta mitään ei jäänyt päähän joten omaa napaa luvassa..

perjantaina mulla oli neuvola ja siellä kaikki hyvin, issias on tosi kipeä ja terkkarin mukaan se voi hyvinkin vaivata koko loppuraskauden..kääk. Ikävää kun jalka ihan lähtee alta kun kipu ykskaks iskee.

Niin ja me saatiin vihdoin meidän akvaario myytyä ja vielä ihan hyvään hintaan, viikonloppuna saatiin myös yläkerran remontti loppuun ja ens vkloppuna lähdetäänkin sitten tuhlaamaan akvaariorahat ikeaan ja hommataan mattoja ym. kivaa yläkertaan ja Liian huoneeseen:) Mä oon ihan tohkeissani mokomasta ikean reissustakin kun ei olla aikoihin käyty ruokakauppaa pidemmällä ja rahatkin on ollu ihan finaalissa.

Liian napaan ei kummempaa, vieläkin ollaan väistetty flunssat, ihme:) Nyt tietty tulee just ens vklopuks joku megaräkis kun hehkutan;)

SynnytysG: Mä tunsin laskettuna päivänä aamuyöstä jotain mahakipua unen läpi mutta jatkoin vaan tyytyväisenä unia, seitsemältä sit heräsin ja tajusin että nehän on jummijammi suppareita, herätin sit miehen ja kerroin asiasta mutta se käänsi vaan muristen kylkeään:) Supparit ei ollu mitään järkyttävän kipeitä ja tuli säännöllisen epäsäännöllisesti joten mä ajattelin jotenkin että synnytys on vielä päivien päässä:P

Käytiin siinä aamupäivällä neuvolassa ja kaupassakin,mulla vaan supisteli edelleen mutta silti mä höhlä yritin patistaa miestä iltavuoroon töihin ja ajattelin itse alkaa tekemään lihapullia..joku mielenhäiriö kai;) Mies kuitenkin suostutteli et lähettäis käymään synnärillä näytillä, mentiin sinne ennen kahta ja kätilö totesi mun järkytykseksi että kohdunsuu olikin 5cm auki..siitä mä sitten ihmeissäni ja hiukan itkuakin nieleskellen jännittyneenä kävelin suoraan saliin:)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Queen, nukkuva Liia ja veikka rv 22+4

Vierailija
5/42 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

et mielstäni oo yhtään hölmö kun tuollaisiin uskot, ei niistä ainakaan mitään haittaa voi olla! minä varmasti sinun tilassasi tekisin myös kaiken tuon! se mikä sinusta tuntuu parhaalta, on sulle ja masuasukille varmasti kaikkein parasta, usko pois!

Vierailija
6/42 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Queen: asutteks te meidän naapurin naapurissa =DD Meidän naapuri tekee tasan tarkkaan aina jotain äänekästä, joko sahaa tai poraa tai muuten vaan möykkää, kun Aino nukkuu päikkäreitä... Aino tosin nukkuu ulkona rattaissa, joten mä oon haukkana ikkunassa ja jos naapuri tulee ulos mekkaloimaan, yritän ehtiä Ainon kanssa " karkuun" ;)

KävelyG: Aino käveli tukea pitkin siinä kolmisen kuukautta, siitä meni kuukausi niin että otti aina välillä pari askelta ilman tukea, ja lopulta sitten yhteensä 4 kk päästä päätti alkaa kävelemään :) Hitaasti hyvä tulee... ;)

JatkoG: millaisia kiipelijöitä pikkutaapero enskat on? Meillä ei kiivetä juuri mihinkään, luvan kanssa portaita yläkertaan, mutta sohvalle esim. ei Aino vieläkään nouse, ihan jo kylppärin korkea kynnys on riittävä " haaste" ;)

SynnytysG: Maanatai-aamuna rv 39+0 lähdettiin kotoa äitipolille n:nen kerran. Rask.myrkytyksen ja Ainon pienuuden takia mä kävin äitipolilla varmaan 2-5 kertaa viikossa viimeisten 3-4 viikon ajan. Välillä oli uhka " joutua" osastolle odottelemaan synnytystä, välillä uhkasivat käynnistää " etuajassa" . Mutta sit synnytystä edeltävänä perjantaina me saatiin miehen ja lääkärin kanssa " neuvotteluratkaisu" että maanantaina meen sisään ja sit käynnistetään. Oma olo oli koko ajan ihan normaali, joten vielä ma-aamuna kotona ihmeteltiin, että näinköhän mä mitään sairaalaan jään...

No, sinne kuitenkin jäätiin ja mulle laitettiin oksitosiini tippa n. klo 10.30-11. Aikamme siinä ihmeteltiin miehen kanssa, ja vasta joskus kolmen jälkeen supistukset rupes jossain määrin tuntumaan. Sit joskus vähän ennen viittä alkoi jo supparit sattuakin, ja pyydettiin kätilö paikalle. Jostain puudutuksista höpistiin yms, mutta lopulta ei mitään ehditty laittaa, kun Aino syntyi about varttia yli viis. Tarkaa aikaa ei varmaan oikeesti tiedä kukaan, kun kaikilla oli vähän kiire, kun neiti oli sen verta nopea liikkeissään ;))

Burde: mun mielestä on hienoa, että sä oot etsinyt ja löytänyt ja kokeillutkin näitä vaihtoehtoisia hoitojuttuja! Kuten sanottu, eihän niistä ainakaan haittaa ole, eli ei siinä mitään häviä, että rohkeesti kokeilee erilaisia juttuja! Tsemppiä loppumetreille viltsun kanssa!

Aino veteli eilen varsinaiset megapäikkärit, liki 3,5 tuntia! Saapa nähdä miten tänään, nyt on jo reilut 2½ tuntia koisannut...

Me ollaan lähdössä tänään Ainon vaarilaan ihan kahdestaan, kun isukki lähti muutaman pvän työreissulle. Ylihuomenna sit nähdäänkin muutamien enskojen kanssa, kiva! Joten Pajuska, emme ole leffaan lähdössä =)

Täällä muuten on ihan selvästi kevät, taas =) Viimeksi oli kevät kai pari viikkoa sitten, viime viikon oli talvi ja nyt on sit uudestaan kevät. Ihanaa kuravelliä kaikki paikat täynnä ;)

Aurinkoista keväistä viikkoa siis kaikille enskoille!

t. Ope ja Aino 1v 4,5kk

Vierailija
7/42 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummolassa edelleen ilman mummoa, vissiin on tylsää, ku täällä roikun edelleen. Tyttö piirtää sylissä :)

Tukia vasten kävely - meillä tyttö ei sellaisesta ollut kiinnostunut, ennen kuin osasi kävellä, treenasi pääasiassa seisomaan nousemista tuella ja ilman ja käveli pääasiassa kärryjen kanssa. Lähti sit suoraan kävelemään ilman tukea.

Kiipeily - tyttö on kiipeillyt portaita jo ennen ku oppi kävelemään, mutta muuten on ollut aika innoton kiipeämään just esim. sohvalle tai tuoliin jne. Nyt pääsee kyllä oikeastaan joka paikkaan, sänyyn, tuoliin, nojatuoliin, sohvalle, syöttötuoliin...

Synnytys - menin polille tarkastuksiin raskausmyrkytysepäilyjen takia, lääkäri määräsi käynnistykseen rv 39+6. Sain osastolla käynnistylääkkeet ja supparit alko, mut yöksi en saanut uusia, kun ei lähtenyt kunnolla käyntiin. Puolen yön jälkeen supparit alko itsestään uudelleen ja niiden kans mentiin osastolla jonnekin klo 15-16 asti, sit siirryttiin saliin ja ponnistamaan pääsin kahden epiduraalin jälkeen vasta yhden aikaan seuraavana yönä. Tyttö tuli ulos 18 minuutissa ja lähti saman tien teholle ja minä leikkaussaliin istukan poistoon kolmannen epiduraalin kanssa. Hidasta siis oli, mutta ei oikeastaan mitenkään kamalaa, vaikka tyttö valekuolleena syntyikin.

Jaahas, nyt taitaa mummo tulla kotiin, joten tylsyys loppuu.

-Osse taas

Vierailija
8/42 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO, niin. Koti on nyt kutakuinkin mallillaan eli voi taas keskittyä vaihteeksi johonkin muuhun. Helmi koisii kuistilla, jo muuten neljättä tuntia. Taitaa tyttöä väsyttää :)

En paljoa ole ehtinyt lukea pinoja, mutta joitain galluppeja osui silmään.

KävelyG: Helmi käveli musta aika kauan tukien ennenkuin uskaltautui kokeilemaan ilman tukea kävelyä. Aika samoihin aikoihin alkoi konttaamaan ja nousi pystyyn eli 8 kk ja siitä aika nopsaan lähti kävelemään tukea vasten. Ilman tukea alkoi kävelemään reilun vuoden iässä että oiskohan tuo tukien kävellyt muutaman kuukauden siinä välissä. Tuntuu aika pitkältä ajalta, mutta niin muistelisin.

KiipeilyG: Nykyään Helmi kiipeilee aika paljon. Portaat on ihan in ja sohvallekin pitää päästä. Tyhmät vanhemmat vaan osti astetta korkeemman uuden sohvan, joten sinne ei pääsekään enää ihan heittämällä ;)

SynnytysG: Mulla tuli lapsivedet pe-aamuna rv 41+2. Supistukset ei kuitenkaan alkaneet ja synnytys käynnistettiin la-aamuna. Vasta la-illalla puolen yön aikoihin supistukset alkoi toden teolla ja kolmen aikoihin soitin miehen synnärille. Su-illalla sitten Helmi syntyi :)

Nyt ei irtoo muuta. Huomenna mennään katsastaa tää uusi city oikein kunnolla. Tähän asti ollaan käyty vaan kaupassa ym. Lisäks pitää löytää kaikki kerhot, puistot ja muut. Tuli muuten kelalta lappu, että pitää uudelleen hakee kaikki tuet ja lisät, kun asuinpaikka muuttui. Just kun siitä paperirumbasta pääsi niin nyt pitää kaikki samat lappuset lähettää sinne uudelleen. Tää on tätä byrokratiaa....

Mut heikun keikun!

Jepsis ja Helmi 1v4kk

Niin ja Burdelle vielä piti sanoa, että kokeilet vaan kaikki poppakonstit. Hyvä se vaan on että yrittää. Toivotaan että Viltsu tajuaa kääntyä ihan itseksensä.

Vierailija
9/42 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=steelblue] Kello on jo ihan hirveesti, mutta nopeesti kuulumiset...

Kiitos kaikille tsemppaajille!!! :) On jo parempi mieli. Tänään kävin uudelleen siellä doulalla siinä moksa-hoidossa polttamassa varpaitani ja kipeetä teki taas, mut bdbd! :) Nii joo ja se katto mun kielen (munuais- ja virtsarakko alueella oli jotain katetta + täpliä) ja sit kuunteli sykkeen (kyseli sen jälkeen tarkkaan, että miten oon nukkunu, mitkä on ollu mielialat jne.. ja sano, että sieltä kuulu väsymys). Noh... Kun olin lähteny doulalta, soitin neuvolaan niistä pissatuloksista -> streptokokki siellä kasvaa, mutta huomenna saa tietää tarkemmin ja sen että mitä lääkettä siihen tarttee jos tarttee. Sit ku pääsin kotiin ja piti kattoo siskon kaa leffaa, ni nukuin pitkät päikkärit ja senkin jälkeen olis väsyttäny... Eli aika hyvin se hoksas musta noita juttuja. :D

Ennen joogaan menoo viltsulle tuli pitkästä aikaa hikka.. ja arvatkaa mitä!!? Se tuntu ALHAALLA!!! :) Jee.. eli ilmeisesti viltsu on kääntyny! :) Vähän hienoo.. Huomenna se tietty varmistuu siellä Taysissa. Ellei sitä käänny takas peppuilemaan ennen sitä.

Joogareissun jälkeen on supistellu kipeesti. Vähän väliä saa hieroo selkää... En tiä johtuuko siitä kun kävelin TOSI reippaasti sinne joogaan ja takas, vai johtuuko jostain muusta... mutta hiphei! :) Mies ja sisko (tuli muutamaks päiväks hoitaa Heidiä) on tossa vihjaillu ja vitsaillu, että nyt se syntyy... :D

No joo... Huominen jo vähän jännittää, kun oon lukenu ja kuullu kaikenlaista. Mm. että uudelleen synnyttäjiltä käynnistettäis taysissa synnytys jos ne saa perätilasta kääntymään pääalaspäin, jne... :)

supisteleva & huono vointinen-Burde & viltsu 36+1 (heidi 1v5kk)

PS. Jaa nii joo... Mun pikku prinsessa kävi tänään lääkärineuvolassa ja sai rokotteen. Kauheesti se lekuri kehu kun Heidi puhu niin paljon, osas tehdä hienon tornin ja liikku hyvin jne... =) Paino oli 9110g ja pituus 81cm.

Vierailija
10/42 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan burde kohta lähtee synnyttämään? Jännää! Paljon tsemppiä mukaan :) Hienoa, että viltsu on ehkä ymmärtänyt kääntyä.

Eipä mulla muuta :)

pesukarhu

Vierailija
11/42 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhessä koossa ollaan... Ilta ysista aamu neljään supisteli, mutta sit loppu ja sain nukuttuu. Heräilin siis niihin pitkin yötä. Vielä ei väsytä kovin, mutta päivällä voi nukkumatti kutsua... Paitsi mulla on se taysin reissu. =)

Burde ja viltsu 36+2 & kiljuva-heidi 1v5kk

Vierailija
12/42 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lycka: Meillä D alkoi kävellä tukia pitkin 9kk iässä (päivää aiemmin nousi ekaa kertaa seisomaan tukea vasten) ja ilman 1 v 1 kk iässä. Taitoa ois ollut ehkä aiemminkin, mutta ei uskallusta :).

Pajuska: Meillä noita itkuvikinähuonotunet- kausia on ollut x monta. Liittyy hampaisiin, uusiin taitoihin, tähtien asentoon ja ties mihin milloinkin.

Queen: Köyhällä on halvat huvit ;). Meillä ois ilo irronnu kyl vastaavasta kans :).

Open G: Meidän apina kiipeää kyllä ihan mihin vaan tai ainakin yrittää. Alastulot onkin sit eri asia ja hannaa niitä ja huutaa apua (onneks näin eikä yritä ite mitään).

Ja sit Open G' n jatko G.. osaako teidän taaperot hypätä (koskee ehkä enemmänkin näitä yli 1,5 v taaperoita)? Meillä D yrittää hirveästi hypätä, sanoo " yppääää, op" ja heittää kädet ylös :D, mut jalat ei nouse maasta.

Toivottavasti Viltsu ei ihan vielä halua tulla ulos. Kuitenki tos vaihees vielä voi olla jotain pientä ongelmaa syömisten tms kanssa tai sit voi kaikki mennä hyvinki..

Nyt pitää keksittyä tähän opetukseen..

Vierailija
13/42 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi taivas, että voi väsyttää¿ Flunssa saapui tänne sitten oikein kunnolla sunnuntaina iltapäivällä, ja olo oli kuin olis hakattu! Joka paikkaa särki ja sattu. Nyt olo alkaa olla siedettävä, vaikkei vieläkään mikään hyvä. Ja tietty se sama tauti sitten iskee Eetuunkin, no saapa mies olla loppuviikon kotona Eetun kanssa, mun on pakko mennä to töihin.

Tänään Eetu muuten heräs, tai no mä kävin sen herättämässä kymmentä vaille 10!!! Olis vissiin nukkunu vaik kuin pitkään, mutta aattelin, että ois kiva saada se ajoissa päikkäreille ja illalla nukkumaankin. On meinaan nyt kahtena iltana valvonut tonne puol yhteentoista, ku ei vaan oo jostain syystä saanu unta aikaisemmin... Huoh! Meillä oli kyllä taas muutenkin sellanen yö, että voisin laittaa koiran ja Eetun myyntiin... No, ei vaan! Meidän toinen koira (tää jolla nyt epäillään kaikkee!) ulisi/itki/valitti pari tuntia viime yönä, ja siihen samaan syssyyn Eetu päätti jutella, että mies nukku TOSI lyhyet unet, ja on taattu vihanen kun tulee kotiin... Kääk!

Nyt sitten vielä purkaudun tuosta koirasta tänne... Emmalla on siis luupiikki kaularangassa ja epäillään Syringomyelia tautia, niin pitäs viedä Helsinkiin lisätutkimuksiin/magneettikuvaukseen! (mikä on ihan hirmu kallista!) Ja yhdistys (siis ton rodun) KUULEMMA tulee vastaan ja mukaan näihin tutkimuksiin, mutta EI MEIDÄN TAPAUKSESSA, kun meillä on SAIRAS koira (millä tosin vasta EPÄILLÄÄN tätä tautia). Mun yksi vanha työkaveri on ottanut asiakseen ton jutun, ja on nyt selvittänyt sitten kaikkee mahollista ja mahdotonta. Eilen kun tuli viimeinen viesti siltä, niin mä sanoin miehelle, että me kyllä erotaan tosta yhdistyksestä EIKÄ anneta mitään tietoja niille, JOS Emmalla on toi sairaus! Oon varmaan veemäinen ihminen, mutta ei oo mun vika ja ongelma! Mua vaan ottaa päähän, kun maksetaan jäsenmaksua, eikä siitä sitten ookaan mitään hyötyä/ei saada mitään vastaan sille... Ja tälle Emman kasvattajalle haistatan pitkät, kun sen seuraavan kerran nään!!! Murr!!!

Burdelle täältäkin vielä sympatiaa. Musta on ainakin hienoa, että joku jaksaa/viittii kokeilla noita muitakin vaihtoehtoja ja ottaa selville, mistä millonkin vois olla hyötyä. Ja toivottavasti käyt ¿turhaan¿ tänään siellä Taysissä, siis että Viltsu olis kääntyny oikein päin...

Lyckalle vastaan kanssa. Meillä Eetu oppi konttaamaan, nousemaan tukea vasten + kävelemään tukea vasten noin puolivuotiaana, ja ensiaskeleet otti 1vuotispäivänään, mutta kävelemään oppi vasta 1v2kk ikäisenä, mutta sitä ennen mentiin ja lujaa tukia pitkin!

Kiipeilemisestä, meillä on kiipeilty ihan riittävästi joka paikkaan ja vissiin jo puoltoista vuotta, kun en meinaan muista ollenkaan aikaa ilman Eetun kiipeilytaitoja = O.

Jepsis oli saanut muuton valmiiksi, ihanaa!

Jenni pistitpä vaikeen... Täytyy oikeen miettiä! Kyllä vissiin Eetu osaa, tai siis mä luulen niin...

Mutta joo eipä nyt mitään muuta.

napero ja Eetu 2v1kk1pvä (eka tuli 1v... *nolo*)

Vierailija
14/42 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin käymään eilen ylimääräsellä neuvolakäynnillä, neiti kun ei oikeen tahdo vieläkään liikkua vaikka kuume ja muu on jo ohi. Kattoivat sit verenpaineen, sitä kun mulla edellisen raskauden takia seurataan ja kohollahan se vähän oli. Keskiviikkona uus aika ja siihen asti täydellinen vuodelepo. Hirveen kiva edes yrittää kolmen koiran ja vuoden ikäsen lapsen kanssa.....

KävelyG: Joel nousi tukea vasten seisomaan ollessaan vähän vajaa 7kk. Käveli ekat askeleet ilman tukea ollessaan 8,5kk ja sen jälkeen ei enää ole konttaaminen innostanut.

Mutta nyt ei muuta, istuminen sattuu liikaa.

Henna, Joel ja Ninni 39+4

Vierailija
15/42 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä edelleen ollaan, vaikka hiljaista on ollut meikäläisen kirjoittaminen. Ei vaan saa aikaiseksi... Jospa kuitenkin nyt muutama sana ennen nukkumaan menoa.

Galluppeja oli monta. Liikkumisesta - hmm - Emmi tais kävellä tukia pitkin aika monta kuukautta, siis varmaan ainakin kolme. Sehän lähti sitten kävelemään itsekseen vasta 1v2kk iässä, mutta siitä tulikin heti tosi varmaa toimintaa. Ulkona alkoi kävellä viikon sisällä ja varmaan seuraavalla viikolla jo pääsi itse ylös, jos tupsahti kumoon. Nyt jo juoksee välillä. Ja kiipeilee joka paikkaan, mihin vaan saa polvensa nousemaan. Kiipeillythän Emmi on kyllä jo ennen kuin kävelikään. Onneksi on osannut aina tulla varovasti peppu edellä alas. Ja hyppäämisestä. Isänsä on Emmille opettanut kehotuksen " hyppää" . Silloin Emmi pistää kädet mäkihyppääjäasentoon ja kyykistyy ja nousee ylös. Ei se kyllä jalkoja ylös saa, mutta sinne päin... ;o)

Synnytyksestä oli kans galluppia. En edes muista kuka laittoi ja miten se meni ihan tarkkaan (ei pysty nyt selaamaan taaksepäin) mutta mulla alkoi supistella 39+3 päivällä ja iltaa kohden tihenivät niin, että soitin synnärille, josta kehottivat tulemaan näytille. Mies oli silloin salilla ja kun tuli sieltä, komensin sen suihkuun ja sitten lähdettiin. No, siellä sitten kärvisteltiin yö, eikä mitään tapahtunut, joten aamupäivällä meidät kotiutettiin ja sanottiin, että sitten takas, kun ei enä kestä kotona. Kotona ennätin olla ehkä viis tuntia ja kun mies tuli töistä, niin taas lähdettiin. Ja sitten päästiinkin jo tositoimiin, tuloksena Emmi rv:llä 39+4.

Tuosta tulikin mieleeni, että NapNapin tytölle myöhästyneet kakkosonnittelut!!!

Naperolle jaksuja koirien ja Eetun valvomisten kanssa!

Burdella ja Hennalla jo lähenee h-hetket. Mua jo jännittää!

En muista joko kirjoittelin aiemmin, mutta mä tein viime viikolla autokaupat. Liike lupas hyvittää mun 20-vuotiaasta corsasta 3000 euroa, jos vaihdan uuteen Puntoon. Kun vanhus maksoi joku vuosi sitten vaan tonnin, niin pakkohan tuohon oli tarttua... Nyt pitäs kuun vaihteeseen odotella.

Ja perjantaina olis sitten Emmin korvalääkäri. Olispa ne nyt puhtaat! Nyt kyllä uskoisin, että on, sillä tyttö on nukkunut ja nukahtanut tosi hienosti ja helposti. *kop-kop -koputtaa puuta* Ehkä noihin nukkumisiiin on vaikuttanut myös se, että ollaan oltu tosi paljon pihalla iltaisinkin. Ja neiti tykkää nykyään kävellä vaunulenkeilläkin. Voi mit ihanuuksia teiden varsilta löytyykään... ;o)

Ei mulla kyllä nyt aivot toimi yhtään enempää. Pakko lähtee nukkumaan. Yritän tässä joku päivä ryhdistäytyä ja kirjoittaa ihan ajatuksen kanssa...

Vilkutuksia kaikille!

-Amy ja Emmi, pian 1v5kk-

ps. mitäs muuten siellä 1½-vuotis neuvolassa " pitääkään osata" ?

Vierailija
16/42 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro.

Kukas se tässä joskus kysy ulkona seisomaan nousemisesta??? On pitäny monesti vastata, mutta nyt vasta muistan.. Eli siis Heidi ei vieläkään osaa nousta ulkona ylös jos on kaatunu, ellei sit oo jotain mistä voi edes vähän ottaa tukea.

Hennalle jaksuja sinne vuodelepoon!!!! On kyllä aika mahdottomalta kuulostava yhtälö sulla siellä -> vuodelepo + 3 koiraa ja 1v lapsi. Toivottavasti saat jotain apujoukkoja jostain! Ja toivotaan, että ne paineet laskis!

En muista ny muuta... Missä kaikki muuten on? Kaikki hiljattain 1v täyttäneetki taitaa vielä hengailla vauvapuolella, kun täällä on taas niin hiljasta. =) Heh.. tai sit mulla on vaan liikaa aikaa kyttäillä tätä palstaa... :)

Oma napa: Kävin tänään siellä taysissa perätilatutkimuksissa ja niinkun arvelinkin, niin Viltsu oli kääntyny raivotarjontaan (ilmeisesti sillon eilen sen moksa-hoidon jälkeen)!!! JEE!!!! Lääkäri (nainen) teki sisätutkimuksen, päältä kopeloinnin ja ultrauksen.. ja kaikki niistä sattu. Se oli niin kovakouranen, että huh! Onneks ei tarttenu alkaa kääntää.. se vasta kivaa olis ollukin?!?

Paino arvio oli 2400g ja sano, että vauva olis sit suht samaa kokoo kun Heidi, joka synty 2890g:sena. Pää oli kuulemma jotenki kapee, mutta se saatto johtua siitä, et jos se oli niin alhaalla tuolla jo... Nii ja sit se sano, että viltsu tuskin kääntyy enää perätilaan! =) Eli jee... Vammala kutsuu, sit kun lähtö tulee!! :D

Muuten olo on ollu ihan ok. Muutamia kipeitä supistuksia on päivän aikana tullu.. ja nyt aktiivisen synnytyksen ryhmästä tullessa kotimatkalla vas. puolen issias alko kenkkuilee... :( Mut toivotaan, että se menis vaikka yön aikana ohi.

Sori, kun tuli taas niin hirveesti omasta navasta...

burde & viltsu 36+2 ja heidi 1v5kk, josta on kovaa vauhtia tulossa ISOSISKO... APUA! =)

PS. Taas on supistellu.. ilmeisesti viltsun yksiö ei kauheesti tykkää noista mun kävelyreissuista.

Vierailija
17/42 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea autokauppoista!!! :) Toivotaan, että auto tulis pian! :)

Ja tsempppiä perjantaina korvalääkäriin! Toivotaan tosissaan, että ne olis puhtaat!!! Me pidetään peukkuja!!

1,5v-neuvolasta: Mä en tiiä mitä siellä pitäis osata.. Se meidän neuvolanlääkäri oli kyllä niin tohkeissaan ihan perusjutuista, että ihan alko huvittaa... =) Siis just tyyliin -> heidi laitto yhen puupalikan toisen päälle, ni se lääkäri jo hihku ihan täpöllä. =) Heidi kun normaalisti tekee vaikka kuin isoja torneja... :D Mut tosiaan.. Mulla ei oo hajuakaan, että mitä siellä olis pitäny/pitäis osata. Tai että mitkä on ne " minimi-vaatimukset" . =)

Burde taas

Vierailija
18/42 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ida vetää vielä unta palloon. Mikähän sillä on kun tämä on viikon sisään jo toinen aamu kun nukkuu näin pitkään :D Nykyään meillä heräillään kyllä seiskan aikaan...

Siis aivan mahtavaa että Viltsu on päättänyt kääntyä pää alaspäin! Ei tarvitse sitäkään murehtia olleskaan :) Ja jos nuo kaikki sun jutut missä käyt olisi ilmaisia niin minäkin laukkaisin niissä raskaana ollessa pää kolmantena jalkana :D

Lyckan gallup: Ida nousi tukea vasten seisomaan 8kk ja heti lähti myös kävelemään tukea vasten. 1-vuotispäivänä sitten lähti kävelemään ja tosiaan aiemminkin olisi taitoa ollut, mutta ei uskallusta. Tervetuloa tänne puolelle!

YkkösopenG: Ida on reenannut kävelemään oppimisesta lähtien hyppimistä. Ja muuten aivan samat sanat tulee kuin Jennin D:kin kun aletaan pomppimaan! Kuukauden verran on jalat nousseet ilmaan :)

Kukas se kyseli ulkona nousemisesta? Ida oppi tosiaan lokakuun alussa kävelemään ja pari viikkoa meni kun suostui vk-haalari päällä kävelemään ulkona. Samantein kun suostui kävelemään ulkona niin oppi myös nousemaan maasta ylös. Välillä neitiä laiskotuttaa ja saattaa maata vaikka kuinka pitkään maassa ja odottaa apua. Isiltä palvelu pelaa, mutta ei äiteeltä ;)

Amyhän on tehnyt kivat autokaupat! Aika hyvin sait vaihdossa noinkin vanhasta autosta!

Meillä on tänään perhekerho ja Jepsis tulee sinne Helmin kanssa tutustumaan uuden kylän touhuihin :) Kyllä maailma on pieni, kun joku enskoista muuttaa tänne samaan tuppukylään mettän keskelle ;)

Mulla oli toissayönä yövuoro ja vanhuus ei tule kyllä yksin. Oli tosi rankkaa ensinnäkin pysyä hereillä. Sitten vielä hain Idan tunnin unien jälkeen tarhasta klo 9. Hullu vielä lähdin Idan kanssa aamupäivällä uloskin ja onneksi sain aikuista seuraa niin pysyin hereillä. Sitten puolenpäivän aikaan nukuttiin Idan kanssa 3h päikkärit. Olo oli koko päivän kuin jyrän alle jäänyt ja sydänkin heitteli kuperkeikkaa pitkin päivää. Huh huh. Onneksi on 2 vapaapäivää :)

Idalla ei ole kyllä mennyt parhaalla mahdollisella tavalla tarhapäivät :( Ekan päivän itkeskeli koko päivän ja istui hoitajan sylissä, nukkui vain 30minsaa. Toisena päivänä oli itkenyt paljon vähemmän, mutta nukkunut huonosti ja muutenkin ollut paljon sylissä. Eilen menin hakemaan neitiä 2,5 tunnin hoitopäivän jälkeen ja siellä minua odotti neiti kyyneleet poskilla :( Mutta täytyy kyllä sanoa, että viime torstaina se mun purku tänne nauratti jo perjantaina niin että voi että sentään tuntui tyhmältä ;)

Jaahas, menen herättämään tuon neidin aamupalalle, kun 45 minsan päästä jo treffataan Jepsiksen ja Helmin kanssa :)

MiaMik ja Ida 1v5kk

Vierailija
19/42 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

burdelle tsemppiä tätä kautta, luin sun labratulokset tuolta odotuspuolelta. Ja hienoa, että Vilhami kääntyi omin päin (tai sit niitten sun huuhaa-juttujen ansiosta :D).

Mulla olis kysymys kakkaamisesta - typy on alkanut taas kakata 3-5 kertaa päivässä, välillä löysää mut useimmiten " normi" kakkaa. Pitäiskö olla jotenkin huolissaan? Vauvanahan toi kakkas joka välissä, mut kiinteiden myötä oli jo pitkä kausi, et vain kerran päivässä. Mietin, et onko maitoallergiaa tms., vai onko ihan normaalia, kun syö nykyään ihan kauheasti, ilmeisesti kasvaa niin kohisten et tarviikin paljon ruokaa.

Sit sain äsken slaakin, kun luin tuota aloitusta 1v4kk puhumisesta, et oikeestiko jotkut vaatii typyn ikäiseltä aktiivista puhetaitoa... Mä en kyllä vaadi, typy ei siis vieläkään toista mitään jos pyydetään tai osaa sanoa lamppu jne., mutta saattaa sit hokea jotain sanoja vaikka kuinka paljon, jos itseensä huvittaa (esim. toissa iltana hoki vaippa-vaippa-vaippa ja kulki pitkin kämppää). Grrr.

Voisin myös kertoa pitkät pätkät mummojen tavoista, mutten ees jaksa aloittaa. Mutta nyt on tytölle juotettu omenamehut ja limsat ja muut, kun " toinen niin kovasti tykkää" ... Karkit sain sentään pidettyä pois tytön suusta, mutta se vaati aika kovaa kieltä.

Mut nyt lähdetään kauppaan, jos saan muurahaispyllylle vaatteet päälle...

-Osse ja typykkä 1v4kk

Vierailija
20/42 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää jotain pikaiseen raapustaa, kun en taas ehdi muka ollenkaan... Kauhee työhässäkkä meneillään! Työtarjouksia satelee ovista ja ikkunoista, vaikka just olin vuoden alussa vielä epätoivoissani, että mä on niin luuseri, että mitään töitä ei ole tarjolla! Niin ne tilanteet vaihtelee.

Oon nyt tosi omanapainen, mutta antakee anteeksi!

Meillä on ollut kaikenlaisia hauskoja episodeja quun kanssa. Siis oikeesti siinä mielessä hauskoja, että ollaan tosiaan saatu nähdä, mitä tää lastenkasvattaminen voi olla. Poika on jostain keksinyt, ettei suostu syömään enää ollenkaan itse, vaan tarjoaa vaan meille lusikkaa ja haarukkaa ja huutaa, että " HALUU, haluu puuroa, haluu leipää, haluu keittoa, haluu maitoa, haluu lihapullaa.....HALUU! Me sit päätettiin, että ei ryhdytä syöttämään enää, kun quu osaa jo tosi hienosti syödä itsekin. Ja voi mikä mekkala siitä syntyi! Yhtenä päivänä poika ei syönyt lounaan jälkeen mitään. Välipala ja päivällinen meni ihan kamalaksi huudoksi ja sit lopulta vaan nostettiin se pois pöydästä. Iltapuurolla sama huutokonsertti alkoi ja kesti varmaan 15min. Sit yhtäkkiä quu vaan luovutti ja alkoi kauheella kiireellä iloisena lappaa puuroa suuhun ja naureskeli, että HYVÄÄ! Sit se söikin sen ison puuroannoksen, banaanin, ruisleivän ja koko loppu kinkkupaketin! Tais olla vähän nälkä. Eilen illalla se järjesti samanlaisen episodin, kun mies antoi sille iltapuuroa. Poika varmaan ajatteli, että jos isi kuitenkin syöttäis. Mutta ei tullut palvelua, ja homma päättyi taas onnellisesti, kun quu lopulta söi itse hienosti koko puuron ja totesi käsiään taputtaen, että ISO POIKA! :D

Varmaan ajattelette, että ollaanpas me julmia, mutta me ollaan sitä mieltä, että tääkin taistelu piti vaan käydä ja on quun parhaaksi. Eihän tarhassakaan kukaan sitä ehdi syöttää, ja vaikka ehtiskin, niin ei tartte, kun se osaa kyllä syödä itsekin.

Ja tästä erävoitosta innostuneena ollaan myös harkittu tutista luopumista torstaina. Tarhassa siis saa vielä päikyille tutin, mutta sit illalla tutit on vaan hävinnyt. Siinä olis seuraavaan tiistaihin aikaa totutella tutittomuuteen, ennen kuin poika menee taas tarhaan. Jaiks! Mitenhän tässä käy? Onneks ne muut yöhulinoinnit on asettunut taas. Kai se johtui vaan flunssasta, että quun ei ollut hyvä olla makuuasennossa. Nyt se saattaa pari kertaa yössä herätä, mutta ei sentään hakkaa viiden minuutin välein nyrkillä täysillä oveensa, kuten vielä pari viikkoa sitten.

Onnellinen taaperon äiti :)

-Q- ja -q- 1v7kk tarhassa ja aatu 19+3

P.S. Ihanaa burde, että Viltsu on noilla poppaskonsteilla kääntynyt lähtöasemiin!