Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa! Sektion jälkeen menkat sekaisin =(

Vierailija
25.11.2008 |

Mistä voi johtua? Mulle tehtiin sektio kohta 5kk sitten. Jälkivuoto kesti 4vkoa, minkä jälkeen parin viikon päästä alkoivat menkat ensimmäistä kertaa.

Kierto on 28-32 päivää, menkat kestää noin 4 päivää, mutta menkkojen välillä tiputtelee ruskeaa vuotoa useina päivinä epäsäännöllisesti. Ei siis ole ovulaatiovuotoa, vaan sitä voi tulla viikko menkkojen alkamisesta pari päivää ja taas usean päivän päästä päivän pari.

Itse menkat on kuitenkin olleet suht lyhyet paitsi nyt. Viimeisimmät menkat kestivät lopputiputteluinenn puolitoista viikkoa! Papa-koe on otettu jälkitarkastuksessa muutama kuukausi sitten ja oli puhdas.

Lääkäriin kai tästä pitäisi jo mennä, etenkin kun haluaisin kierukan joskus. Mistä varaan ajan? Pääseekö terveyskeskukseen suoraan gynekologille? Rahaa ei ole satoja euroja

Onko muilla kokemusta tämmöisestä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein synnytyksen jälkeen menkat muuttuvat. Tuo ei kuulosta epätavalliselta.

Voit tilata ajan terveyskeskuslääkärille, joka lähettää sinut kokeisiin ja tarvittaessa gynekologille.

Vierailija
2/11 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tehtiin sectio 8 kk sitten, eikä menkkoja ole vielä kuulunut. Imetän vauvaani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas lapsi oli, mutta ensimmäinen sektio (jos nyt synnytystavalla voi tämän kanssa olla mitään tekemistä..).

Eka ja toka synnytyksen jälkeen alkoi menkat myös pian, mutta ihan sännöllisinä ilman mitään välivuotoja. Siksi tämä nyt niin huolettaakin :(

ap

Vierailija
4/11 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoa tulee vieläpä erittäin runsaasti. Silti menkat ovat mulla alkaneet aina parin kuukauden päästä synnytyksestä, vaikka täysimetyksellä on aina menty.

ap

Vierailija
5/11 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti mitään ei ole vialla, vaan syy löytyy hormoniheittelystä. Hormoniehkäisyllä kuukautiset saa lyhyemmiksi ja säännöllisemmiksi.

Vierailija
6/11 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa mulla on reseptikin siihen, mutta en ole sitä vielä hakenut, kun aloin epäilemään, jos sitä ei voisikaan laittaan näiden vuotohäiriöiden vuoksi.

ap

Vierailija
7/11 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

missähän mun menkat on? Pitäisikö alkaa huolestua?

3

Vierailija
8/11 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetyksen.

Vierailija
9/11 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset lähtevät käyntiin yleensä silloin, kun imetysvälit käyvät harvoiksi. Kerta pari päivässä saattaa olla tällainen määrä, jossa kuukautiset alkavat tulemaan. Toki useilla ei tule silloinkaan, vaan vasta lopetettuaan kokonaan imetyksen.

Vierailija
10/11 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella ystävällänikin menkat on alkaneet vasta imetyksen lopetuksen jälkeen. Yli vuosi on mennyt kevyestikin ilam menkkoja.

Itse asiassa en tunne ketään muuta, jolla menkat alkavat aina näin pian synnytyksestä ja jotka täysimettävät.

ap

Vierailija
11/11 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetyskerrat väheni 4krt/vrk ja silloin vauva oli 9-10kk ikäinen. Säännöllisiksi ne muuttui vasta kauan sen jälkeen kun olin lopettanut imetyksen kokonaan.

missähän mun menkat on? Pitäisikö alkaa huolestua?

3