Ovatko kaikki teinit sellaisia, että...
...ovat mukavia ja iloisia vain silloin, kun saavat tehdä mitä itse haluavat?
Eli kääntäen, ovatko kaikki teinit sellaisia, että kun jokin tekeminen kielletään tai kun käsketään tekemään jotakin mitä hän ei haluaisi, ollaan heti pahalla päällä ja murjotetaan? KAIKKI on AINA epäreilua, KOSKAAN ei saa tehdä mitään, ja AINA vaan täytyy tehdä kotitöitä, joita KUKAAN MUU ei KOSKAAN joudu tekemään...
Siis lievästi yleristäen ;)
Kommentit (11)
Tosin toiset lievämmässä muodossa ja toiset on tosi jääräpäitä.
millään. Eikä ne oikeasti halua tehdä kaikkea mitä väittävät haluavansa. Testaavat vain, että missä raja kulkee.
Neiti 14 vee hymyilee ja on aurinkoinen kunhan saa sen mitä tahtoo ja tällöinkin vain noin 5 min saamisen jälkeen
Poika 16 haluaa ja kyselee samisiaan harkiten on todella tyytyväinen vähään. Tietty hänelläkin omat kiukut
Pikku-veli tuleekin sitten kovalla vauhdilla siskonsa perässä halujen ja vaatimuksiensa kanssa...
Kyllä se on kiinni omasta persoonasta > omena ei kaukasi puusta putoa!!!
kohta MURKKU ja sieltä Murrosikäisen käyttäohje. Nauroin vedet silmissä. Niin totta ainakin meillä.
Oma 13 v poika ei kiukuttele eikä koe kaikkia asioita tylsix. Pystymme neuvottelemaan asioista ja kotitöitä tekee pyytäessä ilman murinoita.
En kiristä edes viikkonrahan menetyksellä, ei yksinkertaisesti tarvitse.
Itse olin myös helppo murkkuiässä.
Meillä muksut 14 v ja 16 v. Ja vaikka toki välillä otetaan yhteen, niin pääosin noi on hyväntuulisia ja iloisia. Välillä pistävät hanttiin tekemisiä, mutta välillä sitten taas tekevät ihan mukavasti.
Esim. tässä yksi päivä valittelin lähes itsekseni vähän väsyneenä, kun on niin paljon rästihommia kotona, esim. pihan haravointi kokonaan tekemättä. Poika 16 v siihen oma-aloitteisesti ehdotti, että tehdään porukalla. Ja niin me sitten tehtiin ja oli ihan kivaa.
voiko tuon ikäisellä olla jo jotain murrosikää, vai onko jotain muuta??
Leikit eivät enää juuri kiinnosta, vanhemmat ovat TOSI tyhmiä, ei ole mitään vaatteita, ovet paukkuu... Ja jos äitiinsä tulee niin tätähän kestää :/ .
Tämä ei tarkoita, että meidän teini olisi koko ajan suu mutrulla, päinvastoin hän on yleensä iloinen ja tyytyväinen, koska enimmäkseen hän saa tehdä niinkuin haluaa.
Ne muutkin täällä, jotka sanovat ettei heillä ole tätä ongelmaa, unohtavat, mitä kysyttiin. Ei heidänkään teininsä hyväntuulisena kotitöitä tee, siitä menen takuuseen.
...ovat mukavia ja iloisia vain silloin, kun saavat tehdä mitä itse haluavat?
Eli kääntäen, ovatko kaikki teinit sellaisia, että kun jokin tekeminen kielletään tai kun käsketään tekemään jotakin mitä hän ei haluaisi, ollaan heti pahalla päällä ja murjotetaan? KAIKKI on AINA epäreilua, KOSKAAN ei saa tehdä mitään, ja AINA vaan täytyy tehdä kotitöitä, joita KUKAAN MUU ei KOSKAAN joudu tekemään...
Siis lievästi yleristäen ;)
siskoni taas oli..