Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka eivät laittaisi paljon alle 3v hoitoon??

Vierailija
06.03.2008 |

Meillä 3.5v nyt pari päivää/vk päiväkodissa (tosi toimintaa kaipaava tapaus ja viihtyy siellä hyvin ja saa olla ikäistensä kanssa), itse olen vielä 1v8kk ikäisen kanssa kotona ja aion olla siihen asti kun hän on vähintään 2.5v, silloin EHKÄ haen hänelle myös tuollaista 8-10pv/kk paikka että saa totutella rauhassa päiväkotiin. Ja kun täyttää 3v niin pakko itse alkaa töitä hakea. Omasta mielestäni tällä hetkellä hyvä ratkaisu, esikoinen viihtyy hoidossa ja kuopus saa pari päivää viikossa (5.5 tuntia) erityishuomiota ja minä vähän lepoa (kumpikin lapsista tosi vilkkaita ja vaativia tapauksia). Esikoisen hoidossaoloa sitten kompensoin käymällä hänen kanssaan viikonloppuisin kahdestaan jossain, ostoksilla, kirpparilla tms.)

En millään vaan voisi kuvitella että olisin laittanut kumpaakaan lasta joskus 1v iässä hoitoon, ja rehellisesti puhuen, en voi ymmärtää äitejä jotka laittavat alle 2v hoitoon. Taloudellista tilannetta kannattaisi miettiä siinä vaiheessa kun päättää lapsia hankkia, että onko varaa hoitaa heidät kotona edes 2v asti. Tämä on vain minun mielipiteeni, mutta en vain voi hyväksyä että 1v (tai jopa alle!!) laitetan hoitoon sen takia, että on asuntolainat ym.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat lapset hoidetaan kotona!

Vierailija
22/45 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli pääaineesi ja missä olet työskennellyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro osoitteesi, niin lähetän tutkintotodistukseni ;o)

t. LTO (ja kasvatustieteen kandi)

Vierailija
24/45 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin opintoni silloisessa lastentarhanopettajaopistossa, koulutus siirtyi opiskeluaikanani yliopistoon, siitä syystä minulla on molemmat tutkinnot. Valmistuin kohta 11 vuotta sitten ja siitä asti olen töitä tehnyt. Tällä hetkellä vakituinen virka, josta olen siis hoitovapaalla. Sen tarkemmin en ala paikkoja / paikkakuntia yksilöimään, ymmärtänet syyn?

ps. pääaineena varjaiskasvatus, sivuaineen opintokoknaisuudet suoritin psykologiasta ja esi- ja alkuopetuksesta, molemmat siis sen 15ov

Vierailija
25/45 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne paperit tee kenestäkään hyvää ammatissaan. Ammattitaidottomuutesi huomaa siitä, ettäjos olisit ammattilainen, et haukkuisi netissä tuntemattomia äitejä ja heidän valintojaan, joista monet on tehty tämän yhteiskunnan pakottamina. Toivottavasti et ole meidän muksujen LTO. Ai niin, mutta ethän sinä olekaan LTO!

Vierailija
26/45 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä pimeässä näpyttelen ;o)

t. LTO

Vierailija
27/45 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä huvittaa tuo tyylisi yrittää vakuuttaa itsellesi jotain.....

Vierailija
28/45 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lto:n tule ehdottomasti olla rehellinen vanhemmille siitä miten lapsen päivä on mennyt? Omasta mielestäni kyllä! Tiedän että tätä tapahtuu mutta ei ole oikein. Itse olen ollut töissä myös päiväkodissa ja olin tosi kiukkuinen mielessäni silloin kun lto/hoitaja puhuu vanhemmille kaikkea muuta kuin mitä todellisuus on ollut päivän aikana. Surullista oli myös se miten paljon vanhempia arvosteltiin jne, kunnes vanhemman tullessa hakemaan lasta ollaan niin hyvää ystävää, puhutaan niin hienoin sanankääntein. Naisvaltainen ala, juuri tätä se useinmiten on.

Omat poikani (3 ja 2v) olivat 3kk päiväkodissa vaikean perhetilanteen vuoksi. Lapseni ovat olleet aina hyvin rohkeita ja sosiaalisia joten kuvittelin että hyvinhän se päiväkotielämä varmaan menee.. Toisin kuitenkin kävi. Huutoa aamut, huutoa illat. Vielä kuukausien jälkeenkin esikoinen tulee monesti aamulla herättyään luokseni ja kysyy hätääntyneenä että eihän äiti mun tarvi mennä päiväkotiin..

Enään en vie, enkä kyllä silloinkaan olisi vienyt jos tilanne ei olisi ollut se mikä oli. Kotona parempi jos se on kaikin puolin mahdollista. Silti ymmärrän niitä jotka päätyvät toisenlaisiin ratkasuihin. Se kun ei ole aina niin yksiselitteinen asia.

Vierailija
29/45 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

lähinnä huvittaa tuo tyylisi yrittää vakuuttaa itsellesi jotain.....

Vierailija
30/45 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai rehellisyyteen aina pyritään, mutta toisinaan vastassa on vanhempia, jotka kärsivät tilanteesta liki yhtä paljon kuin lapsensa. Siinä tilanteessa joudumme " hoitamaan" lapsen lisäksi myös vanhempia eli silloin totuuden pehmittely voi olla paikallaan.

t. LTO

Vierailija
31/45 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus se voi olla ainoa järkevä vaihtoehto.

Sydäntä kyllä raastaisi pistää paljoa alle 2-vuotias päivähoitoon. 2-3v:n pistäisin jo suht hyvin mielin (vaikka mieluiten olisin kotirouvana koko ikäni).

Vierailija
32/45 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan suuresti sitä yhtä ihanaa hoitajaa, joka kertoi meille REHELLISESTI miten lapsemme päivä oli mennyt. Kun alkoi mennä surkeasti, teimme työaikajärjestelyjä ja lapsemme oli vähemmän aikaa hoidossa. SItten alkoi taas mennä hyvin. Tuntuu aivan hirveältä ajatella, että jos tuossa tilanteessa olisi vain sanottu, että " joo, hyvin on mennyt" , kun ei mennyt. Olet todella ammattitaidoton!

Vierailija
33/45 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos minäkin vain pyrkisin työssäni oikeaan aseptiikkaan? Seuraukset voivat olla kohtalokkaat!

Vierailija
34/45 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tiedämme, että perhetilanne PAKOTTAA tuomaan lapsen hoitoon ja vanhempi selvästi kärsii tilanteesta, teemme parhaamme, ettemme aiheuttaisi vanhemmalle enempää syyllisyyttä tilanteesta JA teemme parhaamme, jotta lapsella olisi mahdollisimman hyvä olla päivähoidossa.

Vierailija
35/45 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa pienistä on pienissä ryhmissä ja lyhyitä päiviä. MOnella on tästä ihan harhakuvitelmia.

Vierailija
36/45 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä, etten muka ole oikeasti LTO. ;o) Luule mitä lystää, itsepähän tiedän asian paremmin.

Vierailija
37/45 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti päiväkoti on absoluuttinen paha aina.

Vierailija:

Päiväkoti on hurja paikka pienille lapsilleni, joista toinen alle kaksi vuotta ja toinen neljä.

Vierailija
38/45 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse törmäsin päiväkodissa töissä ollessani liian usein tähän epärehellisyyteen, joka voidaan tietyissä tilanteissa luokitella myös ammatitaidottomuudeksi. Tämä näkyi useimmissakin tilanteissa, siinä miten lapsia kohdellaan (en tarkoita fyysistä väkivaltaa), miten heille puhutaan, miten vanhempia arvostellaan, miten vanhemmille puhutaan päivän kulusta. Itse en juuri näiden kokemusten vuoksi kovin hepposin perustein vie lapsiani päiväkotiin. En halua että koko perhe on yleistä riistaa.

30

Vierailija:

Tottakai rehellisyyteen aina pyritään, mutta toisinaan vastassa on vanhempia, jotka kärsivät tilanteesta liki yhtä paljon kuin lapsensa. Siinä tilanteessa joudumme " hoitamaan" lapsen lisäksi myös vanhempia eli silloin totuuden pehmittely voi olla paikallaan.

t. LTO

Vierailija
39/45 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimintaa, niin kuin kaikissa työpaikoissa, joissa on akkavalta. En halua enää koskaan päiväkotiin töihin.

Vierailija:

Ilmeisesti päiväkoti on absoluuttinen paha aina.

Vierailija:

Päiväkoti on hurja paikka pienille lapsilleni, joista toinen alle kaksi vuotta ja toinen neljä.

Vierailija
40/45 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta päiväkoti valittiin siksi, että siellä lapsi saa ulkoilla (mistä tykkää tosi paljon) ja kerho olisi kestänyt kuitenkin vain 2.5 tuntia 2krt viikossa (ja olisi osunut tosi huonosti kuopuksen päiväunien aikaan tuo hakeminen) ja siitä olisi pitänyt maksaa, kun taas päiväkodissa on sen 5.5 tuntia eikä tarvitse meidän pienillä tuloilla maksaa mitään. Ja kun lapsi kerran siellä viihty ja tykkää olla, niin mielestäni se on hieno juttu, on sitten ainakin jotain kokemuspohjaa, kun joskus joutuu hoitoon kokopäiväisesti. Siksi haluaisin myös kuopukselle jonkunlaisen " totuttelujakson" osapäiväisenä, tuntuu liian raa´alta viedä parin tutustumispäivän jälkeen heti kokopäiväisesti hoitoon :/

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi