Muita, jotka eivät laittaisi paljon alle 3v hoitoon??
Meillä 3.5v nyt pari päivää/vk päiväkodissa (tosi toimintaa kaipaava tapaus ja viihtyy siellä hyvin ja saa olla ikäistensä kanssa), itse olen vielä 1v8kk ikäisen kanssa kotona ja aion olla siihen asti kun hän on vähintään 2.5v, silloin EHKÄ haen hänelle myös tuollaista 8-10pv/kk paikka että saa totutella rauhassa päiväkotiin. Ja kun täyttää 3v niin pakko itse alkaa töitä hakea. Omasta mielestäni tällä hetkellä hyvä ratkaisu, esikoinen viihtyy hoidossa ja kuopus saa pari päivää viikossa (5.5 tuntia) erityishuomiota ja minä vähän lepoa (kumpikin lapsista tosi vilkkaita ja vaativia tapauksia). Esikoisen hoidossaoloa sitten kompensoin käymällä hänen kanssaan viikonloppuisin kahdestaan jossain, ostoksilla, kirpparilla tms.)
En millään vaan voisi kuvitella että olisin laittanut kumpaakaan lasta joskus 1v iässä hoitoon, ja rehellisesti puhuen, en voi ymmärtää äitejä jotka laittavat alle 2v hoitoon. Taloudellista tilannetta kannattaisi miettiä siinä vaiheessa kun päättää lapsia hankkia, että onko varaa hoitaa heidät kotona edes 2v asti. Tämä on vain minun mielipiteeni, mutta en vain voi hyväksyä että 1v (tai jopa alle!!) laitetan hoitoon sen takia, että on asuntolainat ym.
Kommentit (45)
Eikä riitä se, että omassa pienessä mielessä hymähdellään kuinka parempi ihminen onkaan vaan pitää tulla vielä kerskumaan palstallekin. Pitäisikö sinua nyt ylistää? Oletpa hieno ja hyvä ihminen! Sinua parempaa äitiä ei tästä maasta löydykään!
Eikä kaduta pätkääkään. Lapsen mielenterveys ennen rahaa.
on itse vienyt lapsensa päiväkotiin, vaikka on itse kotona! Haloo! Ei ole järjenjättiläinen tuo ap:kään.
että olisi kannattanut pysyä yhdessä sen ukkosi kanssa, sillä vanhempien ero tai isän suoranainen puuttuminen vasta lasten mielenterveyteen vaikuttaakin..
jos itse olisin kotona. Se se vasta typeryyden huippu on!