Mikä jumalauta vaivaa turun poliisia??? Mitä mun pitäis tehdä??
Pojalleni tulee koko ajan häirikkö soittoa.. haukutaan homoksi, haistatellaan, minua haukutaan läskiperse lesboksi. Poika joka näitä lähettää on 8- vuotias!!
Tämä poika on toistuvasti käynyt poikani kimppuun fyysisesti ja haukkunut useasti!! Olen ottanut yhteyttä kouluun.. siellä tämä kiusaus saatiin kuriin mutta jatkuu kotipihallamme!!
Olen soittanut n. kuukausi sitten korttelipoliisille, sieltä luvattiin ottaa yhteyttä.. mitään ei ole kuulunut!!
Nyt on ollut vähän rauhallisempi kausi joten en ole soittanut uudestaan!
Tänään taas " ratsasin" poikani puhelimen ja huomasin että näitä viestejä on tullut pitkin viikkoa.. Poikani ei ole vastannut näihin viesteihin.. (pystyn netistä seuraamaan)
Olen laittanut pojan äidille viestiä, hän ei vastaa puheluihin tai viesteihin.. kun olen pihalla nähnyt sanoo että juttelee poikansa kanssa mutta mitään ei tapahdu!
Tänään soitin taas poliisille (viestejä tullut n. 20 kpl ja soittoja koko ajan) Nainen yhdisteli viisi kertaa paikasta toiseen ja loppujen lopuksi sain numeron mihin soittaa.. JA SIELTÄ EI VASTATA!!
Huomenna joudun taas töihin ja pelottaa kun poika joutuu olemaan koulun jälkeen yksin.. MITÄ mä teen??
Kommentit (46)
Minähän kerroin että olen voitavani tehnyt. Ilmoittanut äidille asioiden laidan. Moneen kertaan. sanonut että otan yhteyttä poliisiin jos ei lopu. Olen ottanut yhteyttä sosiaalitoimistoon..
Olen ottanut yhteyttä korttelipoliisiin..
Tuntuu etten saa asiaan apua mistään suunnalta. En haluaisi tästä mitää rikosilmoitusta tehdä vaan kaipaisin apua ulkopuoliselta. kun minun sanani eivät tehoa!!
Vierailija:
Kuvittele kuinka monessa kodissa on sama tilanne. Kuvittele kuinka monta asukasta sinun kylässäsi on yhtä poliisia kohden. Kuvittele mikä on rikos jos siitä ilmoituksen haluat. ja mieti mikä on poliisitutkinnan seuraus!!
Tämä on sinun elämäsi, ei kukaan tule jatkossakaan
sanomaan asioita sinun puolestasi, vaikka olisit allerginen ihmisille. Jos tämä on pahin asia johon elämässäsi olet törmännyt ja siihen tarvitset poliisin apua niin mene asemalle henk. koht. muuten ei asia hoidu. Jos puhelimessa selität että 8-vuotias kiusaa ja haukku homoksi, niin niinhän lapset tekee...
MUTTA kun se haittaa noin selkeästi omaa elämääsi, niin rikosilmoitushan on se ratkaisu?pohdittavaksi, ei pahalla.
Myös ihmettelen miksei pojan numeroa ole jo aikaa sitten vaihdettu..
" pelottelin" seuraamuksilla ja soitot jäivät siihen
Rehtoriin olisin yhteydessä jos lapset siis ovat koulukavereita tai kaveri on väärä ilmaus tässä tapauksessa.
Olet jo yrittänyt riittävästi vanhemman kanssa joten sosiaalitoimiston lastensuojelu sekä poliisi ovat tahtot johon ottaisin sinuna yhteyden. Mene käymään ja puhelin mukaan ja älä tuohoa niitä viestejä.
Kysy pojaltasi lähettääkö hän vastausviestejä
Selvää kiusaamista jonka täytyy loppua.
Äitihän on jo käynyt oven takana joskaan ovea ei avattu.
Karmit kaulassa on vähän paha mennä asioita selvittämään.
Kiusaajan äidille asiasta on kerrottu mutta hän ei ole saanut lastaan aisoihin.
Jos koulu toteaa ettei kuulu heille kun ei tapahdu kouluaikana niin minkäs sitten teet.
Sosiaaliviranomaiset antaneet neuvon että ottaa yhteys poliisiin mutta teidän mielestä se on turhaa????
Kyllä täällä itketään kun lapset tekee epätoivoisia tekoja kärsittyään kiusaamisesta ja syytetään vanhempia siitä etteivät ole nähneet mitään,saati tehneet asialle mitään.
Jos joku kiusaisi teitä aikuisia tuolla tavoin niin tekö vaan kohauttaisitte olkapäitänne,vaihtaisitte aina vaan numeroa ja alistuisitte? TUSKIN!
En osaa antaa muita neuvoja kuin että tehdä tosiaan rikosilmoitus jotta kyseinen äiti tajuaa että et aio enää katsoa tuollaista touhua.
Voimia sinulle ja ennen kaikkea pojallesi.
Toivottavasti asiat järjestyy pian.
Koska et ole pystynyt suojelemaan omaa lastasi (itsestäsi riippumatta), kokeile toista kautta -suojelemalla sitä pientä häirikköraukkaa. Ota yhteys myös pojan opettajaan ja koulukuraattoriin. Kun lapsi on kuraattorin huomassa, hän on silloin sosiaalipalvelun piirissä. Kuraattorihan on kunnan sosiaalityöntekijä.
Tallenna kaikki viestit ja kiellä poikaasi koskaan vastaamasta niihin. En tiedä, voiko lapsi saada lähestymiskieltoa, mutta voithan kysyä siitäkin.
Mene heti aamusta poliisiasemalle tekemään rikosilmoitus kotirauhan häirinnästä. Käy ostamassa pojan puhelimeen sellainen pre paid (?) liittymä. Olet selvästi tehnyt kaikkesi. Säilytä viestit joita olette saaneet. Ilmoita pojan vanhemmille, että olet tehnyt nyt asiasta rikosilmoituksen. Luulisin, että asia etenee.
Osaatko ylipäätään lukea??
Saimme tänään nauhoitettua monta puhelua pojalta ja menen maanantaina puhelimen kanssa poliisiasemalle..
Koitan jos tämän asian saisi järjestettyä jotenkin muuten kuin tekemällä rikosilmoituksen.. Jos vaikka poliisi saisi puhuttua järkeä pojalle..
Kiitos kannustavista viesteistä! Harmitti niin paljon vain kun en saanut poliisia tänään kiinni!!
ap
Laita miehesi tuon pojan perään ja anna hiukan kurittaa. Veljeäni kiusasi pienempänä aina yksi ja sama poika ja isäni kävi keskustelemassa pojan kanssa, uhkailikin. Kiusaaminen loppui siihen ja olivat myöhemmin oikeastaan kavereita. Lisäksi isäni yritti kaksikymmentä vuotta myöhemmin pelastaa tuon kiusaajan hengen, kiusaaja kuoli kuitenkin leikkauspöydälle. Oli joutunut huonoihin seuroihin ja sen seurauksena kuoli puukotukseen. Asiaan puuttuminen voi pelastaa vielä tuon kiusaajapojan tulevaisuuden ja antaa sun pojalle rauhan. Isukki asialle tai mieluummin poliisi ja tätä kautta sosiaalihuolto.
ja toisekseen, poika ei ole rikosoikeudellisessa vastuussa mistään joten sen puolesta rikosilmoitus on hyödytön.
Suosittelen hoitamaan asian en koulun kanssa, menet puhelimen kanssa rehtorin luo ja sitten vielä teet lastensuojeluilmoituksen.
Mitä muuten odotat poliisin tekevän? Vievän poikasi kiusaajan vankilaan vai??
Pelkään liikkua ihmisten ilmoilla, yleensä käyn ulkona vain sen verran kuin pakko, teen kävelylenkit pimeään aikaan, en käy kaupoissa ruuhka-aikana. Hävettää niin paljon se mitä haukkuminen sai aikaan. Enkä tosiaan siis edes ole lesbo.
Vierailija:
Tuskin lesboksi haukkumisesta mitä muuta konkreettista vaaraa on?
Ota välittömästi yhteys koulukuraattoriin. Hän on se henkilö, joka hoitaa juuri tällaisia asioita. Puhelinnumeron saat kunnan/kaupungin keskuksesta. Koululla on usein myös oppilashuoltoryhmä, joka puuttuu tällaisiin asioihin.
En jaksaisi montaa kertaa jauhaa samaa asiaa.. Odotan poliisilta sitä että saisi puhuttua pojalle mitä kiusaamisesta voi pahimmillaan seurata kun poika ei minua usko!! Poliisi on kuitenkin 8- vuotiaalle aika " iso herra" joten luulisin että tämä tehoaa..
Ja niinkuin sanoin en halua pojalle/ hänen perheelleen mitään pahaa vaan haluan että hän/he ymmärtäisivät kuinka ikävää tuollainen kiusaaminen on.
ap
Vierailija:
ja toisekseen, poika ei ole rikosoikeudellisessa vastuussa mistään joten sen puolesta rikosilmoitus on hyödytön.
Suosittelen hoitamaan asian en koulun kanssa, menet puhelimen kanssa rehtorin luo ja sitten vielä teet lastensuojeluilmoituksen.Mitä muuten odotat poliisin tekevän? Vievän poikasi kiusaajan vankilaan vai??
Jos on kytky liittymä, et voi operaattoria vaihtaa, mutta operaattorin sisällä voit tehdä muutoksia: esim. vaihtaa numeron.
Ei millään pahalla, mutta et saa täältä lopullista apua. jos pojallesi apua haluat, sinun on pakko tehdä asialle jotain. Ei puhelin ole oikea kommunikointiväline tässä tilanteessa enää. Käy poliisin juttusilla ennen töihin menoa tai töiden jälkeen.
Itse antaisin lapsen olla pois koulusta aivan kylmästi ja syyn kertoisin opettajalle. Ellei asiat muutu, lapsi on ja pysyy kotona. Kehenkään ei ole lupa kajota fyysisesti. Painin osittain samojen ongelmien kanssa, kiusat jäävät kouluun. jossain vaiheessa olin tyttöni vuoksi niin onneton hänen hätää katsellessani, että meniasin pyytää tytön serkun meille ja koululle käymään pölläyttään kiusaajia. Aikuisilla kun ei ole oikeus koskea lapseen (kiusaajaan).
P.u.h.e.l.u.t.i.e.d.o.i.s.t.a
sille yhdelle, joka on vähän simppeli:
kyllä minä ainakin osaan arvata kenelle lapseni on lähettänyt viestejä tai soittanut jos käyn operaattorin sivuilta katsomassa lapseni puhelutiedot.
Numero on muodossa 0503782xxx, 0400969xxx Noilla tiedoilla voi päätellä jo paljon mihin numeroon on otettu yhteyttä joko soittamalla tai tekstiviestein.
Aika outoa, jos on monta noin pitkälle saman alun omaavaa numeroa.
kuraattori auttaa juuri tällaisissa tapauksissa.
Ei kai kukaan oletakaan että 8-vuotias vangittaisiin ti pidätettäisiin, mutta perhetuttu (poliisi) informoi minna että ellei puhuminen opettajalle, rehtorille ja vanhemmille tuota tulosta, voi (ja pitää) jatkaa. Yhteys poliisiin. Edesvastuussa alaikäisen (alle 15v) kohdalla ovat vanhemmat.
Onhan oikeudesta ennakkopäätös koulukiusaamisesta.
AP, anteeksi kysymys (luin pikaiseltaan ensimmäisen tekstisi) eli onko kyse myös koulussa tapahtuvasta kiusaamisesta? Vai rajoittuuko kaikki vain vapaa-aikaan?
Sitähän se ei muuksi muuta, että ketään ei saa kiusata, kunhan nyt vain itselleni selvennän
Tällöin luulin että asia oli sillä selvä mutta muutaman kuukauden päästä alkoi tämä " puhelinkiusaaminen" ja kotipihalla kimppuun käyminen.
Olen puhunut asiasta opettajan kanssa ja hän lupasi tarkkailla, kiusaaaminen on loppunut kuitenkin koulussa.. olivat puhutelleet kiusaajaa ja poikaani ja kiusaaja oli vain sanonut esim. en ole ollut tänään lähelläkään poikaa ja ihan totta siis puhuikin.. mutta kotipihalla alkaa taas kiusaaminen kun on isompiakin poikia mukana..
Vierailija:
Ei kai kukaan oletakaan että 8-vuotias vangittaisiin ti pidätettäisiin, mutta perhetuttu (poliisi) informoi minna että ellei puhuminen opettajalle, rehtorille ja vanhemmille tuota tulosta, voi (ja pitää) jatkaa. Yhteys poliisiin. Edesvastuussa alaikäisen (alle 15v) kohdalla ovat vanhemmat.
Onhan oikeudesta ennakkopäätös koulukiusaamisesta.AP, anteeksi kysymys (luin pikaiseltaan ensimmäisen tekstisi) eli onko kyse myös koulussa tapahtuvasta kiusaamisesta? Vai rajoittuuko kaikki vain vapaa-aikaan?
Sitähän se ei muuksi muuta, että ketään ei saa kiusata, kunhan nyt vain itselleni selvennän
asia täytyy minusta selvittää lasten tasolla aikuisten avulla.
Poliisi kutsutaan paikalle, jos on rangaistusvaatimus - voiko sellaista edes olla alaikäiselle. Korttelipoliisin toimenkuvaa en tunne - on ehkä enempi selvittelijä.
Mutta jos hyökkäät suoraan vanhempien päälle, niin ei sinulla ole sen jälkeen oikein mitään mahdollisuutta saada toivottua lopputulosta. Pojan vittuilut ja homottelut sinulle saat nyt niellä ja selvittää itse asian eikä sivuseikkoja.
Jos ei puhuminen onnistu, niin vaihtakaa oman pojan numero salaiseksi. Tosin, jos numeroa jaetaan kavereille, niin pian se varmaan on ei-toivotuillakin.
Jos et onnistu pääsemään puheväleihin vanhempien kanssa, niin kirjoita kirjelappu - ystävällissävyinen, mutta kerro, mikä tilanne on ja kerro, kuinka se häiritsee poikaasi. Pyydä vanhempia puhumaan oman poikansa kanssa ja että käskevät poikaa välittömästi lopettamaan viestit ja kiusaamiset. Kerro myös, että jos ei tilanteeseen tule muutosta, niin ilmoitat siitä kouluun - ja jos se ei auta, niin pyydät korttelipoliisilta apua.
Totuus - kiitos tämän palstan aiempien kertomuten - on, että kukapa lastasi puolustaa, jollet sinä. Mutta jos lähdet sotimaan, niin sodista ei tahdo tulla loppua. Kannattaa siis koittaa muita keinoja.
Kuvittele kuinka monessa kodissa on sama tilanne. Kuvittele kuinka monta asukasta sinun kylässäsi on yhtä poliisia kohden. Kuvittele mikä on rikos jos siitä ilmoituksen haluat. ja mieti mikä on poliisitutkinnan seuraus!!
Tämä on sinun elämäsi, ei kukaan tule jatkossakaan
sanomaan asioita sinun puolestasi, vaikka olisit allerginen ihmisille. Jos tämä on pahin asia johon elämässäsi olet törmännyt ja siihen tarvitset poliisin apua niin mene asemalle henk. koht. muuten ei asia hoidu. Jos puhelimessa selität että 8-vuotias kiusaa ja haukku homoksi, niin niinhän lapset tekee...
MUTTA kun se haittaa noin selkeästi omaa elämääsi, niin rikosilmoitushan on se ratkaisu?pohdittavaksi, ei pahalla.