Ex ja sen nykyinen
Olen ihan murtunut. Meillä on exän kanssa pitkä historia takana. Ollaan oltu kavereita monta vuotta eron jälkeen. Ollaan jaettu ilot ja surut ja hän on yksi parhaista ystävistäni. Nyt hänellä on kuitenkin uusi ja niin minullakin. Me olemme oman mieheni kanssa kihloissa ja meillä on pieni lapsi. Tämä exän nykyinen kuitenkin vihaa minua. Ei halua tavata vaikka olen yrittänyt, että hän näkisi että en ikinä missään tapauksessa haluaisi tulla heidän väliinsä vaan oikeasti tämä ex on minulle erittäin tärkeä ystävä. Hän haukkuu minua ja tuntuu vihaavan ihan tosissaan. Nyt vuoden seurustelun jälkeen hän pyysi ex miestäni tekemään valinnan. Joko minä tai hän. Exäni soitti tästä itku kurkussa. Olen murtunut... Mikä siinä voi olla niin hankalaa? Asumme myös yli 400 km päässä toisistamme. En ole millään tavalla uhka. En ymmärrä.
Kommentit (203)
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:38"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 21:55"]En hyväksyis kyllä ainuttakaan naista mieheni ystäväksi, eikä mieheni hyväksyisi että minulla olisi miesystäviä.
Itselleen valehtelua tuo miehen ja naisen pelkkä ystävyys ilman mitään tunteita.
[/quote]
Sinä ja miehesi olettekin niin ahdasmielisiä. Ihan sopivat toisillenne kuitenkin, onneksi.
[/quote]
En ole tuo alkuperäinen kommentaattori, mutta pakko kompata. Ihan vaan siitä syystä, että ainakun tarvitsen muka ystävyyttä ja läheisyyttä vieraalta miehelä alias "ystävältä", olen oikeasti seksuaalisesti viehättynyt. Toruus jota harva myöntää :D
Jos te tyhmät exät tungette muka ystävyyden varjolla toisen parisuhteeseen, niin kyllä se on ihan teidän syynne, miksi tuo nyxä kokee olonsa erittäin epävarmaksi tuossa UUDESSA parisuhteessa! Luonnoton ja epänormaali olisi, ellei kokisi, jos exä seukkaa hänen puolisonsa kanssa edelleen, soittaa joka ilta tunnin parin puheluja ja itkee, kun exää ei saakaan tavata! Mitä ihmeen creepyolioita te olette? Ette anna teistä eronneen jatkaa OMAA elämäänsä, vaan manipuloitte jollakin muka ystävyydellä tuota exää pysymään luomatta hyvää suhdetta uuteen. Kuinkahan moni miesraukka ei tajua exänsä olevan hänen uuden parisuhteensa onnellisuuden tiellä ja roikkumisellaan ISO ONGELMA!
Myötätuntoni on tuollaisissa nyxien puolella, vaikka suurin periaatteeni onkin, että se alkuperäinen parisuhde pitää pyrkiä säilyttämään, niin isoilta ongelmilta vältytään! Ne parisuhteen ongelmat ovat useimmiten pieniä noihin exät ja nyxät ja nyxän exän exät - ongelmiin verrattuna!
Joe eroatte, älkää menkö uuteen parisuhteeseen, ennenkuin katsotte, voisitteko kuitenkin palata yhteen sen alkuperäisen kanssa. Ellei se onnistu, niin jättäkää se mennyt parisuhde ja antakaa toisen luoda rauhassa uusi parisuhde menemättä ärsyttämään tai loukkaamaan exänne uutta valintaa! Teette exällenne karhunpalveluksen yruttämällä pitää ystävyyttä yllä, koska silloin te itse herätätte omilla toimillanne nyxässä mustasukkaisuutta, joka koituu exänne elämän tragediaksi, mahdollisesti eroksi. Moni vielä tuola uosittelee exiä pysyttelemään hollilla, kuin kärkkymään, että koskas se exän suhde särkyy, että pääsee taas exän ystäväksi! Todellista ystävyyttä ei sellainen ole!
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 23:56"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:37"]
Harmi, että nykyinen tietää sinun olevan exä. Muuten voisitte olla vain kavereita.
Jos minun nykyinen uhkaisi erolla jos en katkaise välejäni johonkin miespuoliseen ystävääni, sanoisin, että nyxä saa rauhassa lähteä jos ei kunnioita ystävyyssuhteitani. En jakaisi elämääni ihmisen kanssa, joka ei luota minuun ja/tai ei kunnioita ystäviäni.
[/quote]
eli nyksä saa olla loputon kynnysmattosi ja sietää niitä oikkujasi jotka tunnet moraalisesti oikeiksi siitäkin huolimatta vaikka hänellä olisi paha olo? Mahtavaa rakkautta totta tosiaan...
[/quote]
Mikä kynnysmatto? Mieheni saa luvan olla hyvän itsetunnon omaava mies, jolla on myös oma elämä ja ystäviä. Jos hän pelkästään roikkuu mustasukkaisena takertujana minussa, saa mieluummin etsiä itselleen sopivamman naisen. Minä katsos arvostan miestäni myös ihan ihmisenä, joka on oma erillinen yksilönsä. Jolla on myös elämää parisuhteen ulkopuolella. En kuvittele olevani ainoa asia hänen elämässään.
Ja suurin osa puolustelijoista täällä on niitä naisia jotka haluaa roikkua exässä eikä hyväksyä että joku toinen on nyt sille ex miehelle tärkein. Taitaa teillä itsellä olla surkea itsetunto kun pitää hyvää oloa kaivertaa exän kautta piinaamalla hänen parisuhdetta ja tyrkyttämällä itseä siihen "tärkeäksi" ihmiseksi exän elämään. Hyväksykää että olette menneen talven lumia ja ex löysi jonkun paremman. :)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:07"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 23:56"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:37"]
Harmi, että nykyinen tietää sinun olevan exä. Muuten voisitte olla vain kavereita.
Jos minun nykyinen uhkaisi erolla jos en katkaise välejäni johonkin miespuoliseen ystävääni, sanoisin, että nyxä saa rauhassa lähteä jos ei kunnioita ystävyyssuhteitani. En jakaisi elämääni ihmisen kanssa, joka ei luota minuun ja/tai ei kunnioita ystäviäni.
[/quote]
eli nyksä saa olla loputon kynnysmattosi ja sietää niitä oikkujasi jotka tunnet moraalisesti oikeiksi siitäkin huolimatta vaikka hänellä olisi paha olo? Mahtavaa rakkautta totta tosiaan...
[/quote]
Mikä kynnysmatto? Mieheni saa luvan olla hyvän itsetunnon omaava mies, jolla on myös oma elämä ja ystäviä. Jos hän pelkästään roikkuu mustasukkaisena takertujana minussa, saa mieluummin etsiä itselleen sopivamman naisen. Minä katsos arvostan miestäni myös ihan ihmisenä, joka on oma erillinen yksilönsä. Jolla on myös elämää parisuhteen ulkopuolella. En kuvittele olevani ainoa asia hänen elämässään.
[/quote]
aina pitää kärjistää. Minusta sinä vain kuulostat itsekkäältä omanedun tavoittelijalta jolla on väliä vain sillä että itsellä on hyvä olla. Mutta tottapuhut siinä, että jos sun menosi eivät miellytä niin parempi erota ja etsiä ihminen joka on empaattisempi. Sinä tosin kuvittelet että mies menettää sinussa jotakin sen sijaan että saisi jotakin hyvää vältyttyään tunteettomalta diktaattorilta :D
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:07"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 23:56"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:37"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Lisäyksenä: kenenkään ei ole pakko olla suhteessa kanssani, jos se aiheuttaa pahaa mieltä. Jos miehelle tulee paha mieli siitä, etten hänen vaatimuksestaan hylkää ystäviäni, voi hän ihan itse päättää jatkaako suhdetta kanssani. Sellaisia "oot vain mun kanssa koko ajan ja omistaudut täysin mulle tai tulee paha mieli" ihmisiä on paljon ja sellaisten ihmisten kannattaa olla keskenään suhteessa. Minä haluan olla suhteessa toisentyyppisen ihmisen kanssa.
Ei siis pitäisi kelleen tulla paha mieli kun valitsee omanlaisensa ihmisen kumppanikseen.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:14"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:07"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 23:56"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:37"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Lisäyksenä: kenenkään ei ole pakko olla suhteessa kanssani, jos se aiheuttaa pahaa mieltä. Jos miehelle tulee paha mieli siitä, etten hänen vaatimuksestaan hylkää ystäviäni, voi hän ihan itse päättää jatkaako suhdetta kanssani. Sellaisia "oot vain mun kanssa koko ajan ja omistaudut täysin mulle tai tulee paha mieli" ihmisiä on paljon ja sellaisten ihmisten kannattaa olla keskenään suhteessa. Minä haluan olla suhteessa toisentyyppisen ihmisen kanssa.
Ei siis pitäisi kelleen tulla paha mieli kun valitsee omanlaisensa ihmisen kumppanikseen.
[/quote]
tää on toki järkipuhetta ja jokaiselle hyvä neuvo. Mutta joskus olisi hyvä tarkistaa myös omia luutuneita ajatuksiaan eikä ottaa kaikkea rajoittamisena eikä varsinkaan suhtautua kaikkeen niin äkkijyrkästi. On unohdettu sellainen asia kuin keskustelut ja kompromissit. Järjettömiin vaateisiin ei tarvitse suostua mutta jos oikeasti tarttee sitä exää joka päivä nähdä ja se toista haittaa niin voi miettiä syitäkin siihen miksi se on tärkeämpää kuin nyksän seura.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:07"]Ja suurin osa puolustelijoista täällä on niitä naisia jotka haluaa roikkua exässä eikä hyväksyä että joku toinen on nyt sille ex miehelle tärkein. Taitaa teillä itsellä olla surkea itsetunto kun pitää hyvää oloa kaivertaa exän kautta piinaamalla hänen parisuhdetta ja tyrkyttämällä itseä siihen "tärkeäksi" ihmiseksi exän elämään. Hyväksykää että olette menneen talven lumia ja ex löysi jonkun paremman. :)
[/quote]
Voi hyvänen aika sentään, en minä ainakaan ole tyrkyttämässä itseäni eksäni jokapäiväiseen elämään, mutta olisi kiva nähdä silloin tällöin ja vaihtaa kuulumisia - ihan vaatteet päällä. Löysin itse uuden kumppanin ennen eksääni, ja olin oikeasti iloinen hänen puolestaan kun kuulin hänen seurustelevan - kunnes minulle paljastui, millainen nainen se on. Varmasti hänessä jotain hyvääkin on, kun eksäni hänen kanssaan haluaa olla, enkä ole tunkemassa siihen väliin. Ja tosiaankin hyväksyn sen, etten ole enää eksäni elämän tärkein nainen. Ainoa ongelma on todellakin tämän uuden naisen epävarmuus, kun eksäni ei voi edes käydä katsomassa koiraamme (oli siis aikoinaan yhteinen, ja edelleen eksälleni tärkeä) ilman, että nainen kuvittelee meidän paneskelevan.
T. 43
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:12"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:07"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
aina pitää kärjistää. Minusta sinä vain kuulostat itsekkäältä omanedun tavoittelijalta jolla on väliä vain sillä että itsellä on hyvä olla. Mutta tottapuhut siinä, että jos sun menosi eivät miellytä niin parempi erota ja etsiä ihminen joka on empaattisempi. Sinä tosin kuvittelet että mies menettää sinussa jotakin sen sijaan että saisi jotakin hyvää vältyttyään tunteettomalta diktaattorilta :D
[/quote]
Sun mielestä mun siis pitäisi olla kynnysmatto mieheni loputtomille oikuille, jotka hän kokee moraalisesti oikeiksi? Vaikka minulle olisi hänen vaatimuksiensa takia paha olla?
Mitä jos lähdettäisiin oletuksesta, että on tosiaan ihmisiä ja pariskuntia, joilla ei ole vaatimuksia toisiaan kohtaan eikä kumpikaan ole kynnysmattona. Ja siitä huolimatta kumpikaan ei ole itsekäs. Sun maailmassa ehkä mahdoton skenaario jos olet tottunut mukautumaan kaikkeen mitä miehesi keksii vaatia..
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:22"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:07"]Ja suurin osa puolustelijoista täällä on niitä naisia jotka haluaa roikkua exässä eikä hyväksyä että joku toinen on nyt sille ex miehelle tärkein. Taitaa teillä itsellä olla surkea itsetunto kun pitää hyvää oloa kaivertaa exän kautta piinaamalla hänen parisuhdetta ja tyrkyttämällä itseä siihen "tärkeäksi" ihmiseksi exän elämään. Hyväksykää että olette menneen talven lumia ja ex löysi jonkun paremman. :)
[/quote]
Voi hyvänen aika sentään, en minä ainakaan ole tyrkyttämässä itseäni eksäni jokapäiväiseen elämään, mutta olisi kiva nähdä silloin tällöin ja vaihtaa kuulumisia - ihan vaatteet päällä. Löysin itse uuden kumppanin ennen eksääni, ja olin oikeasti iloinen hänen puolestaan kun kuulin hänen seurustelevan - kunnes minulle paljastui, millainen nainen se on. Varmasti hänessä jotain hyvääkin on, kun eksäni hänen kanssaan haluaa olla, enkä ole tunkemassa siihen väliin. Ja tosiaankin hyväksyn sen, etten ole enää eksäni elämän tärkein nainen. Ainoa ongelma on todellakin tämän uuden naisen epävarmuus, kun eksäni ei voi edes käydä katsomassa koiraamme (oli siis aikoinaan yhteinen, ja edelleen eksälleni tärkeä) ilman, että nainen kuvittelee meidän paneskelevan.
T. 43
[/quote]
Onko se sinun asiasi enää ajatella mikä exällesi on parhaaksi?
Juuri tuolla tavoin tunkeudut uuden naisen reviirille.
Jos mieheni ex alkaisi kertomaan mikä on miehelleni parhaaksi niin olisi kyllä viimeinen virhe. :)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:28"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:22"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:07"]Ja suurin osa puolustelijoista täällä on niitä naisia jotka haluaa roikkua exässä eikä hyväksyä että joku toinen on nyt sille ex miehelle tärkein. Taitaa teillä itsellä olla surkea itsetunto kun pitää hyvää oloa kaivertaa exän kautta piinaamalla hänen parisuhdetta ja tyrkyttämällä itseä siihen "tärkeäksi" ihmiseksi exän elämään. Hyväksykää että olette menneen talven lumia ja ex löysi jonkun paremman. :)
[/quote]
T. 43
[/quote]
Jos mieheni ex alkaisi kertomaan mikä on miehelleni parhaaksi niin olisi kyllä viimeinen virhe. :)
[/quote]
Ja mistä olet tietosi saanut että millainen nykyinen on.? :)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:28"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:22"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:07"]Ja suurin osa puolustelijoista täällä on niitä naisia jotka haluaa roikkua exässä eikä hyväksyä että joku toinen on nyt sille ex miehelle tärkein. Taitaa teillä itsellä olla surkea itsetunto kun pitää hyvää oloa kaivertaa exän kautta piinaamalla hänen parisuhdetta ja tyrkyttämällä itseä siihen "tärkeäksi" ihmiseksi exän elämään. Hyväksykää että olette menneen talven lumia ja ex löysi jonkun paremman. :)
[/quote]
T. 43
[/quote]
[/quote]
Kyllä ystävä saa ajatella mikä on ystävälleen parhaaksi. Ei sillä, että tuossa tekstissä olisi käynyt ilmi kirjoittajan kuvittelen tietävän mikä on kaverilleen parhaaksi.
Eniten häiritsee, että ihmiset ovat niin fanaattisia siitä, että se on EX!!! Että vuosienkaan jälkeen ei voi olla vain ystävä koska sehän on EX!!!!! Pysyt ikäänkuin loppuelämäsi parisuhteessa jonkun kanssa, koska olet ikuisesti sen EXÄ!!! Päästäkää jo irti mustasukkaisuudesta exä kohtaan. Vuodet vierii ja viimeisetkin rippeet olleesta parisuhteesta ovat mennyttä. Jäljellä on vain puhdas ystävyys. Siinä vaiheessa ollaan ystäviä eikä mitään exä enää.
Kyllä ex tuntee entisen kumppaninsa hieeeeman perusteellisemmin kuin puhtaasti ystävä. :)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:29"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:28"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:22"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:07"]Ja suurin osa puolustelijoista täällä on niitä naisia jotka haluaa roikkua exässä eikä hyväksyä että joku toinen on nyt sille ex miehelle tärkein. Taitaa teillä itsellä olla surkea itsetunto kun pitää hyvää oloa kaivertaa exän kautta piinaamalla hänen parisuhdetta ja tyrkyttämällä itseä siihen "tärkeäksi" ihmiseksi exän elämään. Hyväksykää että olette menneen talven lumia ja ex löysi jonkun paremman. :)
[/quote]
T. 43
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En minä eksälleni ala pätemään, mikä on hänelle parasta - enkä pidä juuri yhteyttäkään, koska EN HALUA TULLA HEIDÄN VÄLIINSÄ. Haluaisin kyllä olla tekemisissä, mutta koska nainen on niin mustasukkainen, niin en halua lisätä vettä myllýn. Ja ei, en tiedä kunnolla todellakaan millainen nainen se on, mutta niiden kertojen perusteella, jolloin olen hänet tavannut, olen saanut hänestä oman vaikutelmani. Hän sai itkuraivarin baarin edessä kun sattumalta tapasin eksäni ja vaihdoin hänen kanssaan pari sanaa, ja kävi eksääni jopa käsiksi. Kertoo mielestäni jo aika paljon. Oli erolla uhkaillut seuraavana päivänä. Ei taida olla siis kaikki muumit laaksossa sillä naisella.
Ihmiset ovat erilaisia! Jos uusi kumppai vetää rajan siihen että ei exiä parisuhdetta sotkemaan. Vaikka olisivatkin vain ystäviä. Kyllä parisuhde menee edelle ystävyys suhteesta exän kanssa.
Jos kumoatte tämän väittämän, silloinhan myönnätte ajattelevanne että olette tärkeämpiä exälle kuin tämä nykyinen. :)
Mä ymmärrän kaikkia osapuolia. Sinä näet itsesi miehen ystävänä. Uusi nainen näkee sinut ihmisenä, jonka kanssa miehellään on ollut intiimi ja romanttinen suhde, jossa todennäköisesti on sanottu ja tehty asioita, jotka heillä on vasta edessä. Se voi tuntua todella kipeältä. Anna heille tilaa.
Minä en koskaan suoraan vaatinut miestä katkaisemaan välejä exäänsä, mutta tein selväksi, että heidän ystävyytensä loukkasi minua, ja mies teki itse valinnan olla jatkamatta yhteydenpitoa. Mieheni oli/on mulle ensimmäinen ja ainoa vakava seurustelukumppani, ja tiesin hänen olevan vielä väleissä exänsä kanssa. Mulla oli silloin vielä huonohko itsetunto ja ajatus miehestä ja exästään kirpaisi, vaikka en koskaan epäillyt, että mies haikailisi mitään romanttista exänsä kanssa saati pettäisi. En koskaan tavannut tätä exää. Aluksi koitin käyttäytyä kypsästi ja antaa mahdollisuuden ja ehdottelin että mies kutsuisi exää meidän juhliin ym. mutta selvisi, että ex elätteli vielä toiveita siitä, että mies jättäisi minut ja he palaisivat yhteen. Seurustelushde oli päättynyt jo aikoja sitten, ja olivat päättäneet olla "ystäviä", vaikka toisella oli vielä tunteita. Loukkaannuin kun kuulin, että exä kävi edelleen itkemässä ikäväänsä miehen olkapäätä vasten ym.
Mieheni kanssa olemme nykyään naimisissa ja meillä on lapsia. En ole miestä kontrolloiva skitso (kuten jotkut ovat aloituksen perusteella päätelleet ap:n exän nykyisen olevan), miehen muut naispuoliset ystävät eivät ole koskaan haitanneet mua ja miehen ei tarvitse pyytää lupaa jos haluaa baariin ;) Jos miehen ex nyt ilmestyisi jostakin, en kokisi häntä enää minkäänlaisena uhkana, ja mun puolesta saisivat jatkaa ystävyyttä - olettaen, että ex olisi jo päässyt miehestäni yli.
Jos olisin ap, en ainakaan syyllistäisi miestä jos tämä haluaa pitää toistaiseksi etäisyyttä. Ehkä hänen nykyinen kumppaninsakin huomaa, ettet ole uhka, kun jättäydyt nyt aluksi taka-alalle ja mies saa osoittaa, että parisuhde on etusijalla.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:56"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:29"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:28"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:22"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:07"]Ja suurin osa puolustelijoista täällä on niitä naisia jotka haluaa roikkua exässä eikä hyväksyä että joku toinen on nyt sille ex miehelle tärkein. Taitaa teillä itsellä olla surkea itsetunto kun pitää hyvää oloa kaivertaa exän kautta piinaamalla hänen parisuhdetta ja tyrkyttämällä itseä siihen "tärkeäksi" ihmiseksi exän elämään. Hyväksykää että olette menneen talven lumia ja ex löysi jonkun paremman. :)
[/quote]
T. 43
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En minä eksälleni ala pätemään, mikä on hänelle parasta - enkä pidä juuri yhteyttäkään, koska EN HALUA TULLA HEIDÄN VÄLIINSÄ. Haluaisin kyllä olla tekemisissä, mutta koska nainen on niin mustasukkainen, niin en halua lisätä vettä myllýn. Ja ei, en tiedä kunnolla todellakaan millainen nainen se on, mutta niiden kertojen perusteella, jolloin olen hänet tavannut, olen saanut hänestä oman vaikutelmani. Hän sai itkuraivarin baarin edessä kun sattumalta tapasin eksäni ja vaihdoin hänen kanssaan pari sanaa, ja kävi eksääni jopa käsiksi. Kertoo mielestäni jo aika paljon. Oli erolla uhkaillut seuraavana päivänä. Ei taida olla siis kaikki muumit laaksossa sillä naisella.
[/quote]
Ja mistä tiedät nämä yksityiskohdat että oli uhkaillut? Eli ex on kertonut ne sulle, eli on aihettakin hiiltyä. Ei sun kuulu olla miehen uskottu..
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:57"]Mä ymmärrän kaikkia osapuolia. Sinä näet itsesi miehen ystävänä. Uusi nainen näkee sinut ihmisenä, jonka kanssa miehellään on ollut intiimi ja romanttinen suhde, jossa todennäköisesti on sanottu ja tehty asioita, jotka heillä on vasta edessä. Se voi tuntua todella kipeältä. Anna heille tilaa.
Minä en koskaan suoraan vaatinut miestä katkaisemaan välejä exäänsä, mutta tein selväksi, että heidän ystävyytensä loukkasi minua, ja mies teki itse valinnan olla jatkamatta yhteydenpitoa. Mieheni oli/on mulle ensimmäinen ja ainoa vakava seurustelukumppani, ja tiesin hänen olevan vielä väleissä exänsä kanssa. Mulla oli silloin vielä huonohko itsetunto ja ajatus miehestä ja exästään kirpaisi, vaikka en koskaan epäillyt, että mies haikailisi mitään romanttista exänsä kanssa saati pettäisi. En koskaan tavannut tätä exää. Aluksi koitin käyttäytyä kypsästi ja antaa mahdollisuuden ja ehdottelin että mies kutsuisi exää meidän juhliin ym. mutta selvisi, että ex elätteli vielä toiveita siitä, että mies jättäisi minut ja he palaisivat yhteen. Seurustelushde oli päättynyt jo aikoja sitten, ja olivat päättäneet olla "ystäviä", vaikka toisella oli vielä tunteita. Loukkaannuin kun kuulin, että exä kävi edelleen itkemässä ikäväänsä miehen olkapäätä vasten ym.
Mieheni kanssa olemme nykyään naimisissa ja meillä on lapsia. En ole miestä kontrolloiva skitso (kuten jotkut ovat aloituksen perusteella päätelleet ap:n exän nykyisen olevan), miehen muut naispuoliset ystävät eivät ole koskaan haitanneet mua ja miehen ei tarvitse pyytää lupaa jos haluaa baariin ;) Jos miehen ex nyt ilmestyisi jostakin, en kokisi häntä enää minkäänlaisena uhkana, ja mun puolesta saisivat jatkaa ystävyyttä - olettaen, että ex olisi jo päässyt miehestäni yli.
Jos olisin ap, en ainakaan syyllistäisi miestä jos tämä haluaa pitää toistaiseksi etäisyyttä. Ehkä hänen nykyinen kumppaninsakin huomaa, ettet ole uhka, kun jättäydyt nyt aluksi taka-alalle ja mies saa osoittaa, että parisuhde on etusijalla.
[/quote]
Harvinaisen kypsä kirjoitus AV:n mittapuulla. :)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:57"]Ihmiset ovat erilaisia! Jos uusi kumppai vetää rajan siihen että ei exiä parisuhdetta sotkemaan. Vaikka olisivatkin vain ystäviä. Kyllä parisuhde menee edelle ystävyys suhteesta exän kanssa.
Jos kumoatte tämän väittämän, silloinhan myönnätte ajattelevanne että olette tärkeämpiä exälle kuin tämä nykyinen. :)
[/quote]
Pidän kaikkineen parempana, ettei kukaan kerro nykyisille eksistä. Esittelee vain kaverina. Ei tarvitse nykyisten kokea pahaa mieltä mistään ja kaikki saavat pitää itselleen tärkeät ystävyyssuhteet. Miksi sitä pitää teroittaa, että tässä on muuten mun eksä? Jos se kuitenkin on vain ystävä enää. Itse en koskaan ole maininnut jonkun nykyisen kaverini olevan myös eksäni. Menneet ovat menneitä.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 23:18"]No minä olen niitä naisia joka ei anna miehen olla tekemisissä exiensä tai entisten panojen kanssa (mieskään ei tosin tahdo olla niiden kanssa tekemisissä) syystä että en halua elämäämme/miehen elämään toista naista jonka kanssa hän on esim. harrastanut seksiä ja ollut muuten intiimisti. En voisi olla ajattelematta näitä asioita esim jos pitäisi samassa seurassa olla.. hyih..
[/quote]
On sulla joku ongelma selvästi, jos täytyy seurassa ajatella vain ja ainoastaan kenen muna on ollut kenenkin pillussa. Itselläni ei ole koskaan edes tullut mieleen mun nykyisen ja sen exän/exien intiimipuuhat. Kellä tulee?!
[/quote]
Tietenkin jos joku ajattelee eritavalla kuin sinä, niin on joku ongelma. :) miksei voi asiallisesti kertoa omia mielipiteitä ja kokemuksia?
Ei tietääkseni sanonut että ajattelen vain kenen muna on ollut kenen pillussa. Tarkoitin että jos mieheni ex olisi esim samassa porukassa iltaa viettämässä, oloni olisi vaivautunut. Tietäisin että heillä on tällainen intiimi historia ym ym..
Mutta väännähän tästä nyt vielä jotain sontaa niin oletkin kova kaveri :)