**Syyssissit vko 10, to-su**
Kommentit (58)
Onko sinut tunnistettu?? Loppui juuri tuo tuntemattomat, kiva ohjelma. =) Ei tän kyllä ihan näin pitänyt mennä, mutta kiva kun Miko on tunnistettu.
Liityn tuohon haasteen heittoon minäkin.. elmariina ja muut taustailijat, liittykää remmiin- =) Olisi kiva tietää, keitä muita täällä on kuin me vakio kirjoittelijat! Täällä on kiva vaihtaa ajatuksia muiden vauvailijoiden kanssa.
Mies meni laittamaan saunan lämpeämään. Miko meni juuri nukkumatin maille. Nyt kone kiinni ja viikonloppua viettämään!
Nautinnollista perjantai iltaa!
vastaanpa aluksi galluppiin.
Millainen äiti olet ja mitä pidät tärkeänä?
Oon aika tiukka,huolehtiva ja lapsiani KOVASTI rakastava.Haluan että sovituista asioista pidetään kiinni.Jos esim:ollaan sovittu että vaatteita ei jätetä lojumaan ympäri taloa ja kuitenkin näin käy niin lähtee karkkipäivä tai seuraa muu rangaistus esim:kaveri kielto,känny pariksi päiväksi pois,,nyt viimeksi kun miehen tyttö oli meillä niin oli suutuspäissään potkaissut ja nipistänyt meidän sonjaa,asia käytiin yhdessä kaikki koolla läpi ja Jennillä ei nyt sitten ole rangaistuksesti huomenna karkkipäivää.Asia mitä en missään tapuksessa hyväksy on toisen satuttaminen!Jos taas kuulen että lapsia on joku kiusannut niin kanaemona haluan että sekin selvitetään myös kiusaajan vanhemman kanssa.Vaadin lapsiltani hyvää käytöstä kotona ja muualla.Kiitosta ym..harjoitellaan meillä ihan pienestä pitäen.Pidän tosi tärkeänä että lapset voivat keskustella kanssani ihan kaikista asioista ja siinä olen onnistunut hyvin:)Tuen ja autan lapsiani kaikissa asioissa parhaani mukaan.Hellyys on tärkeää parisuhteessa mutta myös perheen kesken.Aamuisin ja ennen kouluun lähtöä jaetaan halit ja pusit ihan automatic ja paljon muutenkin sylkytellään ja kerrotaan kuinka rakastetaan.Saanpa usein kommentteja että " joo,äiti tiedetään:)Ihanaa on myös kuulla samaa lapsilta piirustusten tai sanojen voimin.
Mikä vauvan hoitoväline on mielestäsi välttämätön?
vaunut varmaan eniten.Paljon on ollut hyötyä kauppareissuilla ja matkoilla myös rintarepusta ja 1e kirppikseltä ostmallamme tuttipullon/ruuan lämmittimestä jota todella tarvii jos ei ole mikroa saatavilla.Nuhaisen vauvan pelastus on ollut usein myös kasvosauna.
Miten kotityöt jakautuvat teillä,entä vauvan hoito?
Kun mies on kotona niin 50/50.Mies on ehkä vielä innokkaampi kotitöissä,minä sille sanon useinkin että heivaa vähän kun pyykkikoneen pitäisi olla koko ajan päällä samoin keittiö on tärkeä että on aina siisti.No enpä valita..
Mies saa Aadan niin yöunille kuin päikkäreille paremmin ja ennenkaikkea nopeammin nukahtamaan joten on aika lailla miehen heiniä..
Mikä vauvan hoitoväline on täysin turha?
Meillä ei taida nyt sellaista olla,mutta turhin mitä olen kuullut on hyvänolonmittari,kaikkea kanssa;)
Tulipas stooria,heh:))
Dumle kyseli että konttaako Aada niin ei konttaa eikä ryömi.Pyörii navan ympäri,vähän pakittaa ja sitten kun vielä kääntyy puolelta toiselle niin pääseekin jo ihan kätevästi kohteeseen:)Kontillaan on heijannut jo hyvän aikaa joten oppiskohan sen ja jättäis ryömisen väliin kokonaan.Kaikenlaisissa asennoissa tuo neito kyllä lattialla on..
http://www.aijaa.com/v.php?i=1719407.jpg
Nyt isommat " vauvat" alkaa nukkumaan käyn toivottamassa hyvät yöt...
tuun kohta takas..
Uma oli käynyt taloja katsomassa.Onpa teillä päin tosi edullisia talot!Hyvältä kuullosti.pistän täältä teille peukut pystyyn talolainan suhteen!!
Onko muuten muilla tämä kuuden kuukauden vauva kuume??Mulla on tosi kova ja meinaa tulla tippalinssiin kun ei tuu enään vauvoja.Aikaisempienkin lasten kohdalla on näin käynyt juuri tähän aikaan kun nyytistä on tosiaan kuoriutunut jo touhukas Vauva.
Tapaamisesta.Tulen mielelläni.Ensi viikoksi jo ohjelmaa mutta sitten seuraava käy mainiosti!Paitsi ti kun toisella tytöllä on kuvaukset ja toisella koululääkäri tarkistus.
Mulle tulee vauva-lehti.Aadan kummitäti tilasi sen mulle kun Aada syntyi.On ihan luettu lehti vaikka itse olisin tilannut ehkä sen perhe-lehden.
Eilen tuli jo vauva meille mutta nyt sitten kipin kapin se oli pakko pikaisesti lukasta kun kuulin että pikkuinen Miko oli siellä ja piiun koko poppoo:)
Piiu laitteli että on kädenvääntöä kokeisiin lukemisesta,tuttu tunne!Aina meidän Sara väittää kivenkovaan että on lukenut jo tai osaa kyllä mutta tulos on toista luokkaa.Välillä unohtaa mainita että on koe seuraavana päivänä;((Tuossa iässä vielä luulee että " kiusataan" kun niin kovasti tentataan ehkäpä joskus ymmärtää että kyse on huolenpidosta ja rakkaudesta.
Aadan 6kk kuvat ei oikein onnistunut joten huomenna uusiksi mutta tässä laitan pari kuvaa meidän isosta tytöstä:)
http://www.aijaa.com/v.php?i=1719542.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1719549.jpg
Nyt mennään miehen kanssa saunaan kera itkuhälyttimen.Se on muuten kanssa ihan ykkönen,olis tosi pulassa ilman sitä.
Mut nyt moikat vaan kaikille:)
Aada rakkausvauvamme 0609
Määkin heti kävin ostaan Vauvan-irtonumeron.. 8) Mulle ei tosiaan sitä tuu kun tuntuu että en kertakaikkiaan ehdi koskaan, missään välissä, niitä lukea. Illalla kun on lapset saanut nukkuun, nukahdan väkisin itsekin.
Kiva galluppi:
1. Millainen äiti olet? Mitä äitinä pidät tärkeänä?
No vielä tässä vaiheessa kun lapset on pieniä ja " ongelmat" sitä luokkaa, olen rajat asettava ja paljon rakkautta " huokuva" . Koitan ottaa lapsen huomioon yksilönä ja tukea sellaisissa asioissa jotka tuntuvat lapsesta vaikealta. Näitä asioita pidän tärkeänä. LIsäksi tärkeää on se, että lapsille puhutaan paljon ja selitetään tapahtuvia asioita jo ennen jotakin tiettyä tapahtumaa. Silloin lapsen on helpompi soputua eri tilanteisiin.
2. Mikä vauvanhoitotarvike on mielestäsi aivan välttämätön?
Tutti. Esikoisen ja kuopuksen kohdalla ehdottomasti.
3. Miten kotityöt jakautuvat teillä? Entäs vauvan hoito?
Kodinhoito on lähes puoliksi. Tosin kun oon päivisin kotona siivoan ja laitan ruokaa ja pesen pyykit yms. Mutta kun olen pois kotoa, mies hoitaa kaikki samat asiat. Vauvan hoidossa sama asia.
4. Mikä vauvatarvike on täysin turha?
Hmm. meillä se on ollut just se nenäfriida.
Olisi mukava kuulla myös sinun vastauksia, Peikköäet! Ja kiva että operaatio Asmolla sujui hyvin, aina ne kovasti jännittää ja pelottaa kun pikkuisesta on kyse.
Haikaranpolska kyseli liikkumisesta.. Käyn urheilemassa noin 7 tuntia viikossa, kolmena päivänä. Jaksan niin paljon paremmin kun saan liikkua! Kuinka käsi voi? Auttoiko se shiatsu? Vai olikos se sitä mitä kaverisi sinulle antoi..? Laho pää mulla.
Vauva täyttää tänään 5kk! Tuntuu kyllä niin pieneltä kuunnellessa teidän puoli vuotiaita!! ;-)
Muuten, meikäkin vanhenee.. Voi mahoton! 8)
Mutta hyvää viikonloppua!!
Fiia ja 0810
Aadasta oli tosi sulosia kuvia!
Talolainasta vielä. Ei varmaan vielä oteta sellasta, kun miehellä ei oo vakipaikkaa. Mielellään ois hyvä kun molempien tulot ois varmasti turvattu. Varsinkin kun mies maksaa myös kotitaloansa jonka sai perintönä. Se pysyykin meillä sitten kesäpaikkana. On joenrannalla maalla. Mutta käydään nyt pankista kartottamassa kuinka paljon saataisiin meidän tuloilla ym. Sit kun osto tulee ajankohtaseks, niin tietää minkä hintasta voi etsiä. Mä olisin valmis ostaan talon heti, mut mies stressaa jos jäiskin yhtäkkiä työttömäks j onhan se ymmärrettävää.
Viime yö meni vähän paremmin, mut oli Vesli kuitenkin levottomampi kuin yleensä. Koko ajan vain odotan et tauti hellittäis.
Ens viikolla pitäs mennä maalle remppaamaan. Tehään yhteen ylimääräseen huoneeseen veslille oma huone. Lattiamatto vaihetaan, tapetoidaan ja maalataan. Tai no mies tekee isänsä kans ja mä katon sivusta... Parempi etten mene häslämään sekaan. Oon vaan tiellä. remppaan ite sitten kun saahaan se oma talo. Sisustin jo sen talon mielessäni, jota kävimme katsomassa. :)
Mutta nyt täytyy mennä taas.
Onnea ja hatunnosto sulle painon pudotuksesta! Tuo on jo aika paljon. Alkaa näkymään ja tuntumaan siis.. Ü
Fiia
Arvatkaapas! Vauva-lehden ostoon käy tämänkin mamman tie tänään :D Lopetin vauva-lehden juuri vuoden vaihteeseen ja tilasin kaksplussan...vauva tulikin meille monta vuotta ja nyt ei meinaa osata lukea tuota toista lehteä. Eli vauva-lehtä on kyllä ihan melkein ikävä :D
Eetu nukkuu ja neiti katselee pikkukakkosta. Mies lähti appiukon kanssa puumettään. On sitten taas millä huushollia lämmittää...
Opiskelut tyssäsi. En voi opiskella oppisopimuskeskuksen piikkiin, kun olen äl tai hv. Nyt sitten katotaan mitä maksaisi siihen asti, kun menen töihin jos työnantaja maksaisi... Ilmoitin sitten samalla, että menen töihin 1.9. Vähän on suru puserossa, kun ajattelee, että eetu on jo niin iso. Mutta sitten taas hymyssä suin täytin hoitopaikka hakemuksia eilen. Meillä on täällä ihan mahdoton tilanne noiden hoitopaikkojen kanssa. Jatkuvasti pitkä jono hoitoon hakijoita.
Tänään eetu on sitten sen 6kk. Kyllä se aika vain on mennyt nopsaan. Juuri muistelin, että ihan kuin eilispäivänä olisin sielä salissa rutistanut sitä sängynpäätyä... Kuumeet on mennyt ohi. Kyllä meillä nyt taitaa olla niin, että nämä kaksi piisaa...katotaan sitten joskus sitä iltatähteä ;D
Eetu oli kuumeessa toissa päivänä ja eilen oli vain lämpöä. Olisiko johtunut hampaista, tiedä häntä. Kovaa kyllä menee eteenpäin, ei paljon kuumeet tahtia hidasta.
Ntillä tänään mummulapäivä ja äitillä vapaa päivä. Meiti oli kyllä mun äidin eli muarin kans eilen koko päivän ja itkua oli vääntänyt kun iskä meni hakemaan. Oli ollut kai niin hauskaa, kun muari pääsee nyt paremmin liikkumaankin, kun se lonkka leikattiin. Pääsiäisenä sitten saavat toisistaan ihan tarpeekseen, kun sinne reissuun lähdetään ja muarikin mukaan taas otetaan.
Mutta nyt menen ottamaan vielä kupin kahvia ja sitten menen kurkkaamaan josko herra eetu olisi herännyt. Luulenpa, että heräilee taas siinä 10 pintaan...
MUkavaa päivän jatkoa kaikille!
vm78 ja puolivuotias eetuli 0809
taas uusille 6-kuisille!!! Ja pikku 5 kuukautisellekin!
Irtonumero- kylla nyt houkuttelitte siihen kanssa; aiteelle viesti etta sen ostaa, ja tuo tullessaan 17. paiva! Piiu- vauva-lehti vois tarjota sulle bonusta kun menekki SUN ansiosta nyt kasvaa,heh!
Kavitteko jo tarkistamassa uudet beta-sivut? Ma kavin, enka ainakaan ensi kerralla ollu kylla kauheen ' tyytyvainen' , kylla sita naihin vanhoihin on niin tottunu! Ehka sitten ajan kanssa: toivottavasti eivat vaan jata noita yli 3-vuotta vanhoja viesteja sinne jalkoihin, vaan paivittavat meidan jutut KAIKKI sinne , huom toimitus!
Alli nukahti paikkareille; meilla on edelleen kylmaa tanaankin, ja kun valutuskausikin alkoi, oon ku jaakalikka!
Eli tanaan on ' peitonalla' -paiva niin pitkaan kuin mahdollista!
Onneks lounaskin on valmista ja muksut aikasin kotosalla kouluistaan. (meilla la koulua).
Alli tayttaa maananaina sitten ne kuuluisat 6kk; kuvia pitanee ottaa,vienko oikein studioon en viela tieda, katotaan miten tuo oma kamera ensin toimii..
Jotain piti kommentoida? Muttei tule mieleen, joten heips kaikille; Kewa ja Jellonamami; missas olette?
Voikaa hyvin -levinia ja Alli 10.9. -
Asmolla ensimmäinen kuumeeton aamu lähes viikkoon. Hän siis sai vielä flunssan tämän pattioperaation lisäksi. Nyt yskitään ja ollaan räkäisiä. Huomasin myös että oli tullut ensimmäinen hammas. Eli kaikki riesat samalle viikolle. Ei ihme että poikanen on itkenyt viikossa enemmän kuin elämänsä aikana yhteensä. Normaalisti hän ei juurikaan itke. Jospa nyt olisimme paremmalla puolella. Kävimme perjantaina korvapolilla näyttäytymässä. En uskaltanut lähteä viikonloppuun ilman lääkärin mielipidettä patista ja yleisestä voinnista. Nyt meillä on päivystävän korvalääkärin suora numero, siihen voidaan viikonlopun aikana soitella jos vointi huononee. Nyt näyttä kyllä ihan hyvältä. Maanantaina taas kontrolliin. On meitä hoidettu hyvin. Vain kolme lääkäriä ihasteli pattipäätä perjantaina.
Lymfangioomasta vielä sen verran, että se voi tulla lähes minne tahansa pään alueella. Me olemme onnekkaita kun se on niskassa. Ajatelkaas, jos samanlainen möllykkä olisi kielessä, poskessa tai vaikkapa kaulassa. Silloin joudutaan tekenään hengitys reikä tuohon (mikä lienee oikealta nimeltään drei...-tai jotain) kurkkutorveen. Eli hyvä näin. Nyt olisi kyllä mukava päästä jo toipumaan. Enkä huomenna pääsemme jo ulos, reilun viikon tauon jälkeen.
Lapset on muuten ihmeellisiä. Kaiken tämän sairastelun keskellä opitaan uutta. Asmo on nyt löytänyt varpaansa tällä viikolla ja tänä aamuna kääntyä huiskahti kuin vanha konkari massulta selälle.
Sitten yritän kommentoida ulkomuistista.
Minulle tuli sama mieleen kuin Apinaemolle; käykää ihmeessä taustailijat edes kuittaamassa olemassaolonne. Olisi hauska tietää kuinka paljon teitä on ja ketä olettte.
Haikarapolskalle onnittelut. Hienosti olet dietannut. Minäkin uskalsin eilen vaakalle ja oli minultakin 3 kg poissa. Ihme. Söin nimittäin sairaalassa kokoajan.
Uma, minua sitten huvittaa tuo sinun sanasi " ryhävalas" ! Uskon tuon sanan olevan vain itseironiaa ja -ihnoa - ei lähelläkään totuutta. Veslillä on komeat hampaat!
Ihania kuvia olitte laittaneet. Ja onnea puolivuotiaille! Merkittävä ikä!
Sitten gallup. Huomasin että ompas vaikea, mutta minä tykkään vaikesta pyörittälyistä! (yllätys?)
1. Millainen äiti olet? Mitä äitinä pidät tärkeänä?
Tähän täytyy nyt enemmänkin vastata niin mitä toivoisin olevani. Koska toteutus ontuu. Valitettavasti.
Vauvalle olen hellä ja läheinen äiti. Vauvat on minun laji. Vauvaa haluan pitää aivan liki ja antaa kaikilla aisteilla sen kokemuksen että hän on maailman tärkein. Siksi nukutan vieressä, pidän paljon sylissä, silitän, suukotan, laulan ja en ole vauvan luota poissa pitkiä aikoja. Muutaman tunnin minun napanuorani kestää. Uskon että vauvan kanssa pärjään äitinä ihan hyvn.
Sitten tästä eteenpäin onkin paljon hankalampaa. Isommille en osaa olla kovinkaan johdonmukainen tai jämäkkä. Toki perusasiat syömiset, pukemiset, nukkumiset, lääkkeet tms hoidetaan ajallaan ja terveellisesti, mutta muuten meillä eletään taiteilijaelämää. Kannustan lapsia omaan leikkiin ja järjestän heille siihen tilaa. Lelut saavat olla levällään jos leikki jatkuu huomenna. Ja kyllä se jatkuukin. Tytöt leikkivät viime viikolla koko viikon samaa espanjan-loma leikkiään. Samoin meillä askarrellaan ja piirretään paljon ja tuotoksia on joka puolella. Haluan antaa lasten elää uteliasta elämää. Pyrin ihmettelemään luonnonihmeitä ja vastaan aina asiallisesti kysymyksiin. Yritän olla aliarvioimatta lapsen älykkyyttä. Vien lapsia joka paikkaan; pilkille, vanhustensairaalaan, kirkkoon, navettaan, elokuviin tms. Esikoinen kävi juuri sairaalassa näkemässä hengityskoneessa olevan lapsen. Hän ilmeisesti miettii näkemäänsä, ei ole vielä kommentoinut. Jämäkkä ja jämpti haluaisin olla, mutta en sitä ole, siksi yritän olla rehellinen. Yritän sanoittaa lapsille omiani, lasten ja toisten ihmisten tunteita. Ja tietenkin kerron joka välissä, että rakasta. Yritän myös luoda tiimihenkeä meidän perheeseen. Ihastelen ääneen meidän mahtavaa joukkoa!
Tässä jotain minun filosofiastani.
2. Mikä vauvanhoitotarvike on mielestäsi aivan välttämätön?
Vaippaharsoja ilman en voisi elää. Ovat niin käteviä joka paikassa; pulautukset, nenäniistot, oksennukset ja kuivaus sekä tietenkin vaippoina käyvät myös. Ja on helppo pestä ja kuivuu nopeasti.
3. Miten kotityöt jakautuvat teillä? Entäs vauvan hoito?
Saan herätä joka aamua valmiiseen aamupalapöytään ja aloitaa päivän tyhjällä tiskikoneella, Ihanaa. Muut ruuat laitan minä. Samoin mies täyttää viimeiset tiskin tiskikoneeseen aina iltaisin. Viikonloppuisin mies kokkaa usein. Ruuanlaitosta tykkäämme molemmat ja siihen on aina vähän kilpajuoksua. Pyykit hoidan minä (mies ei erota tummaa vaaleasta, muka). Mies imuroi joskus, mutta jynssäämisen hoidan minä. Mies ei kertakaikkiaan näe tahroja ovissa tai pöydässä. Autot huoltaa mies. Eli varsin perinteinen työnjako meillä on. Vauvan hoidan pääasiassa minä. Kylvettää olen saanut pojan tasan kerran, se on miehen juttu. Mies leikkii meillä tyttöjen kanssa paljon minua enemmän. Se onkin kätevää, minä saan tehdä kotitöitä rauhassa ja mies pitää lapset poissa tieltä.
4. Mikä vauvatarvike on täysin turha?
Poikasella on tietysti tutti.
Tytöillä oli pikkuniistäjä. Olivat varsin terveitä vauvoja ja sitten kun oli nuha niistäjä ei kyllä toiminut lainkaan. Tai en osannut sitä käyttää.
Niin ja keskimmäisellä myös tuttipullot olivat aivan turhia ja läjä nokkamukeja. Ei hän oppinut niitä käyttämään.
Nyt paisti uuniin.
-peikkoäet ja APJ 1.10.
Aika tukko olo minulla. Lapset ei onneks ole (vielä) aloittaneet pärskimistä!
Haikarapolska, olisi ihana nähdä teidän neitosten huoneet, varmasti mun makuun :)
Peikkoäet, mieleenpainuvaa tekstiä jälleen!
Pieniä puolivuotiaita synttäri sankareita onnittelen :D Meillä tuo 5kk tuli vasta täyteen, hännän huippuja kun olemme.
Neuvolassa eilen käyntiin ja eipä muuta kuin piikkiä kankkuun ja menoksi ;) Tai suurinpiirtein, pituutta ei ollut tullut kovin paljoa (63,5cm), mutta painoa oli ihan sopivasta tullut (7kg). Kiinteitä ei ei tarvitse ainakaan painon takia lisätä. Kovasti Menni vierasti ja nyykytti lähes koko ajan, hymyili kyllä kaukaa, mutta kun lähelle tultiin piti hakeutua kainaloon ;) Joko muilla vierastetaan?
Tuollaiseen samaan asentoon, kuin Rakkausvauvan Aada kuvassa, Mennikin aina menee ;) Käsillään ei ole kuitenkaan vielä nostanut kroppaansa ylös. Th sanoi että Menni näyttää olevan valmis istumis harjoituksiin, vankka selkä kuulemma ja suora. Ei kyhnötä enää.
Ihme nukkuja tuo likka kyllä on - Yöt on alkanut mölyämään (niin kuin Oliviakin) ja nyt sitten posottaa 4:ttä tuntia vaunuissa :O No ainakin rattoisa aloitus näin lauantai aamuksi :D En tiiä mikä noihin öihin on tullut - Viereen tai tissille kaipaa, tutilla saa rauhoitettua, mutta ei kestä unta kuin 15 min. Sit aina luovutan ja lykkään tissin suuhun ;) Helppo narutettava tämä äiti :) Mut kun aina oon heheluttanut hyvin nukkuvasta vauvasta, niin kai on reilua minunkin kokea näitä öitä!
Sisko lähti Ikeaan tänä aamuna ja laitoin listan hänelle mukaan mitä tuo minullekkin. Kysyin mieheltä kuinka paljolla saa ostaa ja mies sanoi että ihan kuin paljon haluut, hän maksaa, siis niin että mitä tarvitsemme, voidaan ostaa. Olen kuulemma ansainnut sen! Mies oli kuulemma miettinyt asiaa niin että kun minä päivät olen kotona, on myös tärkeää että viihdyn täällä. Mikä ihme tuohon mieheen on iskenyt?! Meinaakohan se ihan iskeä minua HaH ;D
Dumle hieman pökerryksissä kaikesta saamastaan huomiosta ja popsien naistenpäivän kunniaksi mieheltä saatuja namuja, kukkiakin sain :)
Tunnustan lukevani lähes päivittäin teidän kuulumisia :). Itsellänikin on syyssissi, Aapo-poika syntyi 25.9. Esikoinen on 4-vuotias touhukas isoveli. Minusta on kiva lukea samanlaisessa elämäntilanteessa olevien kuulumisia ja huomata että samanlaisten ilojen ja ongelmien kanssa muutkin taaplaavat! Muutaman kerran olen jopa harkinnut kirjoittavani, mutta en vaan ole saanut aikaiseksi... Luulenpa että en ole ainoa taustailija :).
Niin kuin lupasin, siis se vauva-lehti. Kyllä se Miko siellä vaan niin komeasti poseerasi. Rupesin oikein miettimään, että pitäisiköhän se lehti taas tilata...
Mutta nyt jatkamaan hommia...
ilmoittaudun. Täällä taustalla lueskelen syyskuisten tarinoita ja vertailen kokemuksianne omiini. Olen siis 12.9. syntyneen Jennin äiti Espoosta. Monesti on vauva sylissä viestejä " lukemassa" , joten kirjoittelu on siksikin ehkä jäänyt, mutta jospa tässä kevään aikana vaikka innostuisi! Aurinkoista kevättä kaikille! =)
Vastailenpa gallupiin, jos ei neiti herää. On muuten nukkunut ulkona kaksi tuntia ilman hyssytyksen hyssytystä!!! Ihme!!!
Millainen äiti olet ja mitä pidät tärkeänä?
Kuten peikkoäet sanoi, mullekin vauva on tosi lähellä. Vielä kiinni minussa kasvaa, eli vierekkäin elellään ja poissa en osaa olla. Mutta kyllä se sitten joskus 1 vuoden jälkeen kuminauha venyy. Silloin isäkin pääsee enemmän tutuksi vaavin kanssa. Toki isä nytkin leikkii ja hoitaa vauvaa, mutta minä enemmän.
Muiden kanssa halitaan ja pusitaan ja yritän olla johdonmukainen, pitkäpinnainen äiti. Hyväksyn sen, että minäkään en ole täydellinen, eli voin näyttää eri tunteita lapsille. Me ollaan lauma, siinä tiivistetysti meidän poppoo.
Mikä vauvan hoitoväline on mielestäsi välttämätön?
Vaunut ja niiden kantokassi ovat olleet tosi ahkerassa käytössä!
Miten kotityöt jakautuvat teillä,entä vauvan hoito?
Mies tekee ruokaa ja hoitaa lapsia kovastikin, minä siivoan, pyykkään ja valvon vauvan yöt, jos valvottaa. Siis molemmat hoitavat tätä hässäkkä!
Mikä vauvan hoitoväline on täysin turha?
Tutteja ei tarvita, eikä toistaiseksi tuttipullojakaan. Ollaan aikanaan testailtu eri tuttinokkia pulloon ja leikelty jos jonkinlaisia versioita niistä. Nyt se lähinnä huvittaa ja neiti juo pelkkää tisumaitoa.
Tässä lyhykäisesti vastaukset. Muu poppoo meni tuttujen synttäreille, minä odotan että Oona herää ja mennään sitten perässä. En hennonut herätellä.
Kuinka helposti muuten " rikotte" vauvan päivärytmiä? Meillä oona nukkuu aika täsmällisesti kolmet unet ja minä ole aika säntillinen niiden suhteen. En siis nukuttele autossa pikku tirsoja tms. kun ei hän jatka unia kotona jos autosta ottaa. Jos tulee rikottua unia, neiti on koko päivän ja seuraavaakin väskä!
Lisää taustailijoita esiin! Kiva kuulla tarinoitanne! Ja luin kust jutun Piiusta! Teillä on kiva perhe!
Nyt joku megaluskukoira räksyttää tuossa lähellä, herääköhän neiti...
No, mukavaa lauantai-iltaa kaikille! Mulla on ollut kaamea fiilis työhön liittyvän kriisin takia, mutta ehkä tästä päivä paranee. Tuo Oonan nukkuminen piristää ainakin.
apinaemo ja oona 6kk
ja yhä huhuan missä kewa ja jellonamami lymyätte?
Oletkohan jostain läheltä? Vai oletko jo selvillä, missä minä ja typykkä, toinen vakkariespoolainen, asutaan?
apinaemo ja oona-espoolainen
Mulle tulee vauvalehti ja piiu on bongattu Mikon kera myös täällä. Olet kuuluisuus nyt täällä sisseissä!
Sonjan toinen unikoulu yö sujui ihan hyvin ekaan verrattuna. Nukahti kahdeksalta. Heräsi 22.30 ja 23.30 mutta nukahti heti tuttiin. Sitten heräsi 02.30 itkuun. Otin syliin...rauhottui HETI. Laitoin sänkyynsä takasin. Siellä hän jutusteli omiaan ja tutki varpaitaan 20 min ja NUKAHTI ITSEKSEEN! 05.00 heräsi ja annoin taas aikaset maitohörpyt...nukkui vielä 06.45 asti....
Nyt neiti hermostuu...
Asustelemme Leppävaaran lähettyvillä. Typykkä ei taida ainakaan ihan naapurissa asustella. Typykältä tuli nimittäin juuri tänään huudettua aurinkovarjo Huutonetin kautta ja osoite tuli siten tietooni. =) Täytyy saada parvekkeelle vähän varjostusta, jotta neiti nukkuu päiväunensa paremmin.
Jos nyt onnistuisi, tämän vuoksi en ole aiemmin kirjoittanut ;-)
Rohkenen vihdoin ilmoittautua!
Olen 10.9. syntyneen prinsessan äiti Etelä-Suomesta. Taustailin odotusajan lokakuisissa (la oli lokakuussa) ja tytön syntymän jälkeen te olette tulleet tutuiksi! Luen päivittäin syyssissien kuulumisia, onhan se kiva lukea muiden samanikäisten kehityksestä tms.
Katsotaan, jos joskus rohkenen kirjoittaa enemmän!
Nyt on kyllä tullut herkuteltua. Eilen käytiin kebabilla, tänään hampurilaisella ja iltapalaksi vielä katkarapu-majoneesi voileipiä. Huh! salaattilinja odottaa ensi viikolla.
Hienoa! Ainakin haikarapolska ja joku muukin saanut painoa putoamaan, kerrassaan loistavaa!
Siis ihan oikeasti mukavaa, että usea taustailija tullut sanomaan hei! Rohkeasti vaan mukaan edelleenkin! Löytyykö vielä lisää?? =)
Onnea paljon puoli vuotta täyttäneille pikku sisseille.
Galluppiin en nyt edelleenkään ala vastaamaan, vaatii aikaa miettiä nuo vastaukset..
Meillä " rikotaan" rutiineja toisinaan. Elikkä ei katsella kelloa tarkkaan unien kanssa ja Miko saattaa ottaa tirsoja autossa jne. Illat yritetään rauhoittaa je mennä samoilla rutiineilla, jottei yöunet mene sen takia piloille. Välillä laitan Mikon aamupäivästä ulos, välillä iltapäivällä..
Mutta nyt mun elämäni miehien pariin.. =)
kirjoitin just jopa kauppalistaan, että pitää ostaa uusi vauva-lehti. Olen kyllä ollut vuosia tilaaja, mutta nyt en enää vähään aikaan. Enemmän olis sopiva tuo Meidän Perhe. Tuleeko monelle se? Vaikuttaa kivalta. Eli piiulle terkut, täälläkin kyllä ostetaan tuo lehti!!!
Täältä haaste elmariinille ja muille taustailijoille! Tulkaapa esittäytymään! Olisi kiva tietää, että miten iso piiri meitä onkaan! =)
Täällä kaunis talvipäivä takana. Mies teloi polvensa stigalla mäessä (aamulla heti lääkäriasemalle) ja minä sain erittäin huonoa viestiä työpaikalta. Eli fiilikset vähemmän katossa. Mutta tuntuupa oma perhe rakkaalta!!!
Palaillaan! Mukavaa viikonloppua!
apinaemo ja oona (tänään 1/2 vuotta)