Myyjät! Huvittavimpia kommentteja kysynykseen "Onko henkkareita?"
Näitä mä kuulen tosi usein.
"Ne jäi autoon."
"Ne jäi Kanadaan." (Siis oikeasti, miksi aina Kanada? Tää on tosi yleinen sepitys.)
"Ei multa oo koskaan kysytty henkkareita sen jälkeen, ku täytin 15!" (Jätkä paljastuu -95 -syntyneeksi. Jaa... on muka ostanut tupakkaa 15-vuotiaana?)
"VARMASTI OON VANHEMPI KU SÄ!!!" (Mitä tekemistä mun iällä on siinä asiassa? Kun asiakas lopulta suostuu näyttämään henkkarit, hän on 22-vuotias.)
Kommentit (177)
Jäi toiseen laukkuun/takintaskuun/housuihin jne.
Tai käännytään vaan saman tien pois.
Heh, mä oon joskus kysyny 70-luvulla syntyneiltä! Mutta kun ne on niin babyface! -AP
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:07"]Kanada tulee kummeleista.
[/quote]No shit, Sherlock.
7: ap ei tainnut tietää sitä, se oli vastaus hänelle. Ei hän muuten olisi kysynyt miksi aina Kanada. Ei hän välttämättä ole sitä nähnyt, jos on nuori.
Oon ite vastannu jotain tyyliin "et oo tosissas" ja revenny täysin. Multa kysytään samassa Alkossa papruja melkeen joka kerta kun ostan väkeviä. Olen mies ja ikää 34.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:16"]Oon ite vastannu jotain tyyliin "et oo tosissas" ja revenny täysin. Multa kysytään samassa Alkossa papruja melkeen joka kerta kun ostan väkeviä. Olen mies ja ikää 34.
[/quote]
Niin no näytät viisi vuotta ikäistäsi nuoremmalta. Ei se niin ihmeellistä ole.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:15"]7: ap ei tainnut tietää sitä, se oli vastaus hänelle. Ei hän muuten olisi kysynyt miksi aina Kanada. Ei hän välttämättä ole sitä nähnyt, jos on nuori.
[/quote]
Juu en tiennyt. En ole katsonut Kummeleita koskaan. Selventäkää nyt tää Kanada-juttu mulle :D -AP
"No mut etkö sä nää että mulla on tatuointi, eihän niitä alaikäiset saa?"
"Eikö nää mun auton avaimet riitä todisteeksi"
Olin kerran asiakkaana todistamassa hauskaa tapausta, kun selvästi alaikänen kaveri menee kassalle muumilimsapullon kanssa ja kassalta pyytää jonku lm:n maksiaskin. Myyjä pyytää henkkareita, niin tää kaveri vastaa juurikin ton "ne jäi autoon". No, myyjä sitten virnuillen totes, että "no käy hakemassa ne sieltä autosta". Siinä vaiheessa aattelin, että kaveri luovuttaa, mutta mitä vielä! Tää alkaa selittään tarinaa siitä, mitrn auto vietiin just korjaamolle! :D
Jäi jäbällä kessut ostamatta. :)
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 13:41"]2
[/quote]
Ekkö sää muista, että mitä me tästä kakkosesta sovittiin?
[/quote]
Juu juu saat panna.
minkä ikäisiltä nykyään kysytään ? onko se raja alle 30-vuotiaalta näyttävä ?
Alkossa tapahtuu hyvin paljon sitä, että myyjä toteaa ostajan olevan ihan reilusti täysi-ikäinen, mutta kun on jo tullut kysyneeksi, niin ei myy. Tuo on kyllä todella naurettavaa, sillä jos kerran huomaa itsekin erehtyneensä, niin miksi ei voi myydä? Kyllä 35-vuotias aika selkeästi 17-vuotiaasta eroaa, joten todellista riskiä myydä alaikäiselle ei ole. Ihmettelen myös, ettei Alkon myyjien silmä ole harjaantunut. Itsekin myyjänä arvasin sen iänarvaus-kampanjan lähes kaikkien nuorten iät nappiin.
Tunnen muutaman ihmisen, jonka ainoa henkkari on passi, joten on aika selvää ettei sitä aina kuljeta mukana.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 17:18"]
Alle 30-vuotiailta papereiden kysyminen on PTY:n oma juttu eli siihen kuuluu kaupat ja kioskit. Alkolla ei ole PTY:n kanssa mitään tekemistä ja niillä on eri ikärajat käytössä kysymisen suhteen.
[/quote]
Aivan niin. Ja kerrotaan nyt vielä perimmäinen syykin. Se ei ole lasten varjeleminen alkoholilta - silloinhan Alkokin olisi siinä mukana - vaan Päivittäistavarakaupan yhdistyksen (PTY) halu näyttää, että ovat vastuuntuntoisia, jotta voisivat saada luvan myydä muutakin kuin kaljaa.
Mä olin pari päivää aiemmin täyttänyt 18 ja oltiin poikaystävän kanssa reissussa juhlimassa. Mentiin sitten käymään kaupassa ja meinasin ostaa yhden siiderin sekä sipsiä yms naposteltavaa. Kassalla myyjä ilmoitti suoraan ettei voi mulle myydä. Olin ihan että wtf ja sain tyrkyttämällä tyrkyttää ajokorttiani tälle myyjälle ennen kuin suostui edes
katsomaan sitä. No sain kyllä siideriin mutta mitään pahoittelua ei edes kuulunut.
Alkossa monesti törmään hyvin ikävään palveluun sillä olen hyvin nuoren näköinen eikä lyhyyteni ainakaan lisää ikää ulkonäkööni. Iloisesti vain aina esittelen henkkareitani eikä ole vielä jäänyt juomat saamatta :)
Viimeksi vastasin henkkareiden kysymiseen että valitettavasti on ja myyjä totesi että hyvähän se on että löytyy. Mä aloin nauramaan ja sanoin mutta jos ei olis niin ei tulis ostettua :D onneksi oli huumorintajuinen myyjä ja jäätiin vielä juttelemaan enemmänkin :)
Kaupassa ei koskaan kysytä papereita, Alkossa aina (tosin otan ne heti esiin ja näytän iloisena, kato kato nyt ja toivon myyjän katsovan, että on edes pieni mahdollisuus siihen, että näytän nuoremmalta kuin oikeasti olenkaan). ^_^
Mun eessä kassajonosa tyttö tuumas myyjälle 'haluakko nää ettiä mut facebookista vai?' :D