Myyjät! Huvittavimpia kommentteja kysynykseen "Onko henkkareita?"
Näitä mä kuulen tosi usein.
"Ne jäi autoon."
"Ne jäi Kanadaan." (Siis oikeasti, miksi aina Kanada? Tää on tosi yleinen sepitys.)
"Ei multa oo koskaan kysytty henkkareita sen jälkeen, ku täytin 15!" (Jätkä paljastuu -95 -syntyneeksi. Jaa... on muka ostanut tupakkaa 15-vuotiaana?)
"VARMASTI OON VANHEMPI KU SÄ!!!" (Mitä tekemistä mun iällä on siinä asiassa? Kun asiakas lopulta suostuu näyttämään henkkarit, hän on 22-vuotias.)
Kommentit (177)
Samaa olen miettinyt, että jos niitä papereita kysyy ni eikö ne vaan voi ojentaa ilman mitään jupinoita. Itse näytän myyjälle henkkarit ennenkuin ehtivät kysyä ja ikääkin on jo lähemmäs 30.
Paras tapaus sattui minulle myyjänä, kun kysyin nuorelta mieheltä henkkarit ja hän kaivoi ajokortin taskustaan. Ainoa vaan, että se ajokortti oli hajonnut vähintään 15 pieneen palaseen ja poika oletti minun kokoavan sen palapelin ja tunnistavan hänet siitä. Juu sillä kerralla jäi tupakat myymättä..
Eräänä päivänä Alkossa. Edelläni mies menossa jonnekin juhliin, oli ostamassa jotain kuoharia tms. Kassa kysyy henkkareita. Miehen olemus muuttuu täysin. Ryhti suoristuu, hymy leviää, ja sanoo, ettei hänellä ole henkkareita mukana. Kassa katsoo miestä uudestaan ja alkaa pohtia, että ehkä hän voisi tämän kerran myydä. Mies sanoo painavasti: "EI! Minä haen henkkarit autosta, ei kestä kauaa." Sillä aikaa kun hoidin omat ostokseni mies on juossut autolleen ja takaisin ja näyttää kassalle henkkarinsa, olisikohan ollut jo lähempänä neljääkymmentä. Kyllä nää henkkarikyselyt on joskus ihan todellisia kansalaisten ilmaisia nuorennusleikkauksia, tuli tämäkin mies niin iloiseksi tapahtumasta :)Erää
Itsekkin aina näytän henkkarit mukisematta, jos kysytään ja harvemmassa on ne kerrat kun olisi jätetty kysymättä. Muutamaan otteeseen on kyllä väsyneenä tullut ojennettua vahingossa plussakorttia jos sen valmiiksi olen käteeni kaivanut henkkareiden ja pankkikortin lisäksi. Se on riemukas tunne seistä siinä kassan edessä käsi ojossa ja myyjä toteaa hiukan hämmästyneesti ettei plssakortti riitä todistamaan ikää :D
Henkkarit kun kysyin niin asiakkaan kaveri siihen " et sä nää et sil on partaki!" Naurahdin, että tiedän 15 vuotiaankin parrakkaan. Ikää kuitenkin löytyi, mutta kaveri haukkui mut vielä "nihilistiksi" kun en myynyt ilman papereita :D haki vissiin sanaa niuho..
Toisen kerran eräs 18 vuotias jamppa saapui talvella ostelemaan kaljaa ilman takkia. Kun kysyin henkkarit vihainen vastaus oli "et sä nyt nää, ettei mulla oo takkia, varmaan mä näin tuol menisin jos en ois auton!"
Nää tuntuu aina olevan 18-20 vuotiaita..
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 14:07"]Eihän se nyt varsinaisesti laki ole...
[/quote]
Ei ole, ei! Se on vaan suositus, mut jengi ihan vakavissaan siellä kassan takana perustelee et 'tää on laki' nimim. 33v kahden lapsen äiti, jolla ne lapset on aina mukana, jolta tivataan papereita joka saatanan kerta kun käy sen saunabissen ostamassa. Ärsyttää.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:34"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:32"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:21"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:18"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:15"]7: ap ei tainnut tietää sitä, se oli vastaus hänelle. Ei hän muuten olisi kysynyt miksi aina Kanada. Ei hän välttämättä ole sitä nähnyt, jos on nuori.
[/quote]
Tuo sama juttu oli joka jaksossa, ihan jokaisessa, kysymykset oli eri, mutta vastasivat aina että Kanada. Siitä se jäi, että jos ei tiedä jotain tai ei halua vastata, vastataan Kanada. Tyhmä juttu, mutta niinhän ne yleensä ovat.
Juu en tiennyt. En ole katsonut Kummeleita koskaan. Selventäkää nyt tää Kanada-juttu mulle :D -AP
[/quote]
https://www.youtube.com/results?search_query=kummeli+musavisa
[/quote]
En vieläkään tajunnu tätä, mut taidan olla niin vajaa :D -AP
[/quote]
[/quote]
Katso se sen videon 10 viimestä sekunttia. Harmi kun ei ole koko sketsiä.. En muista mitä aina kysyyvät mutta tämän joukkueen vastaus on melkein jokaiseen tietovisan kysymykseen pienen mietinnän jälkeen Kanada. :D Myös monessa muussa Kummelien sketseissä vastaus on aina Kanada. (Jos siinä hahmot kyselee toisiltaan jotain, eikä toinen tiedä vastausta johonkin eri sketseissä.. On se vastaus sit Kanada)
Kummelit!! *yläpeukku* :)
Aika harvoin tulee enää kuljetettua passia mukana, meni kesäksi vanhaksikin enkä ole saanut uusimisaikaa vielä. Eipä tule alkoholia (Suomesta) juuri ostettua eikä tupakkaakaan (Suomesta).
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 10:51"]
minkä ikäisiltä nykyään kysytään ? onko se raja alle 30-vuotiaalta näyttävä ?
[/quote]Kaupassa 30, alkossa 25.
Kerran elektroniikkaliikkeessä mun takana joku 50-60v. näköinen mies oli ostamassa K18-elokuvaa, ite pakkailin vielä ostoksiani siinä. Myyjä pyysi ukolta papereita, loksahti sekä mulla että miehellä itellään kyllä suu auki. :D En tiedä olikohan niillä sitten joku sääntö että ihan kaikilta K18-kamojen ostajilta kysytään paperit, oli sitten vaikka satavuotiaan näköinen.
Mikään ei ole typerämpää kun henkkarien kysyminen.
Meillä on avoimesti lapsille 16-vuotiaasta lähtien viinat ja tupakat tarjottu. Ja tullaan tarjoamaan.
Lapset: 19v, 16v, 12v ja 6v.
T: 42-vuotias äiti.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:34"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:32"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:21"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:18"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:15"]7: ap ei tainnut tietää sitä, se oli vastaus hänelle. Ei hän muuten olisi kysynyt miksi aina Kanada. Ei hän välttämättä ole sitä nähnyt, jos on nuori.
[/quote]
Tuo sama juttu oli joka jaksossa, ihan jokaisessa, kysymykset oli eri, mutta vastasivat aina että Kanada. Siitä se jäi, että jos ei tiedä jotain tai ei halua vastata, vastataan Kanada. Tyhmä juttu, mutta niinhän ne yleensä ovat.
Juu en tiennyt. En ole katsonut Kummeleita koskaan. Selventäkää nyt tää Kanada-juttu mulle :D -AP
[/quote]
https://www.youtube.com/results?search_query=kummeli+musavisa
[/quote]
En vieläkään tajunnu tätä, mut taidan olla niin vajaa :D -AP
[/quote]
[/quote]
Älä sure. En koskaan ymmärtänyt Kummelihuumoria. Olen yli 50-vuotias.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:17"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:16"]Oon ite vastannu jotain tyyliin "et oo tosissas" ja revenny täysin. Multa kysytään samassa Alkossa papruja melkeen joka kerta kun ostan väkeviä. Olen mies ja ikää 34.
[/quote]
Niin no näytät viisi vuotta ikäistäsi nuoremmalta. Ei se niin ihmeellistä ole.
[/quote]
Mistä lähtien Alkossakin on ollut tuo "k-30 -juttu"? Sehän on vaan päivittäistavarakauppojen juttu, ainakin ollut vielä vähän aikaa sitten. Alkossa se raja on ollut 23 tai 25.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 13:05"]
[/quote]
Oletko varma, että Alkossa raja on 25v?
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:19"]
"Eikö nää mun auton avaimet riitä todisteeksi"
[/quote]
Olin kerran jonossa kun edessä olevalta pojalta kysyttiin ja hän vastasi noin. Myyjä siihen että "Riittää" ja möi kaljat! What??
Hölmöistä kommenteista en tiedä, mutta on tuo "ne jäi autoon" joskus käytetty, sitten on haettu autosta, näytetty ja naurattanut kassan ilme.
Muksujen kanssa kaupassa kysyttiin viime viikolla, (mukana neljä, 0-10v), kysyin muksuilta, että eikö ne huutaneet äitiä riittävän kovaa (ja senkin vasta kun olin kiltisti näyttänyt paperit).
Joskus multa voi joutua kysymään henkkareita useamman kerran. Näytän mielelläni, heti, kun kysymys menee tajuntaan. Kiusaamista ei ole papereiden kysyminen vanhemmaltakaan, mutta se supina sitten työkavereiden kanssa, se on raivostuttavaa.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 13:24"]
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 13:05"]
[/quote]
Oletko varma, että Alkossa raja on 25v?
No ei ole näkynyt uutista muutoksesta?
Ei niinkään ne kommentit, mutta se asenne. Mähän kysyn niitä töiden puolesta, mitäs hemmettiä mua koko asia sen syvällisemmin kiinnostaa. Ja juu ei, siitä on ohjeistus olemassa, että vaikka kuinka sulla olisi autonavaimet kädessä ja muita täysi-ikäisyyteen viittaavaa yllä tai mukana, niin silti ne paperit pitää kysellä.
Eli se pari vuotta täysi-ikäisen niskannakkelut ja pullistelu että ai mitäs multa nyt viittit kysellä.
[/quote]
OT, mutta minä oon 16v ja tiesin tuon Kummelista :3
"Täältä mä kuule oon aina ennenkin ostanu!"
"Kyllähän sä nyt mut muistat, en jaksa näyttää toista kertaa enää"
"Ne jäi autoon / baariin / kotiin / mummolaan tai sinne helvetin Kanadaan"
"Oot ite sen kymmenen vuotta mua nuorempi niin et oo tosissas"
"Ei multa kyllä ole KOSKAAN kysytty ennen täällä..."
*heiluttelenpa tässä oikein näkyvästi tiskin edessä auton avaimia, myyjät ei varmasti ole nähnyt tätä esitystä kertaakaan*
*puhunpa ihan kassan vieressä kovaan ääneen kaverille viikonlopun baarireissusta, tätäkään ei varmasti ole kuultu aikaisemmin*
Näitä kuuli ja näki sen kymmenen kertaa päivässä sen kesän aikana, minkä olin kaupan kassalla töissä. On sinne paljon erikoisempiakin juttuja mahtunut, mutta nuo on ne yleisimmät ja mua ei yhtään naurattanut jankata jokaisen Niko-Petterin kanssa siitä, miksei hän nyt uskottavasti mene yli 30-vuotiaasta, kun ikää on mittarissa ehkä sen mopokortin verran. Piristäviä olivat naishenkilöt, joilla todellisuudessa ikää +30v. mutta koska näyttivät nuorilta, kysyin paperit ja sain iloisen vastauksen "aaaaa ihanaa, KERRANKIN joku kysyy, tuossa noin ole hyvä!" :D