Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyjät! Huvittavimpia kommentteja kysynykseen "Onko henkkareita?"

Vierailija
23.08.2014 |

Näitä mä kuulen tosi usein.

"Ne jäi autoon."

"Ne jäi Kanadaan." (Siis oikeasti, miksi aina Kanada? Tää on tosi yleinen sepitys.)

"Ei multa oo koskaan kysytty henkkareita sen jälkeen, ku täytin 15!" (Jätkä paljastuu -95 -syntyneeksi. Jaa... on muka ostanut tupakkaa 15-vuotiaana?)

"VARMASTI OON VANHEMPI KU SÄ!!!" (Mitä tekemistä mun iällä on siinä asiassa? Kun asiakas lopulta suostuu näyttämään henkkarit, hän on 22-vuotias.)

Kommentit (177)

Vierailija
121/177 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua, miten aikuiset ihmiset vetää herneen nenään, jos heitä luullaan ikäistään nuoremmiksi, eli kysytään henkkareita? Onko se hirveä vaiva niitä näyttää? Miksi siihen pitää mitään kommentoidakaan, pikainen kortin vilautus ja homma on ohi, eikä satu.

Vierailija
122/177 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/177 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
124/177 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:43"]Jollain wt-jätkällä ei ollut mukana henkkareita ostaessaan alkoholia niin se näytti mulle sormissa tatuointiansa, jossa oli "1982". Hermostui ja sanoi ettei kai muuten tatuoisi syntymävuotta jos ei olisi oma! En myynyt tälle herralle siltikään :D
[/quote] Apua, taidan tuntee tän :D Pirkanmaalla? En tosin tiedä onko yleinenkin tatuointi wt-piireissä
[/quote]

Minunkin yks Pirkanmaalainen tuttu sopii kuvaukseen :D

Vierailija
125/177 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 13:33"]

Ja juu ei, siitä on ohjeistus olemassa, että vaikka kuinka sulla olisi autonavaimet kädessä ja muita täysi-ikäisyyteen viittaavaa yllä tai mukana, niin silti ne paperit pitää kysellä.

[/quote]

Jep, ja lisäks vielä, että henkkarin pitää olla poliisin myöntämä. Vaikka ois levittää kaiken maailman kela- ja opiskelijakortit, ei ne silti kelpaa vaikka siitä ikä ja naama näkyisi. 

Vierailija
126/177 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 13:41"]2
[/quote]

Ekkö sää muista, että mitä me tästä kakkosesta sovittiin?

Vierailija
127/177 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika peruskommentti varsinkin miehiltä:

MinÄ: Oisko vielä henkkareita näyttää?

Asiakas: (vähättelevä ilme, naureskelee epäuskoisena) Ohhoh, vieläkin niitä kysytään!

Ja kun katsoo papereita niin 18-vuotis syntymäpäivästä on vierähtänyt ehkä puoli vuotta :D

Vierailija
128/177 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:42"]Minä olen kans joskus ruvennut ällistyneenä nauramaan, kun on kassalla kysytty papereita eikä sattunut olemaan mukana. Sormessa oli kuitenkin vihkisormus, vaunuissa yksi lapsi ja vieressä toinen. Näytin niitä ja sain ostettua sen olueni :) Tämä tapahtui muutama vuosi sitten, kun olin noin 37v.
[/quote]

No miten lapsi ja vihkisormus takaa täysi-ikäisyyden? Sormuksen oot voinu pöllii vaikka äidiltäs tai ostaa ite ja kyllä alaikäiset lapsia saa, tai ne voi olla sun kaverin tms.
[/quote]
Ehkä äimistys oli niin aito ja lapset äitinsä näköisiä.

Vierailija
129/177 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Erittäin hyvä kysymys. Kysyppä jotain muuta."

Vierailija
130/177 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kesätöissä kassalla, ja yhtenö iltana piti tosi paljon kysellä papereita. Kysyin sitten vahingossa sellaselta parikymppiseltä pojalta paperit, joka osti jaffaa ja pakastepizzan. Ei se poikakaan tainnut aluksi tajuta, vaan näytti paperinsa mukisematta. Vasta kun meni pakkaamaan ostoksensa kysyi huvittuneena, että mikäs tän jaffan ikäraja on nykyään:). 

Vierailija
131/177 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kesätöissä kassalla, ja yhtenö iltana piti tosi paljon kysellä papereita. Kysyin sitten vahingossa sellaselta parikymppiseltä pojalta paperit, joka osti jaffaa ja pakastepizzan. Ei se poikakaan tainnut aluksi tajuta, vaan näytti paperinsa mukisematta. Vasta kun meni pakkaamaan ostoksensa kysyi huvittuneena, että mikäs tän jaffan ikäraja on nykyään:). 

Vierailija
132/177 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 13:35"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:15"]7: ap ei tainnut tietää sitä, se oli vastaus hänelle. Ei hän muuten olisi kysynyt miksi aina Kanada. Ei hän välttämättä ole sitä nähnyt, jos on nuori.  [/quote] OT, mutta minä oon 16v ja tiesin tuon Kummelista :3

[/quote]Minä olen 44, enkä tiedä oikein mitään kummelista. Ja olen vieläpä juntti, wt tai ties mitä, silti en ole juuri noita katsellut. Tai siis yhden elokuvan ja ehkä sketsin pari olen nähnyt, en muista Kanada-juttuja nähneeni. Onko nyt tosiaan Kummeli yleissivistystä?

Vierailija
133/177 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko tosissaan jotkut ihmiset luulee, että kassat vaan kiusallaan/ asiakkaiden harmiksi/ omaksi ilokseen niitä papereita kyselee. Ja päälle vielä haukutaan/ pullistellaan/ nostetaan haloo lakisääteisestä asiasta. Miksi oi miksi ei vaan voi näyttää niitä papereita ja jatkaa toimintaa normaalisti!?!

Ja Mitä ihmettä tuolla WT:llä oikeen on tekemistä kassalla isuvan ihmisen kanssa?

Vierailija
134/177 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin edellisenä päivänä täyttänyt 18, ja kävin Ärrältä hakemassa tupakka-askin. Olin ojentamassa passiani myyjälle kun oletin että niitä kysytään, mutta myyjä vaan "heha emmää kysy sulta, kyllä mää tiedän kuka on 18 ja kuka ei, tässä on silmä harjaantunut." Jahas, jos edellisellä viikolla olisin mennyt ostamaan, olisiko rouva jättänyt myymättä kun näytin selvästi alaikäiseltä? :D

Vierailija
135/177 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se nyt varsinaisesti laki ole...

Vierailija
136/177 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää kanssa että kuka loukkaantuu papereiden kysymisestä :D Toki jollain myyjillä on ärsyttävä tapa jäädä lässyttämään jotan "olit niin herttasen näkönen että oli pakko kysyy henkkarit" tai "oho, ootpa sä nuoren näkönen, en olis ikinä uskonu että oot täysi-ikäinen", siitä loukkaannut vähän minäkin (olen 23, ja ilmeisen hyvin säilynyt :D). Mutta nykyään menen heti paperit ojossa kassalle niin ei tarvi kassan edes kysyä niitä :)

Ja piti sanoa vielä että kyllä ne paperit pitäis sieltä autosta vaan muistaa ottaa mukaan jos on kaljaa tms menossa ostamaan. Turha naamaa väännellä kun kassa ei myykkään ilman henkkareita ja joutuu hakemaan autosta. Itse en ainakaan myisi millekkään autonavaimien heiluttelijoille jos olisin myyjä.

Vierailija
137/177 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:03"]Näitä mä kuulen tosi usein.

"Ne jäi autoon."

"Ne jäi Kanadaan." (Siis oikeasti, miksi aina Kanada? Tää on tosi yleinen sepitys.)

"Ei multa oo koskaan kysytty henkkareita sen jälkeen, ku täytin 15!" (Jätkä paljastuu -95 -syntyneeksi. Jaa... on muka ostanut tupakkaa 15-vuotiaana?)

"VARMASTI OON VANHEMPI KU SÄ!!!" (Mitä tekemistä mun iällä on siinä asiassa? Kun asiakas lopulta suostuu näyttämään henkkarit, hän on 22-vuotias.)
[/quote]

Toi just et ku kysyy henkkarit niin eka pyöritellään silmiä ja huokaillaan, laiskasti samalla kaivaen henkkareita ja sanoo "mitä sä oikein kyselet kun oot kuitenkin mua nuorempi" Aaaargghh. Joo oli 19 vuotias ja minä silloin 28..

Vierailija
138/177 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:15"]7: ap ei tainnut tietää sitä, se oli vastaus hänelle. Ei hän muuten olisi kysynyt miksi aina Kanada. Ei hän välttämättä ole sitä nähnyt, jos on nuori. 
[/quote]

En oo nuori mutta en ole kertaakaan kattonut mitään kummeleita.

Vierailija
139/177 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran yritti tarjota mulle lastenlippua kumpulaan, silloin oli ikäraja 16 lastenlipulle... ja minä oli vähän päälle 30v, ja tulin hikisenä rullaluistimilla paikalle...  luuli teinipojaksi :)  

Vierailija
140/177 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon asiakkaana saanut useamman kerran alkoholini ostettua, vaikka ei oo ollut papereita mukana. Alkosta siis, ne oli ainakin ennen rennompia kuin ruokakauppojen kassat. Mut nykyään jos ei oo ollut papereita mukana ja niitä on Alkossa kysytty, niin en oo saanut ostettua, vaikka myyjä onkin myöntänyt, että ihan selvästi en oo alaikäinen, mutta kun hän on kerran kysynyt papereita ja mulla ei oo, niin ei voi myydä. On kyllä pahoitellut.

Niin ja mä siis oon jo kolkytkolme, ja ainakin oman arvioni mukaan näytän vähintään ikäiseltäni, mielestäni vähän vanhemmalta.

Mutta siis aikaisemmin, joskus vähän alle kolmekymppisenä, oon saanut viinini ostettua ilman papereita useamman kerran, tulee ainakin kolme juttua mieleen.

Kerran olin talvella ostamassa valkoviinipulloa, ja mulla oli sellanen söpö vaaleanpunainen pipo, ja muhkea pinkki kaulaliina aikalailla kasvojen edessä jne. Myyjä sit kysyi papereita, johon sanoin, että sori, ei oo mukana, mutta odota, mulle tulee ihan just kymmenen vuotta ikää lisää - ja otin pois sen pipon ja kaulaliinan, niin että mun naamakin ihan näkyi. Myyjä totesi siihen että ok, olit niin piilossa sen söpön kaulaliinan takana, että näytit sellaselta ujolta teinitytöltä, mutta kyllähän sä ihan aikuinen olet.

Toisen kerran olin miehen kanssa liikkeellä, ja mulla ei ollut omaa lompakko mukana. Käytiin sit ostamassa viinipullo, ja myyjä kysyi papereita, ja tietenkin vaan miehellä oli mukana. Eka se oli, että ei myis, kun mulla ei oo papereita, niin otin kihlasormukset ja vihkisormuksen ja annoin ne sille, ja se kattoi niiden sisälle, ja ilmeisesti nimet ja päivämäärätkin sitten vakuutti, ja luultavasti ennenkaikkea se, että mun mies on meistä se, joka näyttää paljon nuoremmalta.

Ja päälle kolmekymppisenä olin kerran jotain ostamassa Alkosta, ja myyjä kysyi papereita, ja mä töksäytin ihan hämmästyneenä, että "ootko tosissas?" ja se katto mua hetken ja sanoi, että "en".

Mut viime vuoden aikana on pari kertaa ollut kanssa niin, ettei oo ollut papereita mukana, ja en oo tosiaan saanut sitten viiniäni ostettua, vaikka tarkemmalla katsomisella näkee aivan sataprosenttisen varmaksi, että mä en mitenkään voi olla alaikäinen, kun mulla on jo oikeesti ryppyjäkin naamassa.

Niin ja oon siksi vähän mäntti noiden kanssa, kun en niin moneen vuoteen oo asunut Suomessa, niin en aluksi oikeesti mitenkään osannut tajuta ja muistaa, että ne paperit pitää vielä tällasella rupsahtaneella kolmekymppiselläkin olla jatkuvasti mukana. Omituista vielä, että silloin kun olin nuoremman näköinen, niin ei silti jääneet viinit saamatta jos ei ollut papereita mukana, mut nyt kun on jo selkeästi vanhemman näköinen, niin ei käykään. Varmaan säännöt tai valvonta on kiristyneet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän