Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyjät! Huvittavimpia kommentteja kysynykseen "Onko henkkareita?"

Vierailija
23.08.2014 |

Näitä mä kuulen tosi usein.

"Ne jäi autoon."

"Ne jäi Kanadaan." (Siis oikeasti, miksi aina Kanada? Tää on tosi yleinen sepitys.)

"Ei multa oo koskaan kysytty henkkareita sen jälkeen, ku täytin 15!" (Jätkä paljastuu -95 -syntyneeksi. Jaa... on muka ostanut tupakkaa 15-vuotiaana?)

"VARMASTI OON VANHEMPI KU SÄ!!!" (Mitä tekemistä mun iällä on siinä asiassa? Kun asiakas lopulta suostuu näyttämään henkkarit, hän on 22-vuotias.)

Kommentit (177)

Vierailija
161/177 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
162/177 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se passin kanniskelu on niiiiin ärsyttävää, hanki ihmeessä kuvalliset henkkarit poliisilaitokselta! Maksaa suunnilleen 50 e, jos se tosiaan on vaivan väärti kun niin suuresti sinua joka kerta loukataan henkkareita kysellessä. Huoh.

Itse olen pari kertaa ostanut miehelleni (30v) tupakkaa jos se on itse ollut kotona kipeänä, ja kerran olin unohtanut paperit eteiseen (mukamas yritin helpommalla päästä jättämällä lompakon kotiin ja ottamalla vain kortin, itse kun en tykkää laukkuja kanniskella ja lompakkoni ei mahdu mihinkään taskuun, no ei ollut helpompaa!), mutta sanoin että pidä hollilla, haen ne kotoa. Ja hainkin, ilman mitään nenän nyrpistyksiä. Tämä oli siis lähikauppamme jossa ensimmäistä kertaa ikinä oli töissä vain uusia myyjiä eikä ketään tuttua joka olisi tiennyt mun olevan melkein kolmikymppinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/177 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 11:21"]

No jos se passin kanniskelu on niiiiin ärsyttävää, hanki ihmeessä kuvalliset henkkarit poliisilaitokselta! Maksaa suunnilleen 50 e, jos se tosiaan on vaivan väärti kun niin suuresti sinua joka kerta loukataan henkkareita kysellessä. Huoh.

Itse olen pari kertaa ostanut miehelleni (30v) tupakkaa jos se on itse ollut kotona kipeänä, ja kerran olin unohtanut paperit eteiseen (mukamas yritin helpommalla päästä jättämällä lompakon kotiin ja ottamalla vain kortin, itse kun en tykkää laukkuja kanniskella ja lompakkoni ei mahdu mihinkään taskuun, no ei ollut helpompaa!), mutta sanoin että pidä hollilla, haen ne kotoa. Ja hainkin, ilman mitään nenän nyrpistyksiä. Tämä oli siis lähikauppamme jossa ensimmäistä kertaa ikinä oli töissä vain uusia myyjiä eikä ketään tuttua joka olisi tiennyt mun olevan melkein kolmikymppinen.

[/quote]

miten tollasen kortin saa? mitä todistuksia pitää kyttikselle viedä?

Vierailija
164/177 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 14:22"]

Oon 32 ja joka kerta kysytään papereita ja innolla niitä näytän. Odotan kauhulla päivää kun ei enää kysytä..

[/quote]

Saman ikäinen ja yritän tahallaan näyttää kassalla mahdollisimman hermostuneelta, että kysyttäisiin. :D

Vierailija
165/177 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 14:29"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:16"]

Oon ite vastannu jotain tyyliin "et oo tosissas" ja revenny täysin. Multa kysytään samassa Alkossa papruja melkeen joka kerta kun ostan väkeviä. Olen mies ja ikää 34.

[/quote]

Mitä repeemistä tuossa on, jos 34-vuotiasta luullaan 29-vuotiaaksi? Ei sua alle 18-vuotiaaksi luultu.

[/quote]

Alle 30-vuotiailta papereiden kysyminen on PTY:n oma juttu eli siihen kuuluu kaupat ja kioskit. Alkolla ei ole PTY:n kanssa mitään tekemistä ja niillä on eri ikärajat käytössä kysymisen suhteen.

Vierailija
166/177 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitin kerran kassatätiä ajokortilla. Tosin se olu vahinko, kun oli jumittunut lompakkoon ja kun vihdoin sain sen pois sieltä, niin lipes ja lensi kassatätiä päin. :D
Poikaystävä kerran hermostui myyjälle, kun ei saanut ostettua meille lonkeroa, kun mun henkkarit oli jäänyt kotiin. Alkoi siinä sitten paasata että kuvitteleeko myyjä tosissaan hänen seurustelevan alaikäisen kanssa. Poikaystävä 24 ja mä 23. :D

Vierailija
167/177 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no minulle ei myyty yhtä (!) saunasiideriä, kun oli vain Visa Eletrcon älypuhelimen kotelossa eikä lompakkoa mukana.. olin tuulihousuissa, otsarypyt & silmäpussit loistaen, ilman meikkiä, kolmen lapsen kanssa ja silti en saanut juotavaani kun ei ollut henkkareita .. taisin kommentoida myyjälle että " MITTEE?! kun kyseli niitä papereita :D

t. nainen vm. 80

Vierailija
168/177 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ihmettelen sitä et mikä siinä niin risoo, että kysytään paperit. Ei ne myyjät tiedä ikiä 100% varmuudella ja ohjeistuksien mukaan pitää toimia. On ihmisiä, jotka alaikäisenä näyttää yli 18-vuotiailta ja jotka vielä 40-vuotiaana näyttävät alle sen 26 vuotta. Tämä taas on vaan hyväksi niille pennuille, jotka alaikäisenä tupakkaa ja alkoholia yrittää ostaa.
Pitää myöskin ymmärtää se, että myyjä saa aika kivat sanktiot siitä, jos vahingossakaan myy alaikäiselle, joten annetaan heidän tehdä työtään ja pitää työnsä.

Vierailija
169/177 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 17:28"]no minulle ei myyty yhtä (!) saunasiideriä, kun oli vain Visa Eletrcon älypuhelimen kotelossa eikä lompakkoa mukana.. olin tuulihousuissa, otsarypyt & silmäpussit loistaen, ilman meikkiä, kolmen lapsen kanssa ja silti en saanut juotavaani kun ei ollut henkkareita .. taisin kommentoida myyjälle että " MITTEE?! kun kyseli niitä papereita :D

t. nainen vm. 80
[/quote] no eipä sillä ole väliä onko niitä juomia yksi vai useampi.

Vierailija
170/177 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun kysymään paperit henkilöllisyyden, en iän tarkistamiseksi ja kaikenlaiset selitykset on kuultu. Varsinkin keski-ikäiset miehet ovat hirveän aggressiivisia ja moni saa itkupotkuraivarit niinkin "hankalasta" hommasta kuin ajokortin tms. vilauttamisesta. Käsiksi ei ole (vielä) käyty, mutta mm. kynällä on heitetty ja hakattu nyrkkiä pöytään. Ja kaikki tämä vain asiakkaan oman oikeusturvan takia.

Vierailija
171/177 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:03"]

Näitä mä kuulen tosi usein.

"Ne jäi autoon."

"Ne jäi Kanadaan." (Siis oikeasti, miksi aina Kanada? Tää on tosi yleinen sepitys.)

"Ei multa oo koskaan kysytty henkkareita sen jälkeen, ku täytin 15!" (Jätkä paljastuu -95 -syntyneeksi. Jaa... on muka ostanut tupakkaa 15-vuotiaana?)

"VARMASTI OON VANHEMPI KU SÄ!!!" (Mitä tekemistä mun iällä on siinä asiassa? Kun asiakas lopulta suostuu näyttämään henkkarit, hän on 22-vuotias.)

[/quote]

Tämä: "Ei ole henkkareita,mutta kelpaako autonavaimet todisteeksi täysi-ikäisyydestä?" Juu ei käy,kyllä tarvitsee näyttää ajokortti,passi tai muu vastaava.

Vierailija
172/177 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 13:49"]

Mä olin kesätöissä kassalla, ja yhtenö iltana piti tosi paljon kysellä papereita. Kysyin sitten vahingossa sellaselta parikymppiseltä pojalta paperit, joka osti jaffaa ja pakastepizzan. Ei se poikakaan tainnut aluksi tajuta, vaan näytti paperinsa mukisematta. Vasta kun meni pakkaamaan ostoksensa kysyi huvittuneena, että mikäs tän jaffan ikäraja on nykyään:). 

[/quote]

Mun pojalle on sattunut samaa. Varmaan väsyneenä yleistä, tai sitten se olit sinä. 

Vierailija
173/177 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 30v. piti näyttää Alkossa henkkarit, että sain ostettua pullon alkoholitonta punaviiniä. Siis alkoholitonta. Vähän liian virkaintoiseksi on meininki minun mielestä mennyt. Kymmenen vuotta sitten sai ostaa ihan rauhassa viinaksia ilman mitään papereiden esittelyä.

Vierailija
174/177 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa multa joskus kysyisi.. :)
T. 25-v.

Vierailija
175/177 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä: - Saisinko nähdä henkilöllisyystodistuksen?

Mies: - Joo. Saisinko puhelinnumeron?

Vierailija
176/177 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 03:59"]

Jospa multa joskus kysyisi.. :) T. 25-v.

[/quote]

Multa taas kysytään tasaisin väliajoin. t. 35v

Vierailija
177/177 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaston asiakas suuttui kun virkailija kysyi henkkareita. "Mä oon käynyt täällä 20 vuotta! Miten sä voit olla noin..." Kyseinen virkailija oli kirjastossamme töissä vain vähän aikaa ja oli syntynyt suurin piirtein 20 vuotta aiemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä