Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IVF/ICSI maaliskuussa

05.03.2008 |

No onpas nämä sivut oudot käyttää, tiedä osaakohan sitä.....Mitenkäs Killalla ja kumppaneilla on testien kanssa käynyt??

Killa kyselit sitä miten pääsen Pas;iin heti Ivf:n perään, ilman välikiertoa. Se on näitä yksityisen iloja :) Klinikalla on kesäloma ja jos nyt pidettäis se väli, niin pas olisi sitten syksyllä, koska itse en halua kesälomalla hoidoissa pyöriä.

pa-mi

Kommentit (167)

Vierailija
101/167 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Olen lueskellut tätä pinoa aikani ja nyt ajattelin liittyä joukkoonne, jos sopii;) Olen siinä vaiheessa, että perjantaina on ultra, josta katotaan ne munasolujen koot ym ja ensi viikolla pitäisi olla punktio, jos kaikki ok. Tää on meidän eka icsi- hoito, kunnallisella, ollaan odoteltu viitisen vuotta jälkikasvua. Tähän astisten tutkimusten perusteella lapsettomuus on miehestä johtuvaa. Aika positiivisella mielellä odottelen, ainakin jotain tehdään asian hyväksi. Luomuna en ole tullut kertaakaan raskaaksi. Oireita hormoneista on tullu sen verran, et yöllä hikoiluttaa, univaikeuksia on ja mielialat kyllä heittelee aika tavalla..

Kävin tänään hakeen lisää pistoslääkettä ja siinä samalla apteekin täti tuumasi, että ibuprofeiini(tulehduskipulääkkeet) ehkäisee raskautta. Oletteko kuulleet tollasesta? Mulle oli ihan uutta. Olen syönyt aika paljon noita menkka- ja selkäkipuihin. No, nyt ei kyllä uskalla ottaa yhtään.

Omenaviinietikkaakin olen nappaillut, kun jossain luki, et sitä voisi olla hyötyä.. Katsotaan miten käy.

Jostain luin, et tota hyperiä voisi helpottaa runsaalla veden juonnilla ja levolla? Tiedättekö asiasta enempää? En löytäny netistä kummosempaa tietoa. Olen kai riskiryhmässä ja en sit millään haluaisi tota itselleni.

Onnea matkaan kaikille, jospa siirrot onnistuisi ja nappuloilla olis tarratossuja mukana..

Vierailija
102/167 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Fedra! Hauskaa, kun on monta samoissa aikatauluissa menijää: täällä kanssa yksi, jolla perjantaina ultra, jossa toivottavasti päästään päättämään punktiopäivä ensi viikolle! :) Ihan totta puhui apteekintäti noista tulehduskipulääkkeistä. Tässä linkki aiheesta täällä käytyyn keskusteluun:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10934084&t=10934084&appid…

Ja nytkin viimeksi apteekissa Puregonia hakiessani kysyin onko jotain lääkkeitä, joita ei saa sen kanssa käyttää ja farmaseutti sanoi, ettei muuten erikoista, mutta särkylääkkeeksi suositteli parasetamolia. Hyperistä en valitettavasti tiedä mitään (ja toivottavasti en ainakaan omakohtaisten kokemusten kautta opikaan...).

Pa-mi: sielläpä mukavasti rakkulat kasvaa ja mä peukutan, että jokaisessa olisi pieni aarre punktoitavaksi! *bd*

Pikkis: ja sinne samat peukuttelut! *bd* Mä olen kanssa siinä ymmärryksessä, että mieluummin vähemmän, kuin epätasa/huonolaatuisia. Aiemmin toivoin, että saisin itse mahdollisimman monta, mutta nyt olen sillä mielellä, että kunhan tulisi muutama kunnollinen, joilla olisi mahdollisuus vauvaksi asti. :)

Una: voi kurjuus, siis ihanko kunnon vuoto jo alkoi?! Mutta jospa se olisi väärä hälytys kumminkin! Kun kyllähän niitä vuotoja voi olla, vaikka sitten olisikin onnellisesti käynyt... Ei auta kuin toivoa sinne parasta!

Saga: mistä sä päättelet ettei onnistanut? Onhan perjantaihin vielä aikaa.... Koitan puhallella plussatuulia sinne päin +++++++++++++

Soffio: kiva kuulla, että siellä kaikki hyvin tuota pahoinvointia lukuunottamatta! Tulehan sitten kertomaan ultrakuulumiset! :)

Omaa napaa: ilmeisesti jotain tuolla mahassa kasvaa, sillä sellainen jännä painon tunne ja nipistely alkoi päivän mittaan, eikä tunnu helpottavan. Voihan se tietty olla jotain ilmaa suolenmutkassakin, mutta olisi kiva saada lopulta jotain kunnon tuntemuksia tästä hoidosta. ;) Tosin mietin, että voisiko nyt edes mitään tuntua, kun vasta viidettä päivää pistelen?! No toivottavasti ei ainakaan tule hyperiä... Huomenna verikokeeseen, jonka perusteella tarvittaessa rukataan Puregon-annostusta ja tosiaan perjantaina ultraan.

Kysymys vielä loppuun kaikille testaamisesta: oletteko tehneet kotitestin vai käyneet verikokeessa? Ja jos kävitte verikokeessa, niin miksi? Mietin itse, että menisikö vaikka ei klinikalta sitä ehdotettaisi vai onko siitä mitään hyötyä. Nyt vähän tekisi mieli, mutta toisaalta kai se kotitestikin tuloksen kertoo...

Killa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/167 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..niin ja fredalle tervetuloa joukkoon...

Kyllä niitä oireita lääkkeistä voi tulla jo viidentänä päivänä..meinaan että itse olen tuosta painon tunteesta kärsinyt kolmannetsa pistopäivästä ja turvotus ja erilaiset nippailut ja se painontunne jatkuvat...se on vain merkki että jotain tapahtuu.....=)

Kivat että soffio jaksat käydä meitä moikkaamassa.

Meillä on klinikka määrännyt nuo veritestit, ihan siitä syystä että kotitesti ei välttämättä aina näytä sitä todellisuutta ja moni heittää sen kirveen kaivoon kun vuotoa tulee....veritestissä näkee sen todellisen hcg tilanteen....itse olen siinä joka kerta käynyt vaikka vuotokin on jo alkanut. Itselleni ei ole positiivistä tullut, mutta ystäväni sai positiivisen veritestin vaikka vuoti kuin seula , vuoto alkoi heikon haamun (pissatestin) jälkeen( siksi sanoin aikaisemmin vuotoja siellä, vuotoja täällä, ei ollut tarkoitus pahoittaa sillä kenekään mieltä) ystäväni odotta kaksosia heinäkuulle....

Mutta peukutetaan kaikille.

Vierailija
104/167 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Fedra mukaan, toivottavasti eka ICSI tuo kauan kaivatun lopputuloksen. Ibuprofeenista sen verran, että se kuulemma voi estää ovulaation tms. ja kyllä mullekin on sanottu, että kannattaa välttää, ainakin suurissa määrissä. Ja tän hoidon aikana suosittelivat tosiaan parasetamolia.

Una, mitkä sulla on nyt fiilikset? Toivotaan että mainitsemasi vuoto on harmitonta.

Kiitos Killa tsemppauksesta :) mutta taidan tosiaan tietää lopputuloksen. Alhaalla selitänkin, miten sen tiedän... Ai joo, ja mullekin on määrätty veritesti ja se on huomenna. Tuloksen kuulen tosin vasta perjantaina.

pa-mille, Killalle, Pikkikselle ja Fedralle intoa munankasvatteluun... Mullekin lääkäri kommentoi, että juuri sen suuntaisiin määriin pyritäänkin, mitä mulla oli (eli 11 follia). Tosin mullahan 7 munasolusta vain 3 hedelmöittyi, se kuulemma on ihan normaalia, mutta mitä olen näitä seuraillut, niin useimmilla kuitenkin suurin osa hedelmöittyy.

Jokos Soffio on käynyt ultrassa?

Minä tein tänä aamuna elämäni ehkä viidennen raskaustestin ja samalla ensimmäisen plussatestin :) Tosin siitä en innostu liikoja, sillä kuten jo viimeksi kirjoitin, tiedän että en ole raskaana. Mutta se vahvisti sen, mitä epäilin eli että kemiallista pukkaa... Mulla nimittäin oli jo viime viikolla oireita, mutta sitten ne katosi. Ja siitä tiesin. Ja ilmeisesti edelleen on istukkahormonia jäljellä, mutta kemiallinen tämä on, ihan varmasti. Tai toinen vaihtoehto on se, että pregnyl antaa vielä väärän positiivisen (kaksi viikkoa sitten maanantaina pistin 10 000 yksikköä). Mulla on myös kerran aiemmin, n. 1,5 vuotta sitten, ollut luomukierrossa ihan samanlaiset oireet. Silloin en vaan testannut ja sitten nekin oireet vaan hävisi ja menkat alkoi. Ja siitäkin tiedän. Onko kenelläkään ollut kemiallista? Mietin vaan, että voiko siitä päätellä mitään?

Mutta joka tapauksessa, olihan ne kaksi viivaa kiva nähdä siinä testissä :)

Vierailija
105/167 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unalle pikaista toipumista! Äläkä vielä luovu toivosta vaikka vuotoa onkin ollut. Itselläkin oli esikoisen kanssa ihan alussa vuotoja ja silti normaalisti raskaus jatkui.

Saga77lle pahoittelut tuloksesta. Alkoiko vuoto vai mistä tiedät lopputuloksen?

Punaviiniä on jokusena iltana tullut nautittua lasillinen. Tiedä sitten onko siitä ollut apua, mutta tänä aamuna pp12 testasin plussan kotitestillä.

Vielä ei kuitenkaan kannata kuohujuomaa korkata, vaan odottelen ensin torstain veritestin tuloksen. On nimittäin kokemusta siitäkin, että testi näytti kotona plussaa, mutta veritestissä arvot kertoivat että kyseessä oli kuitenkin kemiallinen raskaus. Mutta varovaisesti positiivisellä mielellä nyt jatketaan.

Tsemppiä kaikille hoidossa vielä oleville että piinailijoille!

Vierailija
106/167 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori meni toi Fedran nimi väärin ....ehkei täällä kannattaisin puolikkailla silmillä kirjoitella mitään.....muttakuitenkin tervetuloa.

Saga77, ei sitä kemiallista oikein voi ennustaa etukäteen....itselläni ei ole ollut, ei mitään edes plussaan viittaavaa koskaan, mutta ystäväpiirissäni on noita kemiallisia ollut, nekin selvinnyt hcg;n laskusta ja ultrassa. Mutta pidetään peukkuja täällä pystyssä.

Una, miten on asioiden laita siellä??

ONNEA Hupsiskupsikselle, liimat mukaan loppumatkalle, käy sinäkin kertoilemassa tilanteestasi ja olostasi.... on se varmaan mieletön tunne nähdä ne kaksi viivaa....

Mitenkäs Pikkis?? Killa?? Saas nähdä mikä norsu mä olen loppuviikosta....olo on täällä niin turvonnut....kävely sattuu jo ajoittain, siis jos reippaamin menee.....tänään töissäkin alkoi housujen vyötärö kiristää, onneksi lyhennetty päivä, pääsi kotiin ja kalsarikunigattarena täällä olen =)

Vierailija
107/167 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA Sagalle ja Hupsiskupsikselle!!!! Plussa on plussa kunnes toisin todistetaan - ja toivottavasti ei toisin todisteta :) Pregnyl ei kyllä enää näy testissä kahden viikon kohdalla eli sen teorian voi Saga unohtaa ;) Eihän mullakaan ollut mitään perinteisiä plussaoireita, kun se testin tein. Päinvastoin, olin ihan varma, että nega sieltä tulee, mutta... Tuossa vaiheessa lääkkeet ym. voi sekoittaa kroppaa (ja päätä?!) niin paljon, että mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma, siis oireiden suhteen. Mutta onnea todella ja toivotaan, että kaikki on hyvin!

Anteeksi, unohdin jo nikin, joka kyseli siitä hyperistä. Juominen ja lepo todellakin ovat kotihoitoa ko. vaivaan ja ennalta ehkäisyyn. Hyperstimulaatio voi johtaa kuivumiseen ja nesteen kertymiseen vatsaonteloon. Tästä syystä on tärkeää juoda paljon, ettei tuota kuivumista niin herkästi tulisi. Ja lepo perustuu puolestaan siihen, että munasarjat eivät tykkää rasituksesta, vaan hyperstimuloituvat lisää. Myös nestettä kertyy levossa vähemmän. Eli ei muuta kuin juomaan ja lepäämään!

ON: Nyt on ultrassa käyty ja hivenen varmemmalla mielellä ollaan. Pieni sydän sykkii niin kuin pitääkin ja koko vastaa viikkoja ihan täsmälleen. Aika uskomaton näkyhän se oli... Matalalla profiililla jatketaan, mutta toivotaan parasta. Ehkä sitten toukokuun lopulla olevan np-ultran jälkeen uskaltaa jo vähän korkata ja tuuletellakin :)

Edelleen onnea matkaan kaikille!

soffio ja stara 7+0

Vierailija
108/167 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oudot mahatuntemukset sen kun jatkuu ja pelkään jo munasarjan kiertymääkin (josta tein erillisen aloituksenkin). Toivottavasti kaikki on kumminkin hyvin, on vaan niin hankalaa kun ei tiedä mistään mitään! :/ Hermostuttaa, kun ultraan on vielä 3 päivää, että jospa ei olekaan... Päivällä oikeastaan mahassa ei mitään tuntemuksia ollut, mutta samoin kuin eilen, iltapäivällä alkoi taas. Onkohan tää nyt edes tätä vai johtuuko vaan jännityksestä?!

Soffio: ihania ultrakuulumisia! Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja kohta pääset tosissaan tuulettamaan! :)

Hupsiskupsis: sinne sitten varovaiset onnittelut plussasta! Toivotaan, että veritesti varmistaa asian, niin ettei ole epäilystäkään plussan aitoudesta!

Saga: ymmärrän varovaisuuden, mutta mä en vielä luovu toivosta sun kohdalla! :) Mulla itelläni on tokasta inssistä kemiallinen raskaus, jolloin tosiaaan oireet loppui pp 13 ja lopetin luget sitten siihen kun olin ihan varma että pieleen meni. No pp 15 oli kumminkin vielä vähän jonkilaista tissikipua, eikä vuoto ollut kunnolla alkanut ja tein testin. Kotitesti näytti ihan haaleaa viivaa, joka sitten päivä päivältä vaaleni ja verikoe kertoi karun totuuden eli kiinnittymisyritys siellä oli ollut.

Toisaalta sitten seuraavasta inssistä sain ihan kunnollisen plussan testiin, mutta silti pp 14 oireet lähes katosivat. Ne alkoivat uudelleen rv 5 ja jatkuivat ihan oikeina raskausoireina siitä lähtien. Valitettavasti raskaus olikin sitten kohdunulkoinen. Ääh, siis tällä ei ollut tarkoitus pelotella tuolla ku:lla, vaan kannustaa, sillä uskon että samalla tavalla nuo oireet olisi voineet vaihdella, jos kyseessä olisi ollut normaali raskaus! Joten ei vielä kirvestä kaivoon siellä! :) Eikä kai ainakaan sen Pregnylin nyt enää pitäisi näkyä?!

Laitan vielä jonkinlaista listan päivitystä tähän, mutta en vielä teitä haaleita plussia saaneita, jos ette vielä halua juhlia, vaan odottaa ensin varmistusta

VM1974: 1. IVF, kaava: lyhyt, keräys ja siirto vko 10 --> nega :(

soffio: 5. IVF, kaava: lyhyt, keräys ja siirto vko 11 --> PLUSSA :D

Mapella76: 2. IVF, kaava: lyhyt, keräys ja siirto vko 13 --> ei siirtoa :(

Saga77: 1. IVF, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 14 --> testi 16.4.

Hupsiskupsis: 3. ICSI, kaava pitkä, keräys ja siirto vko 14 -->

Una79: 4. IVF, kaava pitkä, keräys ja siirto: punktio 31.3. -->

PikkuM : 1. IVF, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 17

Killa: 1. IVF, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 17

pa-mi: 3. IVF, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 17

Fedra: 1. ICSI, kaava: keräys ja siirto vko 17

Lintu76 : 3. ICSI, kaava: lyhyt, keräys ja siirto vko

Vierailija
109/167 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään verikokeessa ja lääkärissä ja nega.. ei tosin yllättänyt, minulla sunnuntaista asti ollut kunnon vuoto ja sairaalareissu sekä kaikki lääkkeet varmaan laittaneet koko kropan ihan sekaisin muutenkin. Onneksi olo muuten alkaa jo normalisoitumaan. Lääkäri suosittelikin jo miettimään pas hoitoa mahdollisesti jo toukokuuhun, joten sitä kohti sitten.

Plussatuulia teille muille toivotellen!

Vierailija
110/167 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unasta on ilmeisesti tullut Unnu. Voi harmi sitä negaa! =( Onneksi kuitenkin PAS tulee jo suht nopeasti. Ei aikaakaan, kun olet jo piinailemassa. Jaksailuja sinulle!

Varovaiset onnittelut Sagalle ja Hupsiskupsikselle! Toivottavasti teidän ja Soffion jalanjäljissä me muut saadaan seurata teitä plussanneisiin. Kyllä pakosti meikäläisen pessimismi joutuu tässä vähän taipumaan ja saatan jopa uskoa omalle kohdallenikin onnistumista.

Tervetuloa joukkoon Fedra! Mukavaa saada lisää porukaa meidän pinoon. Meitä meneekin nyt aika monta ihan samassa aikataulussa. Ainakin Pa-mi, Killa, mina ja nyt vielä sinä. Piinailuporukka on kasassa.

Itselläni on myös viimeinen ultra perjantaiaamuna ja irroituspiikin laitan ilmeisesti lauantaina. Punktio olisi siis maanantaina. Olo on aika möhöttävä ja nipistelee koko ajan alavatsalta. Lääkäri lupasi kirjailla sairaslomaa viikonlopuksi jos kovasti turvottaa. Saisin hautoa rauhassa munikseni loppusuoralle. Mulla olisi kaksi yövuoroa viikonloppuna... Onneks mitään rajuja mielialan muutoksia ei ole ollut. Normaaleissakin taitaa olla miehelle tarpeeks!

Plussatuulia pinoomme puhallellen, tsemppiä kaikille toivottaen, Pikkis.

Vierailija
111/167 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kävin 8 ultrassa ja se 10 on tuloillaan, sain aikatauluksi lauantaina pregnyl ja maanantaina punktio. Soitin miehelle aikataulut ja juoksin hirveellä kyydillä töihin. Kerkesin olla puolituntia kun puhelin sitten soi; muutetaanpas hiukan aikataulua, pistät vielä lauantaina puregonia, mutta puolitetaan annos ja sunnutaina pregnyl ja punktio siirretään tiistaille. hahhhaaa alkoi hiukan naurattaan, että mitä? No päivä sinne tai tänne, ei sentään uudestaan tarvitse ultraan mennä....klinikalla joku aikatauluongelma...no soitto miehelle, siirräpäs sitä sun sairaslomaasi päivällä. Itse en vielä kerinnyt pomoa näkemään...tässä ruokatunnilla äkkiä tulin kirjoittamaan...mutta tulen urkkimaan muiden kuulumiset sitten kotona....eli pikkis, Fedra ja Killa mikä on aikataulutus teillä.....

itse mietin että mitähän muuta tässä vielä tulee....siirtopäiväkin varmaan menee uusiksi, siis jos siellä siirrettävää sitten on.....hih tuleehan sitten pitkäviljely....tai sitten ei.

No mutta nyt takaisin sorvin ääreen....

Pa-mi

Vierailija
112/167 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla kävin ultrassa minäkin ja vielä täytyy maanantaina mennä. Tällä tietoa punktio olisi keskiviikkona. Oikealla oli 4 noin 13-14mm kokoista, samoin vasemmalla sama määrä ja lisäksi 6 vähän pienempää, joista yritetään vielä saada riittävän isoja punktiota varten.

Puregon jatkuu entisellä 150IU annoksella.

Tuntuu, kuin kivi olisi vierähtänyt harteilta, kun olen niin helpottunut siitä. että nähtävästi punktioon päästään! :) Olin jo miettinyt mikä kaikki voisi mennä pieleen...

Killa

Vierailija
113/167 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli tänään ultra ja kymmenkunta palleroa molemmilla puolilla, tarkkaa määrää kuulema vaikea sanoa(?). No, huomenna siis irrotusspiikki ja maanantaina punktioon;) Samalla aikataululla siis mennään. Katotaan kuin meidän käy!

Nyt reissuun viikonlopuksi, ei onneksi ehdi koko aika asiaa miettiin (paitsi, et alavatsa on aika " täyden" tuntuinen..).

Hyvää viikonloppua teille kaikille ja onnea matkaan!!!!! Ensi viikolla palaillaan linjoille;)

Vierailija
114/167 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävin ultrassa aamulla ja selvisi, että oikealla puolella on kymmenen isoa mollukkaa, suurin 21 mm. Vasemmalla puolella ei ollut yhtään! Lääkäri sanoi, että mulla on tuo vasen munasarja tosi laiskan oloinen, mutta kehui samalla, että kymmenen on kuitenkin oikein hyvä määrä.

Puregonia pistän vielä tänään sen 150 IU:ta ja synarelan samoiten vielä tänää illalla ja huomenna aamulla. Huomenna illalla sitten irroituspiikki yhdeksän-kymmenen aikaan. Punktio on sitten maanantaina aamupäivällä. Nyt vaan haudon loppuajan rauhassa muniksiani. Sain onneksi sairaslomaa jo täksi viikonlopuksi. Kovasti vatsaa turvottaa ja välillä juimii. Mutta kaiken kovin tunne on jännitys lopputuloksesta! Palataan asiaan!

t:Pikkis

Vierailija
115/167 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Unnulle negasta,nyt sitten katse kohti tulevaa PASia.

Saga77 mikäs sinun tilanne, oletko käynyt jo veritestissä? Minulla on ollut kemiallinen raskaus, mutta enpä muista oliko silloin mitään edeltäviä oireita ym.

Kotitesti näytti tuolloin heikkoa viivaa ja hcg oli seuraavana päivänä veritestissä 25 ja jokusen päivän päästä testistä alkoikin vuoto.

Omaan napaan sen verran, että verikokeessa on nyt käytä ja kyllähän se ihan positiivistä tulosta näytti. Piinispäivä 14 ja hcg oli 365. Toukokuun puolenvälin kieppeillä olisi ultrakäynti jossa katsotaan mitä niistä meidän kahdesta sekunda-ruppanasta on oikein lähtenyt kehittymään.

Viikonloppuja toivotellen

Vierailija
116/167 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Una/Unnu pahoittelut sulle tuloksesta. Jaksuja ja voimia kovasti jatkoon.

Soffiolle onnittelut ihanista ultranäkymistä :) Yritähän sitten jossain vaiheessa alkaa nauttiakin olotilasta :)

Killa, pa-mi, Pikkis ja Fedra näyttääkin menevän ihan samoissa :) Ja hyvältä näyttää! Tsemppiä tosi paljon ensi viikon koitoksiin, peukut kaikille!

Hupsiskupsis, viimeksi taidettiinkin kirjoitella samaan aikaan, onneksi olkoon plussasta :) Hmm.... oliskohan ne molemmat kenties tarranneet mukaan, arvo ainakin tuntuu tosi korkeelta? Onnea matkaan!! Mun hcg oli pp12 jotain reilut 70, en muista tarkkaan, kun olin jotenkin niin sekaisin sen puhelun aikana. Kyllä ne onnittelivat, että raskaana olen, mutta olen edelleen vähän skeptinen, sillä tuo tuntuu vähän alhaiselta? Etsiskelin viitearvoja ja löysinkin, mutta ei niistä mitään hyötyä ollut, kun se haarukka on niin iso.

Eli oma napa jatkaa ihmettelyä. Sain ohjeeksi lopettaa lugesteronin, mutta en uskaltanut vielä lopettaa, kun olin reissussa, enkä halunnut, että vuoto alkaa siellä...Eli näin vahva on mun usko tähän, höh. No, nyt lopetan sen ja sittenhän sen näkee. Eipä tässä auta muu kuin odottaa ja toivoa parasta. Uuden raskaustestin ajattelin käydä ostamassa, saisikohan sitä vähän uutta toivoa, jos viiva olisi vahvistunut.

Vierailija
117/167 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hienoja uutisia Hupsiskupsikselta ja Sagalta! Onnea vielä kerran teille molemmille plussista! Voi että, jännitys kasvaa meillä muillakin...

Laitoin eilen irrotuspiikin. Vatsa on kummallisen pingottuneen oloinen ja pistoskohta on arka. Huomenaamulla lähdetään hyvissä ajoin ajelemaan kohti klinikkaa. Jännittää kovasti, että montako munista saaliiksi saadaan. Toivottavasti se yksi iso ei ole irronnut omia aikojaan. Olis kiva saada talteen kaikki kymmenen tai ainakin edes jokunen käyttökelpoinen! Miten tätä jännitystä kestää? Eniten käyttökelpoisten munasolujen määrän jälkeen mua jännittää se, miten munasolut mahtavat hedelmöittyä. Ei kanattais varmaan liikaa tuotakaan päässään vatvoa, koska siihen asiaan ei ainakaan mitenkään voi itse vaikuttaa.

Millaisia fiiliksiä teillä muilla samassa aikataulussa menevillä on? Fedralla oli ainakin aika lailla muniksia matkassa, hyvä juttu!! Pa-milla muuttui aikataulu viime tipassa ja Killan punktiopäivä oli muistaakseni viikon puolenväli paikkeilla? Huomenna olen itse ainakin munisten määrästä viisaampi, mutta sitten saattaakin olla taas uutta jännitettävää... Kaikille paljon onnea matkaan!!!

t:Pikkis

Vierailija
118/167 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkikselle tsemppiä punktioon! Oikein muistit eli vielä ultraan ja sitten keskiviikkona ilmeisesti punktio. Jännittää täälläkin just noi samat asiat, kuin suakin ja vielä lisäksi pelottaa se toimenpide, että sattuuko ja kuinka paljon! No ei mee montaa päivää, niin sekin selviää! :)

Fedralle kanssa tsempitykset huomiselle! Pa-mi tulee sit tiistaina ja minä keskiviikkona perässä! Kivaa, kun on niin monta samoissa menijää! :)

Killa

Vierailija
119/167 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

VM1974: 1. IVF, kaava: lyhyt, keräys ja siirto vko 10 --> nega :(

soffio: 5. IVF, kaava: lyhyt, keräys ja siirto vko 11 --> PLUSSA :D

Mapella76: 2. IVF, kaava: lyhyt, keräys vko 13 --> ei siirtoa :(

Saga77: 1. IVF, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 14 --> PLUSSA :D

Hupsiskupsis: 3. ICSI, kaava pitkä, keräys ja siirto vko 14 --> PLUSSA :D

Una79: 4. IVF, kaava pitkä; punktio 31.3. --> nega :(

PikkuM : 1. IVF, kaava: pitkä; punktio 21.4. -->

Fedra: 1. ICSI, kaava: punktio 21.4. -->

pa-mi: 3. IVF, kaava: pitkä; punktio 22.4. -->

Killa: 1. IVF, kaava: pitkä, punktio 23.4. -->

Lintu76 : 3. ICSI, kaava: lyhyt, keräys ja siirto vko

Vierailija
120/167 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa napaa: Punktio takana! Kaikki meni hyvin ja 12 munista saatiin saaliiksi. Vasemmalla puolela olikin muutama, mitä lääkäri ei ollut ultrassa nähnyt. Olen tyytyväinen!

Itse toimenpide ei sattunut yhtään. Muutaman kerran tunsin nippailua, mutta tosiaan ihan vaan nippailua. Sitten kyllä punktion jälkeen alkoi tuntua kipua, mutta kivunlievityksestä huolehdittiin hyvin ja tällä hetkellä ei oikeastaan satu enää ollenkaan!!! Mies oli mukana jännityksellä ja osasi ihanasti tukea minua! Muutenkin hänen osuutensa oli kuulemma mennyt ihan hyvin =)

Nyt sitten jännittämään siirtoa. Lugeja alankin sitten seuraavaksi lykkäämään tästä illasta lähtien. Nyt se jännittäminen taitaa vasta alkaa...

Mitkä mahtavat olla teidän muiden kuulumiset? Fedralla taisi myös olla punktio tänään? Tsemppiä ja voimaa kaikille!

t: Pikkis