IVF/ICSI maaliskuussa
No onpas nämä sivut oudot käyttää, tiedä osaakohan sitä.....Mitenkäs Killalla ja kumppaneilla on testien kanssa käynyt??
Killa kyselit sitä miten pääsen Pas;iin heti Ivf:n perään, ilman välikiertoa. Se on näitä yksityisen iloja :) Klinikalla on kesäloma ja jos nyt pidettäis se väli, niin pas olisi sitten syksyllä, koska itse en halua kesälomalla hoidoissa pyöriä.
pa-mi
Kommentit (167)
Moikka!
Hyvä, että kaikki on hyvillä raiteilla;) Onnea vaan seuraaville punktioon matkaaville ja tarrasukkia epävarmoille;)
Mulla oli tosiaan tänään punktio. Menin ihan coolina, mut oli kyllä aika kivulias kokemus. Ekax ne ei saanu tippaa mihinkään ja joka paikka on mustelmilla.. Itse toimenpide ei ollu paha, aika kevyt, follikkeleita oli 10 toisella ja 15 toisella puolella; saalis sit oli 10 munasolua. Olen kyllä tyytyväinen, kaipa miehenkin osuus ihan ok, kun eivät mitään sanoneet, vaikka kyseltiinkin. No, toimeenpiteen jälkeen mulla oli tosi kipee alavatsa ja piti sit oikein ykätäkin ennen kuin pääsin kotiin. Ja edelleen on kyllä vatsa kovin kipeä eikä oikein tee mieli kävellä. Olisko syynä ehkä se follikkeleiden suuri määrä, who knows. Jospa huomenna olis olo jo parempi ja alkioita kasvas kiivasta tahtia maljoilla.. Meille kuulema soitetaan huomenna, jos ongelmia tulee, muuten sit keskiviikkona on se alkionsiirto. Jännittää kyllä.
Senmoista omaan napaan. Onnea ja tsemppiä kaikille teille!!!!
Mukavaa kuulla, että Fedraltakin oli saatu niin hyvä munissaalis! Harmi, että tulit niin pipiksi toimenpiteestä.
Mullekin sanottiin, että mitään väliaikatietoja ei ole mahdollista saada, mutta soitto tulee tänään jos jotain ongelmia tulee. Toivottavasti ei soittoa siis kuulu! Ja huomenna meilläkin sitten olis siirto. En nyt muista Fedra, onko ollut puhetta, oletteko julkisella ja yksityisellä puolella hoidossa? Ajattelin vaan, että ei kai me vaan oltu samoihin aikoihin punktiossa eilen? Koitin eilen kuikuilla ympärilleni, mutta eihän me tietenkään toisiamme tunnistettaisi vaikka istuttais vierekkäin jossain.
Minusta on kivaa, että Saga olet miedän pinossa. Tottakai jatkossakin olet! Kuuluthan meidän porukkaan! Aika raivostuttava tuo sinun tilanteesi. Pitääkö sun siis odottaa vaan, mitä tuleman pitää? Koita nyt jaksaa, varmasti erittäin voimia kuluttavaa! Voimarutistus sinulle.
Pa-mille ja Killalle onnea punktioon ja toivottavasti tulee hyvä saalis! Kirjoitelkaa kuulumisia kun kykenette!
t: Pikkis
Hitsi, kun jännittää huominen! Ei niinkään munissaalis ym, vaan iihan se toimenpide! :/ Mä olen niin hirveän kipuherkkä, ettei oo tosikaan, mutta kaipa ne antaa troppia sen verran, että siitä selviää... Ihana päivä on kyllä ollut takana, kun veljenlikat oli meillä yötä ja tänään käytiin sitten Korkeasaaressa ihmettelemässä elukoita. Ai hitsi, kun saisi kohta omankin muksun kanssa retkeillä! :)
Pikkikselle ja Fedralle onnea huomiseen siirtoon ja toivotaan, että mahdollisimman monta kaveria saisitte pakkaseenkin!
Mites Pa-min punktio? Toivottavasti kaikki on hyvin!
Saga: pysy täällä vaan niin kauan kuin siltä tuntuu! Inhottavaa, kun et vielä pääse nauttimaan plussasta täysin rinnoin, kun pitää noita hcg-arvoja miettiä! Mullahan on huonoja kokemuksia viime syksyltä alhaisista arvoista, jotka kyllä sitten nousivat hyvin. Homma päättyi kylläkin valitettavasti huonosti, mutta jotenkin olin sen jo arvannut/epäillyt, kun niin tosi kehnoilla arvoilla lähdettiin liikkeelle. Mulla oli tuo hcg 70 vasta pp 17 inssin jälkeen. Eli hyvältä mun mielestä kyllä toi sun lukema kuulostaa ollakseen otettu pp 12. On se sentään sunkin selvityksen mukaan suurempi todennäköisyys, että hyvin menee! Mä peukutan ihan täysillä sen puolesta! bdbdbdbdbd
Saapa nähdä miten saa tulevana yönä nukuttua, vai meneekö valvoessa ja huomista jännätessä...
Killa
Kuuluisinkohan mäkin tänne.. " ekaa kertaa vauvan keskustelupalstalla.." Minä olen siis 24 vuotias naikkonen Uudeltamaalta ja mieheni on vuoden vanhempi. Lapsettomia ollaan oltu nyt ööh.. kolmisen vuotta. Kamalata.. Miehen simpoissa vikaa ja joulukuussa oli ensimmäinen ICSI, mikä ei sujunut. Nyt on uusi ICSI käynnissä ja mulla on myöskin huomenna se punktio! APUVA.. Jännittää kamalasti kun se oli viime kerralla todella kivulias toimenpide. Johtuen tosin siitä, että mulla munarakkuloita kasvoi todella paljon ja siksi olin jo monta päivää ennen punktiota todella kipeänä. Nyt ollaan menty lyhyemmällä kaavalla ja olen voinut paremmin. Juups.. Eli lyhykäisyydessään, jännittää!
Kuuluisinkohan mäkin tänne.. " ekaa kertaa vauvan keskustelupalstalla.." Minä olen siis 24 vuotias naikkonen Uudeltamaalta ja mieheni on vuoden vanhempi. Lapsettomia ollaan oltu nyt ööh.. kolmisen vuotta. Kamalata.. Miehen simpoissa vikaa ja joulukuussa oli ensimmäinen ICSI, mikä ei sujunut. Nyt on uusi ICSI käynnissä ja mulla on myöskin Killan tavoin huomenna se punktio! APUVA.. Jännittää kamalasti kun se oli viime kerralla todella kivulias toimenpide. Johtuen tosin siitä, että mulla munarakkuloita kasvoi todella paljon ja siksi olin jo monta päivää ennen punktiota todella kipeänä. Nyt ollaan menty lyhyemmällä kaavalla ja olen voinut paremmin. Juups.. Eli lyhykäisyydessään, jännittää!
Kuuluisinkohan mäkin tänne.. " ekaa kertaa vauvan keskustelupalstalla.." Minä olen siis 24 vuotias naikkonen Uudeltamaalta ja mieheni on vuoden vanhempi. Lapsettomia ollaan oltu nyt ööh.. kolmisen vuotta. Kamalata.. Miehen simpoissa vikaa ja joulukuussa oli ensimmäinen ICSI, mikä ei sujunut. Nyt on uusi ICSI käynnissä ja mulla on myöskin Killan tavoin huomenna se punktio! APUVA.. Jännittää kamalasti kun se oli viime kerralla todella kivulias toimenpide. Johtuen tosin siitä, että mulla munarakkuloita kasvoi todella paljon ja siksi olin jo monta päivää ennen punktiota todella kipeänä. Nyt ollaan menty lyhyemmällä kaavalla ja olen voinut paremmin. Juups.. Eli lyhykäisyydessään, jännittää!
ja lisäyksenä, mä en nähtävästi saa lisättyä tätä viestiäni joten kokeilen vastata suoraan Killalle, jospa onnistuisi...
Eli tervetuloa mukaan SoLost! :) Hauskaa saada porukkaan mukaan samaa tahtia kulkevia! Nyt ei irtoa enempää, joten mä koitan tästä kömpiä nukkumaan ja olla jännittämättä huomista... Hah, sen kun näkis! :)
Killa
huomiseksi! Älä turhaan jännitä sitä punktiota. Siellä saa kyllä rauhoittavaa lääkitystäkin ennen punktioo, se ainakin auttaa rauhoittumaan. Mulla se suoneen laitettu kipulääkitys tosiaan kihahti nuppiin niin hyvin etten tuntenut kipua ollenkaan. Ja jos kipua tuntuu, niin yritä ajatella että se on ihan kohta ohi ja ajattelet sitä hienointa mahdollista lopputulosta, mikä voi seurata! Kirjoittelethan sitten kuulumisia heti kun jaksat!
Tervetuloa porukkaan SoLost! Mukavaa saada lisää porukkaa tähän meidän pinoon. Tsemppiä sinullekin punktioon ja toivotaan hyvää munissaalista sekä Killalle, että sinulle.
Itse olen koko tämän päivän odotellut jännityksellä soitetaanko klinikalta huonoja uutisia. Ei ole puhelin soinut, onneksi. Toivon niin paljon, että meidän solut olisivat pelittäneet hyvin yhteen!!!
Jännitysterveisin Pikkis
Punktio oli eilen ja nyt vasta kirjoitella....toimenpide taasen kivuton kuten ollut aina, paitsi nyt on nuo jälkikivut ollut aika kauheet ja turvotus....huh eilisen makailin vain ja join paljon vettä...alkoi ihan tulla korvista ulos...
Saalis oli ihan kiva...tänään vielä soittivat väliaikatiedot, folleja oli sitten se 18 joissa oli 16 munasolua ja niistä on 14 hedelmöittynyt. Siirto siis huomenna ja silloin lopullinen käyttöaste selviää, moniko menee rodeen ja moniko mahdollisesti pakkaseen.
Mites Killa?? Tänään taitaa olla punktio?? Tulehan myös kertomaan kunhan jaksat.
Mites Pikkis ja Fedra, tänään siirto?? Montako siirrettiin ja paljonko on pakkasukko saalis??
Solostille tervetuloa porukkaan....
Odottelen muiden kuulumisia, makaan sohvalla läppäri sylissä....kiva näky....hirvee rantapallo mahan kohdalla, arkakin, mutta hyvä läppisteline......
Pallo pa-mi
Terveisiä punktiosta, joka meni hyvin! Pahinta oli varmaan alkupesu ja puudutus ja nekin ihan siedettävät vaikka vähän piti vinkua kumminkin, itse toimepide ei tuntunut yhtään. :) 14 solua saatiin ja miehen homma onnistui myös hyvin ja tuloksessa ei ollut huomauttamista. ;) Olo on vielä ihan hyvä, vähän turvottaa mutta kipua ei vielä ole ollut. Varmaan särkylääkkeet vielä vaikuttaa. Perjantaina sitten siirtoon, mikäli siirrettävää on ja mä uskon, että on. Mitään väliaikatietoja en saa, paitsi jos ei olisikaan mitään siirrettävää.
Mites Pikkiksen ja Fedran siirrot sujui?
Mites muuten pp:t lasketaan IVF:ssä? Onko siirtopäivä pp 0?
Killa
Mä täällä sua vakoilen =)
Tosi ihana kuulla, että punktiossa kaikki meni hyvin. Oma punktio oli silloin aikanaan tosi kivulias, mutta siitäkin selvittiin. Hienosti saitte munasoluja ja mäkin uskon että siirtoon pääsette. Ihanaa jos pääset pian tuonne meidän seuraksi =) Siellä sua odotellaan jo =)
t. Afternoon
Hyvä Killa ja Pa-mi! Teillähän meni punktiot hienosti molemmilla ja hyvät munissaalliitkin tuli! Hieno homma! Peukutusta jatkoon teille kummallekin! Toivotaan, että munikset hedelmöittyvät hyvin ja saisitte myös pakkaseen porukkaa.
Mulla oli siirto tänään. Kahdestatoista muniksesta olikin tullut yksitoista jossain vaiheessa ja näistä kahdeksan oli hedelmöittynyt. Kuusi oli jotenkin huonoja, joten jäljelle jäi kaksi hyvää jotka molemmat siirrettiin. Pakkanen jäi meidän osalta tyhjäksi. Mietiskeltiin mihen kanssa siteen kotimatkalla, että miten mahdetaan alkiot luokitella jos nämä siirretyt olivat lääkärin mukaan " hyviä" . Millainen alkio on sitten I-luokkainen? Hitto, kun ei noistakaan tiedä mitään, eikä tajua lääkäriltä saman tien kysyä, sitä kun on jotenkin niin tohkeissaan kaikesta.
Mutta, nyt sitten vain odotellaan. Varsinainen piinailu alkaa nyt ja jännitys sen kun pahenee...
Hyviä vointeja kaikille ja peukutuksia jatkoon. Tää menee nyt sohvalle pötköttämään.
t:Pikkis
Aftiksen tavoin mä käyn sun kuulumisia täälä vakoilemassa usein. Hienoa,että punktio meni hyvin eikä ollut kivulias, perjantaina sitten nappaat kyytiläisen/kyytiläiset mukaan onnistuneesti ja hurautat tuonne meiän seuraan!!!
Täälä ollaan kovasti hengessä mukana ja peukalot sojossa!!
käärö
Moi kaikille!
Tervetuloa joukkoon SoLost! Mitenkäs tänpäiväiset punktiot kavereilla sujui? Toivottavasti hyvin;) Ihana kuulla, että muillakin on rantapallo mahan kohdalla, todellakin samat tunnelmat:) Vissiin kevyttä hyperiä ilmassa, sain vielä kaksi saikkupäivää, en olis kyl töihin vielä tällä masulla voinu mennäkään. Joku kysyi muuten, et olenko kunnallisella vai yksityisellä hoidoissa, eli kunnallisella olen;) En millään muista noita nimimerkkejä, sortsit..
Mulla oli siis se siirto tänään; 10 munasolusta 7 oli kypsää, 5 hedelmöitty, 3 oli hengissä tänään, joista yksi total normal, joka siirrettiin. YHtä kuulema seuraillaan huomiseen ja pakastetan, jos on on ok.. Aika pieni saalis silleen. ONko teille muille käyny usein noin? Lääkäri tuumas, et normaalisti 10 tulee noin 5 alkiota.. No, jospa tää yksi normaali, sit tarttuisi tiukasti. Piinailu alkaa.. Oliko tänään sit pp0?
Mietin vaan, et miten paljon uskaltaa toivoa ettei sit pety ihan hirveesti.. Minkälaisia kokemuksia muilla on?
Mun ystävä muuten teki ivf vauvan ulkomailla ja siellä piti siirron jälkeen vaan makoilla päivätolkulla ja luget jatku kolmannelle raskauskuukaudelle asti, oletteko kuulleet tollasesta? Ajattelin kyl itse ottaa tosi rauhallisesti ja punaviiniä näin alkuun päivittäin nautiskellen, ei se ota jos ei annakkaan..;) Ja nyt kun on näin turvoksissa, niin lepäily tuntuuukin ihan hyvältä. Senmoisia.
No niin, aurinkoista illan jatkoa kaikille!
Täällähän tapahtuu!
Pikkiskin on päässyt jo piinailemaan ja vielä kahden kyytiläisen kera! bd bd bd että kaikki menee parhaalla mahdollisella tavalla! Samoin Fedralle! Ja eikös pa-milla ole siirto ollut tänään, onko kuulumisia??
Ja Killalle onnea huomiseen siirtoon! Ja minä ainakin käsitin niin, että siirtopäivä on pp0 ja niin itse sen laskin.
Onpa jännittävät pari viikkoa tulossa!
Nyt en muista, kuka kyseli alkioiden lukumäärästä suhteessa munasoluihin. Meillähän oli 11 follia, joissa 7 munasolua. Kaikki oli kypsiä, mutta vain 3 hedelmöittyi, onneksi kaikki alkoivat jakautua. Kaksi alkioista oli hyviä, yksi kelvollinen. Mulle lääkäri sanoi, että normaali tulos olis ollut vielä sekin, jos 7 munasolusta olisi lopulta saatu yksi siirtokelpoinen alkio. Keskimääräiset tulokset kai on kuitenkin parempia.
Tsemppiä teille piinailijoille!!
Juuri tulimme kotiin....istuimme ulkona yli tunnin ja nautimme auringosta ja söimme kevään ekat jäätelöt ulkona =) mieheni sanoja lainaten ; meidän pikku perhe, hih kuullosti niin söpöltä... no pikku perhehän siin oli, kyytiläiset mukana...
Meidän 14 hedelmöittyneestä oli lähtenyt jakautumaan 12, joista sitten siirrettinn meidän toiveesta se kaksi( taustalla jo monta siirtoa, ei tuloksia) josko se toinen nyt sitten auttaisi sitä toista tai toinen toisiaan ja tarraisivat molemmat kiinni. Pakkaseen lähti loput 10 odottelemaan tulevaa. Nyt sitten tää hermoja repivä piinistely on virallisesti alkanut.... Viikonloppuna olisi vieraita tulossa, eikä tee mieli kertoa mitään joten aion käyttää piinispunkun tässä asiassa hyväkseni....
pidetään peukkuja kaikille ja nautitaan auringosta.
pa-mi pp0
Tosi hienoja uutisia :)
Aatella että huomenna teillä on jo pp0, vähänkö tulen jännittämään teidän puolesta :)
Tsemppiä myös muille puktioon tai siirtoon meneville, sekä totta kait myös jo piinaileville.
Te olette ihan älyttömän rohkeita!!!
Voi eih... Oonko jotenkin huono käyttää tätä palstaa vai kuin... Meikäläiseltä kolme viestiä viimeksi. No kun jokaisen jälkeen luki joku teksti tyyliin että viestiäsi ei voitu lähettää tai jotain.. Ehkä fiksumpi tällä kertaa..
Minä siis Killan tavoin menossa tänään siirtoon klo 12:30. Ei kai ne enää sieltä huonoja uutisia soittele.. Viimeksi meillä oli 28 munasolua mutta vain yksi alkio oli siirtokelpoinen.. Huolestuttaa siis vähän että miten nyt on mennyt. Mutta toiveikkaana tässä ollaan. Punktio meni mulla paremmin kuin ensimmäisellä kerralla mutta sen jälkeiset kivut on ollu aika kamalat. Nyt vähän jänskää kun pitäs yksin lähtee Helsinkiin ajelee, mutta eiköhän siitäkin selvitä.
Lääkärin kanssa juteltiin hiukan useamman alkionkin siirrosta mutta muutaman tunnin päästä olen viisaampi sen asian suhteen. Toivon vaan, että siirtokuntoisia alkioita olisi enemmän kuin vain se yksi..
14 munasolusta normaalisti oli hedelmöittynyt 7 ja niistä yksi hyvä kyytiläinen on nyt matkassa ja loput 6 on pakastettu pareittain. En älynnyt kysyä minkälaatuinen tuo siirretty oli tai moniko soluinen. Lääkäri kyllä esitteli paperia, jossa oli lukuja kahdesta neljään, mutta en tiedä oliko ne sitten solujen määriä vai mitä. Täytyy varmaan jossain vaiheessa soitella klinikalle ja kysyä, kun kumminkin tuo kiinnostaisi tietää.
Täytyy sanoa, että kaikkiaan tämä IVF on ollut paljon helpompi hoito, kuin etukäteen kuvittelin: olen lääkkeiden sivuvaikutusten suhteen päässyt tosi helpolla ja punktio ja siirto olivat tosi helpot toimenpiteet. Enkä edes punktion jälkeen ollut yhtään kipeä!
No tästä alkaakin sitten varsinainen piinailu, mutta täytyy koittaa olla pahemmin stressaamatta. Tähän mennessä en ole mitenkään hirveästi jännittänyt, mutta tänään pääsi itku ennen siirtoon lähtöä, kun alkoi pelottamaan että jos ei toivottua tulosta tulekaan tästä hoidosta...
SoLost: sun kuulumisia odotellaan! Montako sait matkaan? Ja toivottavasti pakkaseenkin riitti kavereita!
Pa-mi: toivotaan että ainakin toinen kyytiläisistä tarraisi matkaan tai vaikka molemmat! :)
Jaksuja piinailuun myös Fedralle ja Pikkikselle! Mitkäs fiilikset?
Mites muuten teillä muilla noi luget: mä sain ohjeeksi lopettaa ne testipäivänä oli tulos mikä hyvänsä. Se kuulosti mun mielestä oudolta, kun olin siinä käsityksessä että plussan jälkeen niitä pitäisi käyttää pitempään?!
Ja kun aiemmin kyselin siitä veri- vs. kotitestistä, niin Väestöliitossa toivotaan, että kävisi veritestissä. Testipäiväksi määrättiin 9.5. Kivasti sitten äitienpäivää saa viettää iloisissa tai surkeissa tunnelmissa...
Ja vielä kiitos kannustuksesta vanhoille kuumeilukamuille! Olette ihania, kun vielä muistatte! :) Te taidatte vaan olla jo suurin osa jakautuneet ennen kuin mä pääsen tuolle toiselle puolen! ;) Varsinkin, kun vaikka sen plussan nyt tästä saisi, niin en kyllä sinne uskalla ennen kuin ultrassa on nähty, että mahassa elämää on!
Killa (pp 0)
Pikkis, kiva että punktio oli sulle hyvä kokemus! Ja tosi hyvä tuloskin vielä :) Kuuletko väliaikatietoja missään vaiheessa, vai saatko tietää vasta siirtopäivänä kuinka moni on hedelmöittynyt jne? Siirretäänkö sulle muuten yksi vai kaksi, onko ollut puhetta?
Mites tosiaan Fedran punktio? Sullahan tais olla aika paljon niitä folleja tulossa, toivottavasti ei ole ollut kovin kivulias kokemus ja olo on nyt ihan ok.
pa-milla tais olla punktio huomenna ja Killalla keskiviikkona (ellen aivan väärin muista), onnea teille matkaan!!
Ja jos siis ei haittaa, niin mielelläni hengailisin täällä vielä teidän seurassa. En vielä haluaisi siirtyä mihinkään, kun olo on niin epävarma tän tilanteen kanssa. Soitin terveyskeskukseenkin ja selvitin, että voisin ilman lähetettäkin saada uuden hcg-testin, eikä edes maksa paljon (13 euroa tais olla). Selvittelin sitä hcg-tason merkitystä ja joka paikassa korostettiin, että yksittäisestä arvosta ei voi paljon päätellä, tärkeämpää on se, miten se kehittyy. Löysin tosin sellaisen ulkomaalaisen tutkimuksen, jonka mukaan tämä raskaus (pp12 hcg n. 70) olisi 60 %:n todennäköisyydellä normaalisti etenevä, 30%:n todennäköisyydellä menee kesken ja 10%:n todennäköisyydellä on kemiallinen.... Tosi matalalla profiililla siis menen. Oireita ei edelleenkään juurikaan ole, jotain pientä mutta ne saattaisi viitata myös menkkoihin. Äh, ärsyttää tällainen epävarmuus, tällaistako tämä nyt on. Tieto lisää tuskaa, ei voi muuta sanoa. Muutama vuosi sitten olisin samassa tilanteessa varmaan ollut onneni kukkuloilla... Ei voi mitään, päivä kerrallaan!