IVF/ICSI maaliskuussa
No onpas nämä sivut oudot käyttää, tiedä osaakohan sitä.....Mitenkäs Killalla ja kumppaneilla on testien kanssa käynyt??
Killa kyselit sitä miten pääsen Pas;iin heti Ivf:n perään, ilman välikiertoa. Se on näitä yksityisen iloja :) Klinikalla on kesäloma ja jos nyt pidettäis se väli, niin pas olisi sitten syksyllä, koska itse en halua kesälomalla hoidoissa pyöriä.
pa-mi
Kommentit (167)
Siirrosta kotiuduttu. Meillä ei TAASKAAN ollut kuin yksi ainoa siirtokelpoinen alkio. Alan kohta hei itkee.. Lääkäri lohdutteli, että on nelisoluinen kun taas ekalla kerralla oli kolmisoluinen ja kun ensimmäinen hoito oli hormonaalisesti mulle niin rankka niin nyt pitäs kehon olla paremmin valmiudessa jne jne mutta silti kyllä harmittaa. Tietenkin ihan mahdottomasti toivon että se pysyisi kyydissä. Jännittää.
Killa: Lääkäri antoi mulle lugejen kohdalla sellaiset ohjeet, että testipäivänä jos testaan plussan niin luget täytyy käyttää loppuun.
Nyt ei kun jänskäillään sitten vaan...
Jänskää, että Pa-mille annettu tuollaiset ohjeet Lugejen syöntiin.. Kun mulle se tohtori sanoi toisin. Ja ekalla kerralla ei ollut asiasta puhettakaan :)
Ei mulla muuta tällä kertaa
Mukava kuulla, että Pa-mi ja Killa on saanut palleroita pakkaseenkin! Onnittelut teille siitä! Olin itsekin ihan varma, että mekin saadaan jotain pakaseen, kun kuitenkin yksitoista kypsää munasolua löytyi. Toisin kuitenkin kävi. Toivotaavasti nyt näistä kahdesta kyydissäolevista tarrautuisi ainakin jompi kumpi.
Mulle sanottiin lugeista, että niitä pitää jatkaa jos testaa plussan. Luin Lugejen käyttöohjeesta, että koeputkihedelmöityksen yhteydessä Lugejen käyttöä pitäis jatkaa aina 9.-11. raskausviikolle asti, mutta ei pidemmälle. Varmaan asiaan vaikuttaa ohjeessa aikaisemmin mainittua lause " progesteronitukihoitoa tulisi käyttää vain niissä tapauksissa, joissa keltarauhasen toiminta on riittämätöntä" . Varmaan tuokin asia on hyvin yksilöllistä, tarviiko niitä sitten käyttää sen plussaamisen jälkeen ja jos tarvii niin kuinka kauan.
SoLost, hienoa että sait mukaasi sen yhden palleroisen! Niinhän se on , että yksihän riittää!!!! Oiken kovasti plussatuulia meille kaikille puhaltelen täällä! Puffff......++++++++
Itselläni ei ole minkäänlaisia oireita suuntaan eikä toiseen, ellei lasketa jo toista viikkoa jatkuvaa rintojen arkuutta ja satunnaista mahan nippailua. Niin ja Lugethan jo sinällään saattavat aiheuttaa raskausoireiden tyyppisiä oireita, joten täytyy yrittää vaan pitää jalat maassa vaikka jotain " oiretta" pukkaisikin.
Kaikille lämpöiset plussatuuloset ja laittakaahan kuulumisianne taas!
T:Pikkis
Moikka Killa!
Aikun ihana oli lukea, että punktio ja siirto menivät tosi hyvin. Nyt otat rennosti ja yrität olla miettimättä liikoja (juu tiedän mahdotonta...... ;-)) Täällä peukutetaan ihan satasella.
Tsemppiä ja peukkuja teille kaikille muillekin!
Kille (lapsellinen lapseton ex enska)
Joko en pääse kirjautumaan, koko sivuille tai sitten herjaa että mut on asiattoman käytöksen vuoksi bannattu! No tää on ilmeisesti yleinen ongelma, ainakin tuolla AV:lla huomasin samasta ongelmasta keskustelua.
No, nytpä en ehdi paljon kirjoittamaan, mutta kun kerran läpi pääsin niin pakko oli tulla huutelemaan piinailukamuja! Kuulumisia kaivataan! :)
ON: tissit on niin julmetun kipeät, että tekisi mieli heittää luget nurkkaan! Ihan itkua vääntäen olen parina iltana mennyt nukkumaan, kun tuntuu että ei missään asennossa voi nukkua. :/ Muuten ei ihmeempää, enkä ole juuri puuhiltani vielä ehtinyt piinailla kunnolla. ;)
Ja nyt täytyykin taas rientää, joten palaillaan! Iloista vappua kaikille, jos ei sitä ennen kuulla! :)
Killa pp 4
Ps. Killelle huisku! :)
Mä en ole vieläkään kovin hyvin toipunut punktiosta. Viikonlopun voin ihan mallikkaasti mutta sitten maanantaina iski paha olo ja se on nyt sitten jatkunut. Oksentanutkin olen pari kertaa ja sitten jotenkin ahdistaa koko aika..Niin ku fyysisesti. En tosiaan osaa selittää.
Ja Killa: Mulla on tissit myös kipeet! Muutenkin turvoksissa joka paikasta ja kun vielä lisätään siihen selkäkipu niin tuntuu kuin olisi raskaana. Ja kaiken lisäksi mulla on tosi magee raskausmaha... :) No juu, jospa tuo turvotus alkaisi vaikka pikku hiljalleen laskee.
Kun vertaan ensimmäiseen ICSIin niin saman tyyppiset olotilat mulla kuitenkin on, lukuunottamatta tätä pahaa oloa. Ja kauan on vielä jännitettävää!
auringosta nautitaan jokaisella solulla ja yritän olla seuraamatta noita oireita, tai siis yritän.
ajoittain nippailee ja nappailee ja painettakin esiintyy, turvotus on poistunut, siis se pahin mutta palailee iltaa kohden. Tissit olleet arahkot pregnylistä lähtien...luge oireita kaikki mitä tästä elimistöstä löytyy...
paleluakin esiintyy...mikä on normaalia minun kohdalla, kuvotuksen tyylistä, johtuu myös lugeista...
Näin positiivisesti varaudun jo negaan.....hahhahaaa...ihmeen rauhallisesti otan täällä nää asiat.....eikun jätskin syöntiin......
pa-mi ja pp5
Tässähän on jo aikaa vierähtänyt siirrosta viikko. Olen yrittänyt olla ottamatta sen kummempaa stressiä tästä piinailusta. Rauhallisesti onkin tämä viikko mennyt.
Minullakin on rinnat julmetun arat ja turvonneet. Lisäksi masussa on jännä " painon" tunne. Jos tarkemmin kuvailen sitä painon tunnetta, niin ihan kun kohdussa olisi pieni ilmakupla tai jotain sellaista. Lisäksi vatsani toiminta on hiukan muuttunut. Mitään muita oireita en ole sitten huomannutkaan. Minäkin olen pistänyt nuo oireet Lugejen piikkiin. Olisihan se julmetun hyvää onnea, että ensimmäisestä hoidosta tulisi se toivottu tulos. Joten, tässä vaan kuulostellaan tulisikos niitä oireita yhtään lisää.
Hyvää VAPPUA teille kaikille ja pitkää pinaa piinailuihin!!! Pidetään kaikille peukkuja!!!!!!!!! *bd*
t: Pikkis pp7
Pikkis: Tuo kupla kohdussahan kuulostaa jo todella lupaavalta :)
Monesta paikkaa olen lueskellut, että siirron jälkeen, no siinä pp5:n kohdilla kun alkion pitäisi kiinnittyä, niin ihmisillä on tullut pienen pieni määrä verta pyyhittäessä.. Ja nyt mä täällä sitten pissailen koko aika, ja joka vetäsyllä toivon, että se pieni verimäärä näkyisi. Pitäs varmaan kaivaa vielä suurennuslasi esille... Haha hahahha.
Mä vietän vappua yksin, kun ukko tosiaan lähti toissa yönä lappiin töihin ja palailee vasta joskus ensi viikolla. Ja mä tulen hulluksi täällä, kun saan ihan rauhassa miettiä näitä oireita!!! Ei yhtään kiva! Tunnen itseni aivan pöpiksi. Mutta ehkä en ole ainoa..?! :)
Oireista siis..No tissit kipeet -joka päivä vaan kipeämmät- mutta sepä ei ole uutta. Se paha olo on kaiketi mennyt ohitse. Ja eilen illalla olin koirien kanssa metsäkävelyllä niin tuolta vasemmalta puolelta nippaili. Aiemmin ei ole nippaillut ja tänään tapahtui samaa pari kertaa. Niin siis mä yritän kehittää näistä lugesteron-oireista ihan väkisin raskausoireita, tiedetään. Mutta kun en halua luovuttaa!! Kääk... Sellasta tänne. On varmaan viisainta lopettaa :) Voin hyvin :)
Olen täällä nyt ihan kauhuissani. Vatsaa ja selkää alkoi juilimaan tänä aamuna hyvin menkkamaisesti. Voi kökkö jos tämä homma nyt k*see taas.. Miten muilla? onko teillä ollut havaittavissa mitään extra valkovuotoo tai jotain..? Ei mulla vaan. Ei niin mitään.
Täälläkin tuntuu nuo " oireet" tulevan ja menevän. Painon tunne mahassa on vähentynyt ja tissitkään eivät ole enää niin kipeät. Kuitenkin ne ovat jotenkin oudot: nännien ympärille on noussut sellaisia muuta ihoa tummempia pieniä näppyjä. Mahaa juilii aina silloin tällöin, mutta menkkamaista juilintaa se ei ole ainakaan vielä ollut, lähinnä sellaisia vihlaisuja. Jotain olen ollut tuntevinani lurahtavan housuihin välillä, mutta koska lugejen takia käytän pikkuhousunsuojaa, en pysty sanomaan lurahteleeko " sieltä" jotain valkovuodon tyylistä, ilmeisesti. Lugestronit eivät ole valuneet minulla paljoakaan ulos ja sehän tulee enemmänkin sellaisina kokkareina.
Kurjaa, että joudut piinailemaan yksin siellä kotona SoLost. Silloin sitä oikein kuuntelee korvat höröllään itseään. Vaikka tosiasiahan on se, että aika harvalla tulee mitään raskausoireita näin aikaisessa vaiheessa. Nimittäin, jos ajatellaan että vaikka omalla kohdallani kiinnittyminen olisi tapahtunut viime viikonlopun tienoilla... Tässä on siis vasta noin 5 päivää kulunut mahdollisesta kiinnittymisestä. Kyllä se raskaustesti vasta kertoo totuuden. Jos se on se odotettu plussa, niin sitten ehkä jotkut oireistä vahvistuvat hyvin aikaisiksi raskausoireiksi. Pessimisti kun olen, olen päättänyt laittaa kaikki oireet Lugejen piikkiin testiin saakka.
Olisiko teillä kenelläkään naisista kiinnostusta kirjoitella ihan sähköpostilla? Gmailillä olis se hyvä chatti. Siellä vois vaihtaa ajatuksia ihan ajantasaisesti. Tosin mun nykyinen s-postiosoite on hyvin tunnistettava, niin etten ainakaan sitä osoitetta halua tänne laittaa. Täytyy katsoa, jos saisi perustettua uuden osoitteen gmailiin...
Pärjäilkäähän!
t: Pikkis
Täällä on melkolailla oireetonta, tissikipukin häipyi johonkin?! Ehkä elimistö on tottunut lugeihin ja siksi oireita vähemmän (mahan turvotuskin on vähän vähentynyt).
Solost: mulle luultavasti noi luget aiheuttaa menkkamaisia tuntemuksia, mutta aika lieviä. On ollut aina niiden käytön aikana, enemmän tai vähemmän, joten en niitä pitä minään. Sitä paitsi mulla oli sellaisia plussakierrossakin, joten en niistä niin kovin hermoistuisi! Ja mulla on (kuten aina aiemminkin) hieman nyt juuri tänään alkanut valkkaria tulla enemmän eli ei vain lugejen aiheuttamaa. Sellaista varsinaista lorahtelua, jota pitäisin hyvänä merkkinä, ei kumminkaan ole vielä ollut. Viimeksi mulla oli sitä varsinkin muutama päivä ennen plussaamista.
Pikkis: toi painon tunne voisi olla hyvä merkki! Ja siellähän voisi kohta olla jo niitä oikeitakin oireita! :) Olen aika vähällä itseni kuuntelemisella (mitä ei ehkä tuossa edellä kirjoittamastani voisi päätellä ;) ) päässyt tässä kierrossa. Jotenkin on jo ihan luovuttanut olo, tuntuu harvinaisen " ei-raskautuneelta" ... Vaan kuten sanottu, testihän se vasta totuuden kertoo, ei mitkään oireet!
Soitin muuten tänään klinikalle kysyäkseni tarkemmin niistä alkioista, kun ei älytty siirrossa kysyä: mulle siirrettiin 4-soluinen II luokan alkio. II luokka on kuulemma tosi hyvä, I luokkaa on harvoin ja lähinnä erona noiden välillä on se, että I lk:n alkio on ulkoisesti tasaisempi eli solut saman kokoiset jne. Pakkasessa samoin 4-soluisia, mutta II ja III-luokkaa, joka ei kuulemma ole huonoa sekään.
No johan tuli taas romaania, vaikka vaan nopsaan piti pistäytyä... :) Mut palaillaan!
Killa pp 7
Tein itselleni s-postiosoitteen g-mailiin. Jos teillä on myös g-mail osoite (todella helppo luoda tuo tili g-mailiin...) käy keskustelu mukavasti siellä chatissa. Mutta, tavallisen sähköpostin lähettäminenkin voisi olla ihan kiva juttu! Tässä osoite: pikkisv@gmail.com.
Kuulemisiin, ystävät! t:Pikkis
laitoin sulle jonkinmoisen pyynnön gmailiin.. Justiinsa väsäsin osoitteen niin en oikein ymmärrä minkä :) osoitteeni on hensunen@gmail.com :)
Mulla on sitten pp 11 = kp 1.
Vuoto on ihan kiitettävää, joten tässä se piinailu sitten oli. Eilen se alkoi pienellä tuhruvuodolla, mitä en vielä osannut pelästyä. Toivottavasti teillä muilla on asiat ok. Tsemppiä teille ja toivottavasti mahdollisimman moni plussais. Mä pidän nyt vähän taukoa täällä ja yritän alkaa ajattelemaan seuraavaa hoitoa.
Plussatulia kaikille puhallellen: Pikkis
Pahoittelut Pikkis! Kurja juttu! :( Mites sulla nyt jo se vuoto alkoi? Todella ikävää, että kävi näin! Testasitko kumminkin? Mulle sanottiin klinikalta, että joka tapauksessa pitää testata, sillä joskus saattaa tulla runsastakin vuotoa, vaikka raskaana olisikin.
Killa pp 9
...pikaisesti töistä kirjoitan (salaa) ettei kukaan näe millä palstalla....Pahoitteluut Pikkikselle ja itsekin tullaan kovaa vauhtia perässä......meneillään siis pp11, aamulla oli lugepuuron seassa kirkkaita veriviiruja mukana, eilisen olinkin jo tutuissa menkkakivuissa, lugejen aiheuttamat oireetkin ovat hävinneet viikonlopun aikana =(
Testinkin tein varmuuden varalta ja negaahan se näytti ja tuskin siitä mihinkään muuttuu...veritesti olisi huomenna, mietin että jos jättäisin väilistä. Olo on taas niin lyöty....yritä tässä nyt hymyillä asiakkaille....prkle.
pa-mi ja pp11?
Tsemppiä lopuille piinailijoille....
Pahoittelut Pa-mille ja Pikkikselle! Niin siis JOS nyt toivo on ihan totaalisesti menetetty. Tosi ikävää.
Miten Killalla menee?
Minä: pp10 siis menossa ja oireita nyt on olevinaan jonkinmoisia edelleen mutta uskoisin, että johtuu lugeista. Pahaa oloa tosin ilmennyt aamuisin ja iltaisin mutta en minä sitäkään oikein kunnon oireena pitäisi. Pari päivää pitäisi ainakin vielä malttaa ennen kun testaan. Niin siis jos nyt sinne asti selviän.
Toisin kuin muistelin niin viime yrityksessä mun virallinen testipäivä oli 26.12. 23. päivä alkoi tuhruvuoto ja sitten jouluaattona kunnon menkat. Eli jos selvittäs huomisen päivän yli ehjin nahoin niin ehkä vielä toivoa..
Tämä vauvanhankinta-asia ollut niin koko päiväisesti mielessä, ettei tosikaan ja vaikka lupasin itselleni olla elättelemättä turhia toiveita kuten ekalla yrityskerralla niin on kyllä toiveet ihan katossa edelleen..
Voi pahus, Pikkis, että vuotoa on ollut. Olen tosi paljon lueskellut kertomuksia netistä ja monet kertovat, että ovat vuotaneet, paljonkin, mutta silti raskaus on alkanut. Testaa nyt kuitenkin varmuuden vuoksi.
pa-millekin pahoittelut, mutta... aikaisin olet testaillut, voisiko toivoa kuitenkin olla vielä?
Onnea matkaan Killalle ja SoLostille, toivottavasti viikko tuo hyviä uutisia :)
Mulla alkoi tuhruvuoto vappuna. Viikonloppuna oli vieraita, en kehdannut peruakaan, joten lääkäriin pääsin tänä aamuna. Sikiöpussi näkyi, mutta ei sikiötä. Viikkojahan mulla pitäisi olla 6+5 joten se siitä sitten. Kun vaan kunnon vuoto alkaisi, eikä jouduttaisi mitään lääkkeellisiä keskeytyksiä tai kaavintoja tekemään. Ennen hoitoa ajattelin, että olisin tyytyväinen, jos olisin vaikka edes hetken raskaana, jotta tietäisin, että se on edes mahdollista meille. Enpä olisi voinut olla enempää väärässä. Mutta elämä jatkuu. Soittelen tänään Naistenklinikalle, jotta voitaisiin sitten alkaa suunnitella pakkastyyppien siirtoa.
Toivottavasti saan lueskella tällä viikolla täältä vielä hyviä uutisia :)
Hienosti Killalla mennyt myös ja pakkaseenkin sait.
Mulla on kans tuoresiirroissa aina ollut lugejen lopetus testipäivänä, oli tulos mikä hyvänsä ja Pas-siirroissa sitten luget olisi pitänyt jatkua jonnekin viikoille.
Mulla olisi kans tuo veritesti pp12, katsotaan päästäänkö sinne asti. Mulla ei ole luget pitäneet menkkoja poissa tuoresiirtojen aikana, mutta pas siiroissa yhdiste zumenon +luget ovat pitäneet tädin poissa testin yli.
Mutta odotellaan SoLostin kuulumisia myös ja pidetään peukkuja meille kaikillle...
pa-mi pp1