IVF/ICSI maaliskuussa
No onpas nämä sivut oudot käyttää, tiedä osaakohan sitä.....Mitenkäs Killalla ja kumppaneilla on testien kanssa käynyt??
Killa kyselit sitä miten pääsen Pas;iin heti Ivf:n perään, ilman välikiertoa. Se on näitä yksityisen iloja :) Klinikalla on kesäloma ja jos nyt pidettäis se väli, niin pas olisi sitten syksyllä, koska itse en halua kesälomalla hoidoissa pyöriä.
pa-mi
Kommentit (167)
Moi kaikille. Hieman hiljaista tuntuu olevan meidän pinossa.
Mulla oli eilen punktio, johon päästiin kuin päästiinkin vaikka näkymät viime viikon ultrassa ei olleet parhaat mahdolliset (sitä se oireettomuus todellakin tiesi). Ultrassa follikkeleita näkyi yhteensä 12 ja niistäkin suurin osa tosi pieniä. Pistin sitten Puregonia pari ylimääräistä päivää, tosin samalla annostuksella. 11 follikkelia sitten eilen löytyi, ja niistä 7 munasolua. Eli kai sellaiset laiskanpuoleiset on nuo mun munasarjat. Punktio kokemuksena oli ihan ok. Olin viimeisenä vuorossa, joten ehdin kerätä vähän ylimääräistä jännitystä matkaan... Punktiossa sitten meinasi pientä paniikinpoikasta pukata ja unohdin hengittää... Punktion jälkeen olin kuitenkin heti kunnossa ja olisin ollut valmis lähtemään kotiin saman tien. Puolitoista tuntia pitivät kuitenkin tarkkailussa. Mitään kipuja tai vuotoja mulla ei ole ollut. Nyt vaan jännittää tosi paljon päästäänkö taas eteenpäin. Oliko ne kypsiä, hedelmöittyykö ne, lähteekö jakautumaan jne...? Huomenna sitten olisi siirto.
Tää oli nyt vaan omaa napaa, sori siitä. Unalle pikaiset toipumiset (ootko jo ok?), Soffiolle onnea hienosta hcg:stä :), ja mitä ihmettä kuuluu Hupsiskupsis sinulle? Eikös meidän pitänyt mennä samoilla aikatauluilla, huhuu?
Unohdin aivan, mun piti vielä kehua Naistenklinikan hoitajia! Ne oli aivan mahtavia koko päivän ja punktion aikana, kun meinasin panikoida, erityisen ihania. Mä oon varmaan jotenkin ajatellut, että julkisella voisi olla sellainen liukuhihna-meininki, mutta kaikkea muuta! Ihania tyyppejä :)
Onpas täällä hiljaista! Laittakaahan nyt, naiset, kuulumisia itsestänne!
Sagan punktio meni siis ilmeisen hyvin. Ilmeisesti tähän mennessä olis sitten siirtokin tehty. Laitahan Saga kuulumisia, kun ehdit. Jännittää!!!
Kiitos hintatiedoista Killa ja Soffio. Ehkä sitä sitten voisi alkaa jo varoiksi vähän laittaa ropoja sukanvarteen jos nämä julkisen puolen hoidot eivät tuota tulosta. Väestöliittoa onkin moni kehunut. Taidanpa käydä heidän sivuillaan katsomassa.
Voi, Soffio! Ihan mielettömän ihanaa! Luot toivoa meille muillekin onnistumiseen. Toivottavasti avasit meidän pinon plussaputken!
Omat sumuttelut jatkuu ja jatkuu. Pientä hikoilua edelleen, mutta ei muuta. Kaikille tsemppiä hurjasti kuhunkin hoidon vaiheeseen! Kuulemisiin!
t: Pikkis
Kuulumisia taas: siirto tehty, seitsemästä munasolusta kaikki oli ollut kypsiä, 3 oli hedelmöittynyt ja lähtenyt jakautumaan. Yksi hyvä nelisoluinen siirrettiin, toinen hyvä ja yksi rupunen meni pakkaseen. Olen tosi tyytyväinen tilanteeseen, peruspessimistinä en oikeastaan uskonut tällaiseenkaan tulokseen. Piinaavat pari viikkoa on nyt vaan edessä, kuinkahan sitä pystyy ajattelemaan mitään muuta...
Ja Pikkiksen (moi!) tavoin huhuilen muita kanssasisaria, kertokaapa nyt ihmeessä kuulumisianne!!
Päivittelinpä tässä aikana kuluksi tuota Killan kokoamaa hienoa listaa. Toivottavasti olen muistanut kaiken.
VM1974: 1. IVF, kaava: lyhyt, keräys ja siirto vko 10 --> nega :(
soffio: 5. IVF, kaava: lyhyt, keräys ja siirto vko 11 --> PLUSSA :D
Mapella76: 2. IVF, kaava: lyhyt, keräys ja siirto vko 13 --> ei siirtoa :(
Saga77: 1. IVF, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 14 --> testi 16.4.
Hupsiskupsis: 3. ICSI, kaava pitkä, keräys ja siirto vko 14
Una79: 4. IVF, kaava pitkä, keräys ja siirto vko 14 --> punktio 31.3.
PikkuM : 1. IVF, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 17
Killa: 1. IVF, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 17
pa-mi: 3. IVF, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 17
Lintu76 : 3. ICSI, kaava: lyhyt, keräys ja siirto vko
[.] Mulla taitaa olla tänään pp1 :) Ja ihan normaali olo. Lääkäri sanoi, että alkio joko jatkaa jakautumista tai ei ja se joko kiinnittyy tai ei. Että mitään ei voi tehdä sen hyväksi. Ja minusta se on oikeastaan todella lohduttava ajatus. Se ei ole nyt enää minun käsissäni.
Aluksi isot onnittelut ainakin Soffiolle plussasta, sekä pahoittelut niille joille tulos oli nega tai siirtoon ei päästy. Toivottavasti seuraavalla kerralla on parempi onni.
Omaan napaan sitten. Keräys oli 1.4. ja saalis oli tähänastisista paras eli 20 follikkelia punktoitiin ja niistä löytyi 15 kypsää solua. Siinä olikin ne keräyspäivän hyvät uutiset. Huonot oli ne, että siittiötä ei miehen kahdesta näytteestä löytynyt kuin yksi käyttökelpoinen. Niinpä miehelle jouduttiin tekemään kivesbiopsia, josta siitäkään ei löytynyt yhtää liikkuvaa siimahäntää. Siinä vaiheessa alkoi usko loppua ja minä ainakin olin jo varautunut siihen, että kaikki munasolut joudutaan heittämään roskiin (niitä kun ei pelkästään pystytä pakastamaan).
Onneksi lääkärit päättivät vielä tehdä päivän päätteksi toisen biopsian toiseen kivekseen. Sen tuloksia ei enää jääty klinikalle odottamaan vaan lähdettiin kotiin. Olin aivan varma ettei toisestakaan biopsiasta olisi löytynyt mitään, niinpä yllätys oli aikamoinen kun seuraavana päivänä soittivat klinikalta ja kertoivat, että kaikki solut oli saatu mikroinjektoitua. Miehellä oli pari viikkoa sitten reilun 40 asteen kuume, joka oli ilmeisesti tehnyt tuhojaan jo ennestään vähäisessä siimahäntäpopulaatiossa.
Pitkä siittiöden odottelu oli kuitenkin ilmeisesti aiheuttanut sen, ettei lopulta kuin kolme munasolua ollut hedelmöittynyt ja lähtenyt jakautumaan. Mutta keräyspäivän jälkeisiin tunnelmiin verrattuna se tuntui huipputulokselta!
Torstaina sitten siirrettiin kaksi alkiota, koska kumpikaan niistä ei ollut aivan priimaluokkaa eikä niitä olisi kannattanut pakastaa. Yksi parempilaatuinen alkio jäi tulevaa varten odottamaan pakkaseen.
Nyt sitten vain odotellaan 17. päivää jolloin nähdään saatiinko niistä sekunda-alkioista jotain positiivistä aikaan.
Tsemppiä kaikille!
Moi Hupsiskupsis, kiva kuulla sun kuulumisia pitkästä aikaa! Hui, onpa teillä ollut tapahtumarikas punktiopäivä... Hienoa, että pääsitte kuitenkin siirtoon asti. Peukkuja täältä, että pienet tarraa mukaan!
Ja pitkää pinnaa toivottelen muillekin, missä vaiheessa nyt olettekin menossa!
Ja heti alkuun terveisiä 0-ultrasta, jossa kaikki oli niin kuin pitää! :) Ei onneksi täydellinen sivuvaikutuksettomuus tarkoittanut, etteikö sumut tehoaisi. Torstaina aloitan Puregonin piikittelyn ja seuraava ultra ensi viikon perjantaina! Jospa nyt kaikki sitten menisi hyvin ja päästäisiin punktioon ja siirtoon!
En tiedä mitä taikauskoa tai manaamista tämä on, mutta lääkärikäynnin jälkeen tuli pakottava tarve ostaa itselleni kukka ja ostinkin oikein mahtavasti kukkivan atsalean. Jospa sillä olisi minuunkin sitten oikein hedelmällinen vaikutus! :) Toisaalta saatan aiheuttaa kyllä itselleni vielä epäonneakin: sitä ei kuulemma saa päästää kuivumaan tai se menehtyy, enkä mä ole mikään varsinainen viherpeukalo... No täytyy ottaa tuon kukkasen hoito yhtä vakavasti ja kellontarkasti, kuin tämä oman navankin hoitaminen! ;)
Hupsiskupsis: olipa jännät ajat teillä, mutta onneksi ei sentään ihan pieleen mennyt kumminkaan! Toivotaan, että nyt olisi tämä jännitys takanapäin ja seuraavaksi saataisiin jännittää tuleeko teille yksi vai kaksi vauvaa! :)
Saga: hienoa, että sielläkin päästiin siirtoon ja saatiin sentään pakastettavaakin! Sinne peukuttelen kanssa, että pian saataisin plussa-uutisia! :) Ja kiitos listan päivityksestä! Itsekin sitä olin miettinyt, mutta en vaan saanut tehtyä!
Missäs mun kanssa samaa tahtia kulkevat oikein luuraavat? Joko on muut jo piikittelyn aloitusta päässeet odottamaan?
Killa
Huh, kylläpä olikin kova punktiopäivä Hupsiskupsiksella ja siipallaan! Lopputulos oli kuitenkin ihan hyvä, kun ottaa huomioon mitä kaikkea tapahtui. Hui, kyllä itsellä mahanpohjassa muljahtaa, kun ajattelen mitä sinä punktiopäivänä voikaan tapahtua.
Sagallahan oli myös lopputulos oikein hyvä. Itse olisin myös tosi tyytyväinen, jos meidän hoito menisi samalla lailla. Kyllä se peruspessimistisyys on tiukassa meikäläisellä. Tuntuu, että lääkäri ja hoitajakin ovat paljon positiivisempia meidän hoidossamme, kun mitä itse olemme. Kuulunee heidän työhönsä.
Sitten omat kuulumiset. Maanantaina 7. päivä oli 0-ultra. Kaikki oli oikein hyvin ja aloin eilen illalla pistää puregonia 150 yksikköä. Pistäminen ei tunnu miltään! Ei edes hyttysen pistolta, koska neula on niin ohut. Hyvä niin. Jotain jännää nippailua tuntuu ajoittain molempien munasarjojen kohdalla. Kuuluu ilmeisesti asiaan. Mieli on ihan positiivinen, vaikka pessimisti olenkin... Töissä olen yrittänyt ottaa normaalia rennommin, ettei tulisi turhaa stressiä koska työni itsessään on jo aika stressaavaa. Koitetaan kestää tätä piinaa, naiset!
Kaikille voimahaleja ja tsemppiä jokaiselle hoitojenne eri vaiheisiin, etenkin piinailuun saakka päässeille! Missähän Mapella ja Una ovat? Hu huu!!!!!!!!!!! Ilmoitelkaa nyt jotain itsestänne! Ja Soffio?????
t:Pikkis
Arvelin, jo joutuvani yksin palstailemaan loppu kuun! ;)
Pikkis: aika jännä, että aloit pistelemään jo eilen ja mä huomenna, vaikka 0-ultra oli samana päivänä! :o No kaipa siihen syynsä on... Koska sulla on seuraava ultra?
ON: sainpa sitten aikaan kumminkin sivuvaikutusta Synarelasta, on nimittäin niin julma päänsärky ettei ole tosikaan! Luulin viime viikolla, että niskat on jumimmassa kuin luulinkaan, kun joka päivä särki päätä jo aamusta. No lekurilta selvisi totuus, kun se kysyi etteikö ole tullut edes päänsärkyä, valitellessani sivuvaikutusten puutetta. Nyt tuntuu vaan pahenevan, mutta onneksi huomenna saa puolittaa annostuksen. Jospa se jotain auttaisi.
Mä huhuilen kanssa muidenkin kuulumisia! Huhuu! :)
Killa
Pääsin eilen sairaalasta, maattuani siellä yli viikon tiputuksessa hyperin takia.. no nyt tämän kaiken jälkeen tuntuu että eiköhän tämä ala jo riittää, mutta kaikesta huolimatta mahassa makoilee yksi pikku alkio ja testipäivä on 16.4 jolloin menen verikokeeseen. Nyt olo on jo parempi mutta usko tahtoo loppua. Miten sellaisten lääkkeiden jälkeen mikään olisi kiinnittynyt mutta pakkaseen saatiin 2+2 joten pas olisi myös mahdollinen. Ainakin tällä hetkellä tuntuu ettei minusta enää ole aloittamaan tätä kaikkea alusta enää milloinkaan ikinä ja minullehan tämä oli jo viides siirto.. eikö raskauden mahdollisuus ala kohta jo laskea jos ei tärppää??
Minähän aavistin, että Una on joutunut hyperistä sairaalaan! Varmasti sulla on olotila vieläkin huono ja fiilikset ihan nollissa. Peukutuksia sille, että pikkuinen jaksaa nyt pysyä matkassa koettelemuksista huolimatta!! bd bd bd bd bd Mitä siellä sairaalassa sanottiin niistä lääkkeiden vaikutuksesta mahdollisen raskauden alkuun? Koitahan jaksaa sinnitellä, Una!
Killa: Minäkin ihmettelin, että miten mulla alkoi ennen sinua piikittelyt. Lääkäri sanoi maanantaina ultrattuaan, että oikealla näkyy noin kymmenkunta ja vasemmalla kolme munarakkulan alkua. Olin kuvitellut koko ajan, että synarela ainoastaan lamaa oman hormoonitoiminnan ja vasta puregon alkaa kasvattaa munarakkuloita. Nähtävästi olen ymmärtänyt jotain hieman väärin. Mullakin tosiaa pieneni synarelan annostus puolella, heti pistosten alettua. Mulle on tullut vähän päänsärkyä ja hikoilua synarelasta. Pistosten alettua on välillä tuntunut nipistelyä ja juimimista alavatsalla. Hienoista turvotusta olen myös huomannut alavatsan seudulla. Seuraava ultra mulla on ens maanantaina, eli 14. päivä ja viimeinen ultra ennen punktioo olis perjantaina 18. päivä. Jännittävää nähdä, miten lääkkeet tehoaa. Killa, pakko sanoa vielä kerran, että on tosi mukavaa että meillä menee ihan samanaikaisesti nämä hoidot. Tuntuu jotenkin niin kivalta, että me mennään tässä ihan niin kuin käsikynkkää eteenpäin sun kanssa. Milloin sulla on seuraava ultra?
Voimia paljon kaikille hoitoihin ja piinailuihin!!!!!
t:Pikkis
Toivotaan että tämä kone skulaa taas.....meinaan että on meillä netti temppuliut kiitettävästi ja olin jo vaihtaa koko koneen....jotain yhteysongelmia ollut sitten koko viikon. Töissä ei oikein ole kehdannut alkaa kirjoittamaan....hätäisesti lukenut kyllä olen....
Huh mitkä kokemukset hupsiskupsiksella....onneksi niitä simppoja löytyi....
Unalle voimia hyperinkouriin.....monesti kun hyperi on vallanut kropan on myöskin raskaus alkanut.....peukutuksia.
Sitten omaa napaa.....maanantaina oli siis 0-ultra ja tiistaina aloitin piikittämään puregonia. Eli taisin aloittaa sitten tämän porukan nopeimpana?? Tänä iltana olisi siis neljäs päivi piikityksiä...ja turovtusta alkaa olemaan....ja nippailee molemilla puolilla....saas nähdä onko siellä mitään tulossa.....toivotaan kovasti. Mulle tuosta synarelasta tuli loppuajasta päänsärkyä ja yöhikoilua...onneksi annostus puolitettiin nyt....hikoilu ei ole kivaa, mutta ei tämä turvotuskaan.....paitsi jos syynä olisi raskaus....muuten ihan syvältä.
Noniin oikein kivaa viikonloppua kaikille, me lähdetään viettämään aikaa Turun Caribiaan, nukkumista, halimista, ruokailua ja poreilemaan...sikäli kun vain mahdun uimapukuun hehehe=)
p.s toivottavsti tämä viesti tulee perille eikä katoa jonnekin bittiavaruuteen....
Piti tulla kirjoittamaan, kun ihan naurattaa! :D Hukkaan meni hyvät hermoilut, sillä onhan mulla noita sivuvaikutuksia kumminkin ollut! Ton päänsäryn lisäksi täälläkin on kärsitty yöhikoilusta, mutta en ole vaan tajunnut sen johtuvan sumuista (kun en päivällä ole hikoillut tavallista enempää)! Ihmettelin vaan, että miten ihmeessä mun pitää joka yö nykyisi tökkiä miestä kauemmas mun hiestä märästä kropasta ja yleensä sentään nukutaan aina ihan lähekkäin! No selvisi nyt sitten sekin ja toivottavasti saan taas kohta nukkua sen kainalossa! ;)
Unan kuulumiset oli tosiaan hurjat! Toivottavasti tulos on nyt sitten toivottu ja homma kaiken vaivan arvoinen! *bd*
Aikalailla siis samoissa mennään Pikkiksen ja Pamin kanssa, mutta mulla kyllä menee se punktio sinne viikolle 17 ja lekurin mukaan voi mennä loppuviikollekin, joten taidan päästä piinailemaan vasta tiedän jälkeen.
Pikkis: mulle ei sanottu mitään että rakkuloita olisi jo näkynyt, vaan että supressiossa on molemmat sarjat. Ja tosi kivaa kyllä, että on samoissa menijöitä, kun muuten voisi olla aika " yksinäistä" tämä homma! :)
Killa
Onnenpotkuja ja pitkää piinapinnaa Sagalle, Unalle ja hupsiskupsikselle!!! Jännät päivät edessä :) Oletteko kokeilleet punaviinin hyötyvaikutuksia ;)?! Minähän sitä lipittelin muutamana iltana siirron jälkeen lasillisen verran.
Una, olinkin melkoisen varma, että tuollaisen follikkelimäärän jälkeen joudut sairaalaan. Hyperstimulaatio ei estä raskautumista, päinvastoin. Ongelmana on se, että saattaa aktivoitua uudelleen raskauden alkaessa. Itselleni kävi niin edellisessä raskaudessa. Sikiöllehän siitä tilasta ei ole haittaa, vaikka itselle todella kurjaa ja kipeää onkin.
Pikkikselle, pa-mille ja Killalle puhtia loppumetreille! Muistatte sitten huilailla ja lipittää sitä vettä. (mitä, toistanko jotenkin itseäni...)
Omaa napaa: tämä pahoinvointi on jotain käsittämätöntä. Voin siis huomattavasti voimakkaammin pahoin, kuin edellisellä kerralla. Mitään " oikeaa ruokaa" ei mieli tee, lähinnä salaattia, jogurttia, hedelmiä, popcornia... Väsyttää ja palelee. Osansa vahvoihin oireisiin on varmasti lugeilla, joita jatkan edelleen annoksella 600mg/vrk. Ensi viikolla on ultra, jossa sitten nähdään, onko tuolla joku elävä asukaskin. Ei oikeastaan edes jännitä, mutta tilanne voi sitten olla toinen, kun ultraus alkaa.
Eipä tässä kai muuta kuin aurinkoista ja mukavaa viikonvaihdetta jokaiselle!
soffio ja stara 6+3
Voi Una, mitä olet joutunut kokemaan. Toivotaan kuitenkin, että piinailu tuottaa hyvän lopputuloksen. Minä en hirveästi tiedä noista todennäköisyyksistä, mutta uskoisin, että jos mitään erityistä syytä ei ole, niin kyllä kai jokaisessa hoidossa pitäisi olla se sama onnistumismahdollisuus. Mies jossain vaiheessa laskeskeli, että todennäköisyys (siis ihan näin matemaattisesti laskettuna) sille, että raskaus alkaa, kun tehdään kolme alkionsiirtoa on n. 60 prosenttia (jos yhden onnistumis% on n. 30) Älä kysy minulta, miten se lasketaan... jotenkin käänteisesti tai jotain.
Pikkikselle, Killalle ja pa-mille piikittelypinnaa, niin ne päivät vain menee, hitaasti mutta varmasti.
Moi Soffio, toivottavasti ultrassa on sitten kaikki hyvin. Multa jäi nyt ihan kokonaan se punaviinin mahdollisuus hyödyntämättä... Tiesin kyllä, että monet sitä käyttää.
Ja ehkäpä olisi pitänyt, sillä nyt (pp.9) tiedän jo, miten tässä on käynyt eli ei mitenkään. Ei se mitään, siihenhän olin varautunut jo alunperin. Itkut itkin jo ja kuullaan sitten perjantaina, miten meidän jatko menee. Voi kun päästäisiin tekemään PAS vielä ennen kesää...
Hupsiskupsis, mites sun piinailut?
Täällä sitä ajatukset heittää ihan volttia. Eilen alkoi myös vuoto.. Keskiviikkona kuitenkin menen sitten verikokeeseen. Olo on muuten jo parempi, mieli vain vähän maassa. Sairaalassa lääkäri sanoi ettei ihan alussa lääkkeillä kuulema ole vaikutusta raskautumiseen tai sikiöön ennen plussatestiä.
Voimia ja tsemppiä teille muille!
Kiitos tsempityksistä, naiset! Unalla on kyllä kovat ajat nyt, koitahan kestää. Toivotaan, että tulos olis lääkkeistä huolimatta se kauan odotettu plussa. Elämä saattaa tehdä koska vaan yllätyksen siihen positiiviseenkin suuntaan. On nämä niin henkimaailman juttuja!
Mukava oli kuulla sinustakin, Soffio! Ihanaa, että teillä kaikki on hyvin. =) Hyvä, että olet meitä kokemattomampia jeesaamassa täällä. Toivottavasti saadaan kaikki seurata sinua plussanneisiin.
Kävin tänään toisessa ultrassa. Eipä niitä muniksia nyt ihan mahdottomia määriä ole kehittynyt: oikealla 7 ja vasemmalla 1. Hyvän kokoisia näyttivät kyllä olevan. Samalla annostuksella jatketaan loppuun saakka (150 IU). En ole lääkäriltä kysynyt, mutta olen ollut ymmärtävinäni rivien välistä, että mielummin yritetään saada vaikka vähän vähemmän tasalaatuisia munasoluja, kuin oikein paljon epätasaisesti kypsyneitä. Jos munasoluja kasvaa paljon hoidon seurauksena, on vaara että suuri osa on huonosti kehittyneitä punktiovaiheessa eivätkä siten sovellu hedelmöitettäviksi. Ja hyperin vaarahan on tietenkin jos munasoluja on oikein paljon. Saa nähdä kuinka tässä käy. Jännittävää aikaa tämä kyllä on! Pistelyt ovat sujuneet hyvin. Synarela tuntuu edelleenkin hikoiluttavan ja valvottavan öisin. Se ei oo kivaa vuorotyöntekijälle! Oon ollut töissä ihan silmät poskilla... Munasarjojen kohtia hieman jomottelee ja mahaa turvottaa. Lääkäri sanoi kyllä kirjoittavansa saikkua ensi viikonlopuksi, jos olo tuntuu hankalalta loppuviikosta. Sen näkee sitten perjantain ultrassa. Lääkäri arveli, että irroituspiikin aika olisi lauantai-iltana jolloin punktio olisi maanantaina. Kyllä jännittää!!!!!
Jaksuja taas teille kaikille ihan hirmuisesti! Minä lähen jännittämään tästä ruoanlaiton pariin...
t: Pikkis
...nettikin toimii, oli niin ihana viikonloppu, ajattelin jo että minulle kasvaa evät ja suomut..olinkin varsinainen merenneito heh ennemminkin altaanvalas hih....kaikkea hyvää tuli syötyä ja terveellistä punaviiniä nauttittua.
Just tulin ultrasta kotiin ja ihan kohtuullinen tulos minulle. Vasemmalla olisi 3 ja oikealla 7, perjantaina vielä ultra ja katsotaan tilannetta josko maanantaina punktio vai jatketaanko piikittelyä vielä viikonlopun yli. Ihan sama kunhan tulosta tulee...jotenkin olen niin yltiöpositiivisella tuulella??? Ehkä ne on nää hormoonit ja takana ollut viikonloppu...
Mitenkäs muilla?? Ja pidetään piinailijoille peukkuja pystyssä...mikään ei ole negatiivinen ennenkuin testi sen kertoo, eli vuotoja siellä vuotoja täällä....
Mutta kivaa alkanutta viikkoa kaikille.
Pa-mi
Una, huhuu? Mikä tilanne ja vointi? Aivan hurja määrä sulla noita follikkeleita... Nyt lepoa ja vettä niin paljon kuin sielu sietää! Voin kuvitella, että olo on tukala.
Hinnoista. Meillä tuli tämä hoito maksamaan n.2000e, mutta sisälsi myös ensikäynnin, kolmen vrk:n viljelyn yms. ekstraa varmaan muutaman satasen edestä. Maksu sovittiin kolmeen tasakokoiseen erään, joissa eräpvä on kuukauden välein. Olisi kai halutessaan saanut enemmänkin eriä. Ts. jos meille tästä lapsi tulee, hän on sitten luottokortti-osamaksuvauva ;) Onhan tuo hurja hinta ja maksaa saa pitkään, mutta jotenkin se on tuo raha menettänyt kuluneina vuosina merkityksensä. No, ei tietty ole kiva olla peeaa, mutta ehkä se tästä joskus vielä sekin...
Omaa napaa sen verran, että tänään muun kontrollin yhteydessä katsottiin hcg ja sehän oli 12000 ja päälle :) Eli toistaiseksi olen vahvasti raskautettu ja toivotaan tilan jatkuvan joulukuun alkuun saakka. Olo on ihmeen hyvä. Välillä nippailee milloin mistäkin ja kuvottaa sekä nukuttaa.
Aurinkoa ja tsemppiä kaikille!
soffis ja stara 5+2 mikäli oikein tuota osaan laskea.