IVF/ICSI maaliskuussa
No onpas nämä sivut oudot käyttää, tiedä osaakohan sitä.....Mitenkäs Killalla ja kumppaneilla on testien kanssa käynyt??
Killa kyselit sitä miten pääsen Pas;iin heti Ivf:n perään, ilman välikiertoa. Se on näitä yksityisen iloja :) Klinikalla on kesäloma ja jos nyt pidettäis se väli, niin pas olisi sitten syksyllä, koska itse en halua kesälomalla hoidoissa pyöriä.
pa-mi
Kommentit (167)
Voi miten ikävää, että heti ekoilla maalis-huhtikuulaisilla oli negatiivisia uutisia! Pahoittelut VM ja Soffio! :( Sitä jotenkin ainakin itse vielä uskon niin tähän IVF:ään, että tuntuu kamalalta ajatella, etteikö siinä sitten onnistuisi. Koitan pitää jalat maassa, että onnistumis% on kumminkin vaan (kai) jotain 30 per hoito, mutta silti sitä jotenkin haluaa uskoa, että kyllä se tällä jos jollain, se lapsi aikaan saadaan!
VM: tosi harmi vielä lisäksi, ettei pakkasessa ole mitään, vaan alusta pitää aloittaa koko homma. Mutta jospa se toukokuu olisi sitten se teidän kuukausi!
Mapella: toivottavasti sulla kasvaisi sentään yksi kelpo yksikö hedelmöittymään ja siirtoon ja tietysti vauvaksi asti! Ja vaikka pikkusisarus pakkaseenkin! Tuo on kyllä varmaan ihan kamalaa, kun hoitoon satsaa kumminkin niin paljon ja jos tuossa kohtaa jo näyttää kehnolta. Toisaalta yksikin sopiva yksilö on tarpeeksi, jos hyvin sattuu ja toivon että teille se hyvä sattuu! :)
Pikkis: mä tapaan kanssa aika ajoin lastensuojelun asiakkaita työssäni ja kyllä vaan välillä ketuttaa niin armottomasti, kun itse olisi valmis antamaan turvallisen ja rakastavan kodin lapsille, mutta lasta ei kuulu ja toiset taas sikiää " vahingossa" , vaikkeivät pysty edellisistäkään huolehtimaan... :S Olen joskus miettinyt, että voisin alkaa sijaisperheeksi, mutta se on vähän vaikeaa, kun mies ei ajatukselle lämpene. Eikä se luultavasti helppoa olisi tehdä sitten yhteistyötä sijoitetun lapsen vanhempien kanssa ja lapsenkin kanssa todennäköisesti törmäisi ongelmiin, joihin ei ehkä muuten törmäisi. Mutta katellaan, jos ei nyt sitä omaa lasta saada, että mitä sitten tapahtuu.
Oma napa: viikko sumuttelua takana ja vähän olen hämilläni, kun ei kai mitään sivuvaikutuksia ole ilmaantunut. Viikonloppuna olin kyllä aika herkillä, mutta se ei ole mitään uutta... ;) Mieheksi en ole muuttunut, vaikka mies niin pelkäsikin kun sivuvaikutuslistaa luki! :D Vaan vielähän tässä ehtii, kun lähes kaksi viikkoa vielä ennen 0-ultraa. Kamalasti mietityttää, että mitä jos lääke ei vaikutakaan toivotulla tavalla, kun ei ole mitään kontrolleja ennen. Voikohan sitä käydä niin, että ultrassa todetaan, ettei hoitoa päästäkään aloittamaan? Tulisi edes niitä sivuvaikutuksia, kun nyt vaan mietin, että vaikuttaako lääke mitenkään. Edes usein ei tule sitä pahaa makua suuhun, joten mietin sitäkin, että tuleeko sitä lääkettä pulllosta yhtään! Huoh! Tää on niin vaikeeta!
Jaksuja kaikille!
Killa
Pidin tässä palstataukoa ja nuolin haavojani muutaman päivän. Aloin siis silloin pp10 hieman vuotaa ihan punaista. Loppui, kunnes toissailtana tuli ihan pönttöön asti, mutta loppui taas. Nyt sitten päätin varmistaa negan, mutta SE ON SELVÄ PLUSSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Se viiva on kyllä ihan yhtä vahva kuin kontrolliviivakin eli kai se on pakko uskoa.... Samperi, mä olen ihan sekasin ja töihin pitäs tästä mennä...
Oireita eiole ollenkaan niin kuin esikoiselta. Munasarjat on arat ja eilen kuvittelin voivani hieman pahoin. Ei janota, ei palele, ei koske rintoihin. Siis on ihan normiolo, jos ei noita särkeviä sarjoja lasketa...
Vuoto toki nyt huolettaa ja virallinen testihän on vasta la. Mutta näin täällä tänään. Palaan paremmalla ajalla.
soffis ihan sekaisin pp13
Saalis oli sitten vieläkin odotettua pienenpi, 2 munasolua saatiin ja toinen niistäkin pieni. Itkettää ja v*tuttaa ankarasti, olisivat keskeyttäneet sen ennemmin ku laittaneet tuollaista saalista punktioon. Nyt sitten tää istutaan puhelin kädessä ja odotetaan et huominen siirto ei onnistu. Itse kyl soitan parin tunnin päästä sinne jos mitään ei kuulu.
Soitan myös sairaalaan ja sanon etten rupea syksyyn asti odotteleen vaan heti seuraavasta kierrosta uusi yritys. Olen erittäin kiukussa, ensin sanotaan ettei sinulle pienet määrät riitä ja sit kuitenkin annetaan se pieni määrä. Ikääkin on kuitenkin tullu 4 vuotta edellisestä hoidosta. Ja silloin mentiin kuitenkin jo 300iu:lla.
Punktio oli helppo ja olisin kävelly suoraan kotia sieltä. Kait se toi saalis helpottaa sitäkin.
Nyt peiton alle puhelin kourassa.
Mapella
Siis sittenkin hyviä uutisia! :) ONNEA SOFFIO! Tarrasukat ja muut tykötarpeet kyytiläiselle matkaan mukaan!
Mapella: voi itku huonoa saalista! :( Mutta jospa kumminkin edes toisesta olisi riittävän hyväksi siirtoon asti! *bd*
Killa
Onnea onnea Soffiolle :) Kun nyt mahdollisimman moni pääsisi samaan junaan.. Peukkuja sinne, että kaikki menee hyvin loppuun asti!
Pahoittelut Mapellalle huonosta punktiokokemuksesta. Jokos olet klinikkaan ollut yhteyksissä? Peukutukset sinnekin, että pääsette siirtoon. Eihän se enempää vaadi, kuin sen yhden...
Killa, kirjoitit oireettomuudesta. Mulla on ollut ihan samoja fiiliksiä, sekä sumujen kanssa että nyt piikittelyn kanssa. Sumut oli toiminu oireettomuudesta huolimatta, toivottavasti nää piikitkin. Eikä oireen oiretta. Mies ihan huvittuneena kuuntelee mun valitusta oireettomuudesta...onhan se ehkä vähän paradoksaalista, että haluaisi mahdollisimman paljon ärsyttäviä sivuoireita, jotta voisi olla varma hoidon tehoamisesta. Toisaalta mehän ei haluta liian tehokastakaan vaikutusta, eikö niin? Minä ainakin olen kuullut kauhujuttuja hyperistä. Ollaan siis tyytyväisiä vaan :)
Pikkikselle piti vielä kommentoida, että ihan samoja juttuja olen minäkin pohtinut. Että miksi me emme saa lasta, kun niin moni sellainen saa, jonka ei ehkä toivoisi saavan. Toisaalta tänään taas ajattelin, kun juttelin kollegan kanssa (hänellä neurologinen sairaus) toisesta kollegasta (jolla syöpä) ja seuraamme liittyi kolmas kollega (jolla fibromyalgia), että eipä sitä koskaan voi tietää sitä surun ja kivun määrää. Jotenkin sitä vain on niin siinä omassa tilanteessaan ja omassa surussaan kiinni... Ja nämä hoidothan ei ainakaan auta, mulla ainakin oli tässä pohdinnassa ja suremisessa aika " seesteinenkin" kausi tuossa viimeisen vuoden verran, mutta nyt tämä hoito (ja ehkä tietysti nämä hormonitkin, vaikka muuten oireeton olenkin) on saanut tunteet pinnalle.
Muutenpa ei uutta omassa navassa. Piikit jatkuu samalla annoksella, vaikka olinkin ymmärtäväni sivulauseesta, että olisi estradioliarvo korkeampikin voinut olla (oli 0,35). Joten tuskin kovin suurta saalista täälläkään on odotettavissa, harmi.
Vautsi Soffio - täällä odotellaan nälkäisesti lisätietoja...että voiko sittenkin olla mahdollista vuodon jälkeen olla raskaana. Pakkohan se on uskoa, jos testi niin sanoo, eli ei muuta kuin kovasti tsemppiä ja onnea matkaan! Mulla muuten oli ihan selvät menkat eli ei mitään pikkutuhruttelua tai " vuotelua" , eli eikös sekin ole ihan hyvä merkki, jos se vuoto on normaalia vähäisempää? Olemme kuulolla... :)
Mapella, oon kovasti harmissani sun puolesta! Eihän sitä tarvita kuin 1 solu, josta sitten se alkio kehittyy, mutta kovin pienillä marginaaleilla on ikävä edetä. Meillähän suuri saalis kuihtui kalkkiviivoilla kasaan ja kyllä se vaan kovasti harmitti, vaikka kuinka yritin itselleni hokea, että tarvitaan vaan yksi alkio...ja todellakin, monen vuoden odotuksen odotuksen jälkeen ei enää kaipaisi mitään kokeiluja. Yritä silti olla toiveikas, kun eihän sitä tosiaan koskaan etukäteen tiedä!
Mä olen uppoutunut työhön ja remonttisuunnitelmiin, jotta unohtaisin hetkeksi tämän lapsettomuuden tuskan ja epäonnen. Kovasti kyllä odotan jo toukokuuta, jolloin toivottavasti päästään uuteen hoitorumbaan... Peukut on pystyssä teidän muidenkin puolesta, josko voisitte jo siirtyä tuonne plussanneiden porukkaan :)
Onnea Soffiolle plussasta! Kyllä minullekin lääkäri on aikaisemmissa hoidoissa sanonut että testata pitää ivf:n jälkeen aina vaikka vuotoa olisikin.
Minä kävin kontrolli ultrassa tiistaina ja minulla valtavasti follikkeleita, arvio yli 30.. ja olo on sen mukainenkin. Puregonia laskettiin 250:stä 200. Huomenna vielä ultraan ja ensi maanantaina tai tiistaina sitten punktioon. Maha on tosi turvonnut ja muitakin oireita riittää, toivottavasti ei johda tämän suurempiin ongelmiin.
Mites muilla menee?
Aivan mieletöntä! Onnea sinulle ja vauvaliimaa ja tarrasukkia + kaikki mahdolliset kiinnityssysteemit! Mulla ihan kylmät väreet menee täällä taas!
Ei kai sitten sen aikaisen tiputteluvuodon takia parane hermostua. Mun siskollakin oli sellaiset " tiputtelumenkat" kaikista kolmesta raskaudesta, mitkä luomuna saivat alkunsa. Esikoisesta siskoni ei ymmärtänyt ollenkaan olevansa raskaana, kun muka tätikin oli tullut, luuli että on vatsatauti kun oli vähän huono olo. Olen ymmärtänyt, että sellainen tiputteluvuoto on aika yleistäkin, vaikka on raskaana.
Pakko kommentoida tuota Mapellan hoitoa. Ihmeellistä, ettei sinulle ole sitten määrätty isompia lääkeannoksia jos selvästi on voinut aikaisemmasta hoidosta päätellä, että annoskoot on olleet liian pienet. Harmittaa vietävästi sun puolestasi! Jotenkin vielä tajuaisin, että jos tämä olisi sinulle ensimmäinen hoito, jolloin selviäisi lääkkeiden vaikutus sinun elimistöösi ja sitten annostusta säädettäisi uudelleen jos tarve vaatii. Kysy siltä lääkäriltä, mitä se oikein ajaa takaa.
Mä olen jotenkin ajatellut tätä ensimmäistä ivf -hoitoa sellaisena kokeiluna tulevia hoitoja ajatellen. Ensin katsotaan, miten nämä lääkkeet/lääkeannostelu sopivat mulle ja miten ne tehoavat. Jotenkin pidän selviönä, ettei tämä ensimmäinen hoito vielä tuota tulosta. Kaiken hoidossa täytyisi osua ihan nappiin. Olen parantumaton pessimisti tässä asiassa. Yllättyisin todella, jos tulisin raskaaksi ensimmäisestä ivf -hoidosta. Onneksi joillakin tärppää heti ensimmäisellä kerralla. Itse en jaksa uskoa kuuluvani niihin onnellisiin.
Mulla tulee huomenna viikko sumuttelua täyteen. Aika oireetonta aikaa tämä on ollut. Vieläkin on hieman turvotusta alavatsalla ja tissejä hieman aristaa. Nyt on kiertopäivä 27, eli normaalioloissa huomenna tulisi täti. Saa nähdä, viivyttääkö synarela tädin tuloa. Aika monella se ilmeisesti niin tekee. Koska sulla, Killa, on se 0-ultra? Jännittävää seurata sinunkin hoitoasi, kun mennään niin samalla aikataululla. Oletteko te muuten julkisen puolen hoidossa? Kirjoittelit siitä sijaisperhe asiasta. Itse olen miettinyt ihan samaa, mutta meilläkään ei mies lämpene yhtään asialle. Ja niin kuin sanoit, se on varmasti hyvin raskasta jos lapsi on tullut ongelmaperheestä, niin kuin yleensä ne lapset tulevat. Olen myös kuullut, että sijaisperheillä on ongelmia sijaislapsien vanhempien kanssa. Täytyy katsoa, mitä sitä sitten tekee jos omia lapsia nyt ei saada aikaiseksi.
Una79:llä on huima määrä folleja matkassa! Toivotaan kaikkea parasta jatkossa ja että saisitte monta hyvää munista käytettäväksi!
Jaksailuja kaikille tänne lumen keskelle! t:Pikkis
...mielettömästi onnea.....perutaan ne aiemmat pahoittelut. Hienoa et plussa pamahti tähän ketjuun.
Mapella; toivotaan että ne kaksi jaksavat sinnitellä ja pääsette siirtoon. Minua ihmetyttää kyllä kovasti miksi ei aikaisempaa hoitohistoriaa otettu huomioon....meillä aloitetaan suoraan 300 iu vaikka lääkäri ensi pohti josko heti alusta 450, mutta tuli tulokseen että 300 alkuun parempi, sen voi sitten nostaa. Mullahan ei nuo 150 ja 200 tuntuneet missään....mutta täällä pidetään peukkuja pystyssä että kaikki menee siellä hyvin =)
Omaa napaa; sumuja takana vajaa viikko ja en tiedä onko oikeen mitään oireita...nuhakin vaivaa että en tiiä imeytyykö koko ainetta minnekään limakalvoille...toisaalta mulla toi synarela on aina toiminut, ehkä liiankin hyvin...nyt vain odotellaan että menkat tulisivat ajallaan ja pysytään aikataulussa.
Nyt ulos reippaileen koiruuden kanssa, aivan ihana ilma ja mulla vapaapäivä...nam.
Pa-mi
Ja ensiksi kiitokset onnitteluista :)
Mapellalle tsemppiä! Mikä on tilanne nyt? Toivottavasti pääsit siirtoon? Itselläkin on kokemusta tuosta, että soluja tulee vain yksi, ei ole mitenkään mieltä ylentävää. Mutta tulokset voivat vaihdella tosi paljon eri hoitokertojen välillä.
Una79, otahan nyt tosi rauhallisesti, kun on tuollainen määrä follikkeleita matkassa! Lepoa ja vettä oikein urakalla!
VM1974, toivottavasati pääset pian uuteen hoitoon! Eka ivf:hän on tietyllä tavalla kokeilua, josta sitten opitaan uutta seuraavia varten. Näin sen olen ainakin itse aikoinaan ajatellut.
Kaikille muille oikein paljon tsemppiä ja onnea matkaan! Kyllä ne oireetkin varmaan sieltä pikkuhiljaa löytyvät :)
ON: en ole muutamaan päivään vuotanut mitään. Väsyttää sikana, isommat rinsikat piti jo kaapin perukoilta kaivaa ja välillä hieman kuvottaa. Että katsotaanhan mitä tuleman pitää, eipä tässä oikein muutakaan voi. rv7 ultra on tilattuna. Jos siellä kaikki ok, sitten neuvolaa varaamaan.
soffis rv 4+4 ainakin näillä näkymin
Täältähän löytyi hyviä uutisia!
Muistinko oikein, että tämä hoito oli teillä yksityisellä? Saanko udella, millä klinikalla? Eikös me olla saman polin asiakkaita oltu julkisella puolella?
Meillä kävi myöskin niin, että siirryttiin Kuopion InTiimin asiakkaiksi, kun tuntui, etteivät julkisella osaa muuta kun ryssiä meidän asioita. Nyt on menossa neljän kuukauden sisään kolmas IVF-yritys, toivon mukaan nyt saadaan jotain siirrettävääkin... Eka piti keskeyttää hyperivaaran takia, tokassa oltiin niin varovaisia, ettei saatu kuin kaksi käyttökelvotonta solua, ja nyt sitten yritetään mennä siitä välistä...
Mutta vietävän paljon onnea, ja kaikkea hyvää!
Tao_Tao
Tää on ollu todella raskas viikko takana. Keskiviikkona soittivat tampereelta että kaikki on hyvin ja huomenna nähdään. Stressattiin sitten keliä ja lähdettiin ajeleen tuntia aikaisemmin ku piti. Päästiin melkein puoleen väliin matkaa kun tampereelta soitettiin et kumpikaan ei ole jatkanu hedelmöittymistä. Toinen ei ollut vissiin kun hedelmöittynyt ja toinen oli jakautunut kahteen, mutta oli monitumainen. Tiedä nyt mitä sekin sitten loppujen lopuksi tarkoittaa.
Tampereelta lääkäri soitti minulle sitten kun olimme päässeet kotiin ja sanoi laittavansa lausunnon että potilaalla on suuret annokset toiminu aikaisemmin ja jatkossa tämä on otettava huomioon.
Syksyllä päästään vasta uudelleen hoitoon, joten pitkä odottelu edessä.
Mapella, pahoitteluni! Tosi kurjaa, kun noin kävi :( Toiveet on kuitenkin aina niin korkealla ja pettymys sitten sitä myöten valtava, kun ei pääse hoitoa edes loppuun saakka. Kovasti tsemppiä sinne ja onnea tulevaan! Kesä tulee pian ja kesällähän aika kuluu yleensä paaaljon nopeammin kuin talvella :)
TaoTao, tässä joskus mietinkin, että mitähän sulle mahtaa kuulua. Joo, käytiin tämä viimeinen hoito yksityisellä Jkl:ssä, kun meillähän kaikki julkiset hoidot tuli käytettyä loppuun. Päätimme, että tämä saa sitten olla viimeinen yritys, sen verran monta vuotta (kohta 6) tässä on jo tahkottu. Kukaan ei varmasti pysty sanomaan, miksi tulos oli nyt niin paljon parempi kuin muulloin, sillä esim. lääkkeet ja annostukset oli ihan samat. Kai ne jotain henkimaailman juttuja on :) En tiedä, ehkä tuolla omalla polilla alkoi asiat hankaloitua sen jälkeen, kun hommaa hajautettiin useamman lääkärin kontolle. Itse olin kyllä tosi tyytyväinen siellä saamaani hoitoon ja kohteluun, mutta tiettyä muutosta oli kyllä loppuaikoina havaittavissa. Lämpimät onnittelut sieltä kyllä sain, kun kävin tämän tuloksen kertomassa :) Onnea matkaan sullekin! Hurja tahti on teillä ollut, toivottavasti tulosta tulee pian! Jos joskus haluat vaihtaa enemmän kuulumisia tms., niin laita vaikka joku meiliosoite :) Omaani en uskalla tähän laittaa,kun se on vanhalla nikilläni, josta minut täällä joskus yksi kamu tunnisti...
soffis edelleen ihmeissään
Tässä mailiosoite, olisi kiva vaihtaa kuulumisia joskus.
serahviina@suomi24.fi.
Meillä hyvässä lykyssä punktio siis jo ensi viikon perjantaina, mutta viimeistään sitten viikon päästä maanantaina. Jos kaikki vaan menee hyvin...
Toivotaan, että perässä tullaan hyvää vauhtia, ja kolmen viikon päästä olen jo samassa " tilassa" sinun kanssasi! =)
Mapella: voi miten ikävä juttu! :( On takuulla tosi rankkaa tuollainen ja isot pahoittelut täältä, ettette sitten päässeetkään siirtoon! Kovasti jaksamista teille!
Pikkis: me ollaan yksityisellä hoidossa, siellä meidän tutkimukset ja inssitkin tehtiin. Ollaan kyllä jonossa julkiselle, mutta ei jaksettu odottaa, kun siellä oltais päästy hoitoon aikaisintaan kesäkuussa ja tässä vaiheessa se pari kuukautta tuntui pitkältä ajalta... Sitä paitsi ollaan oltu niin älyttömän tyytyväisiä klinikan (Väestöliitto) hoitoon, että julkisella kaikki tuntui heti paljon ikävämmältä, kun oltiin talvella ensikäynnillä. Ajatus on, että jos nyt ei tärppiä tuu, niin syksyllä sit julkiselle ja sitä ennen ehkä pari PASsia yksityisellä (jos on jotain pakkasessa). Enempään yksityisen hoitoon ei varmaan varat riitä.
Pa-mi: mä hermoilen kanssa tota sivuvaikutusten puutetta ja sitä, ettei mulla toi aine kovinkaan usein tuo pahaa makua suuhun asti. Mutta toivottavasti se silti vaikuttaa!
Täällä tätsä saapui ajallaan eilen, varmaan e-pillereiden ansioista. Punktio ois siis varmaan onnistunut jo viikolle 16, mutta tyydyn tähän suunnitelmaan ja sumuttelen viikon vielä ja viikon päästä maanantaina 0-ultraan. Toivotaan, että siellä on kaikki ok ja päästään aloittamaan piikittelyt! Jännittää kyllä kauheesti, että miten käy, muttei sille mitään mahda... Täytyy vain toivoa parasta!
Killa
Punktio takana, jossa follikkeleja kerättiin 42 kpl... ja parisen kymmentä vielä jäi keräämättä. Näistä saatiin 15 solua, ihan kauhea olo ja todella kipeä maha. Nyt täällä kotona makoilen ja odottelen huomista soittoa että kuinka monta on hedelmöittynyt... toivottavasti ei tämä olo tästä pahemmaksi muutu tai ei päästä siirtoon ollenkaan :(
Mapella, voi että, miten ikävää. Varmasti todella raskas viikko, etenkin kun olet itse koko ajan tiennyt, että lääkeannostelu on pielessä. Varmasti todella turhauttavaa huomata olleensa täysin oikeassa siinä asiassa. No nyt sentään luulisi, että tosissaan lääkeannostelu huomioitaisi tuon jälkeen. Mutta kyllä minä olen ainakin kuvitellut, että tuollaset asiat merkitään sinun tietoihisi ja kun kerran sinun kohdallasi aiemmasta on varmaa näyttöä, että pienet annoskoot ei tehoa. Eiköhän se seuraava hoito ala tuottamaan sitten jo ihan erilailla muniksia! Tsemppiä!
Unalla olikin sitten ihan mieletön follisaalis. Voi, kun kaikille voisi aina taata tuollaisen saaliin! Etkös ollut jo loppuajasta, ennen punktioo ihan pallona? Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pääsette siirtoon ajallaan!
Killa ja muut yksityisellä hoidossa olevat: mitä ivf tulee loppujen lopuksi maksamaan yksityisellä puolella? Ajattelin, että jos rahkeet riittää eikä julkisen puolen kolmen kerran jälkeen olla onnistuttu niin voisihan sitä harkita yksityistäkin, ainakin kerran.
Itsellä sumut jatkuu nyt yhdettätoista päivää. Täti on vähän myöhässä, mutta tissit on niiiin kipeet että eiköhän tädin vierailu kuitenkin lähesty. Viikon päästä olisi 0-ultra ja toivon oikein kovasti että aikoinaan pääsisin pistelemään.
T:Pikkis
Että miten se maksaminen siellä käytännössä tapahtuu? Meille sanottiin, että maksettavaa meille jään n.1700e. Kelakorvaus menee siis suoraan, että ei tarvii hakea erikseen mitään rahoja. (tuossa suuntaa antava vastaus edellisen kirjoittajan, nimimerkkiä en muista, kysymykseen)
Niin kirjoittaavatko klinikalta laskun, vai pitääkö vinguttaa korttia heti toimenpiteen jälkeen? Mutta jos siirtoon ei päästä, onko hinta silti sama? Vai maksetaanko vasta siirron jälkeen? Vaimitenkäsenytoli?
Tyhmiä kysymyksiä joo, mutta kiinnostaa...
Tao_Tao
Una: no johan oli mieletön saalis! Toivottavasti sun olo on ok, ja siirto onnistuu!
Pikkis: no mehän mennään tosiaan ihan samoissa ajoissa, jos sullakin ensi viikon alussa 0-ultra! Hauskaa! Kiva kun on sitten piinailukaveri! :)
Sitten noista hinnoista ja maksuista: me ollaan hoidossa VL:ssa, jossa IVF:n hinta on hinnaston mukaan 1 132,- (KELAn korvauksen jälkeen). Joskus asiasta täällä kyselin ja hinnan pitäisi pitää suunnilleen paikaansa, vähän kalliimmaksi voi kyllä tulla. Hermoilin tuota hintaa, sillä meillä inssit maksoi paljon enemmän kuin hinnastossa johtuen siitä, että mulla pitkähkö-kiertolaisena tuli aina pari ultraa enemmän, kuin tavallisesti.
Ainakin VL:ssa voi noista maksuista sopia ja maksaa osissa ja maksaa kortilla tai laskulla. Tosin periaatteena siellä on, että 2 kk kuluttua käynnistä pitää viimeistään lasku olla maksettuna. Luulisin kumminkin, että tarvittaessa sitä saa vielä pitkitettyä. Me ollaan maksettu vaihtelevasti joskus jonkun käynnin jälkeen se käynti, joskus taas kerätty 2 kk maksettavaa ja sitten maksettu köntässä.
Tänne ei ihmeempää, edelleen täysin sivuvaikutuksetonta menoa, mutta jatkan suihkimista! :)
Killa
Taas kirjoitin pitkä vuodatuksen ja sitten kun painon Ok, niin puff, kirjoitukseni hävisi johonkin bittiavaruuteen. Ärsyä.
No, joka tapauksessa: Olen pahoillani Soffion ja vm74:n puolesta! En osaa muuten lohduttaa, kun kannustamalla teitä reippaasti eteenpäin kohti uutta hoitoa. En muista nyt montako hoitoa teillä on jo takana, mutta eikös ivf:ssa ole laskelmoitu keskimäärin joka kolmannen hoidon onnistuvan. Joten, älkää luovuttako! Toivottavasti jatkatte kirjoittelua tässä pinossa, olettehan osa porukkaa.
Tuntuu kylläkin todella väärältä, kun minäkin näen työssäni jatkuvasti vanhempia joka vähät välittävät lapsistaan, paitsi kun kyse on lapsilisistä tms. Siellä ne ressukat sitten konttailevat kaljapullojen ja huumepiikkien seassa. Välillä tuntuu vaikealta olla katkeroitumatta. Ei silti auta kuin yritää lasta. Onhan se kuitenkin yksi tärkein asia ihmisen elämässä. Välillä sukulaisten ja kavereiden tiedustelut lapsen tulosta tuntuvat tosi ikäviltä. Olen vastannut niihin että " ei ole luoja vieläkään suonut" . Eiköhän tuostakin pitäisi jo jotain osata päätellä. Elämä ei ole läheskään aina reilua. Sen olen jo tähän ikään oppinut.
Kiitos, kun sain purkaa itseäni ja anteeksi jos pahoitin jonkun mielen. Se ei ollut tarkoitukseni. En oikein kenellekään pysty muuten purkamaan tuntemuksiani.
Sitten muihin juttuihin;
Killa, kiitos listasta. Se on oikein hieno! Minäkin aloitin viime perjantaina synarelan. Aika samoissa siis mennään. En ole huomannut juuri mitään oireita siitä vielä. Hiukan on ehkä masua turvottanut tuolta alhaalta. Harmillista, Mapella76 se munisten määrä. Jospa ne vielä ottaisivat jonkun loppupyrähdyksen ennen punktiota. Toivotaan niin!
Hirmuisesti kaikille peukkuja ja jaksailuja hoitoihin sekä voimahaleja!
t:Pikkis