Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI maaliskuussa

05.03.2008 |

No onpas nämä sivut oudot käyttää, tiedä osaakohan sitä.....Mitenkäs Killalla ja kumppaneilla on testien kanssa käynyt??

Killa kyselit sitä miten pääsen Pas;iin heti Ivf:n perään, ilman välikiertoa. Se on näitä yksityisen iloja :) Klinikalla on kesäloma ja jos nyt pidettäis se väli, niin pas olisi sitten syksyllä, koska itse en halua kesälomalla hoidoissa pyöriä.

pa-mi

Kommentit (167)

Vierailija
41/167 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan! Kirjoittelit päivittäin vaihtelevista tuntemuksista. Se on kyllä totta, että tässä parin piinaviikon aikana ehtii tosiaan tuntea jos vaikka jotakin... No, sen olen aiemmilta kerroilta oppinut, että mikä tahansa voi viitata mihin tahansa :) Jo pelkkä Lugesteron-lääkitys saa ainakin mulla aikaan oireita, jotka voisivat myös raskauteen viitata. Saati sitten mitä mielikuvistus teettää...

Ei se vissiin auta muuta kuin odotella ja ihmetellä. Itse pidän ekana merkkipaaluna sitä, jos pääsen ilman vuotoa pp11 ohi, mutta siihenkin on vielä piiiiitkä aika.

soffio pp peräti 3

Vierailija
42/167 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoudun nyt sitten täällä itsekseni :) Missä te muut olette, huhuuuuu?!

VM1974, mikäs on päivän tilanne?

Täällä ollaan vuorotellen sekä raskaana että ei-raskaana... On se kumma, että vaikka luulisi jo tietävän kaikkien oireiden ja oireettomuuden viittaavan ihan kumpaan tahansa, niin silti sitä pähkäilee. Jos nyt jotain oikein kaivelen, niin iltapäivisin alkaa hillitön palelu, joka vain pahenee iltaa kohti. Rinnat oli tosi arat vielä eilen, mutta eipä nyt. Munasarjoja vihloskelee aika ajoin, vaan miksipä ei vihloisi tuollaisen rääkin jälkeen... Tunteet on pinnassa, mutta mitä muuta näiden hormonimäärien jälkeen voisi ollakaan. Hohhoijaa :)

Illalla olin jo niin varma raskaudestani, että katsoin jo kalenterista, mille päivälle varaan ekan ultran ;) Tänään olen sitten ihan päinvastaisella kannalla.

Että semmosta täällä tänään.

soffio pp5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/167 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ihan samanlaista, olen ihan epätoivoinen ja hetken kuluttua taas täysin varma onnistumisesta. Mun " oireita" ovat vatsan " porina" , alaselän vihlonta, tunteiden sekamelska, ajoittainen palelu. Rinnat oli vielä vähän aikaa sitten arat, mutta ei enää. Selvät negan merkit siis ja eilen oli jo ihan heittämässä hanskat tiskiin, mutta nyt taas jotenkin jaksaa uskoa mahdollisuuksiinsa. PP:itä en ole tarkkaan laskenut, mutta testipäivä olis kai lauantai. Vielä on pitkä taival edessä...kuinkahan mun psyyke kestää ;)

Vierailija
44/167 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyisiköhän sitä tähän porukkaan?! Ekaa IVF:ää kohti mennään! Se ei tosin ole maaliskuussa, vaan huhtikuussa, mutta täällä näytti olevan pari muutakin viikon 17 punktiolaista, joten jos ei sitten huhtikuun pinoa perusteta ollenkaan, niin jossain ois kumminkin kiva kirjoitella! :)

Taustaa sen verran, että ollaan pari vuotta päälle kolmenkympin miehen kanssa molemmat ja esikoinen ollut työn alla elokuusta -05. Selittämättömiä kun ollaan, niin insseillä aloitettiin ja kolmannesta inssistä tulinkin raskaaksi, mutten valitettavasti normaalisti vaan olikin kohdunulkoinen joka leikattiin viime syksynä.

Eka IVF piti tehdä alkuvuodesta, mutta tipahdin helmikuun IVF-pinosta, kun munasarjaan olikin kehottynyt kysta. Sain e-pillerit hoidoksi ja tänään kontrolliultrassa kystasta oli jälkellä enää muisto, joten huomisesta pääsen sitten sumuttelemaan ekan kerran elämässäni minäkin! :)

Ei olekaan tässä pinossa kovin montaa tuttua nikkiä, joten menee varmaan vähän aikaa että pääsen kärryille teidän meiningeistä ja tämä jäi vähän tällaiseksi omanapaiseksi jorinaksi. Mutta koitan parantaa tapani jatkossa! :)

Meinasiko joku tehdä jotain listaa kuka on menossa missäkin vaiheessa (huomasin jossain toisessa pinossa sellaisen), niin olisi vähän helpompaa seurata kuulumisia? Jos kukaan muu ei tee, niin mä koitan vääntää sellaisen vähän paremmalla ajalla.

Toivotaan, että tähän pinoon puhaltaa oikea plussapuhuri ja päästään kaikki siirtymään tuonne plussanneiden puolelle! :) Piinailijoille erityispuhallukset! *PUUUUUH* Eikös VM ainakin jo kohta testaa?!

Killa

Vierailija
45/167 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eileen oli sitten kontrolli ultra ja 15 follikkelia näytti olevan ja pienimmät oli 5 mm ja muutama oli 12-14 mm, limakalvo oli sitten 10 mm. Pidettiin sitten sama annos ja pitkänäperjantaina on kontrolli taasen ja tiistaina sitten mennään.

Mullle oli suuri yllätys toi et vielä tuli toinen piikki kehiin, ja eileen sitten sähelsin piikityksen kanssa oikeen urakalla. En tiedä oliko puregonkynän -neula viallinen mut näytti siltä et kaikki aineet tuli pihalle. Paniikissa sitten soittelin joka paikan läpi ku iltaa jo mentiin. Sain ohjeeksi ottaa puolet normaaliannoksesta, Koska ei sitä voi tietää et mitä sinne meni vai menikö mitään. Kyl mua niin hermostutti. Illalla ei sitten nipistellyt mahaa ollenkaan niinku normaalisti on tuon lääkkeen jälkeen tehnyt. Voiko toi Orgalutron tehdä kanssa sitä?

Tässä töihin pitäisi pikku hiljaa lähteä ja huomenna on varmaan kiire ku kaupan alalla olen.

Vierailija
46/167 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, työkiireet on pakottanut jättämään palstailut vähemmälle. Kaikenlaista on ehtinyt tapahtua tällä aikaa, saa nähdä mitä kaikkea muistan teidän kuulumisista.

Tervetuloa mukaan pa-mi, Una, vm1974 ja Killa (muistinkohan kaikki..)! Toivottavasti tämä hoito on se plussahoito teillä kaikilla.

pa-mi, saako kysyä, että mistä syystä se teidän yksi ivf keskeytettiin? Tässä olen mietiskellyt, että saa nähdä miten meidän käy, kun tähän matkaan liittyy niin monta mutkaa...

Killa, kyselit tuolla toisaalta sumuttelun ajoista. Mulle ei lääkäri tai hoitajat ole sanonut mitään, että olisi noin tarkkaa. Toki sanottiin, että samoihin aikoihin, mutta ei varoiteltu, että pitäisi vartin tarkkuudella olla. Enkä ole kyllä ollutkaan. Mulla vaihtelee paljon työajat ja varsinkin aamusuihkaisut on ollut tosi vaikea yrittää ottaa samoihin aikoihin. Mulla on tullut jopa puolentoista tunnin heittoja. Ja kävipä mulle jopa niin, että ekasta Synarela-pullosta (30 annosta siinä) otin vahingossa 34 annosta... Ja ihan hyvin on toiminut, eli tänään ultrassa kaikki näytti siltä, miltä pitikin.

Soffiolle ja vm1974:lle piinailupinnaa :)

Olen ollut harvinaisen hajamielinen viime aikoina (voiskohan sen laittaa Synarelan piikkiin..?) Otin tosiaan turhan monta annosta ekasta Synarela-pullosta ja tänään -kuten tuolla toisaalla jo valitinkin- unohdin soittaa polille verikokeen tuloksesta. Mulla oli vaan niin himskatin kiireinen päivä ja yksinkertaisesti unohdin koko jutun! Mulla oli muistutus puhelimessa, mutta ei paljon auttanut, kun ekan kerran ehdin vilkaista puhelinta puoli neljän aikaan (soittoaika olisi ollut 12-14). Muutenkin mulle tuottaa aina suuria hankaluuksia nuo soittoajat. Olen opettaja ja kun tunnilla pääsen vauhtiin, niin en minä muista enää, että pitäisi jossain vaiheessa mennä käytävään soittamaan lääkärille. Ja jos jossain vaiheessa ehtii soittaa, niin aina ne linjat on kuitenkin juuri silloin varattuja. Tänään mulla oli kaiken lisäksi yo-kokeen valvontoja, ja silloinhan se soittaminen on täysin mahdotonta. Tein kuitenkin omat ratkaisut ja päätin, että mun estradioliarvo oli ihan hyvä ja aloitin Puregonin pistämisen... Täytyy yrittää huomenna saada yhteys polille ja kysyä varmistus. Toivottavasti kaikki on ok. Mutta kyllä harmittaa koko episodi!!

Vierailija
47/167 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin yksi ilta kirjoitella tänne, muttei kone toiminut taaskaan. Toivotaan nyt, että tämä meidän masiina toimii sen aikaa että ehdin kirjoitella pienen pätkän...

pa-mi, killa ja vm1974: tervetuloa joukkoon!

Killan kanssa mennäänkin suunnilleen samalla aikataululla. Koska sulla alkaa sumuttelut? Mukavaa, että meitä on aina muutamia, ketkä mennään samoilla aikatauluilla. Mulla sumut alkaa ylihuomenna, perjantaina ja tosiaan se punktioviikko olis sitten vko 17, jos kaikki sujuu hyvin.

Mua jännitää ihan kaikki! Sopiiko lääkkeet, saadaanko munasoluja, kuinka paljon ja minkä laatuisia, hedelmöittyykö ne jne... Mun miehellä on lisäksi kamala stressi päällä tällä hetkellä (onneksi muista syistä johtuen, kun tämän hoidon takia) joten jännitän sitäkin vaikuttaako hänen stressinsä siittiöiden laatuun! Piinaa tää tuntuu olevan alusta saakka koko hoito, joka huipentuu vielä parin viikon huippupiinailuihin. Ei todellakaan tarvii muuta jännitystä elämään tänä aikana, kun hoidot on päällä.

Mutta teille oikeille tämän hetken piinailijoille, Soffiolle ja vm1974: lle tsemppiä piiniksiin ja voimahaleja rutkasti! Muta tuntuu, että tää kone kohta piiputtaa joten lähetän kaikille pinolaisille terveisiä ja säkenöivää voimaa hoitoihin!!!

T:Pikkis

Vierailija
48/167 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno follikkelisaalis tuntuis sulla kypsyvän siellä ja kohdun limakalvokin vaikuttaa hyvän paksulta. Nyt vaan pää kylmänä ja tsemppiä jatkoon! Mietin sitä neulajuttua, että voisko niissä olla jotain vikaa. Kyllä ne varmaan kannattaa syynätä ne neulat, ennen kuin pistää. Pistitkö varmasti oikein? Hyvähän minä olen tietty neuvomaan, kun en ole pistänyt vielä kertaakaan...

Mä ymmärsin, että se kun se lääkeannos on painettu ihoon niin neula vedetään pois ihosta, samalla pitäen sitä kynäruiskun mäntää alhaalla, ettei se imaise sitä lääkettä mukanaan kun vedät ruiskun pois. En tiedä ymmärsinkö oikein. Tietäisikö joku muu teistä? Täytynee kysyä siellä 0-ultrassa. Varmaan täytyy kirjottaa paperille kyssärit, että muistaa kaikki tivata silloin.

t:Pikkis

Vierailija
49/167 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa varmaan kohta olla vuotoa vaille valmista. Mahaan ja päähän koskee siihen malliin, että vähintään riittää. Lisäksi ketuttaa, pinna on kireällä kuin viulunkieli.... Luulen, että peli on selvä viimeistään ylihuomenna.

Mapella, luulen että se Orgalutran vähentää nippailuita yms. Itse olin huomaavinani samaa.

Sori, en enää muista kuka kysyi niistä sumuista, olikohan Killa. Ei se mielestäni ole kyllä varttihommaa. Tai jos oli, niin itse en sitä ainakaan kolmella kerralla tiennyt...

Eipä muuta kuin mukavaa pääsiäistä!

Soffio pp7

Vierailija
50/167 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aloitin sitten eilen synarelan ja puregonin... tänään on pää ollut tosi kipeä mutta ei juuri muita oireita. Kaksi vuotta sitten viimeksi olin hoidoissa ja nyt siis uuden miehen kanssa alusta aloitettu. Minun vaikean endon takia mennään suoraan ivf-hoitoihin. Töissä kauhea kiire joten en ole ehtinyt kirjoittelemaan, toivottavasti pääsiäisen jälkeen tilanne helpottaa.

Vierailija
51/167 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikkelis.

Mä vähän epäilen et sörssin ite jotain ja nyppäsin piikin liian ajoissa pois. Ja olin sellaisessa asennossa et ne pääsi pursuaan heti pois. Ja pistin tuonne kyljemmäs enkä navan alapuolelle niinku aikaisemmin olin pistänyt.

Nyt ei ole sitten ollut sellaista ongelmaa ja huomenna olisi ultra, eileen töissä turposi maha niin et työhousut ei menny enää jalkaan. Jotenkin ne painaa mahaa. Mies kyl sanoi et ei huomaa mitään, mut itellä on paisunut olo.

Katsellaan mitä huomenna tapahtuu.

VM1974, tules kertomaan heti sitten tuloksesi. Onkos mitään oireita suuntaan tai toiseen. Viet meidät kaikki sitten plussa junaan :)

Mapella

Vierailija
52/167 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sitten aikani kuluksi koitin tehdä vähän lista meistä, katoin mallia tuolta helmikuun pinosta:

VM1974: 1. IVF, kaava: lyhyt, keräys ja siirto vko 10

soffio: 5. IVF, kaava: lyhyt, keräys ja siirto vko 11

Mapella76: 2. IVF, kaava: lyhyt, keräys ja siirto vko 13

Saga77: 1. IVF, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 14

Hupsiskupsis: 3. ICSI, kaava pitkä, keräys ja siirto vko 14

Una79: 4. IVF, kaava pitkä, keräys ja siirto vko 14

PikkuM : 1. IVF, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 17

Killa: 1. IVF, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 17

pa-mi: 3. IVF, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 17

Lintu76 : 3. ICSI, kaava: lyhyt, keräys ja siirto vko

Toivottavasti sain kaikki oikein, kun en jaksanut ihan koko pinoa kahlata läpi. Siihen on siis saattanut jäädä ekasta viestitä jotain joka on muuttunut. Päivitelkäähän sitä sitten tarpeen mukaan! :)

Soffio: et kai sä nyt vielä tuossa vaiheessa heitä kirvestä kaivoon?! Kaikki on mahdollista, vaikka miltä tuntuisi! Peukut on sulle pystyssä! *bd*

VM: tuloksia ootellaan täälläkin ja hirveet peukutukset! bdbdbdbdbdbd

Oma napa: Synarela aloitettu eilen. Koitan olla ajan kanssa tarkkana, mutta kuten olittekin kommentoineet (kiitos) niin eipä kai se sitten niin kamalan tarkkaa olekaan. :) Hyvin sujuu, kun kännykkä muistuttaa. ;)

Killa

Vierailija
53/167 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin eilen pitkät pätkät, mutta kaikki katosi taivaan tuuliin. Kokeillaan paremmalla onnella tänään.

Syneralat on menneet nyt toista viikkoa. Ehdin jo jossain vaiheessa " mainostamaan" ettei edellisillä kerroilla siitä tullut mitään oireita. Nyt on kuitenkin viimepäivinä ketuttanut ihan urakalla, vaikkei mitään aihetta varsinaisesti olekkaan.

Nolla-ultra oli tiistaina ja Gonal-f pistelyt alkoivat sitten eilen annoksella 150. Minusta tuo annos on vähän turhan pieni, koska edelliselläkään kerralla ko. annoksella ei saatu kuin 11 solua. Lääkärin mukaan nyt kuitenkin mennään saman kaavan ja annostuksen mukaan kuin edellisellä onnistuneella hoitokerralla. No tiistaina on sitten seurantaultra jolloin nähdään miten kasvu on lähtenyt käyntiin. Saas nähdä mitä oireita tämä piikittely nyt tuo tullessaan.

Tsemppiä kaikille piinailijoille, sumuttelijoille, pistelijöille ym. pinossa mukana oleville!

Ja vielä oikein mukavaa pääsiäistä kaikille!

P.S. Hienoa Killa tuosta listasta!

Vierailija
54/167 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tärkeimmät kuulumiset :( Olo on tosi tyhjä ja väsynyt, suorastaan turta. Olisin mieluusti avannut tien plussajunaan, mutta nyt sen saa tehdä joku muu. Ja toivottavasti tekeekin!

Tunnen kroppani vähän liiankin hyvin, joten kun nyt aamulla negan testasin, se ei ollut mikään yllätys. Mulla oli ihan tolkuton päänsärky eilen ja vatsan seudulla menkkamaista porinaa, joten osasin päätellä tädin olevan tulossa. Lisäksi tuli ihan vähän, mutta havaittavissa oleva määrä, ruskeaa tuhrua. Mulla tuhruttelu merkitsee aina negaa, eikä tämäkään kerta ollut poikkeus. Oikeastaan mulla oli menkkamaista juilintaa koko piinapäivien ajan ja kun sitä aina sanotaan, että se voi enteillä plussaakin...toivottavasti Soffio sulla näin onkin!

Tässä nyt mietityttää tuo tulevaisuus. Pakkasessahan meillä ei ole mitään eli alusta pitäisi aloittaa. Nyt kyytiin saatiin 1 top-luokan 8-soluinen alkio, limakalvo oli ihanteellinen yms. eli kaikki piti olla niin hyvin kuin vaan voi...ärsyttää jo valmiiksi sekin, että selitys on, että " luonto hoitaa elinkelvottomat yksilöt tällä tavalla pois" . Haluaisin niin tietää, että eihän kiinnittymisessä vaan ole mitään ongelmia. No, tässä on nyt kai pakollinen luomukierto välissä ja sen jälkeen taas ivf. Nyt on voimaton olo, mutta kaipa tämä kevät tuo valoa ja iloa sen verran tullessaan, että jaksaa kohti uutta hoitorumbaa. Käy se kyllä lompakollekin (ollaan yksityisellä).

Toivottavasti teillä muilla on tosiaan positiivisempi hoitokerta ja jos nyt joku jää vielä " listoille" mun kanssa, niin toukokuun pinossa tavataan!

Vierailija
55/167 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pp10 = kp1

Mitäpä sitä suuremmin selittelemään, selvä peli, kuten jo aiemmin arvasinkin.

Parempaa onnea kaikille muille - taas kerran.

Vierailija
56/167 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut VM1974:lle ja Soffiolle :( En osaa sanoa mitään muuta.

VM1974, kun kirjoitit jo tuosta teidän jatkosta niin rohkenen kysäistä, että selvisikö teidän tilanteesta mitään uutta tän hoidon myötä? Mekin ollaan selittämättömiä, vaikka mulla vähän epäsäännöllinen kierto onkin enkä ilmeisesti ihan joka kierrossa ovuloi. Olen jotenkin ajatellut, että saataisiinkohan me tän ivf:n avulla vähän lisätietoa, että missä mättää.

Nyt en muista, kenellä oli mitäkin tulossa jatkossa, mutta eikös jollakin ollut punktio ja siirto ensi viikolla? Mapellalla? Mikäs siellä on fiilis?

Oma napa kärsii lähinnä flunssasta tällä hetkellä, menee tietenkin pääsiäisloma sairastaessa. Tänään on 5. piikkipäivä ja mitään oireita ei edelleenkään ole. Toivottavasti ne tehoaa, 150 IU Puregonia menee siis päivässä. Tiistaina taas verikoe ja toivottavasti tällä kertaa muistan soittaa vastauksen. Perjantaina olisi ultra ja selviää päästäänkö siitä eteenpäin.

Vierailija
57/167 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soffio, tiedän fiiliksen. Tsemppiä sinnekin pettymyksen keskelle!

Saga: meidän IVF-hoito ei toistaiseksi ole antanut kummempaa lisäinfoa kuin sen, että hedelmöittyminen melko todennäköisesti tapahtuu (hedelmöittymisprosentti oli kuulemma poikkeuksellisen korkea), mutta puolet hedelmöittyneistä olikin sitten elinkelvottomia heti alkuunsa (kolmetumaisia) ja puolet lähti jakaantumaan kovin vaivalloisesti. Mutta miksi näin on, niin en mielestäni kuullut mitään selitystä asialle. En tosin oikein ymmärtänyt alkioden luokituksista yms. mitään siirtopäivänä, kun lääkäri asiaa valotti, joten mun täytyy kysyä tarkemmin huhtikuun alussa, kun meillä on kontrolli- ja suunnittelukäynti. Olin vaan niin tyrmistynyt siitä, että mielettömän suurten lähtölukemien jälkeen " käteen" jäi vain 1 siirtokelpoinen yksilö. Eli jos jotain kävi ilmi niin se, että meillä todellakin on ongelmia hedelmällisyydessä eikä kyse ole mistään satunnaisesta epäonnesta. Kaipa tästä alkaa sitten uudenlaiset tutkimukset...

Kiitos Killa, että olit koonnut pinon joukon tiedot yhteen nippuun! Ensimmäiset tulokset on olleet vähän masentavia, joten tehtailkaapa muutama plussa, jottei todennäköisyysluvut mene ihan uusiksi!

Vierailija
58/167 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kerkesin nyt kirjoittamaan, on ollut oikein suklaamunien täyteinen pääsiäinen =)

Pahoittelut vm1974 ja Soffiolle, en siihen muuta voi sanoa, tiedän sen itse varsin hyvin ettei siihen mikään auta.

Saga77, kyselit syytä miksi 1 ivf keskeytettiin? Syy oli se ettei munikset lähteneet tarpeeksi kasvamaan noilla normi annoksilla ja sitten liian myöhään nostettiin annoksia ja lopulta sitten 1 vain oli ehkä tarpeeksi iso joten lääkäri päätyi viheltämään pelin poikki.

Nytkin tämä hoito aloitetaan taas suoraan 300 iu ja nostetaan tasolle 450 iu viiden päivän päästä kontrollissa ( näin on toimittu aina) minulla nuo munikset ei reagoi kunnolla pikkuannoksilla, joskus tuntuu ettei hevoskuurikaan tepsi.

Nyt odotan tiistaita ja sitten synarelat nassuun.....meni taas lääkekatto pokspoks =) nyt on hyvä sit hakea 1,50¿ lääkkeitä .

Peukutuksia kaikille tasapuolisesti.

Pa-mi

Vierailija
59/167 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soffio ja VM1974 todella suuret pahoittelut negasta.

Täälä yritetään valmistautua ihan samaan tulokseen.

Perjantaina olin kontrollista ja niistä 15 oli vaan 5 kasvanut tarpeeksi, joten suurta saalista ei ole odotettavissa. Ja epäilen että päästäänkö edes siirtoon asti. Mieli on ollut koko pääsiäisen sitten maassa. Lääkäri vaan totesi että olisi pitänyt olla isompi annos, miksei voinu papereita katsoa että 300 iu:lla on menty 1.ivf jolla tuli hyvä vaste. Nyt siis oli 2 ekaa päivää 250 ja loput menty 200.

Katsotaan nyt mitä punktio tuo tullessaan.

Vierailija
60/167 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mapella, olipa sulla harmillisia ultrakuulumisia! Toivottavasti munikset on ottaneet reippaan loppupyrähdyksen. Uskon kyllä, että harmittaa, kun hoitotapaa on ikään kuin turhaan muutettu ja tulos on tuollainen!

Siinäpä yksi syy, miksi me siirryttiin julkiselta takaisin yksityiselle. Mun ivf-hoitoni alkoi julkisella tosi huonoissa merkeissä (hoitajien lakonuhka sotki sitä kyllä varmaan ennestään lisää) ja koko ajan vaihtuvien lääkärien vuoksi mä sain ihan vääriä lääkkeitä ja vastetta seurattiin ihan liian harvoin. Synarela ei toiminut ja myöhemmin yksityisellä kuulin, että mun tapauksessa se ei välttämättä ole ihmekään. Olis pitänyt julkisen puolen lääkärien malttaa tsekata mun hoitokertomus vähän paremmin ja itse en osannut uutena mitään olennaista tilanteestani kertoa. No, nyt on sitten yksi ja sama lääkäri hoitanut yksityisellä ja siitä olen tosi tyytyväinen vaikka hintaa tälle " lystille" melkoisen paljon kertyykin. Onneksi on mullakin lääkkeet tästä lähtien lähes ilmaisia (1,5 ¿ / kerta), joten se vähän helpottaa tätä rahanmenoa.

Tosiaan olen kuulolla, miten tässä pinossa käy vaikka itse olen jo pudonnut kyydistä toukokuisten joukkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän