Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI maaliskuussa

05.03.2008 |

No onpas nämä sivut oudot käyttää, tiedä osaakohan sitä.....Mitenkäs Killalla ja kumppaneilla on testien kanssa käynyt??

Killa kyselit sitä miten pääsen Pas;iin heti Ivf:n perään, ilman välikiertoa. Se on näitä yksityisen iloja :) Klinikalla on kesäloma ja jos nyt pidettäis se väli, niin pas olisi sitten syksyllä, koska itse en halua kesälomalla hoidoissa pyöriä.

pa-mi

Kommentit (167)

Vierailija
21/167 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki!

Meillä alkaa myös ICSI hoidot maaliskuun lopussa, ilmeisesti heti pääsiäisen jälkeen. Meillä mennään lyhyen kaavan mukaan, mikä sopii minulle paremmin.

Vähän taustatietoa minustakin. Kaksi ICSI hoitoa vuonna 2006 joista kohta kaksivuotias tyttö. 1. tehtiin pitkän kaavan mukaan, todettiin että ei sovi minulle. Tuli liikaa munarakkuloita ja munasolut eivät ilmeisesti mahtuneet kasvamaan. Toinen hoito tehtiin lyhyen kaavan mukaan, tosin siitäkään ei saatu kuin kaksi alkiota. Molemmat siirrettiin ja toinen sitten kiinnittyi.

Pakkaseen ei siis jäänyt yhtään joten nyt aloitetaan kaikki taas alusta. Nyt ei ehkä jännitä yhtä paljon kuin pari vuotta sitten kun tietää mitä on tulossa, mutta tiedän että pettymys on valtava jos ei onnistuta heti. Jotenkin elän siinä uskossa että kun onnistuttiin suht nopsaa hoidoissa viimeksi niin tilanne olisi sama nyt. Vaikka eihän se tietenkään ole näin.

Pidän peukkuja kaikille!

Vierailija
22/167 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkis: tervetuloa mukaan! Kiva kun on joku toinenkin ensikertalainen :) Saadaan olla hoomoilasia yhdessä, kun kaikki on niin uutta ja jännittävää...

Lintu: tervetuloa mukaan piinailemaan! Toivotaan, että tälläkin kerralla hoito onnistuu :)

Mapella: Siellä huomenna nollaultra... Toivotaan, että kaikki on kunnossa ja pääset aloittamaan piikittelyn. Ja tiedän muuten sen tunteen...sen, että ei osaa muuta ajatellakaan. Minä kovasti yritän psyykata itseäni ajattelemaan muita juttuja ja yritän motivoida itseäni tekemään rästihommia, mutta täällä sitä kuitenkin tulee pyörittyä ja muutenkin ajatukset on hoidossa. Vaikeahan se on tietysti sitä sillä tavalla unohtaakaan, kun lääkkeet on otettava suht ajallaan jne.

Hupsiskupsis: mites sun sumuttelut siellä menee?

Mulle ei uutta, ei ole päivässä ehtinyt tapahtua mitään ihmeellistä ;) Paitsi että aamuisen Synarelan taisin suihkaista suoraan johonkin poskionteloon tai jotain kun tuntui ihan kuin olisi mennyt aivoihin asti :D Sain hirveän päänsäryn, joka onneksi helpottui siinä aamun mittaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/167 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan meitä kuitenkin useampikin maaliskuulainen =)

Sumut on lähtenee ihan hyvin käyntiin. Mitään sen kummempia oireita ei ole ilmennyt, eikä taida ilmetäkkään mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa. Edellisillä kerroillakaan ei sumut eikä piikittelyt aiheuttaneet mitään erityisiä oireita.

Tässä on ollut kaikenlaista kiirettä niin työ, kuin kotirintamalla, etten ole tätä hoidon aloitusta vielä edes oikein ehtinyt sisäistämään. Käydään hoidoissa yksityisellä ja ensimmäinen suunnittelukäynti saatiin muutaman päivän varoitusajalla ja siitä homma samantein vauhdilla käyntiin. Toisaalta hyvä näin, odottaminen kun itselle on näissä hoidoissa aina kaikkein vaikeinta.

Vierailija
24/167 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelinkin tuonne sekundaari-puolelle jo, mutta siellä ei juuri eloa palstalla ole, joten pomppaan tänne... Toisillakin tässä pinossa näkyi lapsia olevan ennestään, joten uskaltauduin mukaan :)

Meillä on hoito jo siinä mallissa, että eilen kävin punktiossa ja mahdollinen siirto on sitten torstaina. Aiemmin on tehty neljä ivf:ää, joista tuloksena on yksi 2005-vuosimallin lapsi. Edelliset kolme hoitoa tehtiin pitkällä kaavalla ja tämä nykyinen sitten lyhyellä. Olin etukäteen varautunut siihen, että tällä tavalla soluja tulee vähemmän, mutta... No, soluja löytyikin huimat 11, joista kypsiä oli 9!!! Aiemmin on saatu parhaimmillaan 5 solua ja 4 käyttökelpoista alkiota. Jospa nyt jaksaisivat sitten alkioiksi saakka! Olisi UPEAA saada joskus jotain pakkaseenkin - etenkin kun olemme päättäneet, että tämä sai olla viimeinen hoito tätä laatua.

Olo on aikaslailla turpea tällä hetkellä. Olen sairastanut hyperin pariin kertaan, joten nyt lipitän urakalla vettä ja olen vaaka-asennossa niin paljon kuin suinkin vain pystyy. Lapsosella on sitten lokoisat olot, kun saa katsoa telkkua paaaljon tavallista enemmän ;)

Onnea matkaan jokaiselle, jospa tästä tulisi nyt kunnollinen plussapino :)

Vierailija
25/167 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

PikkuM täällä vaan toivottelee kaikille ihanaa kevätpäivää!! (Meillä paistaa aurinko!)

Mun piti vaihtaa mun nimimerkkiä, kun tuli jotain ihan outoa ongelmaa tuon kirjautumisen kanssa. En päässytkään luomillani tunnuksilla sisään, vaikka takuuvarmasti näpyttelin oikeat tunnukset. Oli pakko vaihtaa nimimerkkiä, kun PikkuM oli jo varattu itselleni... No, sama Pikkis tällä kuitenkin on!

Kiva juttu, että meitä on täällä hoitojen suhteen vanhoja konkareita ja ihan vasta alkajia. Itse olen tosiaan niin keltanokka tässä, että kun eilen kävin apteekissa reseptejeni kanssa kysymässä, että onhan heillä varmasti kaikki tarvittavat lääkkeet kun ensi viikolla ryysään niitä hakemaan, olin ihan pihalla kun apteekintäti kysyi esim annostusta Puregoniin. Sitä kun ei siinä reseptissä lue, lukee vaan " ohjeen mukaan" . Jostain mulle on jäänyt päähän 150 IU:ta, mutta minkän teet kun tää pää on niin hatara. Siellä ekalla lääkärikäynnillä tuli esiin niin paljon asioita, että mun ja mieheni päät oli ihan yhtä kysymysmerkkiä kun lähdettiin sieltä pois. Kyllä se annostus siinä varmasti jossain mainittiin.

No, Synarelan aloitan joka tapauksessa perjantaina 21. pv eikä sen annostelussa ole epäselvyyttä. Sittenhän mulla on vielä se 0-ultra ennen kun piikittelyt alkaa joten eiköhän se annostusasia tule kuntoon. Eikö se eka pistos laiteta siellä lääkärillä? Vai miten teidän kanssanne on toimittu?

Teillä taitaa olla monella jo lapsia ennestään? Ihana juttu! Ja oli kiva lukea, että aikaisemmat hoidot ovat tepsineet. Meillä vasta ensimmäistä yritellään. Toivon, ettei meikäläisestä löytyis enää enempää vikaa, kuten munasolujen laatu tms. Mutta, tätähän tää hoidossa mukana olo taitaa olla, jatkuvaa jännittämistä ja toivomista alusta loppuun saakka. Olisin jo valmis aloittamaan sumuttelut, niin malttamaton olen. Tuo pääsiäinen sekoitti aikatauluja sen verran, että lääkäri katsoi parhaaksi aloittaa hoidon tästä kierrosta eikä edellisestä.

Nyy tää lähtis suihkuun ja sitten yöksi töihin. Palaat asiaan ja jaksatusta kaikille hoitojenne parissa! Ihanaa, kun tietää että olette olemassa ja jos on jotain kysyttävää niin varmasti joku osaa auttaa kokemuksesnsa nojalla! Kaunista kevätpäivää kaikille!

t:Pikkis

Vierailija
26/167 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vielä piti sanomani, että niin kuin säkin totesit, on tosi kiva että suunnilleen samoilla aikatauluilla mennään. Voidaan jännittää yhdessä. Sä olet mua tosiaan sen pari viikkoa edellä. Onko sulle tullut mitään inhoja oireita sumutteluista? Toivottavasti ei. Saanko kysyä, oletteko julkisella vai yksityisellä puolella hoidettavana?

Palataan asiaan! t: Pikkis

Vierailija
27/167 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkis: ei ole vielä oireita tullut Synarelasta -toivottavasti se kuitenkin toimii! Viikon verran olen nyt sumutellut. Ja julkisella ollaan... mentiin ostamaan talo jokin aika sitten niin nyt ei yksinkertaisesti ole varaa mennä yksityiselle. Hidastahan tämä on meillä ollut, kun kahdessa vuodessa ei ole vielä ainuttakaan hoitoa saatu. Nyt olen vain tosi tyytyväinen, että asiat jollain tavalla etenee. Ehkä saataisiin uutta tietoa meidän tilanteesta, kun mitään syytähän meillä ei varsinaisesti ole löytynyt lapsettomuuteen.

Moi Soffiolle ja tervetuloa mukaan! Sulla onkin jo sitten tosi jännittävät päivät edessä...Toivotaan, että tulee paljon kauniita alkioita siirrettäväksi ja pakkaseen ;)

Mites Mapellan kiireinen ultrapäivä tänään?

Sain tänään kuulla, että vanha ystäväni on saanut tytön pari kuukautta sitten. Emme ole olleet pitkään aikaan kovin kummoisesti yhteyksissä, mutta kuitenkin ihan väleissä. Olin ihan iloinen heidän puolestaan, mutta kyllä se taas tätä omaa tilannetta pisti miettimään. En ole pitkään aikaan murehtinut koko lapsettomuusasiaa, joskus vuosi sitten asia tuntui paljon akuutimmalta, mutta ehkä tämän hoidon alkaminen on nyt taas minut herkistänyt.

Tunnepuolen lisäksi vähän käytäntöä ;) Kävin nimittäin ostamassa loput lääkkeet. Eipä ole koskaan aiemmin maksukatto ylittynyt, mutta onpa nyt sekin koettu. Mutta sinänsä hyvä, että jos (ja ikuinen pessimisti minussa tietenkin haluaa lisätä että KUN) tämä hoito ei onnistu, niin seuraava tuleekin halvemmaksi lääkkeiden osalta ;) Kunhan saadaan se tämän vuoden puolella...No, eletään tämä hoito kuitenkin ensin :D

Vierailija
28/167 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun uusia ihmisiä on saatu taas mukaan.

Eileen olin tosiaan siellä ultrassa, ja torstaina alkaa piikittelyt. Lääkäri otti munasarjoista kuvat ja totesi et kunnon vuoto on päällä, heh siltä tuntuukin. Lääkäri meinasi laittaa annostukseksi puregoniin 150 iu:ta mutta en suostunut koska aikoinaan minulla keskeytettiin hoito justiin tuolla annostuksella ja nyt on vielä ikääkin tullut päälle. Eli aloitan 250 annoksella pari päivää ja sit 200, tiistaina on eka ultra.

En yhtään muista et millaiset piikit mulla oli silloin 4 vuotta sitten käytössä, mut ei ainakaan tuollaista kynää. Tais olla jotain yksittäisiä piikkejä ku tupperin rasiassa kuskailin niitä töihin. Aika kultaa muistot :)

Paljon asioita mietityttää ja varsinkin tuo ku ensimmäinen punktio ja siirto tuotti tuloksen. Miehen kanssa ollaan sovittu et 2 alkiota siirretään jos sinne asti päästään.

Vierailija
29/167 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelenkin nyt sitten kahteen pinoon ;)

Tilanne 48h punktiosta on se, että alkiota on tulossa 6, joista ainakin kaksi saattaa vielä pudota pelistä pois. Mutta toivoa sopii, että huomenna olisi jotain siirrettävää ja jos oikein ihanasti käy, saisimme tällä kertaa pakkaseenkin jotain. Lyhyt kaava siis toimi mun kohdalla paremmin kuin pitkä :) Ihanaa oli myös se, ettei mitään vaihdevuoioireita tällä hoitotavalla tule; se on musta ollut melkein kurjin vaihe koko hoidossa.

Vatsa on edelleen aika kipeä ja painoa tuntuu etenkin vasemmalla. Eilisen lähinnä vaan makasin ja lipitin vettä. Ihmettelen myös ruskeaa vetistä vuotoa. Moista ei ole ikinä ennen ollut. Liekö sitten pistopaikoista vai ylempää. Kunhan ei mitään infektiota kehittelisi :(

No, huomenna ollaan kaikin puolin viisaampia!

Mapella, muistan ton sun vanhan nikin. Mäkin palstailin jo niihin aikoihin, kun esikoista tehtiin kolme vuotta. Nikki oli silloin toinen, en vaan uskalla sitä sanoa, kun siitä tulin joskus tunnistetuksi täällä " oikeassa elämässä" .

Edelleen tsemppiä ja onnea matkaan kaikille!

Vierailija
30/167 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkis, minun piti pistää kaikki piikit itse, eli lääkärillä ei pistetty edes sitä ensimmäistä. Hoitajat kyllä kertoivat ja näyttivät tosi tarkkaan miten se piti tehdä. Me käytiin siis yksityisellä, ja mennään nyt samalle lääkärille. Muistan että itseäni jännitti ihan hirveästi ne piikittelyt, joten mieheni hoiti ne.

Soffio: loistava saalis! Vai mitä?! Me ei tosissaan kummastakaan hoitokerrasa (2006) saatu yhtään pakkaseen, 1. hoidosta muistaakseni yksi alkio ja toisesta kaksi alkiota. Pidetään peukkuja että teillä jää pakkaseen muutama. Olitko kovin kipeä punktion jälkeen?

Lintu

Vierailija
31/167 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soffio, ihme et joku mut muistaa :) En ole ikinä ollut niitä aktiivisempia. Osaa nikkejä kyl muistaa.

Mä menin tänään sit hakeen sitä puregonia niin lääkäri ei ollut kirjoittanu ku 900 ja laskettiin apteekissa et tarvisin 1100. Hoitaja kyl sanoi et niissä on aina enemmän. Mut ihme säätöä, mitä mä teen jos maanantai iltana loppuu lääkkeet? Arg. Ja muutenkin taas piti tilata lääkkeet ku noita ei ole ikinä varastossa.

Muistan silloin edellisessä hoidossa lääkäri kanssa kirjoitti niin vähän lääkkeitä että saivat Vaasassa soitella kaikki apteekit läpi et sain päivän annoksen.

Vierailija
32/167 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan tunkea itseni tähän pinoon mukaan tällä kertaa.....

Meillä olisi alkamassa nyt sitten 3. ivf pitkällä kaavalla. Taustalla siis endoa jota operoitu pariinkiin otteeseen ja aiemmin vähäistä simppaongelmaa, joka oli ainakin viimeksi paranemaan päin. Tehty siis 1 keskeytetty ivf. 2 ivf:ää joista yhteensä 3 pas:ia ja kaikista hoitokerroista se tyylipuhdas nega....olisihan se jo kiva nähdä ne kaksi viivaa siinä testissä. Synarelat aloitan vajaan kahden viikonsisällä ja punktio ajoittuu viikolle 17 jos kaikki sujuu hyvin.

Eli jos teitä ei haittaa että tälläinen ei niin positiivisiä hoitokertoja mukanaan raahava yksilö tunkee pinoon?

pa-mi

Vierailija
33/167 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan pa-mi!! Meillä onkin sun kanssa sama aikataulu hoidossa, joten yhdessä eteenpäin.

Hitsi, kirjoittelin pitkät rimpsut teille äsken juttuja ja kun aloin lisätä sitä tänne pinoon niin kirjoitukseni hävisi johonkin!! Nyt potuttaa. Tässä meidän koneessa taitaa olla nyt jotain vikaa. Ainakin puoli tuntia luin teidän kirjoituksia ja kirjoittelin sitä omaa juttuani. Mur! Siitä olis kyllä tullut aika romaani. Ehkä hyväkin, että hävisi ;)

Mukavaa oli lukea esim Soffiolla oli ihan mukavasti tullut saalista punktiossa ja kaikki näyttäsi nyt ihan hyvältä. Paljon tsemppiä sulle!!

Sitten ihmettely -osioon: Itse olen ihmetellyt myös tuota läkkeiden määräämistä. Äimistelin apteekissa toissa päivänä, kun siellä täti kyseli minulta että millaiset annoskoot/käyttökerta on määrätty mitäkin lääkettä. Luulis että tuollaiset asiat kirjoitetaan siihen reseptiin! Eihän mulla mitään määriä päähän jäänyt siellä lääkärin vastaanotolla!! No, täytyy yrittää olla tarkkana siellä ekassa ultrassa ja kysyä sitten päänsä tyhjäks... Täytyy varmaan paperille raapustaa etukäteen vähänkin kaikki mietityttävät asiat.

Palaillaan taas asiaan! Tsemppiä ja reipasta mieltä kaikille. Pakko lähteä iltatoimiin että pääsee aamulla taas sorvin ääreen.

Vierailija
34/167 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Ajattelin kirjoitella myös tänne. Minulla sellainen tilanne, että olen eronnut minusta johtuvan lapsettomuuden vuoksi aikaisemmin, jolloin kävimme mieheni kanssa vuosia hoidoissa mm. ivf tehtiin meille kolme kertaa, aina nega. Avioliittomme ei kuitenkaan kestänyt sitä kaikkea silloin ja päädyimme eroon. Elämä on kuitenkin jatkunut ja nyt uuden miehen kanssa olemme aloittamassa hoidot. Minulla on vaikea endometrioosi, jota on myös leikattu mutta tilanne on melko huono taas. Aloitan sumut ja pistokset ensi viikolla ja punktio on suunniteltu viikolle 14. Minua jännittää aivan älyttömästi ja yritän nyt kuitenkin ottaa rennosti ja olla stressaamatta.. saa nähdä miten onnistuu.

Vierailija
35/167 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, se on sitten piinailu virallisesti alkanut! Tänään siirrettiin omaan yksiöönsä yksi kaunis 8-soluinen alkio ja viisi myös 8-soluista pikkusisarusta muuttivat pakastimeen. Aiemmin pakkaseen on saatu vain 2x2 alkiota, joista vain yksi on selvinnyt sulatuksesta. Että nyt ei voi muuta kuin hymyillä :)) Aiemmin, jolloin hoidot julkisella, alkioita viljeltiin vain 2vrk. Nyt pyysin kolme ja se kannatti: eilen huonoilta vaikuttaneet reppanat (2kpl) olivat tsempanneet itsensä yön aikana uuteen kasvuun ja kirineet kanssasisarensa kiinni!

Mapella, kynissä on aina ekstraa. Itse olen esim. pistänyt 900iu kynästä 9x112.5iu, tosin kyseessä tuolloin Gonal-f. Tsempit piikittelyyn! Mä ainakin olen nyt erittäin tyytyväinen tähän lyhyeen kaavaan, vaikka kolme edellistä ja yksi kesken jäänyt olivatkin pitkiä.

Pikkis, annos yleensä määrätään ultrassa ja lääkeannosta sitten rukataan vasteen mukaan ultrien jälkeen.

Jep, nyt kalakeitolle ja sitten vaakatasoon, kun hieman näkyi nestettä vatsaontelossa.

Vierailija
36/167 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen puregon pistos lähti vatsamakkaraan eileen. Illalla oli tosi kurja olo sitten, tuntui ettei kunnolla saa hengitettyä. Mut meni sitten onneksi ohi. Voi olla et jännityksestä johtuu.

Apteekista sanoivat nyt että on lääkkeissä ylimääräistä, ettei huolta. Katsotaan nyt sitten. Ja pääsiäisestä sanoivat et varaudu hakemaan lääkkeet ennen torstaita et saat ne kun tukkukin on kiinni. Joten toivottavasti lääkäri tajuaa kirjoittaa kunnolla lääkkeitä.

Töihin tässä pitäisi pikkuhiljaa lähteä, mut jotenkin ei jaksaisi vapaapäivien jälkeen. Onneksi on vkl vapaa ja ensi viikolla alkaa sit pieni pääsiäisloma ja jatkuu toivottavasti saikilla.

Töissä meitä ei ole kun 4 työntekijää, joten jouduttiin vuorot miettiin kunnolla uusiksi mun saikin takia. Esimies onneksi ymmärsi. Ainakin näytti siltä..

<hyvää viikonloppua kaikille>

Vierailija
37/167 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsempit piinailuun ja toivottavasti pikkuinen tarraa kiinni.

Onko sinulla ennen siirretty 1 vai siirtääkö ne enää edes 2 alkiota pariskunnan toiveesta?

Vierailija
38/167 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä matkaan Soffiolle + tarrasukkia pikkuiselle! Kuulostaa hienolta kerta kaikkiaan ja pakkaseenkin olette saaneet hyvin kavereita!!! Kyllä tuli itsellekin hyvä mieli sun puolestasi! Vaikka itsellä jännitysmomentti tuntuu kasvavan teidän muiden hoitojen myötä. Niin, siitä lääkkeen annostelusta vielä: En ollut ajatellut taas asiaa yhtään pidemmälle. Täytyyhän lääkärin tietenkin saada joku tuntuma, miten lääke vaikuttaa ja sen mukaa säädellä annostusta. Eikös ne pistelyt muutenkin ala sen ekan ultran jälkeen? Ehdin kysellä lääkäriltä vielä kaikenlaista siellä ekassa ultrassa.

Tervetuloa joukkoon, Una79. Toivottavasti tielläkin hoito nyt onnistuisi! Harmillista lukea, että aikaisempi avioliittosikin on kariutunut lapsettomuuden vuoksi. Se on tosi surullista. Onneksi hoidot kehittyvät koko ajan lapsettomuudenkin hoitoon. Milloin olet aikaisemmat ivf-hoidot käynyt läpi?

Tsemppiterkut kaikille muillekin ja hyvvää viikonloppua!

Vierailija
39/167 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä siivoamisen lomassa pieni tauko koneella :) Imuroimisesta ei vielä tämän mahan kanssa tullut mitään, mutta jotain sai sentään tehtyä, ettei vallan pölyyn hukuta.

Mapella taisi kysellä siirrettävien alkioiden lukumäärästä. Mulle on kahdesti siirretty kaksi alkiota, toisesta tuli sitten tämä lapsukainen. Kahdesti aiemmin on myös siirretty yksi, kun ei ollut enempää siirrettävää + yksi yhden alkion pas. Nyt en uskalla tietoisesti lisätä kaksosraskauden riskiä, sillä edell. raskauden aikana oli jos jonkinmoista mutkaa matkassa mukaanlukien erittäin supistusherkkä kohtu. Olisivat kyllä halutessani laittaneet matkaan kaksikin, riippuu varmaan lääkäristä ja kokonaistilanteesta.

Pikkis, piikit alkavat pitkällä kaavalla sitten, kun munasarjojen oma toiminta on " sammunut" ja tyhjennysvuoto alkanut. Lyhyessä aloitetaan puolestaan kp 2-6, tämäkin taitaa vaihdella ihan lääkärikohtaisesti.

ON: Luget ovat vaan yhtä vastenmielisiä kuin aiemminkin... No, huimaus kyllä helpottaa, kun elimistö taas tottuu tuohonkin mömmöön. Ruokahalukin on kasvanut kiitettävästi ;) Munasarjat ovat vielä kipeät etenkin iltaa kohti eli mahdollisimman paljon huilailen. Onneksi olen pitemmällä talvilomalla ja vapailla nyt, joten voi oikeasti ottaa lunkimmin. Testipäivä on vasta 29.3., mutta vanhastaan tiedän, että tulos on kyllä selvillä jo ennen sitä.

Mukavaa viikonloppua kaikille, nyt lähden putsaamaan jääkaapin!

Soffis pp2

Vierailija
40/167 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

voinko hypätä lennosta tähän pinoon, kun alkaisin olla juttuseuraa vailla? Oon " pitkän linjan" palstailija, joskin muutaman kk:n viettänyt hiljaiseloa, kun oli hoitotaukoa monestakin eri syystä. Aiemmin kirjoittelin paljonkin Hoidokkien 05 -aloitetussa pinossa, mutta plussa-aalto pyyhkäisi pinon pois palstoilta, ei jäänyt kuin pari rannalle ruikuttamaan :) Niin, meikä yhtenä niistä...yritys on aloitettu 10/2004 (vai olisko ollut 09, kuka noita enää muistaa) ja takana 4 inssiä, joista kaikista tyylipuhdas nega. Selittämättömiä ollaan ja ekaa toivotaan, pieniä hidasteita lon öytynyt (mm. siemennesteen erittäin korkea viskositeetti). Nyt elämämme eka ivf lyhyellä kaavalla, punktio oli 7.3. ja 1 top-luokan 8-soluinen alkio istutettiin 10.3. Eli vielä muutama päivä pitää jaksaa piinailla ennen kuin tulos selviää, testaan pitkäperjantaina tai viimeistään lauantaina, jos ei selvät negan merkit ala sitä ennen. Eikä ala, oon päättänyt niin!

Oltiin onnekkaita, kun " materiaalia" saatiin kasaan aika reilusti (26 rakkulaa, joista lopulta 15 solua ja simppojakin ihan reilu satsi tosi hyviä). Näistä hedelmöittyikin 13, mutta mutta... Kävi nimittäin niin, että vain 1 vaivainen alkio (joka nyt on mulla matkassa) oli oikeasti istutuskelpoinen, muut hedelmöittyneistä oli sellaisia, ettei niitä kuulemma kannattanut edes pakastaa. No, yksihän riittää, mutta oltiin vähän tyrmistyneitä tuloksesta, kun kuvittelin, että noin runsailla lähtölukemilla ois saatu vähän " backupiakin" . Eli nyt jos ei onnistuisi, niin kaikki alkaisi alusta piikittelyineen *huoh*.

Tuntemuksia ei ole kyllä kummoisiakaan, aika normaali olo. Ja toisaalta tuntuu, että oireet heittelee päivittäin ja jopa yhden päivä aikana. On tää aika hirveetä piinaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän