Tarkistavatko prismojen yms. kassat oletko laittanut hedelmiin, vihanneksiin
oikeat tarrat ovatko kotimaiset kotimaisia, ulkomaisia vai jääkö se omantunnon asiaksi?
Kommentit (50)
Itse en ole koskaan huijannut, eikä viitsisi muutaman sentin takai riskeerata että joutuisin poliisin kanssa tekemisiin. Kerran itsekin huomasin vasta kotona seuraavana päivänä että banaani pussissa, luki jotain ihan muuta kilohinta viisin kertainen, mutta oma mokani olisi pitänyt katsoa mitä painaa...
Ei ne nyt misään kaupassa vierekkän ulkomaalaisten kanssa ole.
tehdään joskus niin kun suomalaiset tomaatit on pirunkalliita niin otetaan suomalaisia ja punnitaan ulkolaisen punnitusnumerolla.mistä noita tomaatteja kukaan erottaa pussista:P joku ehkä tuomitsee tälläisen mutta köyhä kun olet...
"tota harrastetaan paljon,samaten,että lisätään punnituksen jälkeen tuotetta
olen seurannut monesti vierestä. Valitettavasti yleensä tämä ihminen on ollut tumma ihoinen."
Vai että ihan "tumma ihoinen"? Ei sentään kirjoitus taidoton?:D Jos ymmärrät, mihin viittaan.
(VINKKI: YHDYSSANAT)
Mitä opetat lapsillesi? On ok varastaa lelu toiselta lapselta kun me ollaan niin köyhiä?
epärehellisyys, niin päätin vastedes ottaa tietyn määrän luomutomaatteja pussiiin, punnita pussin, mutta hyvää hyvyyttäni VÄHENTÄÄ tomaatteja pussista punnituksen jälkeen. Samoin teen vaihtarit kotimaisen ja ulkomaisen tomaatin kesken, eli "ulkolaiseen" laitankin "kotilaisen" hinnan. Mitäs tästä jalomielisyydestä sanotte? Joskus myös otan jugurtteja viisi kahden euron hintaan, mutta kassalla sanon tädille/sedälle, että ottaa siitä satsista syrjään yhden ja kiikuttaa tilaisuuden tullen takaisin kylmäkaappiin.
Sydäntäni lämmittä myös kovasti joskus harrastamani reiluus K-kauppiasta kohtaan: punnitsen ihan vain tyhjän karkki-paperipussin (jollain kalliin tuotteen hinnalla (inkivääri tms)) ja menen hyvin mielin kassalle.
Mulla ei ole edes käynyt mielessä, että noin voisi tehdä. Taidan olla umpirehellinen. Ja toisekseen meillä on varaa ostaa ihan sillä oikealla hinnallakin.
Onko oikeesti näin paljon ihmisiä, jotka huijaa?
kaupasta ja minä huomasin kotona kun kävin ruokaa tekemään että pussin tarrassa lukee että sipuli.. eli mieheni oli vahingossa painanut sipuli-nappia vaikka perunaa piti painaa.. ja ei kassakaan ollut mitään asiaan sanonut..
Eikä tulisi koskaan mieleenkään mennä lisäämään punnituksen jälkeen. Kerran olen nähnyt erään naisen (SUOMALAINEN!) tekevän näin!!
Kyllä mulle on ihan kotoa opetettu erittäin korkea moraali. Äiti on aina painottanut ettei saa huijata eikä varastaa ja sitä olen noudattanut ja opetan sen omillekin lapsilleni.
Hävetkää te jotka varastelette tai punnitsette väärin!!
Eiköhän se tavara lasketa siihen levylle, ja tarra tulostuu vasta sitten, kun liike lakkaa.
Meillä on käynyt kerran vahinko: ostettiin monta kiloa tarjousomenoita ja painettiin jonkun tosi kevyen ja kalliskilohintaisen tuotteen nappulaa. Ei käyty oikaisemassa. Mutta minä en tosiaan voi ymmärtää, että täällä puhuu aikuisia täysjärkisinä itseään pitäviä, ihmisiä, mutta eiköhän tämä epärehellinen porukka ole sitä samaa, jotka muutenkin keplottelevat tukien yms. kanssa ja juoksevat luukulta luukulle oikeuksiaan peräämään