Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarkistavatko prismojen yms. kassat oletko laittanut hedelmiin, vihanneksiin

Vierailija
25.11.2008 |

oikeat tarrat ovatko kotimaiset kotimaisia, ulkomaisia vai jääkö se omantunnon asiaksi?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapa ettei kenenkään tartte huijata ja kassan miettiä että antaako mennä vai nolaako asiakkaan.

Vierailija
22/50 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaiset aina korostavat rehellisyyttaan hyvana puolenaan, mutta nain paljon inhottavia varkaita nakojaan mahtuu joukkoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi väittää, että olen ottanut kotimaisia tomaatteja ulkomaisten hinnalla. Se ei ollut todellakaan ollut tarkoitukseni ja jos olinkin ottanut kotimaisia erehdyksessä niin en ymmärrä miten kassa saattoi pussin läpi edes tietää kumpi ne olivat.

Kassa kävi punnitsemassa tomaatit uudelleen ja huimat 50 senttiä tuli lisää hintaa. Sen takia koko kilometrin pituinen kassajono seisoi odottamassa.

Vierailija
24/50 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ihan mahdollista tehdä tommosta, jos omatunto sallii. Lisäksi voi punnita kolme omenaa ja lisätä vielä yhden punnituksen jälkeen.

Vierailija
25/50 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että esimerkiksi pussin "keventäminen" punnittaessa on yllättävän vakava rike. Siitä seuraa poliisien paikalle kutsu ja syyte lievästä petoksesta. Onko järkeä? Se ei ole minun tehtäväni selvittää, mutta muutamien senttien alenuksen takia sitä en suosittele kenenkään harrastavan!

Vierailija
26/50 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kerran tomaatteja ja olin painanut vahingosa väärästä kohtaa ja huomasin kassan jälkeen kuitista että luki "tamarillo"? muistaakseni ja hinta.

Ihmettelin että mikä se on ja sitten asiakaspalveluunh menin selvittelemään ja huomasin että tomaattipussissa se luki ja sain sitten varmaan yli 2 euroa takas.

Vierailija
27/50 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka espanjalaisen tomaatin nappia, vaikka pussissa kotimaisia. Ei mikään mahdoton erhe. Jos sen takia poliisit kutsutaan paikalle, niin johan on markkinat. Entätä jos vaikka lapsi auttaa tomaattien pussittamisessa ja vahingossa sujauttaa pussiin neljä kotimaista luomutomaattia, samalla kun äiti vieressä täyttää samaa pussia espnajalaisilla orjatomaateilla, Jääköä lapselle merkintä rikosrekisteriin?

Vierailija
28/50 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen seurannut monesti vierestä. Valitettavasti yleensä tämä ihminen on ollut tumma ihoinen.

Vierailija
29/50 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka espanjalaisen tomaatin nappia, vaikka pussissa kotimaisia. Ei mikään mahdoton erhe. Jos sen takia poliisit kutsutaan paikalle, niin johan on markkinat. Entätä jos vaikka lapsi auttaa tomaattien pussittamisessa ja vahingossa sujauttaa pussiin neljä kotimaista luomutomaattia, samalla kun äiti vieressä täyttää samaa pussia espnajalaisilla orjatomaateilla, Jääköä lapselle merkintä rikosrekisteriin?

Jos täälle viisastelu linjalle lähdetään, niin käsittääkseni orjia ei ainakaan sivistyneissä länsimaissa ole ollut "käytössä" enää vuosikymmeniin..

Vierailija
30/50 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuommoisissa vahinkotapauksissa tietenkään poliisia kutsuta. Eri asia sitten ovat nämä "pussien keventäjät" , jotka punnauksen jälkeen lisäävät lisää tavaraa pussiin.

Vierailija
31/50 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen laittanut kalliimpia vihreitä omenoita pussiin ja punninut ne toisen vihreän omenan (edullisempi) numerolla.

Eipä missään cittarin kassalla moista ovat alkaneet tarkistamaan. Etenkin jos on lauantai ja jonot n. km pituiset.

Lisää tavaraa en kehtaa lisätä pussiin, sen joku vois nähdäkin. Mutta eipä kukaan kato mitä numeroa siinä olen painelemassa.

Vierailija
32/50 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran taannoin tällä palstalla kerroin viehtymyksestäni espanjalaisiin luumutomaatteihin. Sain niskaani niin kauhean ryöpsytyksen, että kuinka ne ovat orjatomaatteja tai jotain sinnepäin ja kuinka saatan sellaisia ostaa ollenkaan. Siksi hiukan sarkastisesti sanoin noin.

Vierailija
33/50 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen laittanut kalliimpia vihreitä omenoita pussiin ja punninut ne toisen vihreän omenan (edullisempi) numerolla.

Eipä missään cittarin kassalla moista ovat alkaneet tarkistamaan. Etenkin jos on lauantai ja jonot n. km pituiset.

Lisää tavaraa en kehtaa lisätä pussiin, sen joku vois nähdäkin. Mutta eipä kukaan kato mitä numeroa siinä olen painelemassa.

Tuo on varastamista! eikö yhtään hävetä!

Mun mielestä on kyllä törkeää että aikuset ihmiset toimii näin! jos ei ole varaa ostaa kalliimpia omenoita niin syö sitten halpoja!.

Uskomaton asenne. eli jos muut eivät voisi nähdä varastaisit ihan estoitta!

Toivottavasti etä opeta lapsillesi moisia tapoja!

Vierailija
34/50 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en henkilökohtaisesti harrasta kyseessä olevaa asiaa, ainakaan suuressa mittakaavassa ;-) Olen tainnut muutaman kerran elämässäni laittaa halpojen tomaattien joukkoon muutaman kotimaisen. Omatunto kolkutti seuraavat kaksi viikkoa, syntisten käpälöiden noukkimat tomaatit jäivät syömättä ja seuraavasti luumusadosta vein kauppiaalle hyvitykseksi korillisen luumuja. Uskon, että kauppias tahtoo minullekin vain pelkkää hyvää. Ne vanhalla päivällä myydyt maifot ja jogurtit yms. ovat silkkaaa inhimillistä erehdystä myyjän taholta.

Vierailija
35/50 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

Tuo on varastamista! eikö yhtään hävetä!

Mun mielestä on kyllä törkeää että aikuset ihmiset toimii näin! jos ei ole varaa ostaa kalliimpia omenoita niin syö sitten halpoja!.

Uskomaton asenne. eli jos muut eivät voisi nähdä varastaisit ihan estoitta!

Toivottavasti etä opeta lapsillesi moisia tapoja!

[/quote]

Ei ainakaan Prismassa. Me kortin haltijat ollaan nimittäin asiakasomistajia, eli voisin kuvitella että senkin suuruisessa ketjussa yksi rupunen vihreä omena tai ulkomaalainen tomaatti kuuluu minulle, ja itseltään ei voi varastaa. =)

Vierailija
36/50 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varastat samalla multa joka olen kanssa asiakasomistaja ja aika monelta muulta!

Just teidänlaisten takia kauppiaat joutuu nostamaan ruuan yms. hintoja kun aina tulee hävikkiä ja siihen pitää varautua hintoja korottamalla. Hävetkää!

Vierailija
37/50 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rattaiden tavarakoriin jotain ostoksia, mitä en ole muistanut maksaa. Jos oli vauva nukkumassa rattaissa ja kannoin toisessa kädessä koria, laitoin painavimmat ostokset sinne alakoriin. Joitakin kertoja unohdin sitten kassalla, että oli ostoksia siellä alakorissa, mutta sen onneksi huomasin siinä vaiheessa, kun aloin laittamaan pakattuja (ja maksettuja) ostoksia kasseissa alakoriin. Koskaan ei ole poliiseja tai vartijaa pyydetty niissä tilanteissa kassalle, vaan kassa on lähinnä naurahtanut, kun olen asiasta sanonut ja maksanut unohtuneet ostokset.

Vierailija
38/50 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän prismassa on monta kertaa tullut irtokarkkeja ostettaessa vahingossa "luomuappelsiini"-lappu vaa'asta, se nappi ottaa jotenkin helposti juuri sen, jos reunasta painaa. Yleensä olen huomannut asian, ja ottanut uuden lapun. Kerran kuitenkin huomasin vasta kotona, et "tässähän lukee että luomuappelsiini..." Kuinkakohan paljon tuo kyseinen kauppa myy candy kingiä luomuappelsiinin hinnalla :D

Vierailija
39/50 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta jos kauppiaat olisivat oikeasti huolissaan varastelusta tms. niin hedelmat punnittaisiin kassalla (niinkuin edellisessa kotimaassani) tai hevi-osastolla olisi ihan oma henkilokunta punnitsemassa, kuten nykyisessa asuinmaassani. Suomessa kaikki palvelut on itsepalveluita, mukamas hintaa alentamassa. No mun mielesta plus miinus nolla, jos havikkia joudutaan korjaamaan hinnan korotuksilla...

Vierailija
40/50 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

painanut nappia liian aikasin ja vaaka ei ole ehtinyt punnita kaikkea. Silloin otan uuden lapun...