Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oOo HELMET 2007/MAALISKUU oOo

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hiljaista täällä! No nostellaas vähän pinoa jatkamalla galluppeja.

MEHUNJUONTI: meidän poika ei oo vielä mehuja maistanut. Juo ruuan kanssa Gefilus-maitoa, janojuomana vettä, ja tänään on ennen nukkumaanmenoa ottanut imut tissistä. Se oli siis tän pivän ainut satsi. Nyt menty jo useampi yö ilman, viime yönä tosin mekkaloi siihen malliin että mies haki vesimukin josta joikin ahnaasti.. Tissitkään ei oo tänään enää pakkautuneet kipeesti, joten kylläpä meillä taidetaan olla loppusuoralla tän imetyksen kans niiku suunnittelinkin alun perin, että vuoden verran imetän. Mut silti tää on aika haikeeta...! Mut täytyy ajatella omaakin terveyttä, kuten lekuri totes.

PÄÄSIÄINEN: ei vielä suunnitelmia, kotosalla siis vissiin. Varmaan rairuohoa kasvatellaan ja munia maalataan. Toivottavasti ois kivat ulkoiluilmat!

Siitäpä tulikin uus galluppi mieleen:

Kuinka hyvin taaperonne viihtyvät nykyään RATTAISSA? Käyttekö paljon kärryttelemässä? Miten sujuu esim. ostoksilla käynti? Meillä onnistuu kyllä yllättävän hyvin. Tykkää seurailla rattaista ihmisiä, maisemia, olla vaan...

Entäpä mikä on lapsenne LEMPIRUOKA tällä hetkellä? Vai uppooko kaikki? Meillä tällä hetkellä jostain syystä kotiruoka ei oikein tahdo maistua (paitsi itse tehty hernekeitto!!!), mut kaupantädin ruuat kyllä. Lisäksi herkkua ovat ruisleipä ja banaani. Aina kyllä yritän ensin tarjota kotiruokaa, ellei se sitten ole selllasta ettei viitsi pienelle antaa.

Entä mites, kuinka monen taapero aloittaa syksyllä PÄIVÄKODIN tai muun kodin ulkopuolisen hoidon? Tai kuinka kauan on vielä kotihoidossa? Meidän poika ei vielä syksyllä vissiin ole menossa hoitoon. Toivon mukaan sais olla kotona vielä tän vuoden.

Nyt ei muuta kuin lupsakkaa viikonlopun alkua! Tää mamma suuntaa huomenissa pitkästä aikaa shoppailureissulle. Vaikka ei kyllä pitäis hirveesti shoppailla, kun on nuo suuren suuret kelan tulot ... hehe heh.

Vierailija
62/105 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täällä koneella palstailen jo heti aikasin aamusta.. On heikosti nukuttu yö takana, kun mies lähti pitkästä aikaa viihteelle *itse kyllä yllytin*. Ei osaa sitten yhtään olla erossa. Mies otti muutaman olusen tässä kotosalla sen jälkeen kun Viivi oli mennyt nukkumaan, lähti kavereidensa luo ja sieltä baariin.. Sillä samalla reissulla on vieläkin, ajelemassa..

Tänne ei muuten mitään kummempaa. Viivillä on ollut parin päivän ajan jotakin ihme kiukuttelua, mut johtunee jälleen muuttuneesta päivä/yörytmistä. Galluppeihin voisin siis vastailla.

MEHU: vähän on saanut maistella, mut eipä oikein välitä. Yhtä heikosti menee alas kuin pelkkä vesikin.

VAIPAT: käytetään vallan lidlin toujours-teippivaippoja. Tosin meilläkin oli tuolla kaapissa ilmaisnäytteenä saatu housuvaippa-paketti, ja totesin että ne olisi paljon helpompi käyttöisiä varsinkin päivällä. Viivi pistää kauheesti vastaan kun vaippaa vaihdetaan.

PÄIKYT&MISSÄ: muuttuneen rytmin vuoksi taas kahdet päikkärit, aamupäivällä n.2 tuntia ja illalla ehkä vielä ½-1 tunnin mittaset. Pääosin meillä nukutaan sisällä omassa pinniksessä, välillä sitten rattaissa tai autossa kauppareissun ajan.

RATTAISSA VIIHTYMINEN: viihtyy hyvin pitkiäkin aikoja liikkuessa, muttei nuku sitten millään kuin max. puoli tuntia.

SYÖMINEN: lempparia taitaa olla isin tekemä perunamuusi ja jauhelihakastike. Kotiruoka ei muuten mene alas kovin helpolla, enkä ole nyt tarjonnutkaan erityisemmin kun seurataan tuota maidon sietokykyä. Kaupan purkkiruoista menee kaikki 8kk alas.

YÖKYLÄILYT: on ollut muutamia kertoja koko viikonlopun yökylässä, että äiti (ja isi) on saanut levätä. Koko vuoden aikana ehkä kokonaiset 3 viikonloppua ja sitten muutaman kerran tarpeen mukaan yön ajan.

Palaan myöhemmin, t.Ufa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin tuossa vielä takaisin nukkumaan, kun mies sopivasti palasi " reissultaan" . Kyllä parin tunnen jatkounet tekee aina terää :)

SYÖMINEN galluppiin piti vastata ettei syö/juo vielä itse, mutta harjoitusta on kovin. Sorminaposteltavat ja leivät kyl syö hienosti viimeistä murua myöden (ottaa etusormella ja oikein näyttää miten laittaa suuhun). Lempiruokaan tuli siis aiemmassa viestissä vastattua ;)

KOTIHOITO: kotosalla pidetään neitiä alustavan suunnitelman mukaan syksyyn 2010. Saa nähdä miten arki ja muu sujuu sitten vauvan kanssa, että jos laitetaankin Viivi puolipäiväiseen kerhoon (2krt/vkossa) aikasintaan kun täyttää 3v. Ja kun itse lähden töihin niin tahtoisin joko toimia pph:na tai viedä ainakin viedä lapseni pph:lle hoitoon päiväkodin sijaan.

PÄÄSIÄINEN: ei vietetä mitenkään erityisemmin. Ehkä muutaman suklaamunan voisi ostaa. Ja kotona taidetaan olla.

BAARI: nii' i, mitä se on? Viime kerrasta itsellä aikaa melkein vuosi eikä silloinkaan ollut hauskaa. Koko täysi-ikäisyyteni aikana oon tainnu käydä baarissa yhteensä sen verran et yhden käden sormet riittää laskemaan :) Juominen ei ole mun/meidän juttu lainkaan, MUTTA joskus sitä tekee mieli ottaa muutama ja lähteä tuulettumaan. Pois kotioloista ihmisten ilmoille. E-r-i-t-t-ä-i-n harvoin siis. Miehenkin sain aikoinaan lopettamaan viikonloppuiset juomiset kokonaan. Tää lähes absoluuttinen elämäntapa saattaa juontaa mun lapsuudesta, kun vanhemmat (äiti & isäpuoli) oli/on alkoholisteja ja elämä sen mukaista... *Sori lyhyt elämänkerta*

Nyt sitten aamupalalle kummipojan (2v) kanssa ja odotellaan että Viivi herää.

HYVÄÄ NAISTENPÄIVÄÄ ARVON NAISET! <3

Ufa jälleen

Vierailija
64/105 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiinpa vajottu alas... tai siis pino =)

Mites Naistenpäivä sujui?

Mulla meni työn merkeissä.. Pesin n. 60 naisen selän, kun uimahallilla oli naistenpäivän tapahtuma ja mua pyydettiin selänpesijäksi.

Hauskaa oli ja asiakkaat olivat tyytyväisiä!

LEMPIRUOKA:

Meillä ei mitään selvää lempparia oo, mutta kaikki ruoka uppoaa hyvin.

Joku erikoinen purkkiruoka joskus tökkii (harvoin tosin purkkiruokaa syö), mutta yleensä ei tarvitse paljoo tuputtaa.

PÄIVÄHOITO:

Meillä taitaa käydä ihan päinvastoin kun monella muulla.. Peetu on siis vuoden alusta ollut vuorohoidossa, mutta alkukesästä jään " kesälomalle" siis työttömäksi ja taas täysipäiväiseksi kotiäidiksi.

Jos tulee mahikset uinninvalvojan hommaan , niin siihen yritän -tai joku hyväpalkkainen muu työ..-muuten oon kotona.

Isäntä täyttää 30-v. ensi kuun alussa..

Tyrmäsi suoralta kädeltä mun ehdotuksen pienistä kekkereistä. Ei kuulemma halua juhlia ollenkaan..

Jotain haluaisin kuitenkin keksiä, mutta mulla on ideat ihan kadoksissa, joten pyydän jälleen kerran apua teiltä!

....nyt on lopetettava kun Peetu rimpuilee sylissä...

palaan taas myöhemmin.

mammutti ja Peetu

Vierailija
65/105 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, jospa muistaisi kaikki kysymykset : )

Tänään oltiin vauvauinnissa (joka siis aloitettiin 11kk ikäisenä vasta) ja tehtiin sukelluksia. Kyllä hirvitti etukäteen, mutta hienosti meni ja kivaa oli!

Tissit: (imetän vielä) sama koko kuin ennen, mutta tyhjältä tuntuvat pussukat entisten kiinteiden A-kuppien tilalla. Oli se mukavaa silloin vauva-aikana, kun B-kupit kiristi!

Vaipat: Kestovaipat, Fuzzi Bunzit, on ollut koko ajan ja tyytyväisiä ollaan oltu.

Lusikka ja lempiruoka: pari viikkoa sitten alettiin harjoitella syömistä lusikalla ja enimmäkseen sohii sinne tänne, mutta yllättävän hyvinkin menee välillä kun oikein yrittää, en tosin anna syödä jokaista ruokalajia enkä etenkään jos on kiire lähteä jonnekin.

Lempiruokaa on edelleen Hipp spaghetti mozzarella- tomaattikastikkeessa. Avocadosta tykkää myös tosi paljon.

Hoito: elokuussa päiväkotiin, mutta lyhennettyä päivää ainakin syksyn ajan, toivottavasti pitkäänkin. Tällä hetkellä on 4 x vko 5 tuntia/pvä hoitaja kotona.

Päikkärit: 1-2:det, n. 10-12 välillä ja jos ne on lyhyet eli alle tunnin, nukkuu vielä ip lyhyet 40 minuuttia. Ulkona ainoastaan nukkuu, ei ole tottunut nukahtamaan sisällä päikkäreille.

Nyt ei muista enää enempiä. Paitsi pääsiäinen - kotosalla ollaan eikä varmaan juuri koristella tai siivoilla enempää kuin normaaliviikonloppunakaan.

Mukavaa viikon vaihtumista!

T: Sporttari ja Milli

Vierailija
66/105 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

RINTAVARUSTUS palasi samaan kuin ennen imetystä, joskin kiinteys on kärsinyt :-)

MEHU: on pari kertaa pillimehua maistanut. Tykkää, mutta appelsiinimehusta tuli poskiin allergiareaktio (appelsiinista ja mandariineista ei tule joten epäilen lisäaineita). Mehua tarjotaan vain erikoistilanteissa ja taidan jatkossa suosia pillimaitoa. Itsekään emme mehuja juuri juo.

PÄÄSIÄISEKSI lähdetään kaveripariskunnan kanssa viikoksi mökkeilemään 500 km päähän. Jo perinteeksi muodostunut loma, vain paikka muuttuu vuosittain. Jos vaikka pääsisi vielä hiihtämäänkin kun en ole tänä enkä viime talvena käynyt.

Ja muutama lisä G:

Tyttöjen äideille: Kaiveleeko tyttönne vaipanvaihdon yhteydessä jalkoväliään (tai onko aiemmin tehnyt sitä)? Pojat toki ropeltaa sukukalleuksiaan kun ne hoksaavat, mutta meidän tyttö on nyt alkanut kaivaa pimpsaansa nakuna ollessaan enkä oikein tiedä onko se omaan kroppaan tutustumista vai vaivaako siellä joku? Punoitusta eikä mitään näkyvää ihmeellistä ei ole. Eikä mielestäni pyri tekemään samaa jos on vaippa/housut. Mutta toisaalta näyttää sellaiselta oikein raapimiselta välillä se touhu :-/

ALLERGIAT: onko lapsillanne havaittavaa allergiaa, mistä aineista ja onko testattu vai vain itse todettu? Onko neuvola antanut jotain ohjeita näiden kanssa? Ja oletteko vanhemmat itse allergisia?

Meillä mansikasta, viinirypäleistä ja/tai mangosta, edellä mainitsemastani appelsiinipillimehusta ja kaupan lettuhillosta (sisältää omenaa, mansikkaa ja vadelmaa) tulee posket aivan kirkuvan punaisiksi ja kuuman hehkuviksi useammaksi tunniksi. Mansikasta tosi pienikin määrä aiheuttaa reaktion. Viinirypäleitä kun on syönyt kuorittuina, ei tullut mitään, samoin ei mangojugurtista. Mutta kun oli tuoretta mangoa ja viinirypäleitä kuorineen hedelmäsalaatissa, reaktio oli selvä. Tässäkin tapauksessa epäilen eniten viinirypäleiden kuorissa olevia lisäaineita. Eivät varmaan lähde pesemälläkään. Vadelmaa ei olla yksikseen testattu, vain tuossa hillossa yhdessä mansikan kanssa on sitä saanut.

Ja vanhemmista meillä mies saa ihottumaa esim. sipseistä eli mausteet tai lisäaineet lienee syyllisiä. Itselleni tulee myös tuo reaktio poskiin jos syön vähänkin enemmän karkkia ja erityisen helposti jos on sekalaisia irtokarkkeja, lakritsasta ja salmiakista sekä suklaasta ei tule mitään. Eli lisäainekuorma lienee syyllinen tässäkin tapauksessa. Lapsena meillä ei kummallakaan ole mitään allergioita vielä ollut vaan nämä ovat ilmenneet vanhemmiten.

Taas venyi tämä " pikaisesti" . Mukavaa viikkoa kaikille!

Vierailija
67/105 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on juhlat ohi, huh huh! Meillä oli tupa täysi porukkaa ja jäi vähän sellainen hassu olo kun ei oikein kerennyt kenenkään kanssa seurustelemaan taikka mitään muuta kun Ronja vierasti aikalailla kaikkia ja päikkäritkin jäivät minimaalisiksi eilen niin oli sitten koko päivän mun sylissä. Onneksi seuraavat juhlat mitkä pitää järkätä onkin vasta sitten marraskuussa, JES!

Ufa: Onko sulla jotakin sähköpostiosoitetta jonka voisit tänne laittaa taikka jos voit laittaa mulle mailia osoitteeseen kani77(at)luukku.com niin voisin laittaa niitä kuvia kaksostenrattaista. Mä kun en saa millään nyt toimimaan tuota aijaata enkä osaa näköjään käyttää muitakaan noita vastaavia ohjelmia. Kuvat oon kuitenkin jo saanut koneelle, nopeeta toimintaa minulta ;o) Mutta jos siis vielä kiinnostaa etkä oo ehtinyt muualta vielä hommata niin laita viestiä tulemaan.

Mammutti: Mulla ei oo mitään hyviä ideoita 30-v synttäreille, mut mun miehen veljelle me järkättiin aikoinaan ihan kunnon yllätysbileet ja tykkäs kyllä kovasti, mutta ei ollut kyllä kieltäytynyt muutenkaan juhlista. Mullahan oli synttärit viime toukokuussa ja koska Ronja oli niin pieni niin niitä ei kummemmin sitten juhlittu, mutta sain kuitenkin mansikoita ja shamppanjaa sänkyyn ja 30 ruusua vielä siihen ja se oli kyllä musta jo aivan ihana yllätys!

Nyt täytyy jo lopetella kun Ronja kiskoo piuhoista eli heippa ja mukavaa päivän jatkoa kaikille.

T. Kaisa ja Ronja pian 1.v

Vierailija
68/105 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
69/105 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maanantaiterkut myös meiltä!

se on käynyt selväksi etten mä tänne v.loppuisin kerkeä, ne kun viuhahtaa vaan ohitse.

eemeli on nyt päikkäreillä niin äiti kerkeää hetken netissä seikkailla :o) eemelille on tulossa kaveri iltapäivällä, oikeastaan tulevat vielä 1 v. kahville, kun eivät ole aiemmin kerinneet ja eemeli oli kipeänäkin tässä välissä, tarttis jonkin näköinen piirakka väsätä, luulenpa, että mustikkapiirakan väsäilen¿

eemeli on siis tervehtynyt, mutta mahdoton kitinä on jäänyt päälle, kuuluukohan tähän ikään? koko ajan roikkuu housunlahkeessa, että syliin tarttis päästä, itsekseen ei jaksa yhtään olla. yötkin on olleet taas rikkonaisempia, pe-la yönä valvotiin 12-3 ja edellisyönä eemeli meinas herätä jo kuuden jälkeen, mutta pitkän yrityksen jälkeen sain vielä uusiksi nukkumaan, nukkui mun vieressä ja unissaankin itkeskeli¿viime yönä nukuttiin taas särkylääkkeen voimin ja ihan hyvin nukuttiinkin, vaikka aamu alkoikin normaalia aiemmin, ennen puolta kahdeksaa¿voikohan ne hampaat vaan vaivata, vaikka melkeinpä ovat jo kokonaan läpi?!

PÄÄSIÄINEN: luulen, että ihan kotomaisemissa ollaan vaan. mun olis kyl perheen kanssa mieli tehnyt laivalle, mutta mies ei oikein ole innostunut. mun äiti lupas pääsiäispöperöt laittaa, että sinne sitten syömään joku päivä¿

MEHU: muutaman kerran on saanut, mutta ei päivittäin, ihan erityistilanteissa vain :o) tykkää kyllä niin kuin kaikista herkuista :o) äitiinsä tullut :o)

RINTAVARUSTUS: itse en kovin kauaa imettänyt, mutta varustus roikkuu entisestään, löysät löllykät siis :o)

ALLERGIAT: en ainakaan vielä ole huomannut allergioita. ekan kala-annoksen jälkeen ajattelin, että olisi kalalle allerginen, mutta myöhemmin ei ole tullut mitään. saa kyllä olla onnellinen, kun ei mitään allergioita ole ilmennyt. itsellä tuli murrosiässä vasta siitepölyallergiat, ensi kesänä sen näkee menikö raskauden jälkeen pois, kun viime kesänä ei huomattavia oireita ainakaan ollut eikä raskausaikanakaan.

LUSIKKA: eemelillä pitää aina olla oma lusikka kädessä ja täytyy kanssa muka syödäitse, vaikka tosi harvoin omaan suuhun mitään menee. tosi sottaista puuhaa on, mutta harjoitus tekee mestarin :o)

LEMPIRUOKA: ei selviä lempiruokia, kaikki mitkä maistuu paljon, esim. spagetti ja jauhelihakastike, vasta purkista annettu ei omatekoista vielä. perjantaina söi perhekerhossa kaksi lautasellista makkarakeittoa mikä on meidän dietteilijältä paljon :o) kaikki myös mitä saa itse aausta loppuun syödä, kuten päärynän palat ja appelsiini on kyllä ihan ykköstä :o)

HOITO: ehkä syksyllä kun koulut alkaa, jos töihin menen, varmuutta ei vielä¿

PÄIKKÄRIT: vuoden iässä siirtyi yksiin uniin, n.12.30-14-30/15.00, vaihtelevat kovasti, yleensä onneksi sen pari tuntia ja kaikki sen päälle on plussaa¿

ollaan menossa v.loppuna eemelin kummisedän yllärikolmekymppisiin. aluksi mennään vähän parempaan paikkaan syömään, ollaan siellä valmiina kun kummisetä perheineen saapuu, sitten miehet lähtee juhlimaan pääkaupnkiseudun yöelämään ja äidit lapsineen lähtee kotiin ja majoituksiinsa :o) eemeliltä kummisedälle teetin paidan, jossa takana ¿kummisetä 30¿

onko turun suunnalta olevat huomenna lähdössä babybioilemaan? me meinataan taas lähteä vähän isompaan cityyn tuulettumaan :o)

jospas antais tilaa muillekin :o)

palailen taas¿

-pajuska ja ulkona päikkäreitä nukkuva känkkäränkkä eemeli

Vierailija
70/105 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MEillä oli kolmannen kerran tänä talvena MAHATAUTI! Hoitolapset toi sen tullessaan ja oujee mikä show. Ensin hoidin torstain mahatautista hoitotyttöä ja lauantaiaamuyöllä aloin itse. Nyt alan olla kunnossa, vähän huonossa hapessa mut muuten jo ok. Meijän lapsille ei ole tullut ihme kyllä kellekään ainakaan vielä, luulis ettei enää tulis kun mullakin tarttui hoitotytöstä 1,5 vrk:ssa eikä silloinkaan omiin lapsiin ja mun taudin alusta on jo 2,5 vrk. Toivoa sopis! Oltiin kuitenkin mm. jouluaatto sairaalassa kuopuksen supermahataudin takia ja syksylläkin oli jo yks kierros, joten riittäis todellakin yhdelle talvelle. Mulla itelläkin tää oli jo talven kolmas, oon tietysti saanut kaikki kolme tautia, ainoana koko porukasta. Ootteko muut sairastaneet normaalia enemmän? Mulla on toisaalta ollut vain yksi pieni flunssa, mut näitä hiton mahatauteja senkin edestä. Yleensä mulla on monta flunssaa talvisin, alan jo kaivata niitä verrattuna tähän yrjöämiseen. Yrjöämisestä sain muutenkin tarpeekseni koko raskauden kestäneen pahoinvoinnin jälkeen.

Meijän pikkuinen on alkanut kitistä ja roikkua lahkeessa. Kukahan teistä kirjoitti samaa?! Ennen oli huomiotaherättävän hyväntuulinen, nyt kitisee useammin kun haluaa koko maailman ja havaitsee ettei saa. Lisäksi hän kiipeilee aivan kamalasti, mm hyllyjen päälle ja pöydille. Kiipeää parissa sekunnissa mihin tahansa, joten suuhun työntämisen takia ei voi jättää kuin 2 sekunniksi vahtimatta ja sama pätee kiipeilyyn. Huhhuh. MAhataudissa on ollut tosi kiva vahtia aktiivista suharipoikaa!

Jatkan kohta, tyttö huutaa jotain

Vierailija
71/105 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se huuto oli että pyyhkimääääään. Molemmat tytöt kävi just kakalla, teemaan sopivasti. Mutta kerrankin sitä osaa iloista kun tervehtii kovia kakkapökäleitä pöntössä... Ei ainakaan ollut ripulia.

Alkaa mennä aika ala-arvoiseksi nää jutut.

Pääsiäiseksi ei ole suunnitelmia, yks kaveri kaukaa tulee käymään ja munia syödään. Kiva että on miehelläkin vapaapäiviä, kunhan ei tekisi koko lomaa graduaan.

RUUAT: poika ei suostu syömään purkkiruokia, haluaa vain kotiruokia. Se on ok muuten paitsi nyt taudin aikana kun ei pystynyt kokkaamaan. Kaikki kotiruuat maistuu hienosti, purkit sylkee ja nauraa päälle. Syö itse mutta välillä myös tunkee nyrkin lautaselle ja pursottaa ja hieroo siitä naamaansa. AIkamoista syömistä!

Mies on taas kolme päivää reissussa, viime viikolla oli 5 pv. Oon huonolla tuulella tautien takia ja vielä mies taas hevonkuusessa eli yksin nää jutut täällä kotona ja vielä mahakivussa. En pysty ees kokkamaan vielä, tekee sen verran vielä huonoa. Ja huomenna tietysti tulee vielä hoitolapset. Koti hirveessä sotkussa ja äkäinen akka: mä. En ole kovin usein huonolla tuulella mutta nyt toden totta olen. Viisainta lopettaa urputus tässä palstalla ja antaa tilaa valoisammille tunteille...

Vierailija
72/105 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormenpäät on kipeet kun revin ja raastoin nuudelit pois toissayönä ja koko eilispäivän... Oli jo mennyt niin takkuun ja oma tukka alkoi hapsottaa edestä vapaana niin ikävän näköisenä, että oli otettava pois!

Kävin sunnuntaina kovissa löylyissä ja samalla oli hoitoaine päässä niin liima pehmeni sen verran, että sain itse irrotettua kuidut. Kovaa hommaa se silti oli ja kauan kesti.

Oma tukka oli aika takussa kun irtonaisia hiuksia oli joukossa, mutta sain kuin sainkin nekin selvitettyä. Nyt mietin mitä tekisin tän tukkani kanssa..

Menisinkö leikkuuttaan vai antaisinko kasvaa ?!?!

Peetu osaa kävellä =) !!

Vielä kuitenkin vaihtaa konttaamaan jos pitää nopeasti päästä jonnekin, mutta aika paljon jo kävelee paikasta toiseen.

Oppi viimeviikolla kiipeämään sohvallekin. Eikä tietenkään osaa tulla alas kuin pää edellä!

Huomenna olis hoidossa kuvaus ja jos kuvat onnistuu hyvin, niin en taida käyttää valokuvaamossa.. Mutta katsotaan kuinka käy.

Samalle päivälle olis ollut 1-v hammaslääkäri, mutta juuri päiväuniakaan ja mulla aamuvuoro, joten peruin sen ja odotellaan uutta aikaa. Vähän tosin harmittaa kun venyy aika pitkälle ennen kun seuraava vapaa aika on..

Kolomosen Ronjalle onnittelut =) !

VIIHTYMINEN RATTAISSA:

Peetu istuu aika hyvin rattaissa. Välillä hermostuu ja haluais päästä maahan ja osaakin kammeta aika tehokkaasti sivulle pää edellä tietysti ja pari kertaa on melkein horjahtanut alas.

Rattaissa on onneks valjaat joita käytetään tarpeen mukaan.

Kauppareissuilla yleensä istuu ostoskärryissä.

Nyt mentävä, palailen taas myöh

mammutti ja Peetu

Vierailija
73/105 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

etätöissä tämän päivän ja paljon hoidettavia töitä. Kotona saa kuitenkin välillä paremmin aikaiseksi, kun ei ole opiskelijoita ja työkavereita keskeyttämässä. ja kun on sellaista hommaa mitä voi yhtä hyvin tehdä kotona kuin työpaikalla muuten.

Heinälle tsemppiä mahatautien kanssa! ja samantien vastaus tuohon sairastelu G:in: ollaan koko perhe sairastettu viimeisen vuoden aikana yksi kuumeeton räkätauti ja siinä kaikki. En edes muista koska olen viimeksi mahataudin sairastanut eli vuosia sitten.

OMISTA ALLERGIOISTA joku tais kirjoitella myös jotain ja samalla itsekin heräsin siihen että nähtäväksi jää tuleeko tänä keväänä siitepölyoireista. Raskaana ollessa ei ollut mitään oireita, imettäessä minimaalisia. Mutta palaavatkohan oireet nyt?

RATTAISSA VIIHTYMINEN: hyvin viihtyy. Nukahtaa kun kyllästyy. Tosin ei olla paljoa nyt talvella liikuttukaan rattailla. Vaunuissa nukkuu hyvin päivittäin niin hoidossa kuin viikonloppuna kotona. Ja hoitopäivän aikana kyllä ulkoilevat rattailla eikä siitä protestoi.

On kyllä ihana tuo meidän pirpana! Olin eilen pitkään töissä, mies haki tytön hoidosta ja viettivät koti-iltaa. Syliin piti päästä ennenkuin sain takkia eteisessä päältä. Illalla sängyssä neiti jutteli ihankuin olisi pitänyt kertoa kaikki päivän jutut. Tyytyväisenä nukahti ja pienin unisin kitinöin nukkui koko yön. Aamulla oli naama taas kuin Naantalin aurinko kun pottailtiin ja puettiin. Hoidossa lähti heti leikkimään kun sain ulkovaatteet häneltä päältä ja heippa kun huusi ovelta niin hymyillen lelu kädessä vilkutti takaisin ja jatkoi leikkimistä. On se vaan niin paljon helpompi sinne hoitoon jättää kun ei jää karjumaan. Voi itsekin hyvillä mielin suunnata töihin.

Mukavaa päivää kaikille!

Vierailija
74/105 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä ole kerennyt koko viikonloppuna enkä nyt alkuviikostakaan tänne poikkeamaan. Viikonloppuna oli niin kiirettä synttärijuhlien kera. Ja alkuviikko ollaan oltu kaupungilla ja muilla asioilla kuljailemassa kun mieskin tämän viikon lomalla. Kiirettä pitää edelleen....

Perjantaina lääkäri soitti ja sanoi että haluaa Ainon verikokeisiin kun käyrät menevät jo niin alhaalla...Empä ole huolissani mutta inhottavaa viedä toinen pistettäväksi kun ei tykkää sellaisesta ollenkaan. Yhdesti on jo otettu silloin 6kk iässä allergiatestit,keliakia,kilpisrauha-arvot yms. ja kaikki oli puhtaat. Neiti kun on kuitenkin iloinen ja touhuaa täyttä päätä.

Itselläni on alkanut pahaolo voimistua. En tykkää yhtään. Viikonloppuna piti jo pari kertaa juosta vessaan mut ei sieltä vielä mitään pihalle tullut. Joidenkin tiettyjen ruoka-aineiden ajattelu rupeaa pyörittämään mahassa siihen malliin että...

mutta nyt pitää mennä siivoamaan kun kämppä on kuin pommin jäljiltä.

pikku ja aino

Vierailija
75/105 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä oo itekkään kerennyt koneen ääreen, on taas pitänyt juosta paikasta toiseen ja siivoilla yms. Eilen olikin aivan mahtava " kesä" keli ja oltiinkin ulkona melkein koko päivä =)

Toivottavasti nuo mahataudit ja kaikki muutkin virukset nyt pikkuhiljaa laantuisivat. Meillä ei oo ollut kun pari pahempaa räkätautia ja yksi vatsatauti kierros tänä vuonna, mutta kyllä siinäkin on ihan tarpeeksi 5 henkisessä perheessa. Sympatiat Heinälle, toivotaan et kesän saatte viettää ilman tauteja!

Meillä myös Ronja yrittää kovasti kävelyä, osaa jo seistä ilman tukea, mutta se on niin hauskaa että menee ihan räkättämiseksi ja sitten menee tasapaino. Vaatii siis vielä hieman harjoitusta ja keskittymistä että päästään eteenpäin.

Mitähän oli vielä, pää tyhjeni....

Palaillaan myöhemmin!

T.Kaisa ja Ronja huomenna virallisesti 1.v

Vierailija
76/105 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole paljon koneelle ehtiny niin laitan pikaisesti sen mailiosotteen tänne. Eli ruujsal@netti.fi Mulla on tuossa yhdet rattaat tiedossa, mut katson vielä ne teidänkin vaihtoehtona kun olen niitä kerta udellu :) Vastailen sitten mahd. pian sähköpostitse. Ja ONNEA teille huomiselle synttärisankarille!

Palailen myöhemmin paremmalla ajalla. Pian alkaa olla kiirusta omaan neuvolaan.

t.Ufa (huomenna rv34) & Viivi

Vierailija
77/105 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laiton sulle kuvat sähköpostiin. Eikä oo niin väliä ostatko vai etkö kun laitan ne sitten joka tapauksessa huutonettiin tms. myyntiin jos et näitä halua.

Mukavaa päivää kaikille!

Vierailija
78/105 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

NÄyttäis ettei enempää yrjötautisia ilmoittaudu. Ei meilläkään ole vatsatautia edes kerran joka vuosi, mutta tämä talvi olikin melkoinen. Tosin myös ystäväperheissä on ollut poikkeuksellisesti monilla kaksi yrjistä tänä talvena, kolme on kuitenkin jo poikkeus. JA eihän mahikset ole vakavia juttuja, paljon pahempaakin on, mutta kyllähän ne ärsyttää toden totta.

RATTAAT: poika viihtyy hienosti rattaissa jos rattaat liikkuu. Kun pysäytetään leikkipuistoon tms, katselee vähän aikaa kunnes haluaa leikkimään. Leikkiminen vaan on ulkona vielä vähän hänelle turhauttavaaa, kun sohjossa ei pysy pystyssä kunnolla ja haluaa joka lätäkköön lällyhommiin. Keinumista poika ei voi sietää, mutta liukumäkeä laskisi vaikka kuinka. Siinä tietty on vaan pidettävä kiinni koko ajan.

Nyt kahvin keittoon, lapsilauma nukkuu..

Vierailija
79/105 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttui yht' äkkiä niin hiljaiseksi tää meidän pino. Pitääkin lueskella vielä pinoja läpi jäikös mulla johonkin galluppeihin vastailemattta. Nyt laittamaan ensin pyykkikone pyörimään eli heippa tällä erää!

T. Kaisa ja Ronja 1.v TÄNÄÄN!!!

Vierailija
80/105 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mitäs kaikki touhuilee, ulkona räntäsateessa vai.... heh?

Meillä on alkanut mennä tosi mukavasti nyt. Poikaa ei tartte iltaisin enää nukuttaa ollenkaan -> pannaan vaan sänkyyn ja käy itte heti nukkumaan. [*aivan ymmällään*] ja sitte: öisin ei herää enää kertaakaan!! Eli kylläpä se taikasana oli se, ettei yhtään saa imettää, ees päivällä. en oo siis käytännössä nyt päivälläkään enää imettänyt ,niin näköjään siitä poika vasta tajus, että eipä sitä kannata yölläkään herätä maitoa kärkkymään. ja aivan ku ois iloisempi päivällä; se kitinä ja puntissa roikkuminen ai ala ihan heti aamusta :) Nyt täytyykin sit muistaa vastapainoksi sylitellä paljon pojan kanssa, että saa kuitenkin läheisyyttä mitä toi imetys meille toi mukavasti pitkin päivää...

Mites KOLOMONEN teillä menee muuten , ootko säkin vähentänyt / lopettanut kenties jo imetystä ja miten sen teit tai aiot tehä? Entä SPORTTARI, ootko keksinyt ovenrakoa teidän " noidankehästä" - maistuuko ruuat jo päivällä paremmin? Miten teidän painokäyrä muuten menikään, onko ollut laskussa ton takia?

ALLERGIOISTA oli joku kyssäri ollut. Meillä ei ole mitään todettua, mut testeihin ollaan menossa . Syynä siis iho-ongelmat ja lievä painonlasku. Parempi mielestäni tsekata nyt kuin harmitella myöhemmin. Pyysin siis lekurilta lähetettä testeihin. Mitään selkeää oiretta en havaitse ruuan jälkeen, joten tosi vaikea itse saada kiinni mahd. allergisoivasta syypäästä.

Meillä on tullut nyt toinen sana repertuaariin, joka jo ennestään käsitti " äiteen" ... siis: KAKKA...! No, sitähän tässä päivän mittaan tulee toisteltua aika monta kertaa, poika kun vääntää useemmat kakat aina päivässä. Miten usein teitin taaperot kakkaa?

Kylläpä muuten UFAN raskaus on tosissaan vaivihkaa edennyt hurjan pitkälle! Miten musta tuntuu, että vastahan sä tulit raskaaksi?? Loppusuora alkaa siis häämöttää - tsemppiä!!

Tulkaahan muutkin kertomaan kuulumisianne ja koitetaan keksiä uusia jutunjuuria jookos.

viherrys + poika kohta 1v 1kk

ps. synttäriOnnea kolomosen suuntaan!